E34 520 ei käivitunud
E34 520 ei käivitunud
Ühesõnaga ühel kenal hommikul auto enam käima ei läinud. Starter keris alguses üsna jõuliselt kuid siis lõppes suhteliselt ootamatult akul jäks. Huvitav oli see, et starter kruttis mootorit nagu suhteliselt ühtlase hooga st. nagu küünlad oleks maas olnud, klapid lahti või kompresioon täiesti puudulik. Veidi eelnevatest päevadest ka. Auto oli seisnud sisuliselt kolm päeva ja teise päeva õhtul sai mootor korra käima pandud ja nii pool meetrit autot liigutatud. Viimasel ajal oli ka palju lühikesi otsi koos paljude tarbijatega. Lasin siis sõpradel poest küünlavõtme ja akulaadija tuua. Maha jõudsin keerata ainult 1. ja 2. küünla ning neil oli näha kergelt kütuse jälgi kuid ei midagi väga hullu. Kui aku veidi turgutust sai läks ka mootor pikema käiamise peale tööle, silindrid tulid nagu ükshaaval järgi ja summutist oli näha tumedamat tomu väljumas. Peale seda enam probleemi ei olnud. Käivitus ilusti, sõitis ilusti kõik ideaalne. Ja sõidab ka täna ilma probleemideta. Nüüd tekkis küsimus mis seda jama põhjustas? Kas mootor tõmbas end täis selle ühe külmkäivitusega mis selle seisuaja vahel oli? Või oli aku ikka nii nõrk, et starteri jaoks jätkus aga kütuse ja välgu jaoks ei jätkunud (minu arust ebatõenäoline)? Klapid jäid lahti (kas siis ei peaks kolvid pähe koksama?)? Vanos jäi kinni? Aku muidugi vajab vahetust kuna see kontroll silm näitab, et elektrolüüdi tase on alla normi langenud ja lisada seda ei saa. Nüüd tahaks sellele jamale jälile jõuda ning karta on, et kui diagnostikasse jõuan ei leita sealt midagi kuna nüüd käib auto nagu kell.
Once you buy a BMW you will notice that over the years you will slowly become a certified mechanic, your trunk will be filled with coolant, rags and ATF fluid but your life will feel PERFECT
Ise küsid, ise vastad kah
, nii hämmastav, kui see pole, siis kehva akuga juhtuvad jah sellised vigurid. Starterit jõuab keerata, aga mujale kibenaid ei jätku enam, eks see võib tulla ka juhtmete- ühenduste väsimisest. Üldiselt on väga tüütu töö selliste kalade otsimine. Endal olnud juhus, sõitsin öösel väiksemat metsateed ja seal oli suurem auk, raputas päris kõvasti ja tuled kadusid eest, mootor jäi käima. No ilma tuledeta ikka edasi ei sõida, klõpsutasin lülitit, uurisin kaitsmeid, no mitte midagi, pirnid kah terved
Klõpsutamise peale hakkas korraga üks tuledest hõõguma, edasi klõpsutades läksid mõlemad tuled korralikult põlema ja jäidki põlema. Paar nädalat hiljem põrutasin uuesti august läbi ja jälle sama jama. Kuna nüüd oli rahvast rohkem peal, tõstsin kapoti üles ja panin teised piiluma, kas kuskil ei sädele midagi(öösel pimedas siis), leidsingi vea üles, mootori massi juhtme ühendus kere külge oli lõpetanud töölepingu, keerasin selle lahti, puhastasin korralikult ära ja rohkem enam probleeme ei esinenud. Jube tüütu ja keeruline on otsida vigu, mis vahepeal on ja mida vahepeal pole 



3 takti: imeb, surub ja kohe läheb!
No selle aku silmaga olid lood sellised, et kui aku maha kiskusin auto pealt siis ei näidanud see silm nagu midagi mõistliku. Vähemalt minu jaoks.

Värvikood peaks olema
Roheline - aku täis
Must - aku vajab laadimist
Kollane - aku vajab vahetust
Ilmselt etendab see "kristallne puhas" siis just kollast. Kui aku 12 tundi laadija sabas veetis muutus klaar näit mustaks

Kuid seda oli ka ainult hetkeks. Kui akut veidi kallutasin kadus must sealt silmast ja asemele jäi jällegi sama seis nagu alguses. Nüüd on vaja vist veel eksperimenteerida. Korra külmalt käima panna ja siis vaadata mis juhtub. Samas ei teeks paha kui keegi teine oma autoga sama prooviks ja vaataks mis juhtub. Et külm mootor korraks käima ja siis paari tunni pärast uuesti. Kas käivitub normaalselt või hakkab tõrkuma.

Värvikood peaks olema
Roheline - aku täis
Must - aku vajab laadimist
Kollane - aku vajab vahetust
Ilmselt etendab see "kristallne puhas" siis just kollast. Kui aku 12 tundi laadija sabas veetis muutus klaar näit mustaks

Kuid seda oli ka ainult hetkeks. Kui akut veidi kallutasin kadus must sealt silmast ja asemele jäi jällegi sama seis nagu alguses. Nüüd on vaja vist veel eksperimenteerida. Korra külmalt käima panna ja siis vaadata mis juhtub. Samas ei teeks paha kui keegi teine oma autoga sama prooviks ja vaataks mis juhtub. Et külm mootor korraks käima ja siis paari tunni pärast uuesti. Kas käivitub normaalselt või hakkab tõrkuma.
Once you buy a BMW you will notice that over the years you will slowly become a certified mechanic, your trunk will be filled with coolant, rags and ATF fluid but your life will feel PERFECT
Rohelisest on seal asi ikka väga kaugel. See roheline peaks olema väga tugev aga pildil on kõik ühtlaselt läbipaistev. Pealegi ei saa aku ju rohelist näidata kui mõni tund tagasi 7 volti klemmide pealt välja tuli. Koormusharki kui sellist kahjuks majapidamises ei leia. Tööl on üks akutester olemas, kui ükskord sinna jõuan siis proovin vaadata mis see ka näitab aga enne tuleb tervis tagasi saada.MuiduMees kirjutas:see esimene tuli täitsa roheline ju.
kui oled täis laadinud siis mõõda igaks juhuks koormushargiga üle.
kui mingi 12 või nii näitab siis peaks olema kombes.
Once you buy a BMW you will notice that over the years you will slowly become a certified mechanic, your trunk will be filled with coolant, rags and ATF fluid but your life will feel PERFECT
Kahjuks või õnneks on jah tegemist hooldevaba akuga kuhu vett ise lisada ei saa. Proovisin küll seda katet veidi kangutada mis purkide korkide peal istub aga raip hakkas puru minema, ilmselt on kinni valatud see krempel seal. Täna viskasin testri korra aku peale ja see näitas 11,5 volti. Korras laetud aku peab näitama nii 12,6 volti minu teada. Ühesõnaga aku kaputt. Aga kas see seda jama ka põhjustas?
Once you buy a BMW you will notice that over the years you will slowly become a certified mechanic, your trunk will be filled with coolant, rags and ATF fluid but your life will feel PERFECT
Vaheta aku ära ja oled muredest prii, vähemalt 90% tõenäosusega. Igaks juhuks silma siiski üle madalpinge ühendused, need mis süütega seotud, leiad midagi kahtlast, siis puhasta ära ja lase WD40-ga üle, kõrgepinge juhtmed silma kah üle, praegu veel pimedat jagub, pane kapoti alla keegi vaatama.
3 takti: imeb, surub ja kohe läheb!
M50 istuvad poolid praktiliselt küünalde peal, näha pole sealt küll midagi. Aga eks peab uue aku koju tooma. Nüüd uus dilemma - millist valida? Momendil olen Varta ja Exide vahel ja kuramuse google ka otsustamist lihtsamaks ei tee.
Once you buy a BMW you will notice that over the years you will slowly become a certified mechanic, your trunk will be filled with coolant, rags and ATF fluid but your life will feel PERFECT