E34 Mure jahutusega!!
E34 Mure jahutusega!!
Autoks siis e34. 110kw. 2.0. 92a.Nimelt eile sõidust tulles vaatasin auto alla ja jahutusvedelikku jooksis täiega korgi ümbert välja. Aga salongi temp näitas normi. Sai siis sõidetud natuke ja tahtis siis valgusfoori taga keema minna! Suretasin välja. Õhutasin natuke siis sai jälle sõidetud ja tahtis jälle keema minna. Täna hommikul vaatasin, et jahutusvedeliku tase alla normi ja kallasin peale, sõitsin ühe tiiru, tulin tagasi ja kõik mis olin peale valanud oli kadunud! Nüüd siis kallasin normi uuesti, tegin jälle tiiru, vaatasin kõik oli normis! Aga lasin kohapeal käies pöördeid ja hakkas jälle üle ajama, aga temp püsis jälle normis! Ajas üle ära, katsusin ülemist lõdvikut täitsa tühi! NB! Tagant valget tossu ei tule, ventikas hakkab kiiremini tööle küll kui rohkem lappi anda, sooja tuleb väga hästi! Jahutsvedelikul on mingi kahtlane ollus peal, aga seda nii vähe ja paistab rohkem mustuse moodi. Õli kadunud ei ole ja on puhas. Siia juure lisaks, et eelmine nädal kakkusi kogemata selle jahutusvedeliku vooliku maha mis õhufiltri korpuse külge läheb. Panin tagasi kallasin vedelikku juurde ja sõitis normaalselt kuni eilse pävani äkki on õhk vahel?? Oskab keegi mind natuke aidata mida vaatama hakata või on kellelgi sama probleem olnud?? Liiga pikk jutt sai, aga panin kõik kirja mis ja kuidas!! Tänud teile!!!
Nii, tegin töösooja mootoriga paar katset, naine hoidis pöördeid peal.
Mina vaatasin kõigepealt kas tagasivoolust jahutusvedelikku tuleb ja tuli seega vist veepump välistatud, aga toppisn ajalehe rulli ventika vahele ja see jäi täitsa seisma kas võib aravata siis, et sidur läbi??? Või käib see katsetamine kuidagi teistmoodi???

krt ennem läks vähe valesti, aga mina olen aru saanud, et kui sooja mootoriga venitkas kergelt liigub ehk teeb kohe mitu tiiru kui ringi lükata, siis peaks asi läbi olema. Eks targemad parandavad, kui väga puusse panen,tanel_s kirjutas:Üritan proovi teha varsi kui jahutusvedeli saab ära vahetatud, sest radikas täitsa tühjaks jooksnud!!
Tegelikult see ka,et kui töösooja mootoriga pööret anda siis peaks ka vendika vilin kuulda olema.Kui aga kapotti all vaikus siis võib tõesti vendikasidurit kahtlustada,et käib lihtsalt inertsist kaasa.Aga see ajalehe värk ütleb ka nii mõndagi.
Ära osta omale kunagi esimest BMW-d, sest see ei jää viimaseks...!
E34 524td ATM, E39 525tds ATM, E53 3,0td ATM
E34 524td ATM, E39 525tds ATM, E53 3,0td ATM
Ma ei saa ainult ühest asjast aru. Praegu tulin sõidust mootor oli töösoe ja proovisin, et kas läheb temp üle lubtud. Andsin kohapeal pöördeid nii umbes 2000 mingi 2-3 minutit, aga seier püsis täitsa normis läksin mina kapoti alla vaatama ja juba uhas korgi juurest üle. Kas ei peaks näitama ka salongis, et keema hakkab minema???Ja ta ajab kohe nii palju välja, et radika paisupaagi osa täitsa tühjaks ning ülemises lõdvikus pole kah tilkagi! Või on sellega nii, et kuigi palju jahutab too ventikas ikkagi maha ja alles siis kui mingi teatud osa alla normi jahutusvedelikku hakkab keema minema??? Ei saa aru miks ta niimoodi teeb?? Miks liiga palju küsin, sest ei taha tühja sidurit vahetama hakata. Tänud!
Viimati muutis tanel_s, 13.08.2008 17:55 08, muudetud 1 kord kokku.
Sellisel juhul on kas temperatuuri andur otsa saanud või ikkagi õhumull kusagil vahel.
Ära osta omale kunagi esimest BMW-d, sest see ei jää viimaseks...!
E34 524td ATM, E39 525tds ATM, E53 3,0td ATM
E34 524td ATM, E39 525tds ATM, E53 3,0td ATM
Teate ma lähen hulluks juba!!!
Mul selle jahutusega kuidagi ei vea, sest mul juba 4 auto millega jahutusega jama. Eelmised 3 olid audid. Mis kõige huvitavam on see, et 3 päeva tagasi ütlesin naisele selle autoga pole õnneks jahtusega probleemi olnud ja ise sülitasin kolm korda üle õla!! Aga võta näpust!!
Kui temp. andur p..s oleks siis kas ta ajaks üle ka või? Mõtlesin vahepeal, et võib korgi jama ka olla. Sõitsin nüüd viimase tiirukork poolenisti lahti, aga ei midagi!!Proovin siis korralikult õhutada, olen seda juba tänase päeva jooksul mitu korda teinud, aga kasu ei miskit!!! Ja kui õhk vahel oleks siis ta viskaks temp. kiiresti üles ja ei tuleks sooja ka, aga mul sooja tuleb ja näidiku järgi liigub ka üles poole nii nagu ennem jama!


Katsu korra jahutusradikat,kas läheb ikka ühtlaselt soojaks.See,et salongis sooja puhub on teine teema see tähendab väike ring.Aga sinu jama võib viidata vigasele termostaadile siis ei lähe jahutusradikas ühtlaselt soojaks ja tiivik ei hakka ka korralikult tööle ja õhku ei saa ka süsteemist kätte.
Ära osta omale kunagi esimest BMW-d, sest see ei jää viimaseks...!
E34 524td ATM, E39 525tds ATM, E53 3,0td ATM
E34 524td ATM, E39 525tds ATM, E53 3,0td ATM
Sai katsutud! Kõik läheb ilusti kuumaks! Sai nüüd õues tund aega õhutatud! Ma ei tea kui ühtlase joana ta sealt õhutamis august see jahtusvedelik tulema peab, aga mul küll väga ühtlasena ta ei tulnud kord tõmbab siise ja siis viskab nats jälle ma arvan, et õhk on siis sees!? Aga välja õhutamise ajal ei viskand ja keema ka ei läinud!!! ma ei tea muidugi mis sõites jälle toimub!!! Aga praegu läks 3liitrit jahutusvedelikku ära ja momendil on allapoole normi mingi 3 kriipsu. Ei julge kuumale mootorile praegu pele kallata! Aga kas õhutama peab kindlasti töösooja mootoriga, sest ennem ma seda ei teinud???
Tagasivool tuleb mul vist sealt kohe korgi juurest! Igastahes kui käima panen ja kork maas on siis sealt viskab tagasi. Ennem ei lasnud mootorit täitsa soojaks. Panin lihtsalt käima ja hakkasin õhutama.
Pärast märkasin, et tuleb mootor täitsa soojaks lasta ja siis õhtuma hakata vist niimoodi käib! Ja mudinud olen neid voolikuid juba ohtralt!!

Õhutatakse ikka nii,et mootor on töösoe,termostaat avanenud ja siis õhutatakse.
Ära osta omale kunagi esimest BMW-d, sest see ei jää viimaseks...!
E34 524td ATM, E39 525tds ATM, E53 3,0td ATM
E34 524td ATM, E39 525tds ATM, E53 3,0td ATM
-
- Huviline
- Postitusi: 48
- Liitunud: 18.03.2006 13:23 00
- Asukoht: Viljandi
Kui korgi vahelt tosooli välja hakkab ajama, kas siis suure radiaatori alumine osa on külm või kuum?
Kui külm, siis kahtlustaks veepumpa või termostaati. Kõige parem oleks õhutada nii, et ajad auto kallaku peale, nina ülesse poole. Endal tegin nii, mõjus
.
Kuuma mootoriga peab jahutus ventilaator seisval autol suht raskelt ringi käima.
Kui külm, siis kahtlustaks veepumpa või termostaati. Kõige parem oleks õhutada nii, et ajad auto kallaku peale, nina ülesse poole. Endal tegin nii, mõjus

Kuuma mootoriga peab jahutus ventilaator seisval autol suht raskelt ringi käima.
Eile sai siis ära õhutatud ing lõpuks kallasin paisupaagi veel täis, et hommikul veel ühekorra õhutada. Panin siis auto homikul käima lasin töösoojani ja õhutasin veel korra. imelikult läks ülemine lõdvik kivikõvaks, aga see vist loogiline, sest oli paisupaak ääreni täis. Sai nüüd ära tehtud, vähemalt tööle sõites keem ei läinud ja üle ka ei ajanud, aga kuna paisupaagis nüüd 3-4 kriipsu allpool normi vedelik, kas tohin nüüd külmamootoriga sinna juurde valada nii, et õhk jälle vahele ei pääse? Peaks nagu saama kuidas muidu sa juurde valad, aga kas peab siis alati õhutama?? Tänud!!
Mis siis viga kui nii lihtsalt saaks õhu kätte!!!diislijoodik kirjutas:Õhtusventiilid on plokikaane poolel ja õhk lastakse mootori jahutusüsteemi täitmisel (jahe mootor!!!) välja ja rohekem lolli ei mängita. Edasi korgid peale ja mootor käima. Ilma korkideta ei tohi käima lasta!!! Siis paar korda pöörded kõrgele ja tehtud. Edaspidi lähevad õhujäägid juba paisupaaki automaatselt, sest tsirkuleeriv vedelik veab õhujäägid kaasa.vaikeboa kirjutas:Õhutatakse ikka nii,et mootor on töösoe,termostaat avanenud ja siis õhutatakse.
Teema autoril oleks mõistlik uus paisupaagi kork muretseda. Jahutussüteem peab surve all olema ja töösoojal mootoril seda ei torgita.
Korgi sees on klapid, mis tagavad vajaliku ülerõhu süsteemis ja samas väldivad jahtumisel alarõhu teket.
Ära osta omale kunagi esimest BMW-d, sest see ei jää viimaseks...!
E34 524td ATM, E39 525tds ATM, E53 3,0td ATM
E34 524td ATM, E39 525tds ATM, E53 3,0td ATM
-
- Huviline
- Postitusi: 1994
- Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
- Peamine sõiduk: E61-2007-525D
- Telefon: 56623817
- Asukoht: Valga
Mõned kuud tagasi anti mulle siin foorumis juhtnöörid täitmise ja õhutamise kohta.
Täitmine ja õhutamine nii, nagu BMW juhend ette näeb:
Külma mootoriga. Süüde sisse, temp.nupp max peale, salongi vent nr. 2 peale, õhutuskork paar pööret lahti ja hakata vedelikku aeglaselt sisse kallama. Valada nii palju, kui läheb, kuni tase ei lange enam paisupaagis s.t. et paak jääb kõrini täis ja õhutuskorgist mulle ei aja. Täitmine võtab aega 30...60 minutit. Valad täis, ootad, valad juurde jne. Teadmiseks, et BMW mootor õhutub täitmise ajal. Kui on täis, õhutuskork kinni, aga paisupaagi kork jäta veel maha. Mootor käima ja 4-5 korda teravalt pöördeid 4000...5000 p/min, mitte mootorit soojaks lasta. Mootor seisma. Nüüd peaks vedeliku tase normaalse lähedale olema langenud. Vajadusel juurde valada. Süsteem täidetud ja õhutatud, paisupaagi kork peale ja proovisõit. Võib ka kohapeal soojaks lasta. Jälgida siiski termomeetri seierit.
Järgides esitatud juhiseid õhutub süsteem probleemitult. Testitud, kindel.
Tegin ise selle juhendi järgi ja olin üllatunud, kui lihtne võib asi olla! Tõsi, aega võtab ja vilets aku vist kooleb ära...
Täitmine ja õhutamine nii, nagu BMW juhend ette näeb:
Külma mootoriga. Süüde sisse, temp.nupp max peale, salongi vent nr. 2 peale, õhutuskork paar pööret lahti ja hakata vedelikku aeglaselt sisse kallama. Valada nii palju, kui läheb, kuni tase ei lange enam paisupaagis s.t. et paak jääb kõrini täis ja õhutuskorgist mulle ei aja. Täitmine võtab aega 30...60 minutit. Valad täis, ootad, valad juurde jne. Teadmiseks, et BMW mootor õhutub täitmise ajal. Kui on täis, õhutuskork kinni, aga paisupaagi kork jäta veel maha. Mootor käima ja 4-5 korda teravalt pöördeid 4000...5000 p/min, mitte mootorit soojaks lasta. Mootor seisma. Nüüd peaks vedeliku tase normaalse lähedale olema langenud. Vajadusel juurde valada. Süsteem täidetud ja õhutatud, paisupaagi kork peale ja proovisõit. Võib ka kohapeal soojaks lasta. Jälgida siiski termomeetri seierit.
Järgides esitatud juhiseid õhutub süsteem probleemitult. Testitud, kindel.
Tegin ise selle juhendi järgi ja olin üllatunud, kui lihtne võib asi olla! Tõsi, aega võtab ja vilets aku vist kooleb ära...
Sai nüüd tehtud Joffe õpetuse järgi ja sülitan kolm korda üle õla!!! Kõik on praegu nii nagu peab hetkel töösooja mootoriga kolm kriipsu üle normi!! Ainuke asi oli see, et pidin neid pöördeid ika mõni kümmend korda andma, sest jahutusvedeliku tase oli nii kõrge! Nüüd vaatan kui maha jahtub missugune tase siis on!! Aga veel jätsin praegu korgi nõks lahti mitte ei keeranud täitsa kinni, sest arvan korki umbes olevat! Homme ostan uue korgi!! Vast ei tõmba õhku vahele, väealt ei tohiks ju!!?
Tänud!! Homme selgub paremini mis seis on!!
Tänud!! Homme selgub paremini mis seis on!!
Re:
Kas sama kehtib ka teiste mudelite kohta? näiteks diisel e39( kuigi päris piirajasse vast ei ole mõtet lasta külma mootrit , seega ca 2500-3500 p/min diislile ?joffe kirjutas:Mõned kuud tagasi anti mulle siin foorumis juhtnöörid täitmise ja õhutamise kohta.
Täitmine ja õhutamine nii, nagu BMW juhend ette näeb:
Külma mootoriga. Süüde sisse, temp.nupp max peale, salongi vent nr. 2 peale, õhutuskork paar pööret lahti ja hakata vedelikku aeglaselt sisse kallama. Valada nii palju, kui läheb, kuni tase ei lange enam paisupaagis s.t. et paak jääb kõrini täis ja õhutuskorgist mulle ei aja. Täitmine võtab aega 30...60 minutit. Valad täis, ootad, valad juurde jne. Teadmiseks, et BMW mootor õhutub täitmise ajal. Kui on täis, õhutuskork kinni, aga paisupaagi kork jäta veel maha. Mootor käima ja 4-5 korda teravalt pöördeid 4000...5000 p/min, mitte mootorit soojaks lasta. Mootor seisma. Nüüd peaks vedeliku tase normaalse lähedale olema langenud. Vajadusel juurde valada. Süsteem täidetud ja õhutatud, paisupaagi kork peale ja proovisõit. Võib ka kohapeal soojaks lasta. Jälgida siiski termomeetri seierit.
Järgides esitatud juhiseid õhutub süsteem probleemitult. Testitud, kindel.
Tegin ise selle juhendi järgi ja olin üllatunud, kui lihtne võib asi olla! Tõsi, aega võtab ja vilets aku vist kooleb ära...
