E34 salongisoojendus

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Seda on sul väga lihtne endal järgi proovida kas on filter või ei.
Mine kuhugi võilillede sisse sõitma (töötab suvel aint) ja vaata kas puhub salongi seemneid, või siis talvel mingi kõvasti tossava masina taha säti ennast ristmikul, kui see seal nüüd rohelise süttides minema läheb siis osa väljuvast tossupilvest peaks sul salongi tulema õhutus restide kaudu. Mina olen mõlemaid meetodeid praktikas katsetanud (mitte teadlikult) ja võin kinnitada, et need töötavad.
:D

100% aga saad teada kui paremalt poolt keskkonsooli natuke lahti kruvid.
Pole midagi keerulist.
Samas filter mõjutab pigem õhukogust mitte temperatuuri, nii et kui sul õhk leige on siis viga pole kindlasti filtris.
Mis puutub soojendusradika lekkimisse siis mul see viga on olnud ja selle kindlaks tunnuseks on püsivalt udused aknad ning maguskibe lõhn salongis.
Kasutaja avatar
kopamees
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 27.01.2004 22:46 20

Postitus Postitas kopamees »

Endal sama jama ventikaga ,et tahab käivitusabina põrutamist saada- ja hakkab alguses kõrisema enne kui tuurid üles saab. Ju siis puksid kulunud ja aeg vahetama hakata. E28 sai ventika poole tunniga vahetatud, kas E34 peaks seda sama kohapealt lahti harutama hakkama?
Kasutaja avatar
draggo
Huviline
Postitusi: 854
Liitunud: 08.09.2003 13:33 48
Asukoht: Tar2
Kontakt:

Postitus Postitas draggo »

Nüüd siis selgunud tõsiasi, et minu masinal seda filtrit seal ei ole. Kas on mingit moodust selle panemiseks sinna? Kas peab kogu torustiku välja vahetama?
Sai ka oma ihuremondimehega arutatud seda leige õhu asja ja tema arvamus oli, et võib-olla on omadega õhtal selle õhu andurid. Asuvad kapoti all kaitsmekarbi kõrval.
http://img-gamma.auto24.ee/auto24/560/2760349.jpg
Sellel pildil üleval paremal kaks kõrvuti jubinat.
Mis arvate teie?
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

õhu andurid?
sa mõtled jahutusvedeliku kraane ikka...
teoreetiliselt võib olla küll, et need ei avane täielikult aga seda on sul lihtne kontrollida (kuna juurdepääs hea) võta üks salongi radikasse suunduv voolik lahti ja vaata kuidas voolab sealt. Kui niriseb aint siis viga tõesti seal.
JannP
Huviline
Postitusi: 930
Liitunud: 19.04.2005 20:58 41

Postitus Postitas JannP »

tere,

mul on selline probleem, et puhuritest enam õhku ei tule, isegi kui 4 astme peale panna, ei tule ka külma õhku, nagu oleks midagi ette jäänud vms... ma mõtlesin et salongifilter on umbes ja otsin ben autotarvest endale uue salongifiltri, pärast polstrite maha katkumist ei saanud ma üldse aru kuhu see peaks käima, ning helistasin ka UM ning sealt öeldi et mul ei olegi üldse salongifiltrit!!

aga sooja (või vähemalt külma) tahaks ikkagi oma autosse saada! mida ma pean vaatama üle või tegema et mul puhurid jälle tööle hakkavad? vahest on nii et mingi aeg nad töötavad u 30sek ja siis jääb järjest vaiksemaks kuni üldse ära kaob.. ja maanteel sõites 80'ga tuleb akna alt õrnalt sooja õhku

paar illustreerivat fotot ka:

http://www.clandestin.ee/pildid/soojus.jpg
http://www.clandestin.ee/pildid/soojus1.jpg
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Vastamise lihtsustamiseks võiks sa ka mainida, mis mudeliga tegu ;)
JannP
Huviline
Postitusi: 930
Liitunud: 19.04.2005 20:58 41

Postitus Postitas JannP »

AARE530 kirjutas:Vastamise lihtsustamiseks võiks sa ka mainida, mis mudeliga tegu ;)
E34 90a 520 24v
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Kui ma hästi mäletan , siis vähemalt minu auto filtrivahetuse ajal ütles priitv8, et ilma kliima/konditsioneerita autodel seda filtrit polegi, kuna mul on konditsineer olemas, on ka see filter. Mul oli ta umbes selle koha peal, konsooli taga

Pilt
Viimati muutis AARE540, 04.01.2006 15:26 24, muudetud 1 kord kokku.
JannP
Huviline
Postitusi: 930
Liitunud: 19.04.2005 20:58 41

Postitus Postitas JannP »

mul pole jah konti :roll:

aga äkki keegi oskab mingit lahendust leida sellele, et miks puhurid üldse mingisugust õhku ei puhu?
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Aga kuidas sul vent puhub, ilusti? Äkki on probleem hoopis selles sel juhul, et need klapid v asjad, mis õhuvoolusid jagavad (liugurid konsoolis) ei funka hästi? Kas nende nuppude liigutamisega on tunda ka, et midagi muutub?
JannP
Huviline
Postitusi: 930
Liitunud: 19.04.2005 20:58 41

Postitus Postitas JannP »

vent ei käi ringi, liigutamisel pole abi
siis kui ta oma töölepingut hakkas lõpetama, siis tuli kahtlast mulinat vms sellist häält kojameeste alt või kusagilt sealt + tuli puhuritest mingit kahtlast rõvedat haisu (mitte kärsakat, pigem sellist kassikuse oma:D).. tosoolitase on normis
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Hmm, nüüd on küll kummaline asi. Minu meelest ei saagi ju kusagilt õhku tulla, kui vent ei tööta. Aga mulin ja kassiseeasi, äkki mingi valemiga on vendi mootor vett saanud ja seepärast ei tööta enam... ?
JannP
Huviline
Postitusi: 930
Liitunud: 19.04.2005 20:58 41

Postitus Postitas JannP »

kus kohas see vent asub? armatuuri all või kapoti all?
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Ei ole täpselt kursis, kuid ta peaks olema siiski armatuuri all ja ligi pidavat sellel saama vist kapoti alt esiseinast. Vabandan kui mu info täpne pole :oops: , kuid Viltsi ühest postitusest ma midagi sellist mäletan.
JannP
Huviline
Postitusi: 930
Liitunud: 19.04.2005 20:58 41

Postitus Postitas JannP »

nii proovisin igast nippe, tuli välja et mul on need lülitid trossidega ning minu arust oli see 1,2,3,4 tross lahti, siis proovisin käega seda kangi liigutada kuid soovitud tulemust ikka ei saanud :roll:
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

kui vent ei tööta siis üldiselt viga 3 kohas.
1. ventiga nupp katki
2. 4 spiraaliga takisti katki (asub umbes seal kus sa pilti tegid)
3. ventika mootor ise katki.

Mul on kaks esimest viga esinenud, kuid mõlemil korral 4. astme peal
vent töötas.

Ventika saad kätte kui kojameeste hoovastiku juurest kruvid ära tuletõkke seina.
JannP
Huviline
Postitusi: 930
Liitunud: 19.04.2005 20:58 41

Postitus Postitas JannP »

1. nupp ei ole katki, tross liigub ning veab seal tagant mingit asja edasi tagasi
2. kus kohas see taktisti täpsemalt on ja milline ta välja näeb, ses suhtes et realoem annab mulle sellise vastuse et takisti on üldse ventilaatori juures :?
3. ma arvan, et ventika mootor on katki sest siis kui ta veel töötas, siis pidurdades ja süüde välja-süüde sisse ja siis hakkas ka nagu korraks tööle

kuidas neid plastikkatteid saab maha mis kojameeste all on, et ventikat üle kontrollida?

kordan et masin on 520 24v, ilma kondita
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=40

number 2
tegelikult ta asub ventikast eemal ja ligi saab salongist kindalaeka alt kui polstri maha võtad.
Aga nagu ma ütlesin juba siis 4. astme peal töötab ka siis kui see takisti katki.
JannP
Huviline
Postitusi: 930
Liitunud: 19.04.2005 20:58 41

Postitus Postitas JannP »

mitte ühegi astme peal ei tööta ning asi on võtnud košmaari mõõtmed :lol:
omre
Huviline
Postitusi: 97
Liitunud: 31.07.2005 23:02 06

Postitus Postitas omre »

[M] kirjutas:nii proovisin igast nippe, tuli välja et mul on need lülitid trossidega ning minu arust oli see 1,2,3,4 tross lahti, siis proovisin käega seda kangi liigutada kuid soovitud tulemust ikka ei saanud :roll:
see nn 1,2,3,4 nupp ehk salongipuhuri lüliti taga ei ole kohe kindlasti mitmeid trosse see juhib ju mootorit ja elektriliselt mitte mehhaaniliselt
kui siis osadel on seal üks tross aga see liigutab plastist luuke mootorikorpuse küljest ehk siis kui keerad nulli sulgeb selle.
ehk siis trossidega ei ole sul mingit pitmist antud teemal.
ventika mootorit saad kontrollida nii et mootori ja salongivaheseinast (keskelt) tuleb eemaldada luuk(kinnitub viie kruviga nr 7 võti) ja siis plast korpus eemaldada ja ongi käes :D
MuiduMees
Huviline
Postitusi: 1444
Liitunud: 13.01.2006 19:11 29
Asukoht: tartu-jõgeva

Postitus Postitas MuiduMees »

No vast hakkab küsimus ikka nata teemasse salongisoojus.. :D
Et tunnen huvi et palju see salongi õhufilter maksta võib uuena
e34 1990
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Postitus Postitas erikred »

UM'is kuskil 500 krooni kanti oli, mujalt ei oska öelda arvatavasti kuskil 200-300 eeq
ivo525tds_e34
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 14.12.2005 22:04 26
Asukoht: pärnu

Postitus Postitas ivo525tds_e34 »

mull selline jama et soendus radikas läheb soojaks aga k6rval istuja pool jahtub kohe maha kui ventikas p6hja keerata juhi pool on aga kogu aeg kuum ja puhub kuuma 6hku,siis kui t6stad pöördeid siis läheb jälle k6rval istuja pool soojaks.tegemist on sis 525tds ja seal on see lisa pump ja kraanid ka m6lemad kraanid on soojad radikas on puhastatud juba ikka sama jama 6hutanud olen ka...m6istus otsas!
ravia
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 30.12.2004 23:53 38

Postitus Postitas ravia »

Sai täna vahetatud termostaat(kuna jäi lahti) ja profülaktika mõttes ka veepump :).
Üllatus üllatus,salongi tuleb tühikäigul sooja nii mis mühiseb :o .
Tühikäigul ei pea enam gaasi tallama,et vedeliku ringlust ergutada.
Loodan muidugi,et tegemist pole ajutise nähtusega.
Momendil väääga rahul.
'90 E34 M50B25
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

nii mul konditsioneeriga auto ja mina kyl lyhtegi filtrit ei leinud ka õpetuse järgi, võtsin selle "mõõga" välja sealt ja ei näinyud rohkem miskit peale soojendus radika ja palju torusid :S . täitsa tyhjus seal, ju siis vist polegi miskit?


iseig kui mul ei ole seda kuradima salongi filtrit siis miks ta ei puhu normaalselt? kuulen et mootor myhiseb meeletult, aga õhku ei tule yldse, kas radikas umbes?

myttan hetkel garaazis täiega ja avastasin,et ainult akendele ei taha normaalselt seda õhku tulla :S ylejäänule tuleb õhku aga siiski mu arust kah mitte piisavalt palju kui 4ndal astmel on.
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

toivoku kirjutas:nii mul konditsioneeriga auto ja mina kyl lyhtegi filtrit ei leinud ka õpetuse järgi, võtsin selle "mõõga" välja sealt ja ei näinyud rohkem miskit peale soojendus radika ja palju torusid :S . täitsa tyhjus seal, ju siis vist polegi miskit?


iseig kui mul ei ole seda kuradima salongi filtrit siis miks ta ei puhu normaalselt? kuulen et mootor myhiseb meeletult, aga õhku ei tule yldse, kas radikas umbes?

myttan hetkel garaazis täiega ja avastasin,et ainult akendele ei taha normaalselt seda õhku tulla :S ylejäänule tuleb õhku aga siiski mu arust kah mitte piisavalt palju kui 4ndal astmel on.
nuh ei oska keegi aidata mind?:S
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

AARE530 kirjutas:Kui ma hästi mäletan , siis vähemalt minu auto filtrivahetuse ajal ütles priitv8, et ilma kliima/konditsioneerita autodel seda filtrit polegi, kuna mul on konditsineer olemas, on ka see filter.
Kas priitv8 oleks nõus kommenteerima miks nii siis on et ühel on ja teisel ei. :roll:
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Hans kirjutas:
AARE530 kirjutas:Kui ma hästi mäletan , siis vähemalt minu auto filtrivahetuse ajal ütles priitv8, et ilma kliima/konditsioneerita autodel seda filtrit polegi, kuna mul on konditsineer olemas, on ka see filter.
Kas priitv8 oleks nõus kommenteerima miks nii siis on et ühel on ja teisel ei. :roll:
Näedsa, mikrofilter tekkis alles 06/90, ka kliima- ja kliimaautomaatikaga E34-le.
toivoku kirjutas:myttan hetkel garaazis täiega ja avastasin,et ainult akendele ei taha normaalselt seda õhku tulla :S ylejäänule tuleb õhku aga siiski mu arust kah mitte piisavalt palju kui 4ndal astmel on.
Kaks mõtet: kas on värskeõhu klapid kinni (vendikoja kummaski otsas), või siis õhujaotusklapid. Kui trossidega klapiajamid, siis võib viga ka trossidest otsida.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

trossidega see värk jah, aga ma ei usu,et nad kinni on sest nad lahti tulevad kui ma avan, kohe yldse ei taha tulla, kuna mul 89 masin ja kondiga siis vist seda filtrit seal pole :(
Kasutaja avatar
luts
Huviline
Postitusi: 192
Liitunud: 03.12.2004 19:48 33
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas luts »

Muidu mul kah siis sama jama nagu kõigil teistel siin,et sooja puhub ainult jalgadele ja esiklaasile,mujal näpud külmetavad:) !.Auto konditsioneeriga ja pump paistab olemas olevat!

Aga kuidas seda kaant (joonisel ese nr 20) eest ära saab,ei taha nagu külmaga eriti rappima minna muidu läheb veel puru?
Kas ta on mingite kruvidega äkki kinni?
Kuidas saaks selle pumba korrasolekut testida?

Äkki keegi kes on juba enda omal sellise protseduuri läbi teinud oskab juhtnööre anda!

Muidu kevadel lendas veepump laiali,sai siis uus metallist labadega pump ning uus termostaat pandud(kardan,et äkki lendasid vana pumba plast laba tükid jahutussüsteemi ja nüüd ummistasid seal midagi,või siis selle elektrilise pumba näiteks!)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... af2adabfbf
BMW 530d Touring steptronic --2000--
Vasta