K:E39 Touringu tagumise kojamehe süsteem
Re: K:E39 Touringu tagumise kojamehe süsteem
Mina olen saanud hakkama nii, et alustuseks luugi klaas üles, siis liigub kojamees käega lükates vabalt, siis törts mingit õli moodi ollust vahele ja käega kojameest liigutama servast serva. Algul käib raskelt, õli ja liigutamise koostööna liigub hiljem nagu uus. 3a jooksul on tulnud umbes 5x jaurata, lahti võtnud siiani ei ole.
Indrek
Re: K:E39 Touringu tagumise kojamehe süsteem
kiskusid klaasi küljest selle liikuva võlli ka lahti?
Re: K:E39 Touringu tagumise kojamehe süsteem
Kust sa õli ligi lased talle? Mul käib ikka väga raskelt ja wd-d olen susistand sinna vahele,aga ei aita väga.Indrek_M kirjutas:Mina olen saanud hakkama nii, et alustuseks luugi klaas üles, siis liigub kojamees käega lükates vabalt, siis törts mingit õli moodi ollust vahele ja käega kojameest liigutama servast serva. Algul käib raskelt, õli ja liigutamise koostööna liigub hiljem nagu uus. 3a jooksul on tulnud umbes 5x jaurata, lahti võtnud siiani ei ole.
Re: K:E39 Touringu tagumise kojamehe süsteem
Seal on ju külje peal auk ... kojamehe puhkeolekus jääb allapoole.
Indrek
Re: K:E39 Touringu tagumise kojamehe süsteem
Ma lihtsalt aegajalt tõstan klaasi ülesse ja liigutan kojameest käsitsi mitu korda ühele ja teisele poole , et kinni ei mädaneks. Neli aastat juba toiminud igasuguste määreteta.
4x6=1x nädalas
Re: K:E39 Touringu tagumise kojamehe süsteem
Toimib. Igaksjuhuks küsisin üle, susisatasin WD, adddinoli mingit möksi vahele ja natukene liigutamist ja käis tõesti mega kergelt.Indrek_M kirjutas:Seal on ju külje peal auk ... kojamehe puhkeolekus jääb allapoole.
Re: K:E39 Touringu tagumise kojamehe süsteem
Okei, proovin ka õli varianti. Mis jama sinna sisse lasta? Ala mingi päris silikoonõli vist pole mõtet panna
?

Re: K:E39 Touringu tagumise kojamehe süsteem
Usun,et WD40 ja mingi üldmääre ( spreina) ajab asja ära. Iseasi kui kauaks. Aga kui kojameest kasutada siis ei tohiks hullu olla, arvan mina.
Re: K:E39 Touringu tagumise kojamehe süsteem
Lasin ka wd-40 vahale, 3x liigutasin edasi tagasi ning käib kenasti jällte. Mingi 2 kuu tagant võiks antud protseduuri korrata? UMs oli kogu kupatuse vahetamine ca 2k vist, samas mõtet, kui ta 2a pärast jälle selline on.
Re: K:E39 Touringu tagumise kojamehe süsteem
Ma panin ise mingid nõukaaegset tavotti sinna vahele, selline hästi tihe ja paks. See vist niipea sealt kaduma ei lähe.
Re: K:E39 Touringu tagumise kojamehe süsteem
Sama mure nagu eelpool kõnelejatel ja vist kõigil touringu omanikel. Kui auto sai soetatud siis oli tagaklaasikojamees kinni oksudeerund sai ta õliga käima. Mingi aeg töötas ja siis uuesti kinni. Hetkel selline seis, et kakkusin kojamehe võlli lahti puhastasin ilsuti ära määret täis ja tagasi. Kojamees liigub nüüd nii kergelt et lükka või ühe sõrmega. Milles aga probleem. Kojamehe mootor ei tee enam äält ja klaasipesuvett ka ei pritsi. Kas võis mootor läbi põleda või läheb enne kaitse/relee. Kus asub ja milline on kojamehe relee? Kaitsme leidsin üles see on terve. Või oskab keegi Tartus soovitada mõnda elektrikut kes mõistliku summa eest asja üle vaataks?
Tänud ette
Tänud ette
Re: K:E39 Touringu tagumise kojamehe süsteem
Kui klaasipesu vedelikku ei tule siis ilmselt mootoris ei pruugi viga olla. Vaata testeriga kas mootorini üldse voolu jõuab, kui ei jõua siis on suht suur tõenäosus, et luugi hingede kohapealt võib mingi juhe katki olla.
Nii, et mina panustaks juhtmestikule.
Nii, et mina panustaks juhtmestikule.
Re: K:E39 Touringu tagumise kojamehe süsteem
Klaasipesuvee mootor on ees, kapoti all, kuna see ka ei tööta, siis tõenäoliselt auto arvab, et luuk või luugi klaas on lahti - sellisel juhul lülitatakse nii kojamees kui pump välja.
Kas jamab mingi lüliti või on juhtmestik puru, kes teab. Auto ei kisa mingit veateadet stiilis "Bootlid open" vms?
Kas jamab mingi lüliti või on juhtmestik puru, kes teab. Auto ei kisa mingit veateadet stiilis "Bootlid open" vms?
Indrek
Re: K:E39 Touringu tagumise kojamehe süsteem
Ei kisa. minegied teateid. Pole kahjuks olnud aega juhtmete seisukorda uurida kuid peaks vist. Mingi aeg tagasi oli mure numbri tulega (põles ja ei põlend) masin ise kisendas et checki numbrituld (viga kadus ise enesest). Seega mingid juhtmed võivad olla katki küll või kohe kohe minemas. Nädalavahetusel kui aega saan vaatan üle.
- Jaanus_V
- Klubiliige
- Postitusi: 1296
- Liitunud: 17.08.2010 12:05 03
- Peamine sõiduk: BMW F11 530d xDrive 2012
Re: K:E39 Touringu tagumise kojamehe süsteem
Sain ka enda oma lõpuks tööle
Mul oli ta ka ikka täesti kinni. Keerasin kõik mutrid lahti aga võlli kätte ei saanudki, ei julgend kõvemini koputada ka, klaasist hakkas kahju
Leotasin pool päeva teda silikoonõliga ja seda naga ( mida mõned siin näpuga liigutavad) hakkasin haamriga peksma
Seda tegin siis kusil pool tundi, ühest äärest teise, peale mida keerasin mutrid ja selle jupi (mille külge kojamees käib) tagasi kinni ja peale viimase mutri ka ära. Siis lasin sealt august õli vahele, ronisin ise vähe kõrgemale, et õli välja ei tilguks ja hakkasin sellest viimasest mutrist edasi-tagasi kojameest keerama, algul käis raskelt aga järjest kergemaks läks. Päris näpuga ma seda tagumist juppi ikkagi käima ei saanuda ga kojameest andis väljast käega liigutada küll, hambad ristis proovisin kas mootoriga töötas ja näe imet, vabalt
Niiet, kellel mootor korras aga lihtsalt võll kinni, siis võite üsna kindlad olla, et saate ta liikuma!
Edu!





E39 3.0D 2001 --> E61 2.5B 2005 --> E60 3.0D 2005 --> E61 3.0D 2004 --> F11 3.0D 2012 --> E46 320CI 2003 --> E46 328Ci --> E46 330Ci. Praegu: F11 3.0xD, E46 330 Ci