Mehed, mehed. Mina panin oma 520 peale high kombi spidoploki ja analoogkella asemel OBCIV, enne oli mul seal ainult 3 juhet. Saate kõik tööle, natuke nuputamist.
Et OBC PPPP eest ära kaoks on nõutud ühendus high kombi spidoploki ja OBC vahel, 3 juhet oli. Ühendad need, kaob PPPP ja korras.
Edit: Spidoplokil X16 pistik (beez) pin 23 (X16/23) läheb OBC pin 2 = Data line,
X16 pistik pin 3 (X16/3) läheb OBC pin 15 = CCM, LCM ning viimasena X502 pin 23 läheb OBC pin 14, Check control reset signal. Mina ühendasin OBCle taha voolu, et töötaks (PPPP ees) ning need 3 spidoplokiga ning töötas ilusti (kadus PPPP). Endale ühendasin eraldi veel kütusekulu, kütusetaseme, tulede lüliti (obc backlight) ja välistemp anduri.
Küsiti spidoploki keele vahetamise kohta. OBCl oli see test 11 ning seal tuleb mingi "LAND X" ette, 1000 või 100 nupuga valid seal nt LAND UK ja timmis, kuid OBC ei vaheta spidoploki keelt. Selleks toimi järgnevalt: hoia parempoolset spidoploki nuppu all (seal neid 2 musta nuppu, ühega resetid odomeetri, teist siis hoiad all) ning keera süüde asendisse 1 (0 on võti sees, 1 on esimene süüde ja peaks tekkima läbisõidu näit spidole, 2 on OBC ja raadio ON), hoia jätkuvalt nuppu all kuskil 10 sekundit või midagi. Spidoplokile tuleb kiri "LANGUAGE XXX" midagi sellist, kui tuleb NT "LANGUAGE DEUTSCH" ja tahad järgmist, vajuta uuesti seda nuppu või korda protsessi algusest, testi ise, ei mäleta
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kui oled leidnud sobiva, nt tuli ette "LANGUAGE US" siis lase nupust lahti ja keera süüde välja ning ongi timmis. Süüte uuesti sisse keeramisel näed, et veateated ja värgid särgid on kõik inglise keelsed.
Keegi küsis ka kütuse taseme kohta, et hakkas valesti näitama vms. OBC võib hakata valesti näitama jah, sest kui ta on voolu alt väljas olnud mõnda aega, siis teeb ta reseti endale, sest salvestatud info kustub varsti peale voolu kadumist. Selle korda saamiseks võid proovida nii, et sõidad kuni hakkab põlema kütuse reservi tuli ning teha Test 10 ja vajutada S/R. Paljud kirjutavad OBC IV kohta, et ei tea mis 10 on, või valesti. Tegelikult on see Fuel reserve set, annab kompule teada, et nüüd asi reservis ning edaspidi peaks ta selle järgi korralikult ütlema.
Peaks mingisuguse OBC and/or high kombi conversion DYI/TSI vast tegema? Seletaks ilusti kõik seal ära tulevastele tegijatele. Tõestan ka need ümber, kes räägivad et kui taga 3 juhet siis ei ole võimalik OBCd funksima panna. Minul, *****, töötab!
2nd edit: Kivihall, vastus sinu küsimusele peitub minu soovitatud ühenduses, kolmes juhtmest. Arvatavasti Data line ehk X16/23 to OBCpin2.
Samuti saab originaalraadio ühendada kahe juhtmega spidoplokiga, et näitaks seal raadioandmeid nt praegune jaam ja värki.