2. leht 2-st

Postitatud: 29.11.2004 11:42 43
Postitas ArgoV
Eks loomulikult on tehases paigaldatud xenonite ja "isetehtute" vahel erinevused olemas ja kindlasti peaks püüdlema ka selles asjas reeglitest kinnipidamise poole. Paraku see alati kõigile jõukohane pole ja siis otsitaksegi odavamaid lahendusi.
Siiski olen Raikiga selles mõttes nõus, et kui tuled on õigesti reguleeritud, siis ei pimesta ka isepandud xenonid kedagi. On ju põhiprobleem siiski selles, et originaalis on kõik xenonitega autod nivooanduritega ning "isetehtud" mitte. Ning valesti reguleeritud xenonpirn pimestab ikka oluliselt rohkem kui tavaline hõõgniit... Samas nähtavus paraneb ka "isetehtud" xenonitega oluliselt.
Enda kogemus pärineb 2001- VW Passatilt, mille tava lähituled on täielikud seasilmad. Peale xenon lähitulepirnide paigaldamist läks asi palju paremaks. Juba xenoni värvitoon on selline, mis toob asjade piirjooned palju paremini nähtavale.
Sõitsin nendega peaaegu terve aasta ja vast kahel korral vilgutati mulle tulesid, et nagu oleks liiga eredad...
Mis puudutab värv temp., siis minu omadel oli see 7000K ja VW tehase originaalil on see 6000K. Seega peaks 8000K ikka suht sinine olema...
Tean, et varasematel MB ja BMW mudelitel olidki xenonid üsna sinise tooniga, kuid viimasel ajal annavad kõikide markide omad ikka päris valget valgust. Eriti hea on vahet näha näiteks mingitel kurvasilmsetel mersudel aastatest 97-98, millel on 1 pirn ära vahetatud - üks tuli on sinine ja teine valge... :D

Postitatud: 29.11.2004 12:23 58
Postitas priitv8
ArgoV kirjutas:Tean, et varasematel MB ja BMW mudelitel olidki xenonid üsna sinise tooniga, kuid viimasel ajal annavad kõikide markide omad ikka päris valget valgust. Eriti hea on vahet näha näiteks mingitel kurvasilmsetel mersudel aastatest 97-98, millel on 1 pirn ära vahetatud - üks tuli on sinine ja teine valge... :D
Siin on kaks asja: D1 pirnid olid jah sinisemad kui uued D2-d ja teiseks töötab HID pirn ennast sisse. Seepärast on peale vahetust uue pirni värvustemperatuur natuke teine, mõne aja pärast nad ühtlustuvad.

Postitatud: 29.11.2004 14:56 20
Postitas Ailer
Seal vihjelehel on 4499 mitte 3499!!!! :? Raiki paned ikka julmalt puusse kui arvad et tavaline päevavalgus on 7500K. Päevavalgus on umbes 4000-4200K kanti, sama valgus on ka uutel volkaritel. 8000K on natuke tõesti sinine 7000K oleks paras - seda oskan endast rääkida. Liigsinine ei valgusta enam nii hästi.
Aga Raiki poolt olen ikka, Xenon on Xenon, mis vahet seal on ja valgusvihk ja valgustatuse raadius on samades piirides nagu halogenil, ainult tugevam. Sai käidud ka ülevaatusel ja seal kõik OK!

Postitatud: 29.11.2004 17:22 14
Postitas priitv8
Ailer kirjutas:Xenon on Xenon, mis vahet seal on ja valgusvihk ja valgustatuse raadius on samades piirides nagu halogenil, ainult tugevam.
No enne tuleks põhitõed selgeks teha, kui oma auto tulesid ümber ehitama hakata. Milleks nad siis Euro-sertifitseeritud on (E-märgistatud)? Samamoodi võiks ju soovitada vasakliikluse jaoks mõeldud halogeenidega sõita: ühed halogeenid ju kõik.
Ja milleks pole ühtegi originaal-valgustit, mis oleks H1-st HID-iks ümber tehtud? Miks ei lasta HID valgusvihul paremalt nii kõrgele tõusta, kui halogeenil? Miks on HID laternate läätsede läbipaistvust kogu aeg vähendatud (vrdl. E32 ksenoonidel olid veel täiesti läbipaistvad läätsed, E38 ksenooni läätsel on keskosas u 1cm diameetriga matt osa, 2004 ksenoonil on kogu esilääts juba viirutatud)?
Ja lõpuks ei kasuta sa halogeenlaternaga ära seda lisaeelist, et HID-i valgusvoog on nii palju suurem, et teda saab auto ette palju suuremale pindalale laotada - HID laterna vihk on auto ees laiem, kui halogeeni oma (NB! see ei tule ainult valgusallika suuremast valgusvoost):
PiltPilt
Kokkuvõttes on HID laterna valgusvoog jaotatud laiemalt ja madalamalt (paremalt).
Ailer kirjutas:Sai käidud ka ülevaatusel ja seal kõik OK!
See on selle pärast, et järelikult sealsed vennad ei jaga sellest midagi. Saksa TÜV-ist sa nendega läbi ei oleks saanud.

Postitatud: 29.11.2004 17:29 42
Postitas Ragnar
ristot kirjutas:Mida,aga arvata nendest pirnidest mis on väidetavalt 30% paremini jne.Hinna vahe on neil küll märgatav kas ka kvaliteet???? :shock:
kuna pirn läks läbi siis läksin uut ostma täna ja mõtlesin, et proovin neid +30% siis aga otsustasin, et võtan hoopis OSRAM Cool Blue'd (140eek/tk.) et äkki on kah valgemad ja paremad.

Panin sisse ja minu silm küll mingit vahet ei märganud. täielik ripoff :mad:

Postitatud: 29.11.2004 17:42 43
Postitas bizarrini
Neid lambiteste ikka olete lugenud?

Postitatud: 29.11.2004 18:18 19
Postitas ArgoV
Ailer kirjutas:Sai käidud ka ülevaatusel ja seal kõik OK!
See on selle pärast, et järelikult sealsed vennad ei jaga sellest midagi. Saksa TÜV-ist sa nendega läbi ei oleks saanud.[/quote]

Loomulikult on "liba" xenonitega Eestis ülevaatust tehes ainult 2 varianti - kas ei panda tähele (st. on näiteks tegemist sellise autoga, millistel paljudel isenditel originaalid küljes) või on tuttav ülevaataja, kes pigistab silma kinni.
Aga põhjus ei ole ju üldjuhul selles, et klaasid/peeglid vm. oleks sobimatud...põhjus on ikkagi nivooandurite puudumises ja see ongi kõige lihtsam viis kontrollida tulede vastavust kehtestatud reeglitele. Lihtsalt kui keegi läheb näiteks uuema E39 või E38 või mingi muu värske mudeliga ülevaatusele, siis üldjuhul eeldatakse, et sel auto on xenonid juba tehases paigaldatud ning keegi ei hakkagi peale tulede kõrguse kontrolli (mis muidugi paigast ära olles tekitab koheselt tõsiseid kahtlusi...) muud kontrollima.

Postitatud: 29.11.2004 18:35 21
Postitas priitv8
Selle nivooregulaatori ja pesuri kohustuslikkuse üle on saksa foorumites ka lõpmatuseni jahutud ja minu arusaamise järgi on lõpptulemus selline, et neid asju saab TÜV nõuda ainult siis, kui sellised antud mudelil tehase poolt ette on nähtud. E38 ja E39 tulid ksenoonidega juba tehasest sellistena, järelikult on nad vaja ka hiljem paigaldades koos laternatega installida. E32 tuli tehasest ksenoonidega ka ilma automaatse kõrgusregulaatorita, seega ei saa selle paigaldust ka tagantjärele nõuda. Kusjuures Nivomat-tagavedrustust, on põhimõtteliselt samaväärsena aktsepteeritud.

Postitatud: 29.11.2004 19:51 50
Postitas ArgoV
priitv8 kirjutas:Selle nivooregulaatori ja pesuri kohustuslikkuse üle on saksa foorumites ka lõpmatuseni jahutud ja minu arusaamise järgi on lõpptulemus selline, et neid asju saab TÜV nõuda ainult siis, kui sellised antud mudelil tehase poolt ette on nähtud. E38 ja E39 tulid ksenoonidega juba tehasest sellistena, järelikult on nad vaja ka hiljem paigaldades koos laternatega installida. E32 tuli tehasest ksenoonidega ka ilma automaatse kõrgusregulaatorita, seega ei saa selle paigaldust ka tagantjärele nõuda. Kusjuures Nivomat-tagavedrustust, on põhimõtteliselt samaväärsena aktsepteeritud.
Jah, loomulikult on sul õigus. Lihtsalt meie ülevaatuspunktid ei oska (või ei viitsi) eriti midagi muud vaadata ja vahele võetakse enamasti selliseid tüüpe, kes näiteks Vectra A-le xenonid ette on pannud... :lol:

Postitatud: 30.11.2004 08:38 19
Postitas hanno
Nu kirjutas:
ristot kirjutas:Mida,aga arvata nendest pirnidest mis on väidetavalt 30% paremini jne.Hinna vahe on neil küll märgatav kas ka kvaliteet???? :shock:
kuna pirn läks läbi siis läksin uut ostma täna ja mõtlesin, et proovin neid +30% siis aga otsustasin, et võtan hoopis OSRAM Cool Blue'd (140eek/tk.) et äkki on kah valgemad ja paremad.

Panin sisse ja minu silm küll mingit vahet ei märganud. täielik ripoff :mad:
Mina proovisin ka umbes 2 aastat tagasi neid Cool Bluesid ja oli vahe sees. Korra sai pandud ühe tule sisse tavaline ja teise Cool Blue, siis Cool BLue valgus oli ikka valgem. Tavaline tundus selline kollakas. Kas ta ka paremini teed valgustas, seda enam ei mäleta.

Postitatud: 30.11.2004 15:34 26
Postitas Ragnar
no võibolla nii jah saab aru et ühes üks, teises teine.
muidu on vahe minimaalne, nii et ise küll ei soovita raha raiskama hakata
kellel plaan neid osta.

Postitatud: 30.11.2004 15:55 50
Postitas priitv8
Ise jõudsin Flösser Blau-d (just sellesama eelmainitud lambitesti põhjal) ära proovida. Muidu olid küll toredad teised, aga eluiga jäi pagana lühikeseks. Pool aastat vist pidasid vastu.

Postitatud: 30.11.2004 16:07 19
Postitas Ragnar
Nii
praegu vaatasin ühte vana pirni mis eile hämaras sai välja vahetatud
ja sellel oli täpselt samasugune sinine klaas nagu Cool Blue'gi (markeering teine) võibolla sellepärast ma vahest aru ei saanudgi.

Postitatud: 06.12.2004 12:49 14
Postitas priitv8
Siin on väga hea näide ksenoonide valguspildist:
http://forum.e34.de/attachment.php?atta ... =5984&sid=
On erinev? Vt. paremat nurka, see ei kima 45 kraadi all taevasse, vaid on maha lõigatud. Ja valgustatud ala auto ees on laiem, kui halogeeni puhul.