Külma mootorit maantee kulusse ei arvestata, ehk siis mitte esimesed 5 minutit.
Sealjuures konditsioneer on väljas ja aknad on kinni.
Ehk, sõidad maalt linna, siis 5 minutit peale autoga sõitma hakkamist nullitakse
kulumõõtja ning mõõdetakse kuni sinnamaani, kus tuleb esimene ebamõistlik
peatus, nagu foor, järjekord, ummik või algab linnamärk, sh 50-e ala.
Linnakulu all mõeldakse sõitmist kuni 70'ga linna piirides, kuid seda samuti
külma mootoriga sõitmise arvestuseta. Sealjuures väikelinnades nagu Keila, Rakvere,
Haapsalu jne ei saa arvestada linnakuluna, kuna seal ei ole vastavaid linna
sõidukulude probleeme, nagu foorid ja järjekorrad, pealegi, seal ei saa sõita 10-15
minutit järjest konkreetse sihtpunktiga. Konditsioneeri ei kasutata. Akendega on suva.
Keskmise kulu all mõeldakse auto kütusekulu keskmist, võimalikult täpselt, kuid
siiski ühe aastaaja piirides, tavaliselt märgitakse, kas tegu on suvise või talvise keskmisega.
Minimaalselt tuleks sõita üks kuu. Tavaliselt mainitakse, kui suur osa keskmisest on
linnasõidud. Keskmisesse kulusse arvestatakse külmad käivitamised, kohapeal tiksumised.
NB: Webasto abi puhul sõidu või seisusoojendajana, tuleks seda mainida keskmises kulus,
konditsioneeri pikaajalise kasutamise puhul (20+%) mainiakse ka see ära.
NB! Keskmine linnakulu ja keskmine maanteekulu on sarnased linnakulule ja maanteekulule,
kuid sisaldavad endas külmkäivitusi ja -sõite. Neid näitajaid on võimalik mõõta kui on sõidetud
vähemalt nädal antud alas. Seega, elades linnas, saab märkida ka keskmine linnakulu.
Kõikidele näitajatele on omane kõikuda ~5% piires sama kere/mootor/käigukast piires. Üle
selle, on küsitav auto korrasolek või juhi adekvaatsus liikluses. Liiklus on liiklus, selles
PEAKS liikuma ühlaselt. Kui ei liigu teistega võrdväärselt, siis ei olegi adekvaatne sõidustiil

Lisaks arvestame, et sõites haagisega/katusekarbiga või sõites selliste ratastega, mida tootja
ette ei näe ukse küljel oleval sildil, tuleks see lisada oma arvutustesse.
NB! Autotootjate maanteekulu ja linnakulu ei klapi Eesti tingimustele ja võivad olla märgatavalt
erinevad. Autotootjatel on enda eeskiri, kuidas mõõta üht ja teist. Eestis pole vastavaid
linnu, kus oleks võimalik mõõta samasugust linnakulu, isegi paljud maanteed, oma teekattega,
kiirusepiirangutega, ei klapi.
Nii ongi, et minu auto, Touring E39, 520d man, tarbib suvisel ajal keskmiselt 6,2l/100km, samas
konti kasutatud vähe, 80% otstest ainult 10 minutilised. Maantee keskmine on 5,5l/100km,
maanteekulu on 4,9l/100km, linnakulu on 4,5l/100km (üldjuhul hõredas liikluses), linna keskmine
talvel oli 7.4l/100km, suvel ei ole olnud võimalust mõõta. Mina pidurdan käiguga.