1. leht 2-st

E34 rattad visakavad ja rool võbeleb alates 80km/h (korras)

Postitatud: 29.03.2005 14:43 11
Postitas Raivo
Totaalne jama. Autol (e34) on alla pandud e39 veljed. Ostsin tsentrimise rõngad vahele ja puha. Olen lasknud 4x rehve/velgi tasakaalustada - aga maanteekiirusel ikka hakkab rool kergelt võbelema.
No ei tea mis jama on. Pink näitab et kõik nagu OK.

Kas esisillas mõni jubin äkki läbi omadega :?:

Postitatud: 29.03.2005 15:22 26
Postitas Mati_H
Võid proovida esimesed ja tagumised rattad omavahel ära vahetada või
mingid saastad kummid peal äkki (eelmiste suvekatega tahtis mindki teelt minema lennutada)?
Alustuseks võid proovida kellegagi rattad ära vahetada ;)

Postitatud: 29.03.2005 15:27 48
Postitas Raivo
Ei teagi. Muster nagu ilus ja mingit erilist visklemist nagu kah ei täheldanud....aga eks peab proovima. On kellelgi pakkuda võimalust? :oops:

Postitatud: 29.03.2005 20:48 42
Postitas Laur
Pidurikettad - endal kehv kogemus uute NK omadega, mis aasta pärast silmaga nähtavalt viskama hakkasid.
"Upper control arm" - endal vahetasin ja mõikas hästi, järgisin ka soovitust http://www.bmwe34.net/e34main/maintenan ... er_arm.htm asendada puksid 750 omadega.
Kas enne velgede vahetamist probleeme polnud? Või ongi Sinu käes ainult e39 velgedega olnud?

Postitatud: 30.03.2005 01:10 12
Postitas M-Tech
Mul on näiteks talverehvide muster treppis.
Pingis näitab, et kõik on ok ja saab ilusti tasakaalu aga samas mustrist on näha pingis, et on ebatasane.
Maanteel eriti autoga sõita ei taha, kuna sõida nagu vankriga.

Kui suvekad alla saab lendavad talverehvid suure kaarega prügimäele.

Postitatud: 30.03.2005 09:36 53
Postitas Raivo
jaffa_star kirjutas:Pidurikettad - endal kehv kogemus uute NK omadega, mis aasta pärast silmaga nähtavalt viskama hakkasid.
"Upper control arm" - endal vahetasin ja mõikas hästi, järgisin ka soovitust http://www.bmwe34.net/e34main/maintenan ... er_arm.htm asendada puksid 750 omadega.
Kas enne velgede vahetamist probleeme polnud? Või ongi Sinu käes ainult e39 velgedega olnud?
Ongi jah, ainult nende velgedega olnud. Üritaks vahetada kellegagi korraks velgi või siis variant 2 et panen suvekad juba alla.
Aga räägi sellest puksivahetuse operatsioonist veel. Mul midagi veidi pidurdades vasaku ratta juures kobiseb küll. Et kui vahetamiseks läheb, siis teeks asja kohe "õigesti".
Ning nagu ma olen aru saanud, siis kasvõi näiteks õõtsade vahetamisel on mõistlik panna need rauast, mitte alumiiniumist?

Oeh, ei kujuta ette, kas kõik meelde ka jääb kui asju peab ostma minema...et üks tükk ühelt mudelilt, teine teiselt jne jne.... :|

EDIT: kerge rooliloks on küll tunda. Ma ilgelt põen(põdesin?) et äkki Jälle kurask mingi roolilati jama juba.

Postitatud: 30.03.2005 11:25 37
Postitas Ragnar
jaffa_star kirjutas: "Upper control arm" - endal vahetasin ja mõikas hästi, järgisin ka soovitust [url]
Mul olid need puksid täiesti läbi ja mingit vibra need küll sõites ei tekitanud. Ka ei olnud erilist kolinat. Peale vahetust roolilõtk aint vähenes
peaaegu olematuks.

Postitatud: 30.03.2005 20:30 47
Postitas Laur
Sümptomid - kobin aukudes pluss vibra 80+ kiirustel kadusid pärast seda, kui olin vahetanud ülemise šarniiri. Ja et olla tulemuses kindel, kasutasin 750 pukse, milled lasin šarniiridesse suruda. Tugevamatel puksidel on plastmass rohelist värvi, tavalistel kollast. Hinnavahe Balti Laagris oli vist mingi 10 krooni.
Suure tõenäosusega oleks sümptomid kadunud ka tavalisi pukse kasutades.

Postitatud: 30.03.2005 21:08 53
Postitas Ragnar
mul olid sinist värvi plastikuga need peaksid siis olema pehmed või tugevad? muide palju see hind seal BL oli?

Postitatud: 30.03.2005 21:42 27
Postitas Aare
Üks idee tekkis, Raivo :idea:

Olen kunagi ise 15 tollistel valudel sellist kotermanni taga ajanud ja teate milles asi oli...

Kas uute velgede panekuga kaasnesid pikad poldid ja vargapolt? Kui ja, siis seal kämm ongi. Vargapolt pon tavaliselt lühem ja tema pea on kerge. Ja uskuge või mitte, see kaaluvahe on bmw tundlikku esisilla jaoks piisav, et jebinat teha. Käisin vist 5 korda tasakaalustamas ja tõstsin rattaid ringi, ikka sama jama. Lõpuks sain aru, panin vargapoldi kohale velje välisserva ühe 10 g tasakaalu ja asi lahendatud. Ja nende poltidega ratast alt ära võttes panen poldi samasse auku.

Postitatud: 30.03.2005 22:42 07
Postitas priitv8
Aare kirjutas:Vargapolt pon tavaliselt lühem ja tema pea on kerge. Ja uskuge või mitte, see kaaluvahe on bmw tundlikku esisilla jaoks piisav, et jebinat teha.
Huvitav teooria. Targad räägivad, et BMW esisild tunneb ära 20g disbalansi.
Mul on originaalvargapoldid, peaks nad kohe üle kaaluma ja teise poldiga võrdlema. Keerme osa on neil sama pikk, pea on lühem.

Postitatud: 31.03.2005 09:23 39
Postitas Laur
Nu, ma vahetasin need puksid 2 a tagasi aga hind võis olla 250 ja 300 vahel tükist...
Värvist - see roheline võib olla mingi nurga alt ka sinkjasroheline...
Selle lingi peal mis ma andsin, on pildilt värv näha ja vot täpselt sellised rohelised mul olid.

Febi kataloogi nr. on 01668, nõrgema nr. number on 06213.

febi.com lehelt on näha, et mõõdud on samad aga tugevamal on

Operating mode: hydraulic
Weight: 0,32 kg

ja nõrgemal
Material: Rubber / Metal
Weight: 0,31 kg

Kusjuures BL andis mulle esimese hooga ikka need nõrgemad. Lõpuks otsisin ise Febi koodi ja siis sain õige.

Postitatud: 31.03.2005 10:45 01
Postitas Raivo
Huvitav teooria Aare. Hetkel pean tunnistama, et veljed on kinni hoopis 4 poldiga :oops: Keegi türgiäss on ilmselt vargapoldid sisse vehkinud.
Üritan kiirelt sinna orig. poldi asemele panna, vaatab mis siis juhtub.
Nädalavahetusel peaks proovima ka esimesed rattad taha visata. Vaatab mis siis juhtub.

Jaffa Star,
kas selle koodi järgi võin minna omale kah neid pukse küsima? Ning kas remonditöökojas saab mingise kangiga nende pukside korrasolekut kontrollida kah?

Postitatud: 31.03.2005 11:05 11
Postitas priitv8
Raivo kirjutas:kas selle koodi järgi võin minna omale kah neid pukse küsima? Ning kas remonditöökojas saab mingise kangiga nende pukside korrasolekut kontrollida kah?
Küsi kataloogi järgi 750 pukse, siis saad need mis vaja. Sinised on kõige pehmemad (518,520) ja valged on vahepealsed (mul originaalis ka valged). Valged ja rohelised on vedelikutäidisega. Mul oli alt vaadates juba silmaga suur lõhe näha.
NB! paigaldada tuleb noole järgi (õõtsa peal on vastav märk) ja polt sillatala külge kinni keerata rattad maas asendis!

Postitatud: 31.03.2005 11:39 25
Postitas Ragnar
:evil: :evil: :evil: krt siis sain petta ju.
Aavest ostsin ja 380eek/tk. Küsisin veel, et kas 535 sobivad ikka ja öeldi et on küll.

Postitatud: 31.03.2005 11:40 19
Postitas Laur
priitv8, mina küsisingi 750 pukse, ikka anti valed:-) Aga ehk on nad vahepeal hoolikamaks muutunud...

Postitatud: 31.03.2005 11:54 39
Postitas Kristo_P
Ise olen ka hakanud kasutama tugevdatud pukse mis mõeldud suurema mootoriga autole. Viimati sai paigaldatud 750'i kondid.

Postitatud: 31.03.2005 12:17 59
Postitas Laur
Nu, Febi kataloog annab tõesti 535le numbri 06213 ja 520le 06043 (mis on vist sinised siis).
"Sobivad" nad mõõtude poolest muidugi ikka...

Postitatud: 01.04.2005 17:30 15
Postitas Aare
Sellest neljast poldist asi alguse saabki....

Odavate vargapoltidega ongi see case, et tavaliselt on need lühemad ja tihti tühja poldipeaga. Ja sellest piisab. Kes ei usu, keerake üks polt välja ja proovige siis.

20-30 grammi kaaluvahet vargapoldi ja tavalise poldi vahel pole mingi meeletu erinevus...

Ja vibra tuleb tavaliselt sellest, et mingil hetkel satuvad need kerged kohad esiratastel kohakuti ja siis lähebki lahti.

Postitatud: 01.04.2005 18:04 59
Postitas paarn
Tere

Soovitan igaks juhuks kontrollida ka rehvi karkassi, mul on olnud talverehvidega paar korda selline arusaamatus, et vibrab, Kuid pingis peaks see visuaalselt märgatav olema.

Edu

Postitatud: 06.04.2005 10:20 25
Postitas Raivo
Aare kirjutas:Sellest neljast poldist asi alguse saabki....
Nüüd 5 polti ning tundub, et probleem on 95% ulatuses ka lahenenud :)
Midagi seal esisillas juba kobiseb, nii et eks vaatab mis peale vajalikke detailide vahetamist toimub.

Proovin siis teha sellise swap'i nagu siin tublid seltsimehed soovitasid.

Postitatud: 06.04.2005 14:41 30
Postitas Aare
igatahes seda kinnitab sulle iga remondimees, et eespool olnud jutt, kuidas vibra@80 kmh on tingitud katkistest puksidest on täielik jama.

esiteks need puksid ei lähegi katki, enne hakkab sild põrgukolinat tegema.
ja teises hakkavad need puksid tööle alles pidurdamisel, et mingi teoreetilinegi vibravõimaliks tekiks (nagu rooliotstega tekib).

niiet kõik pole tõsi mis siin räägitakse :!:

Postitatud: 11.04.2005 11:57 01
Postitas flatron
Tõstatan veel korraks selle vana teema. Mure järgmine talvekummidega sai sõidetud nii, et alates 90 hakkas natuke rool ja auto tervenisti värisema ,kuid siis läks kuskil 110 juures üle. Nüüd sai siis talvekummid vahetatud valuvelgede vastu ja asi päris kole. Rooli loobib nii ,et sõita pole võimalik kuskil seal üle 80mne. Poldid kõik ühepikad ja kummi muster peaks kah olema normaalne autoks siis e34 91 aastast. Tahaks teada kus saaks äkki kontrollida seda kas kummid korralikud või äkki viga piduriketastes pidurdamise ajal ei raputa küll kuid kes seda teab. Ja kõik puksid ja muud asjad kah esi ja tagasillas vahetatud raatad kah peaks balansis olema. Palun aidake!

Postitatud: 11.04.2005 14:53 02
Postitas alts20
muide nendest puksidest veel rääkides siis ise kasutan M5 omi ja olan väga rahul Aavest saab neid kui pikalt pinda käia (tartus on vähemalt nii aga nagu ma olen märganud siis pealinna Aaves on ikka erilised jobud seal kes midagi ei tea).M5 omadel ei olegi keskel mingit plastikust rõngast vaid on hoopis ilma lisaks on neil veel ees seal kus tavaliselt valgus läbi paistab on togevduspadjakesed mal juba 1,5 aastat all aja teised sarniirid juba kuid puksid ikka nii head et kannatab isegi kolmanda jooksu sarniire läbi pidada.Hinnalt olid jah miski 60 eeki kallimad kui need karnevalivärvides puksid


Ja kui arvad et veljed on tasakaalustatud sis ära ole selles kindel mine mõnda teise kohta ja lase seal tasakaalustada üle ning kui see on tehtud ja rehv pingist eemaldatud siis lase rehv uuesti pinki panna ja lase käima ,ise olen kohanud et 8,5 tolli laia 17 veljega on vahe olnud kuni 45 grammi siis mis tasakaalustamisest me räägime ja ja enamustes kohtades ei saagi üle 15 tolli 7laia velge kuidagi paika sest üha uuesti pinki pandes saab ikka 15-40g erineva tulemuse

Postitatud: 11.04.2005 15:15 55
Postitas Eerik_K
Raivo pidurdamisel auklikel teel kuuled kobinat esisillas, kindlapeale tegu ülemiste õõtsade sarniirides. Kunagi ka ajasin taga seda kolinat pidurdamisel, käisin sildasi kontrollimas kangutati kangidega ülevaatuses ka väänati ei tuvastatud nende viga sõitsin kolinaga pea aasta otsa. Originaal õõtsadel sarniiri puks sees kulub pikisuunas, ja vertikaalses (ülesse alla) suunas reeglina eriti ei kulu, arvestades veel et auto sõitnud saksamaal.
Kangiga ei saagi aru, ja ülevaatuspunktis kus vaadati väänati sildasi sisse ja välja kuid mitte pikisuunas.

Ja osta ikka lemförder!
Febi ei pea tuhkagi vastu. (puksid vähemalt küll)

Postitatud: 11.04.2005 17:45 17
Postitas Raino
Ajasin kah täna oma autol esisilla kolinat taga ning leidsin ülesse.
Selelks osutus vasak ülemine õõtshoob ehk siis õõtsa sharniir.
Momendil ajutiselt likviteerisin selle vea ära sel kombel nagu tehakse müügi autode puhul.Palga päeval vahetan ära kogu õõtsa.

Puksi hinnak son febi puhul 245 eeki.

Postitatud: 09.05.2005 11:25 41
Postitas Raivo
Aga kas nad siis vahetavad ainult selle puksi, või terve õõtsa?
Teema nüüd aktuaalne, ning mõtlesin, et käiks huvipärast esimest korda UM'is seda asja tegemas.. :roll:
Ning mis selle eesti keelne täpne nimi on?

Postitatud: 09.05.2005 14:23 44
Postitas Janar_H
Aare kirjutas:Sellest neljast poldist asi alguse saabki....

Odavate vargapoltidega ongi see case, et tavaliselt on need lühemad ja tihti tühja poldipeaga. Ja sellest piisab. Kes ei usu, keerake üks polt välja ja proovige siis.

20-30 grammi kaaluvahet vargapoldi ja tavalise poldi vahel pole mingi meeletu erinevus...

Ja vibra tuleb tavaliselt sellest, et mingil hetkel satuvad need kerged kohad esiratastel kohakuti ja siis lähebki lahti.
mul oli talverehvidega sama jama,panin suverehvid ja vahel jälle teeb nii,aga mitte alati.olen proovinud vargapoldiga ja ilma.kui vähegi s...a veljel on(seespool) nii ka vibra suurem.Ka mitu korda tasakaalustatud,(ühes ja samas kohas)aga ikka väike vibra sees,peab vist teises firmas tasakaalustama ja siis proovima

Postitatud: 09.05.2005 19:33 51
Postitas ravia
Oli sama probleem,ehk vibra.Mida suurem kiirus seda hullem ja hirmsam.
Sai käidud siis teises kummifirmas,et kontrollida eelmiste sossseppade tööd-balanseeringut.Tuli välja,et tegin õieti.Jummala mööda pandud :evil: 10-25 g. :evil: Õpetuseks ehk teistelegi,vaadake kõigepealt, millised balans.pingid on ja kui äratavad usaldust siis...

Postitatud: 09.05.2005 21:13 08
Postitas flatron
Mul oli näiteks viga suvekummides. Kummid jummala kõverad millegi pärast kuigi mööda auke pole sõitnud ja kuhugi otsa kah mitte. Auto all tunduvad normaalsed pingis viskasid nii et kole. Nüüd siis sõidan mööda maanteed 90km/h ja ootan järgmist suve äkki siis ostan uued kummid. Aga pingid on kah erinevad esimeses kahes kohas käisin balanseerimas oli ikka väga juba rooli loopis nagu jummal juhatas. Aga nüüd kui juba kolmes erinevas kohas balanseeritud hakkab nagu looma isegi. ;)