1. leht 1-st
E34 525td kõrgsurvepumba jaoturpea vahetus
Postitatud: 11.11.2010 22:20 40
Postitas BMW 525
endal siis lähipäevil vahetus ees. ja mõtlesin, et küsin kuidas teda vahetatakse et äkki on mõni kindel nipp või lihtsalt keeran ´küljest ära ja teine asemele. et kas sealt midagi välja ei kuku või paigast midagi minna ei saa. pumpa maha võtma ei hakka ja üritan vahetada auto peal. ärge siis väga maha hakake laitma et ise teen ja remonditõõkotta ei vii. lihtsalt kes midagi täpsemalt teab siis kirjutage. ise olen ülemist osa küll maha võtnud aga tagumise osaga pole kokku puutund sellepärast küsingi
Re: E34 525td kõrgsurvepumba jaoturpea vahetus
Postitatud: 12.11.2010 11:04 57
Postitas PeeterA
Siin piltide ja teksti näol õpetus kuidas pumpa laua peal kokku laduda:
http://www.volvopedia.de/index.php?titl ... ammenbauen
Pole küll konkreetselt BMW VP37 pump, aga siseehitus on pmst. sama.
Re: E34 525td kõrgsurvepumba jaoturpea vahetus
Postitatud: 13.11.2010 14:33 11
Postitas BMW 525
NII, selgus siiski et auto peal ei saa midagi teha. sellest ka küsimus et nüüd oleks vaja täpset kirjeldust kuidas pumba maha võtta. tõmmitsaid mul pole. et siis mis kõik lahti tuleb võtta ja kuidas kõige õigem on.
Re: E34 525td kõrgsurvepumba jaoturpea vahetus
Postitatud: 13.11.2010 19:59 58
Postitas PeeterA
Õpetus siin:
http://bmw.dulaine.com/tips/replacing_i ... p(M51).pdf
Mõeldud küll E36, E39 ja E38 jaoks, kuid E34-l peaks suht-koht samamoodi toimuma.
Ilma spets. tõmmitsata seda tööd ei tehta, kuna pumba ketiratas tuleb sellega paigale fikseerida.
Re: E34 525td kõrgsurvepumba jaoturpea vahetus
Postitatud: 13.11.2010 20:47 33
Postitas BMW 525
aga kust sellist tõmmitast saada. arvatavasti osta päris kallis.
Re: E34 525td kõrgsurvepumba jaoturpea vahetus
Postitatud: 13.11.2010 22:35 07
Postitas PeeterA
Kui osta kallis, siis püüa varastada kusagilt
Stikke's(Tartu pood) näiteks müügil:
http://www.diisel.ee/?page=tooted&cat_id=32
Tegelt neid eritööriistu on veel teisigi, mida selle töö juures vaja läheb. Näiteks indikaatorkella läheks kah veel vaja, et hiljem pumba ajastuse paika saaks.
Tegelt ma ei saa aru, miks seda ühekordset ja keerukat tööd üldse ise peaks tegema? Kogenematusest keerad midagi p***e ja lõppkokkuvõttes läheb asja parandamine hoopis kallimaks.
Re: E34 525td kõrgsurvepumba jaoturpea vahetus
Postitatud: 14.11.2010 08:03 59
Postitas BMW 525
vaata mul on mitu bemari diislit ja tuleb veel juurdegi. ja mis liigub see kulub. pole ju i´ga autoga mõtet remonditõõkotta joosta. ja ega ma autotest päris loll ka pole, remomdida olen neid aja jooksul kõvasti ja põhjalikult saaand. aga vat pumbadega suurt kokku puudund pole ja ühe pumba eile võtsin küll laiali laua peal ja ega seal suurt midagi sees polnd mida oma mõistus tagasi ei pane. ´aga no see selleks, tagasi asja juurde.
seda stikke lehte ma just eile vaatasin aga kahjuks pole seal hindasi pandud. peab vist ise tartus ära käima ja hinnad välja uurima. nagu ma jutust aru saan siis on mul vaja intikaator kella ja tõmmitsat, nendega peaks asja ära ajama

Re: E34 525td kõrgsurvepumba jaoturpea vahetus
Postitatud: 14.11.2010 10:42 42
Postitas PeeterA
See indikaatorkell peaks olema spets. adapteriga, sest kuidas sa muidu fikseerid selle jaoturpea külge ning mõõdad plunserkolvi käiku.
Siin üks õpetus:
http://www.volvopedia.de/index.php?titl ... einstellen
Nojah, aga seadistusväärtust sa ikka ei tea

.
Samuti oleks vaja sobivat pulka, millega fikseerid pumpa maha võttes 1. silindri ülemises surnud asendis.
Edu siis, soovime näha reportaazi operatsioonist koos rohkete fotodega

Re: E34 525td kõrgsurvepumba jaoturpea vahetus
Postitatud: 14.11.2010 11:48 13
Postitas BMW 525
kui ma kunagi tegema saan siis siia ma kirjutamata ei jäta. aga präegu ilmad väga halavad ja peab ootama, sest peab lageda taeva all tegema

Re: E34 525td kõrgsurvepumba jaoturpea vahetus
Postitatud: 14.11.2010 11:55 44
Postitas PeeterA
Pulk mõeldud tõesti seadistuseks, et 1. sil. Ü.S.S fikseerida. Samas TIS-i kohaselt fikseeritakse see asend ka pumba eemaldamisel. Tõmmits hoiab ketiratast samas asendis, nagu ta pumba eemaldamise hetkel oli. Enne paigaldamist keeratakse pumba võll vanasse asendisse, et võlli kiil ühtiks soonega ketirattal. Samuti on plunserkolvi kontrollväärtus(0.9 mm) antud 1. sil. Ü.S.S-t lähtudes.
Re: E34 525td kõrgsurvepumba jaoturpea vahetus
Postitatud: 14.11.2010 12:13 58
Postitas kloox
Tõmmitsat pole ise raske teha,kui mõistust on ja indikaatorkella sain ma alla 2 kilo aasta -paar tagasi(komplekt koos igasugu pudinatega ka teiste masinate jaoks).Ja plunserkolvi kontrollväärtus sõltub keti venimisest,mida veninum kett seda väiksemaks nr läheb,uueketi puhul oli 0,85mm ja veninud ketil oli 0,74-0,78,pole täpselt meeles,see sõltus palju kett oli veninud.
Re: E34 525td kõrgsurvepumba jaoturpea vahetus
Postitatud: 14.11.2010 13:35 41
Postitas BMW 525
teema on veits segaseks läind. mina mõtlen siiski nii et põhimõtteliselt kui mul tõmmits on olemas saan pumba kätte ja kett jääb paika. siis laua peal vahetan jaoturpea ära ja ega esiotsa pumbal lahti ei pea võtma, siis panen kokku ja samamoodi pumba peale tagasi, muidugi pealmine kaan tuleb ka ära märgida. ja miks ta ei peaks siis käima ??
Re: E34 525td kõrgsurvepumba jaoturpea vahetus
Postitatud: 14.11.2010 13:53 02
Postitas BMW 525
Õhu saab välja nii et keeran pumba küljepeal oleva punni lahti, panen süüte sisse ja siis kui kütet sealt välja hakkab tulema keeran punni ette. ja ongi pump täis. ja ega ma ei saa vahetada ju laus vihma käes. varsti kui ilm lubab siis saate pumba kohta ka teada kas õnnestus.
Re: E34 525td kõrgsurvepumba jaoturpea vahetus
Postitatud: 14.11.2010 17:31 24
Postitas tds105
Sa ära niipalju põe sellepärast.Neid pessimiste on siin palju kes maha laidavad ettevõtmise.Samas säästad sellega kilosid kui välja tuleb:)edu
Re: E34 525td kõrgsurvepumba jaoturpea vahetus.
Postitatud: 18.11.2010 13:51 14
Postitas BMW 525
nii, pump siis maha võetud ja mõned pildid kah. seletan ka kuidas mina tegin. kuna ilma selle fiksaator võtmeta pold midagi teha siis käisin stikkes ja ostsin 495.- pildil on näha ka. paika märgisin selle asendi milles pump oli ja pärast ka kaane asend. ega seal muud polnudi, sest seda pumpa valesti peale panna ei saa kui just täiesti jobu pole. fiksaator võti hoiab hamakat ja ketti kinni ja pump läheb pärast sinna kiilu sisse ja siis ette mut´ter sisse ja kinni ongi. kunagi saan vast pumba peale panekust ka räägida aga präegu aega vähe ja asi jääb mõneks päevaks seisma, oleneb kuna vaba aeg tekib. pildid siis maha võtust.
http://fotoalbum.ee/photos/audi80a/78778687/
Re: E34 525td kõrgsurvepumba jaoturpea vahetus
Postitatud: 24.11.2010 16:41 55
Postitas BMW 525
tänaseks siis pump autol peal, ja tõõtab väga hästi

. ei kasutand ma mingit muud spetstõõriista kui ainult fiksaatorvõtit. kõik muu reguleerimine käis kõrva ja kõhutunde järgi.