stennu76 kirjutas:Oskab keegi öelda,kuidas see nupp ja kogu süsteem klaasi küljest lahti tuleb? kuna mutri keerasin pealt ära,sain kojamehe kätte ja alt poolt keerasin ka poldid lahti aga kätte ei saa kuidagi,proovisin isegi õrnalt toksida sinna peale kuhu kojamees kinnitub aga ei midagi,kas tõesti on nii kõvasti see sinna kinni kiilunud?
Sinu hädad on põhjusatud jubinast, kust kojamehe võll läbi läheb ja mille peal mikrolüliti paikneb.
Pos. 5, ing. k. WIPERSHAFT PIVOT, ei oska head eestikeelset vastet anda.
Pilt reaalsest jubinast (kojamehe võll on ka pildil)

See "jubin" on alumiiniumist, ja kui alumiinium oksüdeerub, siis tekkiv oksiid paisub mahus ja liidab erinevad detailid väga kindlat ühte.
Kojamehe võlli lahti saamikseks võid proovida nii, et esiteks urgitsed kojamehe võlli ümbruse nii puhtaks kui saad, leotad ohtralt ainetega, mis roostet lahti võtavad. Siis monteerid kojamehe hoova tagasi külge (jälgi et istub ilusti nuudi otsa), keerad mutri korralikult kinni ja proovid käega hooba keerata. Kui hästi läheb, siis saad kojamehe võlli käima ja tervelt kätte.
Kui ei õnnestu, siis võid uuesti proovida kui oled "jubina" auto küljest eemaldanud. Viimane võimalus on võll välja puurida, aga sellega peab olema ettevaatlik, kuna võll terasest, aga ümbris alumiiniumist.
Kuigi mikrolüliti on ise plastmassist, on avas, millest "jubina" otsa läbi läheb, metallist hülss.
Vahe on minimaalne ja alumiiniumoksiid kitib vahe hõlpsasti kinni nii, et mikrolülitit enam tervelt kätte ei saa.
Mikrolüliti kättesaamiseks pead mikrolüliti plastikosa eemaldama,

nii et alles jäänud osa klaasis olevast avast läbi mahuks. Mina kasutasin väikest ketaslõikurit selleks tööks, aga ettevaatlikult tuleb tegutseda.
Kui oled jubina kätte saanud, siis mikrolüliti hülsi eemaldamine on juba lihtne. Kui hülss eemaldatud, siis puhasta jubin ots üleliigsest sodist, aga ole ettevaatlik et keeret ei vigasta. Süsteemi saab kokku tagasi nii ka panna, et õhukest lapikut mutrit tagasi ei pane.
Süsteemi kokku ladudes pane ohtralt määret nii mikrolüliti kui kojamehe võlli vahele. Ma kasutasin vasemääret, aga peaks ka tavaline paksem määre sobima.
Mõned teemad on antud probleemi varasemalt kajastanud:
K:E39 Touringu tagumise kojamehe süsteem
BMW E39 TAGAKLAASIAKEN !