1. leht 1-st

Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 03.11.2011 15:04 18
Postitas kri5too
Tervist,koolist koju tulles,läks õlituli lihtsalt põlema,(kohati hakkas mootor ka nö kakkuma)Sai kohe masin seisma jäetud,ning koju pukseeritud.Õli on üle miinimumi.Kuid milles võib probleem olla?Tegu 1993a 525tds

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 03.11.2011 15:48 04
Postitas kri5too
Sai nüüd autot põhjalikumalt uuritud.Kõid tundub visuaalsel vaatlusel korras olevat.Õlitase normis.
Ainuke asi,mis silma hakkas,mis oli,et roolivõimu õli oli alla igasuguse normi(praktiliselt puudus).Sai sinna õli peale valatud,ning proovitud autot käivitada.(Käia lasin oma 30sek)Käima läks nii nagu ennem normaalselt nagu ikka,kuid kohapeal käies roolivõim ei tööta,sõita igaksjuhuks ei proovinud.
Kas õlituli võib põleda sellepärast,et roolivõim ei tööta?Või võis kokkusattumuse teel tekkida samal ajal ka mootoris mingisuguseid probleem?
Mida edasi teha`?Kui roolivõim jääb kuivale,siis mis seal katki võib minna?

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 03.11.2011 20:36 11
Postitas maarekl
kri5too kirjutas:Sai nüüd autot põhjalikumalt uuritud.Kõid tundub visuaalsel vaatlusel korras olevat.Õlitase normis.
Ainuke asi,mis silma hakkas,mis oli,et roolivõimu õli oli alla igasuguse normi(praktiliselt puudus).Sai sinna õli peale valatud,ning proovitud autot käivitada.(Käia lasin oma 30sek)Käima läks nii nagu ennem normaalselt nagu ikka,kuid kohapeal käies roolivõim ei tööta,sõita igaksjuhuks ei proovinud.
Kas õlituli võib põleda sellepärast,et roolivõim ei tööta?Või võis kokkusattumuse teel tekkida samal ajal ka mootoris mingisuguseid probleem?
Mida edasi teha`?Kui roolivõim jääb kuivale,siis mis seal katki võib minna?
pole seotud...mootori õli oli vast liiga vähe ja kadus korra rõhk ära.

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 03.11.2011 21:01 59
Postitas kri5too
Mootori õli oli sel hetkel normis,ja on ka nüüd normis.Kui proovisin kodus käivitada siis läks ilusti käima,kuid õlituli ikka põleb.Muidugi sai peale oma 30sekundit kohe seisma jäetud.
Teine probleem on nüüd see roolivõim,tema jäi arvatavasti kuivale.Mis juhtuda võis?mis tahab vahetamist.
Oled kindel,et need 2 probleemi ei ole omavahel seotud?Tekkisid täpselt samal momendil

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 03.11.2011 21:05 14
Postitas seppa
andur.

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 03.11.2011 21:08 53
Postitas kri5too
Oskad anduri asukohta kindlaks kirjeldada?Annab selle korrasolekut ka kuidagi kodus lihtsate vahenditega kontrollida või ainult väljavahetamisega?

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 03.11.2011 21:26 13
Postitas jargo
lihtsaim viis on see korra teisega asnededa.kuid kuna sa mainisid ,et mootor hakkas ka peale ölitule süttimist kakkuma ,ei usu,et viga anduris.parem oleks rõhukell anduri pessa keerata ja rõhku kontrollida.

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 03.11.2011 21:45 49
Postitas kri5too
kas roolivõim ei võinud põhjustada mootori ,,kakkumist,,?
Kus andur asub?

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 03.11.2011 23:15 57
Postitas urks
Rõhu andur asub õlifiltri kopsiku küljes.Detail nr. 15
http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... il_filter/
Kui roolivõimendi pump hetkeks kinni kiilus võis ka rihma kaudu mootorit mõjutada.No ,et need 2 eri asja korraga juhtusid ????

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 04.11.2011 07:15 09
Postitas kri5too
Juhtus asi nii sai peateelt kõrvalteele keeratud.3käik sisse madalad pöörded ning lauge kurv ja praktiliselt kohe kurvi lõpus hakkas auto kuidagi nagu jõnksutama(siuke nõme heli käis)sai paar meetrit edasi siis hakkas õlituli vilkuma,ning prkatiliselt koheselt jäi ka põlema,seejärel seiskasin mootori ja pukseerisin koju.
Tõesti tundub endale ka müstika,et täpselt samal ajal juhtusid need asjad.
Nii täna üritan uut andurit katsetada.
Kuid mis roolivõimuga saab?
On seal palju võimalusi mis võis minna`?Või on ainuke lahendus uus pump?

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 04.11.2011 07:26 23
Postitas jargo
ise pakun et katsu enne mootor korda saada.kui sellel juba õlirõhu kadumisest kahjustused,siis pole roolivõimuga enam midagi teha.
roolivõimul vaheta esimeseks õli ära.potsik tee seest ka puhtaks.äkki seal sees mingi aastaid vana õli.

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 04.11.2011 17:13 43
Postitas kri5too
Juhtus siis nii,kuna roolivõim jäi arvatavasti kuivale,ning kiilus korraks kinni,siis tõmbas ka ära rihmaseibi.Seega rihm ringi ei käi ning õlipumpa ning roolivõimu pumpa ringi ei vea.

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 05.11.2011 01:24 50
Postitas Kalev
Osta poest (belarussi) õlirõhuandur ja jupp voolikut, mõõda õlisurve ära. Mootori õlipump käitatakse otse väntvõllilt. Ei ole rihmaseibi ja roolivõimendi süsteemiga kuidagi seotud.

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 05.11.2011 10:50 18
Postitas maarekl
Kalev kirjutas:Osta poest (belarussi) õlirõhuandur ja jupp voolikut, mõõda õlisurve ära. Mootori õlipump käitatakse otse väntvõllilt. Ei ole rihmaseibi ja roolivõimendi süsteemiga kuidagi seotud.
minu arust ka, see kui on siis keti all. Rihma all rooli võim genekas, kliima, veepump.

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 05.11.2011 17:41 01
Postitas kri5too
Kohalik tehnik aga väitis,et ta hiljuti just tegi sama probleemiga autot.Samuti roolivõim puudus ja õlisurve kadunud,probleem oligi rihmaseibis.Tundub samas loogiline,kuna roolivõim jäi kuivale siis arvatavasti kiilus kinni,(sellest ka need jõnksutused enne õlitule põlema minemist)seejärel tõmbas rihmaseibi ära ning kadus ka õlisurve.Aga eks näha ole pidi homme ülehomme asja ette võtma.

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 05.11.2011 19:45 39
Postitas Kalev
Õlipumpa ajab ringi nr. 9 hammakas. Tagumise küljepeal on kaks "veo naga", mis õlipumpa ringi ajavad. Kui see hammakas ringi ei käi peaksid klapid ka peas olema.

Täpsustan, et selle õlirõhuanduri all mõtlesin õlirõhumanomeetrit.

Pilt

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 05.11.2011 19:56 17
Postitas kri5too
Ise uurisin ka neid jooniseid.Kuid klapid peas ei tohiks olla,kuna peale seda proovisin korra käivitada ja läks ilusti.Hetkel masin targemate inimeste käes,kui teada saan mis ja kus viga siis annan teada.

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 06.11.2011 19:06 05
Postitas kri5too
Selle tegemine üsna mahukas töö ajaliselt?

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 06.11.2011 22:49 11
Postitas kri5too
Kui mootor töötab kuskil minuti jagu ilma õlituseta,kas sellega kaasevad kindlasti ka mingid suuremad kahjud?Või ei juhtu üldjuhul midagi?

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 09.11.2011 22:24 33
Postitas jargo
kri5too kirjutas:Kui mootor töötab kuskil minuti jagu ilma õlituseta,kas sellega kaasevad kindlasti ka mingid suuremad kahjud?Või ei juhtu üldjuhul midagi?
minut ilma igasuguse õlituseta üldjuhul head ka ei tee.eks sa varsti selle õhtule lased.

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 09.11.2011 22:26 08
Postitas kri5too
Masin korras,ikkagi rihmaseibi ära tõmmanud.

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 09.11.2011 22:27 43
Postitas Kalev
Täpsemalt.. Mis tähendab rihmaseibi ära tõmmanud?

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 09.11.2011 22:33 23
Postitas kri5too
Kuno_T kirjutas:Polt 5 lahti ja tõenäoliselt ka liist 10 pooleks lõigatud. Roolivõimendi pump pole põhjuseks, vaid see tegelane, kes poldi 5 nõrgalt kinni keeras. Poldi pingutusmoment on TIS-is kirjas, kuid üldjuhul ca 350Nm. Mootori õlipumba pilt on siin (hülss 5 on väntvõlli peal ja ka ei pöörle ning pumpa ei käitata):Pilt
See.Ise remondi juures ei olnud.Aega läks ca 3pool tundi.

Re: Kiiresti abi vaja.Seoses mootoriga.

Postitatud: 23.11.2011 22:18 11
Postitas sopp
aga mis siis pm ära tehti`?
miski vajas vahetust??