1. leht 2-st

524td vs 525td ??

Postitatud: 06.09.2005 16:24 29
Postitas Q
Kui nüüd võrrelda 524td ja 525tds, siis kas 525td-l on palju plusse 524 ees? tean ainult et 525 on mootor ketiga (et siis töökindlam ehk) ja mõni kw võimsam.
vbolla keegi oskaks tuua välja mõlema eelised teise ees?
üks küsimus veel et kas 524 mingi diffri lukk vms ka esineb?

ps. plaan on lähiajal diisel bmw osta, sellepärast sellised vbolla nats rumalad küsimused.

Postitatud: 06.09.2005 18:25 54
Postitas Andrus_V
Variante on kolm:

524td 85kw Nm 220 mootorivalem M21D24
525td 85kw Nm 222 mootorivalem M51D25
525tds 105kw Nm 260 mootorivalem M51D25

Olen kuulnud, et 524td peetakse vastupidavamaks ja on ka odavam remontida. Miinuseks on hammasrihm, mille purunemine või hammaste üle tõmbamine toob kaasa palju kahjustusi mootoris. Samas, kui rihma ja rullikuid õigeaegselt vahetada, siis ei tohiks probleemi olla. Ahvatleivam on kindlasti 525tds oma 105kw ja 260-se väändega.

Postitatud: 06.09.2005 19:04 22
Postitas Viljar
Just nagu Andrus_V ütles, on 2.4 töökindlam ja ka odavam remontida kui vajadus tekib (rihma vahetus koos rullikuga, tööga ca 1000 eeku). 2.5 on loomulikult oluliselt erksam, kuid tihtipeal on neil käivitus probleemid, tühikäigu kõikumine ja loomulikult suht õrv plokipea.
Veel on vahe kütuse kulus ca 1-2 liitrit sajale.
Aga muidugi kui kuskil hea hingega 2.5 TDS silma jääb, siis soovitan ikka võimsamat ;)

Traktor ruulib :lol:

Postitatud: 07.09.2005 08:55 59
Postitas Q
tänud vastuste eest.

ise oman hetkel primera 2,0 traktorit, aga sain mingi aeg sõbra 525tds-iga sõita ja võttis ikka natsa näo naerule küll. sealt siis tekkis soov nissan bmw vastu vahetada.

äkki oskate kommenteerida seda et kui palju paremini 525 siis edasi läheb oma 20 lisa kw-ga? mul 524 pole olnud veel võimalust sõita, et on ta palju uimasem?

Postitatud: 07.09.2005 09:57 09
Postitas Tarmo
Kui tahad 524td ga sõita , siis helista 5099417 juhul kui oled tallinna inimene.
Korraldame ära.

Postitatud: 07.09.2005 12:04 04
Postitas lauri86
tarmo, kui hakkad demosõitu tegema siis tohiks ka äkki tulla pole mitte kunagi ühegi teise 524jaga sõitnud kui enda omaga, oleksin õnnelik kui saaks kasvõi tqagaistmel viibida :D (tekiks mingi võrdlusmoment)

Lauri

Postitatud: 31.01.2006 00:01 15
Postitas soon
leidsin selle vana teema kuna on mõnes küsimuses arusaamatus.
nimelt 92-95 (vb ka 96) aasta toodeti nii 525td kui ka 525tds. ehk siis vastavalt nii M51D25 85kw kui M51D25 105kw mootorit. kui see tds nii hea ja võimas on siis miks samal ajal seda lahjat mootorit toodeti? kas td on vaakumpumbaga nagu tds? ühesõnaga keegi ehk selgitaks plusse ja miinuseid ja muidu erinevusi.
(mu jaoks diisli puhul täiendav 20kw ei ole piisav argument otsustamaks võimsama mootori kasuks. seetõttu vabandan kui mõne jaoks probleem mõttetu tundub)

Postitatud: 31.01.2006 00:41 26
Postitas soon
küsin hoopiski nii: kas td ja tds hoolduskulud (või remondikulud) võivad olla mitmetes kordades td kasuks? või tuleks enam-vähem samadeks võimalikeks kulutusteks valmis olla (ehk siis kas 2,5td on pigem sarnane 2,4td-le või 2,5tds-ile?

Postitatud: 31.01.2006 01:23 32
Postitas toivoku
tdl pole intercoolerit aja tdsil juba on, ja tundub see turbo lahendus tdl kah natukese imelik olevat võrreldes 524tdga, aga jah ma pole mitteyheltki 525tdsil pähe saand oma 2,4 ga :P

Postitatud: 31.01.2006 17:43 00
Postitas soon
524td võib olla hea ja tore, aga ta on vana. mitte niivõrd kapotialuse osas, vaid auto välimus on 80ndatest. ning mul vist pole õnnestunud ühtegi müügis olevat nahksisuga kohata. huvitab see, et kas 525td hooldus on odavam kui 525tds oma. (tean, et 524le saab panna nahksisu, uue esiotsa, peeglid, rooli jpm ent võimaluse korral hoiduks sellest)

Postitatud: 31.01.2006 20:38 24
Postitas Jaanus_P
mille järgi sa väliselt vahet teed 524, 525td ja 525tds vahel :shock: ?

Postitatud: 31.01.2006 21:00 04
Postitas Bimmer850
soon kirjutas:524td võib olla hea ja tore, aga ta on vana. mitte niivõrd kapotialuse osas, vaid auto välimus on 80ndatest. ning mul vist pole õnnestunud ühtegi müügis olevat nahksisuga kohata. huvitab see, et kas 525td hooldus on odavam kui 525tds oma. (tean, et 524le saab panna nahksisu, uue esiotsa, peeglid, rooli jpm ent võimaluse korral hoiduks sellest)
päris paljud 524TD on kusjuures nahaga olnud...

Postitatud: 31.01.2006 22:55 40
Postitas soon
Jaanus_P kirjutas:mille järgi sa väliselt vahet teed 524, 525td ja 525tds vahel :shock: ?
ühelgi 524td-l pole uuema tüübi küljepeeglit, rääkimata laiast ninast. võibolla mõnel on nahksisu, ei vaidle vastu.

Postitatud: 31.01.2006 23:08 23
Postitas toivoku
soon kirjutas:
Jaanus_P kirjutas:mille järgi sa väliselt vahet teed 524, 525td ja 525tds vahel :shock: ?
ühelgi 524td-l pole uuema tüübi küljepeeglit, rääkimata laiast ninast. võibolla mõnel on nahksisu, ei vaidle vastu.
ei tea ei meeldi need uuemad peeglid ja lai nina niikuinii :D

Postitatud: 31.01.2006 23:14 10
Postitas soon
maitse asi tõepoolest. mulle meeldivad. aga kui selliste vidinatega auto remont hullupööra 524td-st kallim on, siis ma ilmselt peaks ka neid iluvidinaid ülearuseks. pean silmas 525td 94-95 aasta. diisel peaks olema säästukas ja 525tds-i puhul ma pole säästuvõimaluses väga kindel. 525td suhtes on väikene lootus veel säilinud, kuna keegi pole kardinaalseid erinevusi (võimalikke kuluartikleid) võrreldes 524td-ga välja toonud (välja arvatud siis käigukast, mis on elektroonilisem).

Postitatud: 01.02.2006 02:53 18
Postitas toivoku
siin pildid yhest 524tdst millel hele nahk http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

Postitatud: 01.02.2006 03:52 24
Postitas soon
minu arust laia nina puudumine muudab seda autot umbes samaväärselt sellele kui palju facelifti eelsete e30 välimus jääb alla uutele plastikstangede ja luuptuledega ning ka uute tagatuledega e30tele. kuigi see viimane ei puutu praegusel hetkel asjasse.

Postitatud: 01.02.2006 09:51 33
Postitas Jaanus_P
kui sa räägid aastast 94-95 siis ei ole mõtet sul ka 524td masinat sinna võrdluseks panna!

PS! ei märganud, et sa vana teema üles vedasid ja arvasin, et sa võrdled kolme mootorit. minu viga.

Postitatud: 01.02.2006 10:38 57
Postitas Tarmo
Ma ise arvan (ei tea aga arvan ) et 525td ja 525tds on enamvähem samad, td puudub intercooler. Millegipärast kipun arvama et remondi ja hoolduskulud samad.
524 td seevastu peaks olema odavam remontida.

Nahaga on neid jah päris palju olnud.
nt see:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

Mis puudutab laia nina siis see on võimalik alati juurde pookida ja sama ka uue tüübi peeglitega.
Aga kas see on nii oluline?
Kui jah siis uue tüübi peegel maksab saule 600.- tk. Laia nina komplekti leiab kuskil 4000.- ringis.

Mina arvan et see peegel ja lai nina ei mõjuta lõppkiirust ja ei anna ka dünaamikale midagi.
Kuigi ei saa salata , vingem näeb välja küll.

Postitatud: 01.02.2006 13:36 21
Postitas soon
Jaanus_P kirjutas:kui sa räägid aastast 94-95 siis ei ole mõtet sul ka 524td masinat sinna võrdluseks panna!
ma võrdlesin tegelikult nagu teema pealkiri on 524td ja 525td. kui otsustaks 525td kasuks siis ostaks lihtsalt uuema.
Jaanus_P kirjutas:PS! ei märganud, et sa vana teema üles vedasid ja arvasin, et sa võrdled kolme mootorit. minu viga.
tegelikult ma kolme mootorit ei võrdle. tds on lihsalt hea näide millist diislit ma endale ei taha. kõrvale ei saa ju jätta fakti et ta on ikkagi poole kallim 524td-st. aga kui saab odavalt, siis miks mitte. eeldatavasti üle ühe korra neid toitesüsteeme remontida ei tule.
Tarmo kirjutas:Ma ise arvan (ei tea aga arvan ) et 525td ja 525tds on enamvähem samad, td puudub intercooler. Millegipärast kipun arvama et remondi ja hoolduskulud samad.
524 td seevastu peaks olema odavam remontida.
kui veel mõni seda väidet kinnitaks siis ma ei saa üldse enam aru miks nad seda 525td-d üldse tootsid 5 aastat koos tds-iga. mõtlesin et 525td on sisuliselt vana m21d25 mootor. kas tõepoolest selle auto ainuke pluss?? on see, et ta on teisest 20 kw lahjem?
Tarmo kirjutas:Mis puudutab laia nina siis see on võimalik alati juurde pookida ja sama ka uue tüübi peeglitega.
Aga kas see on nii oluline?
on küll oluline. sest kui su mõtet veel edasi arendada, siis jõuame me selleni, et tegelikult võiks hoopis e28 524td osta. igas mõttes odavam. välimus on auto puhul asi, mis esimesena räägib. aga ma veelkord ütlen, et kui see 525td on sisuliselt 20kw lahjem 525tds, siis on see mõttetu auto ja nii tuleks ka siin teemas öelda.

Postitatud: 01.02.2006 14:03 44
Postitas kimmo
http://wwww.e34.de/e34/diesel.htm

Selle tabeli põhjal võib oletada, et 525td on edasiarendus 2,4td mootorile. Väändemoment saavutatakse madalama pöördega: 222 Nm tuleb 1900 pöörde pealt võrreldes vanemate 220 ja 2400 näitajatega.

tds on mootoritüübilt sama mis td kuid nagu juba varem mainitud, vahejahutiga.

Mis vahet neil veel on ning miks oli nende tootmine paralleelselt mõttekas, jään vastuse võlgu. Võimalik nt, et td tarbib kütet vähem. Auto hind oli uuest peast odavam vms. Need arvamused on puhtalt spekulatiivsed kuna täpset infot selle kohta ei oma.

Postitatud: 01.02.2006 16:05 31
Postitas Tarmo
Aru ma ei saa kus on meie spetsialistid Valdek , Vilts????

Saaks ükskord juba vastuse nendele küsimustele.

Postitatud: 01.02.2006 19:16 51
Postitas Maiks
Et nagu miks mitte võtta auto millel on samal mootoril 20kw rohkem? Ise võtaks küll. 525td ja tds mootori plokk ja pea peaks olema sama ja ketiga aetavad mõlemad. Et selles suhtes ei tohiks olla ülalpidamiskuludes suuri vahesid nendel. Muidugi ise alles vähe aega tdsi omanik olnud, aga ei ole pidanud veel mootoril miskit tegema ja arvan et kui ikka kapoti avada ja jahutusvedeliku ja õli kontrollida, siis ei tule ka suuri probleeme lambist.
Ja ostsin ka selle masina just tds mootori ja uuema välimuse pärast (94aE34)

Postitatud: 02.02.2006 00:50 37
Postitas soon
M.P-ga nõus.
Pilt

edit: ma ei saa aru miks see ei tööta
http://www.e34.de/copyright.php?bild=fo ... 5tds-2.jpg

Postitatud: 02.02.2006 09:45 21
Postitas Tarmo
Eile õhtul uurisin Viltsi käest nende 525td ja 525tds i kohta.
Tema arvas , et remondikulud ikka sarnased nendel.
Siis ütles veel et oleks touring kerega 524td kuskilt võtta siis tema ostaks kindlasti selle.
Kuna 524td remontimine pidi ikka tunduvalt lihtsam ja odavam olema.

Aga kuna keegi meist autot remontimiseks ei osta siis .....

Ise sõidan 524td ja olen rahul.

Postitatud: 02.02.2006 10:45 51
Postitas Viljo
Eelnevatest postitustest loen, et 2.5tds on nõrga plokikaanega.
Mul on olnud kaks 524td ja mõlemal olen plokikaant vahetanud.

Postitatud: 02.02.2006 19:20 10
Postitas Maiks
Asi selles, et 6 silindrit reas ja kaas pikk. Ja kui tekib ülekuumenemine, siis selline joblakas väga kergelt järgi annab. Ei tahaks uskuda, et see nüüd lambist juhtub. Ikkagi peab eelnevalt olema probleem ja see kui kaas puru on juba tagajärg. Kui ikka tase normis ja kellad töötavad ja neid jälgida, siis ei tohiks ju muret tekkida. Teades seda probleemi, siis ise jälgin küll temp seierit hoolega.

Postitatud: 02.02.2006 20:12 11
Postitas Viljo
Ilmselt minu autodel olnud probleemiks ka läbisõit.

Ma võin nüüd muidugi puusse panna aga olen kuulnud, et diisli kaanel on kuskil jahutussärgil(vist klappide vahel) aalumiiniumsein väga õhuke, seega praod kerged tulema. Mul ei ole olnud probleemiks kkõver kaan vaid lõhkine kaan.

Postitatud: 02.02.2006 23:44 46
Postitas Tarmo
Viljo kirjutas:Ilmselt minu autodel olnud probleemiks ka läbisõit.
Mis see läbisõit siis oli ???

Mul 445000 ees , loodan et kestab ikka veel kaua.

Postitatud: 03.02.2006 00:06 00
Postitas Viljo
Midagi 600.... Aga mul suhteliselt raske jalg ka....ilmselt see üks põhjusi miks kaaned lagunesid(mitte, et ei oleks auto eest hoolitsenud ja keema lasknud)