E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
st3v3n
Huviline
Postitusi: 140
Liitunud: 02.04.2012 14:19 30
Peamine sõiduk: E39 523i
Asukoht: Tartu

E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas st3v3n »

Tervist,

Lugu järgmine, et käisin ülevaatuspunktis. Kuna CO mõõtmisega oli probleeme ja ülevaataja kurtis ainult, et BMWdega ongi see jama koguaeg, otsustas ta CO normi kättesaamiseks tühikäigul à la 10sek 5500 pööret anda ja siis edasi piirajasse, mille tulemusel läks mootor keema ning lõi arvatavasti plastikpaagi, kust tosool sisse käis, liitekohalt lõhki. Siiani pole absoluutselt mingeid ülekuumenemisprobleeme olnud, sõidetud on ikka päris suuri ringe kuuma ilmaga, no worries.

Kuna remondi kulu ja omapära ei tea, siis ei oska midagi veel ette võtta. Loogikast lähtudes pole see minu arvates ülevaatajapoolne väga õige käitumine. CO normi sai ta kätte kohe pärast seda kui laks ära käis, kui pani oma toru uuesti järgi ja tegi teistkordse mõõtmisega - mõõtmine õnnestus koheselt. Kahtlustan isegi, et CO mõõtmisaparaat on neil vigane, sest päev enne tehti seda sama minu sõbra E39ga ning nüüd istume mõlemad koos garaazis.


Mure on suur ja ei oskagi midagi teha. On keegi sarnases situatsioonis olnud või oskab tarka sõna kirjutada siia ?! Vana ajas veel, et BMWdega juhtub seda pidevalt, aga kerge otsingu käigus eriti neid probleeme ei tuvastanud.
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Re: E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas redline »

Siinkohal saab ilmselt süüdistada ikkagi vigast jahutusvedeliku paaki/paagi korki. Kork reguleerib süsteemis survet. 10sek kõrget pööret ei pane mootorit kohe keema, aga tekitab süsteemis suurema surve küll.
Viga on ikka oma aja ära elanud paagis ilmselt, pane uus ja jätka rõõmsalt sõitmist ;)

Ülevaataja pidi pööret sellepärast andma, et sina tulid sinna rahuliku pensionäri sõiduviisiga ja katalüsaatorid olid külmad. Muidugi oleks ka sellest piisanud, kui ülevaataja oleks hoidnud veidi aega stabiilselt 3000-3500rpm ja oleks need katid soojaks läinud.
Teine versioon (ebapädevad ülevaatajad) on, et ülevaataja ei suvatsegi pööret anda masinale ja paneb sulle kordusülevaatuse. Käsib sul auto remonti viia ja remondimehed panevad pööret ning asjad normis ja küsivad 30 eur.
56792145
Kasutaja avatar
marek555
Huviline
Postitusi: 2899
Liitunud: 12.12.2005 12:12 29
Peamine sõiduk: BMW 535d F10, 328i E46 174kW
Asukoht: Tartu

Re: E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas marek555 »

Mootori keema minemise all mõtled mida? Kas lasti temperatuurinäidik punasesse või lihtsalt seda, et paisupaak andis järele ja jahutusvedelik lendas välja?
Esimesel juhul oleks enne pidanud ikka jahutusventilaator rakenduma ja ülevaataja oleks pidanud temepratuurinäidikut jälgima :roll: Aga üldiselt minu meelest tehnoülevaatused ei taha endale mingit vastutust võtta mootoririkete korral, kui just rike pole tingitud otseselt nende valest käitumisest.
Iseenesest on BMW radiaatorist eraldi olev plastist jahutusvedeliku paisupaak kuluosa, mida tuleks hiljemalt 150000 km tagant vahetada. Siin näiteks on paisupaagi puuduseid lahatud, ju oli ka sinu masinal oma aja ära elanud: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=501999
See kohapeal pöörete piirajasse laskmine pole minu meelest just kõige meeldivam asi mootorile.
Ise olen selle vältimiseks enne ülevaatusele minekut minimaalselt 15 km maantesõitu teinud (hea mõte on ka siis paari minuti jooksul mõnda madalamat käiku kasutada ;) ), linnas lihtsalt 15 minutilisest ringitöristamisest kipub minu meelest kattide täielikuks ülessoojenemiseks natuke väheks jääma.
st3v3n
Huviline
Postitusi: 140
Liitunud: 02.04.2012 14:19 30
Peamine sõiduk: E39 523i
Asukoht: Tartu

Re: E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas st3v3n »

Jah, temp näidik lasti punasesse, tulemuseks läks keema ja nüüd, kui asja veits lähemalt uurimise alla võtsin, siis oli näha, et paisupaagil külje peal suur mõra sees. Ühesõnaga paisupaak andis järele.

Selles teatud ülevaatuspunktis, nagu ma aru sain, on pidevalt CO mõõtmisega probleeme ning sellepärast viimasel ajal välditakse ka seal käimist. See info jõudis minuni alles nüüd.

Tüüp ei jälginud ka, et asi punasesse jooksis juba, muudkui jälgis CO näitu ja andis valu.

Enda arust tegin korralikult sooja katile, sõitsin 25km ja mitte just tagasihoidlikult.
Kasutaja avatar
Riivo
Huviline
Postitusi: 8162
Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
Asukoht: Edgarlandia
Kontakt:

Re: E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas Riivo »

ebapädev tüüp siis...ma laseks kõik remondikulud sinna kraesse väänata...pole minu asi et tal silmi tempinäidiku jaoks ei jagunud...mootorit keema lasta ikka ei tohiks, ükskõik kui palju sa seal tallad... plokikaane remont pole just väga odavate killast lõbu....
´17 4Drive
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Re: E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas redline »

Keema laskmine on jah täiesti ülevaataja viga.
56792145
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Re: E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas Svenp »

Korras mootor ei lähe nii hoobilt keema. Ju Sul mingi probleem juba olemas oli. Näiteks vanal hainina 520i-l seatakse süüdet 5000 1/min juures - ulub küll käes, aga ei juhtu selle mootoriga midagi. Keema loomulikult ei tohi mootorit lasta - iga normaalne juht jälgib silmanurgast termomeetrit. Endal tasub alati silm peal hoida ka kõrvalt vaadates. Kui ülevaataja on napakas, siis tuleb teda pidurdada ja sinna enam mitte minna. õnneks on vaba turg.
Sõidurõõm
d33m0n
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 18.06.2011 15:31 22

Re: E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas d33m0n »

kas jahutusventilaatori visco toimib ilusti?
-kodanik-
Kasutaja avatar
Antik
Huviline
Postitusi: 72
Liitunud: 20.03.2007 13:37 40
Asukoht: Tallinn/haapsalu

Re: E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas Antik »

ka minu autol anti tuure jupp aega peal, aga seda mitte põhjusel, et co ei ole normis, vaid mõõteriist tahtis kindlat tempi, enne kui üldse mõõtma hakkas. bmw olevat liiga hea jahutusega ja ei lase kergelt tempi nii üles kui vaja, piirajasse küll ei lastud, aga mingi 5-6000 pööret minut-paar... kuni mootori temp saavutas soovitud tulemuse. öeldi ka et olevat bmw eripära, liiga hea jahutus. Seega kui ta keema läheb, peab olema mootoris juba eelnevalt mingi häda, mis ei õigusta muidugi ülevaataja poolt tema keema laskmist.... Paraku vist vaielda nendega on suhteliselt võimatu, kuna mingites tingimustes on see minuteada sees, et ülevaataja ei vastuta võimalike vigade tekkimise eest vms... aga tasub uurimist, teatavasti on läbi kohtute igasugu veidraid asju võidetud :)
BMW e34 520i '91 --> VOLVO V40 '97 --> BMW e39 523i '99
st3v3n
Huviline
Postitusi: 140
Liitunud: 02.04.2012 14:19 30
Peamine sõiduk: E39 523i
Asukoht: Tartu

Re: E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas st3v3n »

Jah, jahutus toimib ja auto nüüd korras. Just sai paigladatud ka uus paisupaak koos korgiga, uus tosool ning süsteem korralikult õhutatud. Tehtud sai sama katse, kõik jäi kontrolli alla. Samas ülevaatusruum oli parajalt umbne ja kinnise õhuga, minul oli seal särk läbimärg seljas - vb ka närvipingest :D

Ilmselt oli viga korgis, mis oleks pidanud sellele survele järgi andma, kuna kork reageeris alles pärast plasikpaagi lõhkemist, oli saadud tulemus kerge tulema. Kuid endiselt olen ka ise samal nõul, et ülevaataja peab ikkagi jälgima, mida ja kuidas ta teeb. Iga tööga jms. tekib ju tegelt ka vastutus.
st3v3n
Huviline
Postitusi: 140
Liitunud: 02.04.2012 14:19 30
Peamine sõiduk: E39 523i
Asukoht: Tartu

Re: E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas st3v3n »

Hetkel pole veel ühtegi viga leidnud, tundub, et kõik on korras. Targemad mehed vaatasid ka üle. Viskosidur tundub ka täiesti töötavat. Hoian muidugi silma peal ja loodan parimat aga samas valmis kõige hullemaks.
avicii
Huviline
Postitusi: 224
Liitunud: 09.02.2012 11:39 59
Peamine sõiduk: 530d
Asukoht: siinseal

Re: E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas avicii »

Vahemärkuseks - kas ikka on kõigil E39satel tasemeindikaator? Minu teada küll mitte.
enn1
Huviline
Postitusi: 1872
Liitunud: 20.12.2007 11:32 36
Asukoht: Tartu

Re: E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas enn1 »

avicii kirjutas:Vahemärkuseks - kas ikka on kõigil E39satel tasemeindikaator? Minu teada küll mitte.
Low (autopildiga) spidoga autol pole tasemeandurit
Jan320
Huviline
Postitusi: 1070
Liitunud: 30.04.2005 20:58 47

Re: E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas Jan320 »

Kuno_T kirjutas:Imesid ei ole. Kui ülevaatuspunktis keema läks, oli see otseselt auto viga, mitte ülevaataja viga. Võimalik, et paisupaagi prao tõttu oli siis vedelikku vähe, kuid sel autol on ju tasemeindikaator. Kui väidad, et visko on korras, siis jäi midagi muud märkamata. Näiteks ei läinudki vedelik keema, vaid sa mõtlesid selle välja. See on tegelikult hea variant, siis ei pea rohkem võimalike riketega oma peakest vaevama. Bemmi need paisupaagid lähevad lõhki ilma keema minematagi. Kuid siis polnuks maksnud 1.-s postis vilet üles tõmmata ja ülevaatajat süüdistama hakata.
See, et sa "kerge otsingu käigus" kehvade paisupaakide infot ei leidnud, pole ülevaataja mure.
Kuramuse jutt ikka, läks mootor keema ja ei läinud ka keema, ainult loll ülevaataja laseb mootori punasesse! Paisupaak läheb lõhki, kui vedelik ei ringle ja rõhk läheb liialt kõrgeks!
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5626
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas eero »

Paisupaagi peal on kork, milles on rõhuklapp, mis laseb rõhu vajadusel välja. Ükski korras auto ei lähe kohapeal 10 sekki tuuritades ega tühikäigul käies ega mingis asendis keema. Kui tõesti nii oli, siis ime et see üldse sinna ülevaatuspunkti jõudis.

Aga kuna jõudis, siis andeks, aga see, et sa nägid, et seier punasesse tõusus, tundub olema sul juurde mõeldud. Ja juhul kui see nii tõepoolest läbi ime oli, siis ammugi pole ülevaataja süüdi, sest selle peale annab ikka tulla küll, et nii pekkis auto ise kohale sõidab, millel gaasi ei või anda.

Et paisupaak järgi annab bemmil, pole üldse mingi ime. Naljaga pooleks ei väsi kordamast, et peetud bemmil on korraline jahutusvedeliku vahetus raiskamine. Nagunii jookseb kord paari aasta jooksul vesi ise tänavale. Kui see paak seal ülevaatusel poleks läinud, oleks see tõenäoliselt juhtunud järgmisel kuumemal päeval. Kui mitte varem.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Jan320
Huviline
Postitusi: 1070
Liitunud: 30.04.2005 20:58 47

Re: E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas Jan320 »

Kuramus, kuidas ei ole ülevaataja viga, kui näeb, et temp. tõuseb? Siis katkestab ülevaatuse, mitte ei lase punasesse ja ei keeda mootorit! Paisupaak andis ilmselt järgi, sest loll ülevaataja ei näinud, et temp. on juba punases, nõrgem koht peab ju järgi andma, oleks veel keetnud mootorit, oleks plokikaane remont ees! Auto võis vigane ju olla, ega sellepärast pea veel mootorit ära keetma!
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5626
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas eero »

No kui näeb, siis muidugi. Endiselt on ebausuta,v et see ikka nii oli üldse, et seal miski punasesse läks.

Mina mingi ülevaatajate kaitsja ei ole, aga nii palju, kui ma ülevaatustel olen oma künadega käinud, siis ülevaatajad vahivad oma ekraani, mitte auto enda priboore, et nende igasugu tahmavate ja muidu surmapiiril konedega saanide gaasid kuidagi normipiiresse meelitada. Veelkord, selle peale annab tulla, et mingi selline auto ise kohale on sõitnud, mis gaasi andes keema läheb ja osata üldse karta ja kõiki kellasid keel keset suud korraga jälgida, et kas pealtnäha täitsa auto moodi auto ülevaatuse ikka ühes tükis üle elab, kui rohkem gaasi anda.

Enivei, oli vaataja loll või mitte, kui läks keema, oleks see mootor läinud keema ja kui ei läinud keema, vaid lihtsalt paak puruk,s siis oleks läinud igal juhul pigem varem kui hiljem puruks ka kasutaja enda käes. 100%.
Et auto ja tema detailid vananevad, on loomulik ja mingite asjade aja jooksul purunemise vastu ei ole keegi kaitstud. Ja süüdi selles pole keegi, et asjad vanadusest katki lähevad.
Nüüd on korras (vist?) ja rahu majas.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Re: E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas redline »

10sek gaasi põhjas hoides ei läheks ka auto keema, isegi ilma tiivikuta. Ehe näide just ühe enda masinaga eile. Teadsin, et visko õhtal ja samuti puudus tuulekoda (318is), enne auto sisse ajamist oli temp seier keskel, ülevaataja üsna agressiivselt andis gaasi, et asjad paika läheksid ja seda päris mitu minutit. Selle ajaga läks seier umbes 2mm üle keskmise, mis viitab sellele, et umbes 5-10 minti kulub vähemalt piinamiseks, et seier jõuaks punasesse (seda siis eeldusel, et jahutusvedelik on normis)

Surve jahutussüsteemi tekib tekib ka kõrgendatud pööretel ilma, et mootor üle kuumeneks, lihtsalt see järsk gaasivajutus tõstis survet nii palju, et see vana paak ei kestnud ja aurupilve peale vaatasid kõik, et keeb.
56792145
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Re: E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas redline »

No konkreetsel juhul oli ikka veepump korras, sest muidu mees poleks sinna ülevaatuspunkti jõudnudki. Korras veepumbaga pole 10sek võimalik punasesse asja kuidagi saada :)
56792145
st3v3n
Huviline
Postitusi: 140
Liitunud: 02.04.2012 14:19 30
Peamine sõiduk: E39 523i
Asukoht: Tartu

Re: E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas st3v3n »

Rahu mehed. Mingit väljamõeldist ei ole. Tegemist on korraliku ja hooldatud autoga. Enne ülevaatust tegin ise ka mootori korralikult soojaks - ligikaudu ~95 C näitas. Fakt on see, et olin ise asja juures ninapidi ja nägin, kuidas temp. seier oli punases - punase alguses täpsemalt, kuidas antifriis praktiliselt kees - oli kuulda kerget mulinat. Kui kuskil mingi info on vajaka jäänud, siis veelkord, kuna kork ei reageerinud õigel hetkel suure rõhu tõttu, lõhkes paak ja siis kohe andis ka kork rõhule järgi ja absoluutselt ei välista, et antifriisi tase võis olla miinimuni lähedal. Ma olen siiamaani sõitnud 500km ja autot-mootorit igatpidi testinud, kõrgetel pööretel nii väljas kui sees. Kõik töötab siiamaani perfektselt. Ühesõnaga lõpp hea - kõik hea.
oniel540
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 17.08.2011 19:20 25

Re: E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas oniel540 »

mis ülevaatus punktiga tegu oli, kui saladus pole?
st3v3n
Huviline
Postitusi: 140
Liitunud: 02.04.2012 14:19 30
Peamine sõiduk: E39 523i
Asukoht: Tartu

Re: E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas st3v3n »

Ei ole siin mingit saladust. Konkreetset töötajat küll välja tooma ei hakka. Tegemist oli Elva E-Tehno punktiga Arbimäel.
Kasutaja avatar
Randofer
Huviline
Postitusi: 1191
Liitunud: 21.07.2009 09:41 38
Asukoht: Tartu/Põltsamaa

Re: E39 tosooli plastikpaak lõhkes ülevaatusel

Postitus Postitas Randofer »

st3v3n kirjutas: Fakt on see, et olin ise asja juures ninapidi ja nägin, kuidas temp. seier oli punases - punase alguses täpsemalt, kuidas antifriis praktiliselt kees - oli kuulda kerget mulinat.
Pöörded olid peaaegu piirajas ja kuulsid veel mulinat??
Aga Elva ja Tartu vahe pole teab mis pikk. Tartus kindlasti kuskil pädevad mehed.
When it doesn´t blow it sucks
Vasta