Hiljuti sai omandatud 530d, mis on esimene diisel beemar. Varem oli 520i E34 - mis oli ikka väga räige kütuse röövel.
Varasem kogemus diislist oli '04 aasta Opel Vectra 3.0 V6 CDTi'l (Automaat 5 käiku) ning keskmine number oli väga väga talutav. 7,45 L/100, 70% linn ja 30% maantee. Tean seda täpselt, sest iga tankimine läheb tarkvarasse koos odomeetri näiduga. Sõidan kuus ca 2000 - 3000 km. Tarkvara väidab et kuskil ca 90km päevas. Huvitav veel et Opel oli linnas kuni 8 ja maanteel ca 5.
Bemm aga "nagu röövib". 9,37 L/100 ja pole isegi talv (kusjurues Opeli enamus oli talvest, suvel läks müüki). Hetkel on olnud maanteed rohkem 50% / 50%. Kingad on väga väga kergest materjalist nii et eriti ei talla ning temperamentne ka ei ole.
Milles probleem? Kuidas saada leevendust? Auto on väga hea ja väga meeldib, aga igakuine eelarve kütusele on väljaarvestatud (250L) ning seda ei tahaks suurendada lihtsalt sellepärast et tegu on bemmiga, sest Opel oli parem, aga remont oli jõhkralt kallis (Isuzu maasturite mootor aetud sõiduautosse).
Lugesin foorumist et EGR klapi "eemaldamine" teeb linna paremaks?
Võibolla mõttetu nutt ja hala, aga auto tõesti meeldib ning tahaks sellega ka mahtuda eelarve piiridesse kulgemisel.
Tänud kõigile, kes viitsivad natukene asjalikku vastust kirjutada.
Autost:
530d Touring 1999 automaat (m57 mootor?)
Kaugjuhitav Webasto
Väidetav M-Pakett, pole UM-st kontrollinud.
Tutikas aku. Uus tehase taastatud turbo. Kõik 6 uut pihustit.
Õlid kõik vahetamata (nii palju nüüd ka õlist ei tohiks oleneda) - plaanis lähiajal vahetada.
Mootoripadjad tahavad vahetust (nendest ka ilmselt ei olene, kuigi lugesin kuskilt siit, et turbo vaakumit mõjutab (?!))
Kütusefilter ja õhufilter vahetatud.
Viimased 100+ liitrit kütust läinud paaki koos Karla Auto diislilisandiga (kõik kiidavad) - eks näe
Kui hommikul auto tööle panen tuleb "valget" suitsu mõnda aega - päeval enam ei tule (suitsu maitstud

Vahest kiirendamisel "puterdab või nö katkub" - pöörded lähevad üles aga hoogu ei tule (mootoripadjad? vaakumi teema?)
Natukene kahtlaselt kange on BMW kohta, E34 oli pehmem - (M-paketi sport vedrustus?)
Hull vibratsioon on sees kiirustel 80+ - roolivarda otsad?