e60 sillastendi küsimus?!
-
- Huviline
- Postitusi: 748
- Liitunud: 28.04.2012 20:44 55
- Peamine sõiduk: BMW E60
- Asukoht: Tallinn/Järvamaa
e60 sillastendi küsimus?!
Privet,
kas igakord kui vahetan 16" talve veljed ja rehvid ümber suve 18" velgedeks/rehvideks, pean ka laskma teha sillastendi? Kuigi alles ca. kuu aega tagasi sai 16" ratastega tehtud sillastend peale veermiku remonti? Või oleneb see kuidas keegi tahab? Ja olen kuuld, et tegelt õige oleks teha jällegi?! Praegu mul siis sillad ja jooks paigas 16" veljega?!
Sai siis mõned päevad tagasi 18" originaal veljed koos 245/45/18 Britgestone Potenzadega alla pandud ja nüüd 90-lt maha pidurdades tuleb vibra sisse kusgil 70-50km/h, ikka selline häiriv vibra mis on roolist tunda.
Esimesed kettad ja klotsid sai ca. 4 kuud tagasi vahetatud, et need on kindlasti välistatud. Ja tasakaalu pingis oleks kohe ära näinud kui veljed või rehvid kõverad vms?! Veljed ei ole 100% kõverad, eelmine suvi sõites pold mingit vibra!! Aga sai siis nüüd praegu kiir korras hea mustriga kasutatud suverehvid ostetud, mudeliks siis Britgestone Potenza, kuna patt lihtsalt 16" naeltega sõita.
kas igakord kui vahetan 16" talve veljed ja rehvid ümber suve 18" velgedeks/rehvideks, pean ka laskma teha sillastendi? Kuigi alles ca. kuu aega tagasi sai 16" ratastega tehtud sillastend peale veermiku remonti? Või oleneb see kuidas keegi tahab? Ja olen kuuld, et tegelt õige oleks teha jällegi?! Praegu mul siis sillad ja jooks paigas 16" veljega?!
Sai siis mõned päevad tagasi 18" originaal veljed koos 245/45/18 Britgestone Potenzadega alla pandud ja nüüd 90-lt maha pidurdades tuleb vibra sisse kusgil 70-50km/h, ikka selline häiriv vibra mis on roolist tunda.
Esimesed kettad ja klotsid sai ca. 4 kuud tagasi vahetatud, et need on kindlasti välistatud. Ja tasakaalu pingis oleks kohe ära näinud kui veljed või rehvid kõverad vms?! Veljed ei ole 100% kõverad, eelmine suvi sõites pold mingit vibra!! Aga sai siis nüüd praegu kiir korras hea mustriga kasutatud suverehvid ostetud, mudeliks siis Britgestone Potenza, kuna patt lihtsalt 16" naeltega sõita.
Re: e60 sillastendi küsimus?!
Kui pidurdamisel ikka rooli vibra sisse tuleb on tõenäoliselt kettad ikka kõverad,need b osa kettad ei hiilga just kvaliteediga.Ja silla koha pealt on lasta odavam reguleerida kui pärast uusi rehve rehve osta kui on küljed ära söönud.
-
- Huviline
- Postitusi: 748
- Liitunud: 28.04.2012 20:44 55
- Peamine sõiduk: BMW E60
- Asukoht: Tallinn/Järvamaa
Re: e60 sillastendi küsimus?!
Hakkasin isegi mõtlema, et äkki mõne kõvema pidurdamisega kõveraks läind.mel525 kirjutas:Kui pidurdamisel ikka rooli vibra sisse tuleb on tõenäoliselt kettad ikka kõverad,need b osa kettad ei hiilga just kvaliteediga.Ja silla koha pealt on lasta odavam reguleerida kui pärast uusi rehve rehve osta kui on küljed ära söönud.
Ja kettad ja klotsid sai pandud Delphi, mis kuulsin, et ei pidanud ka kõige parem valik olema. Aga noh võtsin Eero pakkumisest kinni kohe see hetk kui oli vaja kettaid.
Peab vaatama, ehk saab siis veel treida teisi.
Re: e60 sillastendi küsimus?!
Ega siis ratta läbimõõt ja laius ei mõjuta kokkujooksu ja kallet. Kui sild alles reguleeritud ja suuremat lööki pole saanud mõnest agust, siis pole küll vaja seda uuesti teha.
Re: e60 sillastendi küsimus?!
Ketaste kõverdumine on üldjuhul äärmiselt harvaesinev nähtus, mis saab juhtuda siis, kui kettad on kas väga vanad või tõesti punaseks pidurdatud ja siis kiirelt jahtunud.
Tõenäolisem on, et ketaste paigalduse järgselt ei tehtud korralikku sissesõitu ja seega on klotsi abrasiivmaterjal ketta pinnale kandunud ebaühtlaselt. See ebaühtlane ketta katmine ongi põhjuseks, miks tekib värin pidurdamisel. Tavaliselt kujuneb antud olukord välja peale 4000-5000 kilomeetrist sõitu.
Veel on võimalik, et vigane(sed) on rattalaager(id), mis laseb pidurdades kettal vibreerida. Samuti tekib sellest eelpoolkirjeldatud ebaühtlane pidurdusmaterjali jaotus.
Olukorda on võimalik parandada defekteerides esmalt vigased rattalaagrid ja siis kettaid puhastades ning tehes korralik sissesõit. Halvematel juhtudel tuleks pidurikettad üle treida, välismaiste tehnikasaitide pealt on ka silma jäänud lahendus, et käiakse piduriketas liivapaberiga korralikult üle ning tehakse sissesõit.
Kui liiga pikalt sellise vibreeriva kettaga sõita, siis võib ketta pöördumatult rikkuda, sel juhul aitab ainult uus ketas.
Tõenäolisem on, et ketaste paigalduse järgselt ei tehtud korralikku sissesõitu ja seega on klotsi abrasiivmaterjal ketta pinnale kandunud ebaühtlaselt. See ebaühtlane ketta katmine ongi põhjuseks, miks tekib värin pidurdamisel. Tavaliselt kujuneb antud olukord välja peale 4000-5000 kilomeetrist sõitu.
Veel on võimalik, et vigane(sed) on rattalaager(id), mis laseb pidurdades kettal vibreerida. Samuti tekib sellest eelpoolkirjeldatud ebaühtlane pidurdusmaterjali jaotus.
Olukorda on võimalik parandada defekteerides esmalt vigased rattalaagrid ja siis kettaid puhastades ning tehes korralik sissesõit. Halvematel juhtudel tuleks pidurikettad üle treida, välismaiste tehnikasaitide pealt on ka silma jäänud lahendus, et käiakse piduriketas liivapaberiga korralikult üle ning tehakse sissesõit.
Kui liiga pikalt sellise vibreeriva kettaga sõita, siis võib ketta pöördumatult rikkuda, sel juhul aitab ainult uus ketas.
Re: e60 sillastendi küsimus?!
Ehk natuke lol kysimus, aga mida mõeldaks sissesõidu all või kuidas seda eraldi tegema peaks, kas regullarne sõid ei võrdu sissesõiduga ?
Tänud
Tänud
Re: e60 sillastendi küsimus?!
Sissesõidu all mõeldakse seda, et võimalusel kettaid mitte väga kuumaks ajada ehk hoiduda äkk pidurdustest.fretz kirjutas:Ehk natuke lol kysimus, aga mida mõeldaks sissesõidu all või kuidas seda eraldi tegema peaks, kas regullarne sõid ei võrdu sissesõiduga ?
Tänud
Re: e60 sillastendi küsimus?!
Vastupidi just.kenno173 kirjutas:Sissesõidu all mõeldakse seda, et võimalusel kettaid mitte väga kuumaks ajada ehk hoiduda äkk pidurdustest.fretz kirjutas:Ehk natuke lol kysimus, aga mida mõeldaks sissesõidu all või kuidas seda eraldi tegema peaks, kas regullarne sõid ei võrdu sissesõiduga ?
Tänud
Kettad tuleb võimalikult kiiresti võimalikult korralikult kuumaks ajada, et klotsimaterjal ühtlaselt ketta peale kanduks ja optimaalse hõõrdumise tagaks. Selleks tehakse mitmeid järske ja pikki pidurdusi, näiteks kiiruselt 100 kuni 30 km/h'ni. Seisma jääda ei tohi, kuna vastu kettaid puutuvad klotsid jätavad kuumale kettale kohe ebaühtlase jälje. Peale paari kordamist võiks ette võtta paari minutise ühtlase sõidu, et kettad kenasti maha jahutada. Sellega peaks ka sissesõit lõppenud olema.
-
- Huviline
- Postitusi: 748
- Liitunud: 28.04.2012 20:44 55
- Peamine sõiduk: BMW E60
- Asukoht: Tallinn/Järvamaa
Re: e60 sillastendi küsimus?!
Ühesõnaga, läheb nagunii auto kohe varsti veermiku remonti jälle. Vahetusse läheb siis:
roolilatt. (olemas)
E. suured kõverad õõtsad, lemförder.
P.E. sarniir, lemförder.
kardaani vahemuhv, lemförder. (olemas)
tagasilla h õõtsahoova puksid 4tk. (olemas)
tagumised silikon puksid, kuigi häält veel ei tee nad, aga hakkab ka kohe kohe kriuksuma ja ka tahaks Lemförderid panna.
Siis olen pmts. kõigele veermikus ringi peale teinud, välja arvatud parem esimene rooliots veel.
Et, siis vaatab ja tegeleb ka selle vibraga, kardan ise, et asi ikkagi esi pidurites.
Kui auto saanud kapitaal veermiku remondi ja kontrolli, siis annan ka teile teada milles oli asi, et vibras.
Seniks, parimat!
roolilatt. (olemas)
E. suured kõverad õõtsad, lemförder.
P.E. sarniir, lemförder.
kardaani vahemuhv, lemförder. (olemas)
tagasilla h õõtsahoova puksid 4tk. (olemas)
tagumised silikon puksid, kuigi häält veel ei tee nad, aga hakkab ka kohe kohe kriuksuma ja ka tahaks Lemförderid panna.
Siis olen pmts. kõigele veermikus ringi peale teinud, välja arvatud parem esimene rooliots veel.
Et, siis vaatab ja tegeleb ka selle vibraga, kardan ise, et asi ikkagi esi pidurites.
Kui auto saanud kapitaal veermiku remondi ja kontrolli, siis annan ka teile teada milles oli asi, et vibras.
Seniks, parimat!
Re: e60 sillastendi küsimus?!
Kes sulle sellist tarkust küll jaganud onMürka kirjutas:Vastupidi just.kenno173 kirjutas:Sissesõidu all mõeldakse seda, et võimalusel kettaid mitte väga kuumaks ajada ehk hoiduda äkk pidurdustest.fretz kirjutas:Ehk natuke lol kysimus, aga mida mõeldaks sissesõidu all või kuidas seda eraldi tegema peaks, kas regullarne sõid ei võrdu sissesõiduga ?
Tänud
Kettad tuleb võimalikult kiiresti võimalikult korralikult kuumaks ajada, et klotsimaterjal ühtlaselt ketta peale kanduks ja optimaalse hõõrdumise tagaks. Selleks tehakse mitmeid järske ja pikki pidurdusi, näiteks kiiruselt 100 kuni 30 km/h'ni. Seisma jääda ei tohi, kuna vastu kettaid puutuvad klotsid jätavad kuumale kettale kohe ebaühtlase jälje. Peale paari kordamist võiks ette võtta paari minutise ühtlase sõidu, et kettad kenasti maha jahutada. Sellega peaks ka sissesõit lõppenud olema.


- roheline j2nes
- Huviline
- Postitusi: 301
- Liitunud: 30.01.2012 14:03 16
- Peamine sõiduk: Audi a6c6 3.0tdi
- Asukoht: Tallinn
Re: e60 sillastendi küsimus?!
Kindlasti peab ka ketta taga olema see kaitse plekk vms.
-
- Huviline
- Postitusi: 748
- Liitunud: 28.04.2012 20:44 55
- Peamine sõiduk: BMW E60
- Asukoht: Tallinn/Järvamaa
Re: e60 sillastendi küsimus?!
Täitsa olemas sellised asjad!roheline j2nes kirjutas:Kindlasti peab ka ketta taga olema see kaitse plekk vms.

spekuleerida enam siin, suht kindel, et pidurites asi, et vibrab pidurdades. Eks lähipäevil läheb auto nagunii veermiku remonti, eks siis annan teada nagu ütlesin. Lisaks tuleb siis silla stend kindlasti ja veel pagasnikus ootavad vahetamist veel küttefilter, salongifiltrid (söega), õhufilter ja karteri tuulutus klapp/filter.
Re: e60 sillastendi küsimus?!
Sa tee oma autost teema, siis saad kõik seonduva ühtekokku koondada, muidu igal pool mööda tehnilist laiali. 

Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
-
- Huviline
- Postitusi: 748
- Liitunud: 28.04.2012 20:44 55
- Peamine sõiduk: BMW E60
- Asukoht: Tallinn/Järvamaa
Re: e60 sillastendi küsimus?!
Isegi mõeld, et peaks tegema oma teema autost " Lugejate autod " alafoorumi alla.Fred kirjutas:Sa tee oma autost teema, siis saad kõik seonduva ühtekokku koondada, muidu igal pool mööda tehnilist laiali.
- marek555
- Huviline
- Postitusi: 2914
- Liitunud: 12.12.2005 12:12 29
- Peamine sõiduk: BMW 535d F10, 328i E46 174kW
- Asukoht: Tartu
Re: e60 sillastendi küsimus?!
http://www.youtube.com/watch?v=Pi4BAuMjpbEkenno173 kirjutas:Kes sulle sellist tarkust küll jaganud onMürka kirjutas: Kettad tuleb võimalikult kiiresti võimalikult korralikult kuumaks ajada, et klotsimaterjal ühtlaselt ketta peale kanduks ja optimaalse hõõrdumise tagaks. Selleks tehakse mitmeid järske ja pikki pidurdusi, näiteks kiiruselt 100 kuni 30 km/h'ni. Seisma jääda ei tohi, kuna vastu kettaid puutuvad klotsid jätavad kuumale kettale kohe ebaühtlase jälje. Peale paari kordamist võiks ette võtta paari minutise ühtlase sõidu, et kettad kenasti maha jahutada. Sellega peaks ka sissesõit lõppenud olema.Sellist sissesõitu ärge te küll proovige
http://zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm jne..
Isegi sai korra enda E36-ga proovitud nõnda kui uued kettad ja klotsid panin.
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5634
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Re: e60 sillastendi küsimus?!
Konkreetsel juhul on kahjuks ilmselt piduriketas kuude kaupa vigase rattalaagriga sõitmisest nahka läinud ja polegi rohkem midagi arutada.
Kui just värin pidurdamisel mõnest kulunud õõtshoovast ei tule. Aga vaevalt.
Kui just värin pidurdamisel mõnest kulunud õõtshoovast ei tule. Aga vaevalt.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
-
- Huviline
- Postitusi: 748
- Liitunud: 28.04.2012 20:44 55
- Peamine sõiduk: BMW E60
- Asukoht: Tallinn/Järvamaa
Re: e60 sillastendi küsimus?!
eero kirjutas:Konkreetsel juhul on kahjuks ilmselt piduriketas kuude kaupa vigase rattalaagriga sõitmisest nahka läinud ja polegi rohkem midagi arutada.
Kui just värin pidurdamisel mõnest kulunud õõtshoovast ei tule. Aga vaevalt.
Rattalaager oli vigane, aga ei teinud häält veel.
Ja õõtsad nii kulunud ka ei tohiks olla, või nii ootamatult sedasi läbi minna, et hakkaks sedasi vibrama.
Aga noh, pole hullu, tulevad uued ja paremad sel juhul kui tõesti vaja.
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5634
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Re: e60 sillastendi küsimus?!
bmw e60 :) kirjutas: Rattalaager oli vigane, aga ei teinud häält veel.
Ja õõtsad nii kulunud ka ei tohiks olla, või nii ootamatult sedasi läbi minna, et hakkaks sedasi vibrama.

Laager oli vigane, aga midagi viga ei olnud.
Ühesõnaga sa vastasid ära oma küsimuse.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
-
- Huviline
- Postitusi: 748
- Liitunud: 28.04.2012 20:44 55
- Peamine sõiduk: BMW E60
- Asukoht: Tallinn/Järvamaa
Re: e60 sillastendi küsimus?!
No nii vigane ta küll nüüd ei old, et ta häält teeks vms.eero kirjutas:bmw e60 :) kirjutas: Rattalaager oli vigane, aga ei teinud häält veel.
Ja õõtsad nii kulunud ka ei tohiks olla, või nii ootamatult sedasi läbi minna, et hakkaks sedasi vibrama.
Laager oli vigane, aga midagi viga ei olnud.
Ühesõnaga sa vastasid ära oma küsimuse.

Re: e60 sillastendi küsimus?!
Kas laager oli kulunud.........või oli juba seda külge pannes vigastatud? Või mis mõttes vigane?