1. leht 1-st

E61 525dA 130 kW increased emissions

Postitatud: 02.06.2013 21:32 00
Postitas northesfew
Mure hakkas sellest pihta, et auto ei käinud enam alla 3000 pööret edasi, kõrgematel pööretel oli kõik OK. Siis mingi aja pärast tuli ette viga increased emissions. Vahepeal kadus viga ära, aga nüüd tuli tagasi ja mootor hakkas puterdama ka. Lõpuks kadus jõud täiesti ära, summutist hakkas sinakashalli suitsu tulema ja jubeda kärsaka lõi üles.
Ise arvasin, et see võib olla DPF'i tühjakspõletus, aga kas siis mingit märguannet ei tuleks selle kohta? Igatahes mõtlesin, et äkki on kellelgi midagi taolist varem juhtunud või oskab midagi selle kohta öelda. Loomulikult üritan võimalikult kiiresti diagnostikasse minna.
Tänud ette,
Kristjan

Re: E61 525dA 130 kW increased emissions

Postitatud: 02.06.2013 21:40 36
Postitas Rain.
Minul käitus ka auto enne DPF-i surma täiesti jõuetult ja seda ligi kuu aega, enne kui reaalselt DPF-i veateate ette lõi. Auto lihtsalt ei liikunud nii ergsalt kui ostes.

Re: E61 525dA 130 kW increased emissions

Postitatud: 03.06.2013 10:36 40
Postitas northesfew
Ma ikkagi ei julge enam sellega edasi sõita. Äkki laguneb midagi kapitaaalselt ära.
Nii palju veel juurde, et jõud kadus ära mõlemal korral peale pikemat sõitu, vahepeal viga kadus. Nüüd kui auto slepis Tallinnasse tõin, proovisin käivitada ja enam mootor ei suitsenud.

Re: E61 525dA 130 kW increased emissions

Postitatud: 03.06.2013 11:42 00
Postitas Ma®tin
See veateade iseenesest peaks olema kõige rohkem EGR-iga seotud, kuid see jõuetus pärast pikemat sõitu viitab sellele, et termostaadid pole korras ja nüüdsete ilmadega läheb mootor lõpuks piisavalt soojaks et DPF-i puhastama hakata.

Re: E61 525dA 130 kW increased emissions

Postitatud: 03.06.2013 13:24 21
Postitas northesfew
Ise kahtlustasin ka EGR'i. Uurisin netist selle veateate kohta ja paljudel on seda põhjustanud EGR. Täna uurin üle.
Termostaatide kohta nii palju, et need sai talvel ära vahetatud ja mootori temp. oli kenasti 90 juures. Samas sõidan nädala-kahe tagant Tln-Pärnu-Tln (ülejäänud aja Tallinnas), aga varem pole täheldanud DPF'i tühjakspõletamist. Igatahes mingit kärsakat küll tundnud pole.

Re: E61 525dA 130 kW increased emissions

Postitatud: 05.06.2013 08:50 56
Postitas northesfew
Eile hakkasin asjaga tegelema. EGR'i ümbert oli kõik tahmane, võtsin EGR'i lahti, puhastasin ära, sain klapi ilusasti liikuma. Viga kadus eest ära, aga autol pole absoluutselt minekut. Igaks juhuks peaks turbolõdviku üle vaatama, äkki see lekib.
Aga millest see suitsemine põhjustatud võis olla ikkagi?

Re: E61 525dA 130 kW increased emissions

Postitatud: 06.06.2013 09:32 36
Postitas maarekl
hakkaski äkki põletama...ega sa siis seisma autot jätnud? DPF põletamisest märku ei anna auto. aru saabki kui suitseb, kuigi oma autol pole näinud kõva suitsemist. Hakkab ainult urisema, nagu oleks sporoütt all.

Re: E61 525dA 130 kW increased emissions

Postitatud: 06.06.2013 12:24 05
Postitas northesfew
Jätsin auto seisma. Urinat küll kuskilt ei kostunud. Täna viisin BM Autosse, arvatakse, et turbo õhtal. Eks siis näis, mis selgub. Aga kui kellelgi on veel mingeid ideid, siis võite mind julgesti hirmutada.

Re: E61 525dA 130 kW increased emissions

Postitatud: 09.06.2013 17:53 49
Postitas Ma®tin
Ideid pole, aga jälle üks negatiine osa DPF-i juures. Kui sul ongi föön õhtul, siis saab seda selle kaela ka ajada. Sellesmõttes, et ilma filtrita oleks ammu tähele pannud, et sumpsist sinist tuleb ja asjale vb varem jaole saanud ja ilmselt ka tunduvalt odavamalt pääsenud.

Re: E61 525dA 130 kW increased emissions

Postitatud: 12.06.2013 09:46 59
Postitas northesfew
Nii, eile selgus, et väljalaskekollektor oli praguline ja samuti oli DPF umbes. Ostsin asemele malmist kollektori, see on vist vähe vastupidavam. Eks siis saab selgust, kui kõik uuesti kokku laotakse, ehk piirdub kogu anomaalia sellega.

Kristjan

Re: E61 525dA 130 kW increased emissions

Postitatud: 12.06.2013 10:02 15
Postitas Rain.
Väljalaskekollektor iseenesest sellist jama ei põhjusta. Ka mul on praguline ja uus malmist juba asemele ostetud, kuid vahetamata. Kuid kui DPF umbes, siis on selge kus viga peitub. Seega see vahelt minema ja autol uus hingamine.

Re: E61 525dA 130 kW increased emissions

Postitatud: 12.06.2013 11:28 20
Postitas northesfew
Kollektor on niikuinii mõistlik ära vahetada, kuna talvel tuli vingu ka tuppa juba. Samas võivad mingid andurid valeinfot ka saada tänu sellele. Ma vähemalt arvan nii

Re: E61 525dA 130 kW increased emissions

Postitatud: 30.06.2013 00:55 42
Postitas Ultron
Rain530 kirjutas:Väljalaskekollektor iseenesest sellist jama ei põhjusta.
Kindel ? Kui VL kollektor lekib tugevalt (võtab muidugi aega enne kui praod suureks kasvavad) läheb turbo rõhk tugevalt alla. Lisaks satub väljalaskesse normaalsest rohkem õhku, mida lambda näeb ja laseb aga rohkem kütet peale, kuna kõik hapnik pole ju ära põlenud. See omakorda toob DPFi surma lähemale.

Re: E61 525dA 130 kW increased emissions

Postitatud: 30.06.2013 09:27 22
Postitas bmw e60 :)
Ultron kirjutas:
Rain530 kirjutas:Väljalaskekollektor iseenesest sellist jama ei põhjusta.
Kindel ? Kui VL kollektor lekib tugevalt (võtab muidugi aega enne kui praod suureks kasvavad) läheb turbo rõhk tugevalt alla. Lisaks satub väljalaskesse normaalsest rohkem õhku, mida lambda näeb ja laseb aga rohkem kütet peale, kuna kõik hapnik pole ju ära põlenud. See omakorda toob DPFi surma lähemale.
Käisin Patricku juures diagnostikas, siis rääkis ta mulle sama juttu selle peale, et mu turbo kasutab 0.2 bar rõhku vähem kui peaks originaalis. Ja ka talvel oli tunda kärsakat kohapeal seistes kui mootor töötas ja välja laske kollektorist on kuulda sellist lõrinat kohapeal töötades. Ühesõnaga, vaja välja vahetada see plekist kollektor ja asendada malm M57 mootori tüübi malm kollektroiga.

Aga no, eks mu autol ole läbisõitu ka üsna palju, ca. 265 000. Et varsti tule kindlasti hakata mõtlema uue või taastatud turbo peale.

Re: E61 525dA 130 kW increased emissions

Postitatud: 01.07.2013 13:51 56
Postitas northesfew
Paistab, et mu auto saaga ei saagi läbi. Proovisime DPF'i mitu korda arvutiga sundpõletusega tühjaks põletada, aga ca 550C juures tuleb mingi error sisse. See pidavat olema seotud nende sisselaskekollektori pöördklappidega. Mul on need väjla võetud ja tänu sellele ei saagi DPF'i tühjaks põletada. Lasin nüüd lihtsalt augud filtrist läbi puurida. Loodetavasti see mure nüüd laheneb.
Vahepeal oli aga jõudnud juba uus mure kimbutama hakata. Ühel hommikul autot käivitades tuli ette viga "HIgh rate of battery discharge". Samas auto käivitus ilusasti ja viga kadus ka mingi aja pärast eest. Järgmisel päeval ei hakanud raadio tööle, ca 10 min sõitsin, siis alles võttis pildi ette. Ma ei viinud kohe otsi kokku, vahepeal oli vihma kõvasti sadanud ja loomulikult pagassipõhi triiki täis. Mingisugune maki moodul põles igatahes seal maatasa, hea, et terve auto maha ei põlenud...
Igatahes kui kellelgi on seda moodulit mulle pakkuda võid teab, kust seda mõistliku hinna eest saada, võib julgelt märku anda.

Re: E61 525dA 130 kW increased emissions

Postitatud: 01.07.2013 17:15 41
Postitas Raulz
Kas su pagassi põhi oli vett täis katuseluugi äravoolu ummistumisest ?

Re: E61 525dA 130 kW increased emissions

Postitatud: 01.07.2013 17:46 35
Postitas northesfew
Raulz kirjutas:Kas su pagassi põhi oli vett täis katuseluugi äravoolu ummistumisest ?
Ilmselt küll, kust mujalt see vesi sinna sai. Täpsustuseks siis, et tegu on panoraamiga.

Re: E61 525dA 130 kW increased emissions

Postitatud: 01.07.2013 21:44 56
Postitas Ragnar
Kuidas nende pöördklappidega on dpf seotud. Kui neid pole siis sõidu ajal ka ei tee regen'i või ainult arvutiga ei lase teha? Tahtsin just järgmine nädalavahetus klappe eemaldama hakta aga nüüd ei teagi :|

Re: E61 525dA 130 kW increased emissions

Postitatud: 02.07.2013 09:52 41
Postitas maarekl
mul ka need väljas, aga teeb küll dpf-i puhastust!

Re: E61 525dA 130 kW increased emissions

Postitatud: 02.07.2013 11:43 10
Postitas northesfew
Vot ei oskagi kommenteerida. Võibolla ei saa siis arvutiga enam teha.
Igatahes mul oli see ikka jämedalt umbes. Pesti ja leotati mitu päeva, aga õhk sealt enam läbi käima ei hakanud. Eile puuriti augud läbi ja nüüd ma tunnen oma auto jälle ära ;)

Re: E61 525dA 130 kW increased emissions

Postitatud: 02.07.2013 17:45 23
Postitas maarekl
aga kas ajule ka lasid midagi teha?

Re: E61 525dA 130 kW increased emissions

Postitatud: 03.07.2013 15:19 37
Postitas northesfew
maarekl kirjutas:aga kas ajule ka lasid midagi teha?
Ei lasknud esialgu. Kole palju raha küsiti selle eest. Aga kuna seal mingeid andureid küljes pole, ei saa aju arugi, et midagi muutunud oleks.
Üks tark mees arvas, et auto võib isepõletust tegema hakata, seepärast sai DPF'i sisu sisse jäetud ja ainult augud puuritud, muidu oleks sisu välja löönud. Ma ise arvan, et ei tohiks põletama hakata, sest vastusurve on ju nüüd kogu aeg madal. Võibolla olen millestki valesti arusaanud. Praegu igatahes ei anna ühtki veakoodi.