1. leht 1-st
E39 523 läheb keema
Postitatud: 24.07.2013 19:57 06
Postitas guido23
Tere,
Enam aru ei saa mis **** jama sellega nüüd on.
Ostsin auto, kõik oli ok, kuni avastasin paari nädalaga, et suitseb koledalt - asi läks hullemaks. Hakkas nagu sinist välja ajama. Jäin ristmikul seisma ja nägin kuidas suitsupilv minust endast möödub, samal päeval sõitsin Tallinnast Rakveresse, seal otsustas auto aga keema minna.
Koheselt tellisin plokikaane tihendi ja lasin kaane ära lihvida. Vahetatud on termostaat, veepump, viskosidur.
Aga ikkagi läheb keema. Lõdvikud lähevad kivikõvaks, seega on rõhk kuskil sees.
Kas keegi seletaks ära kuidas siis lõpuks õige õhutamine välja näeb?
Ja muidugi oleks vaja teada, mida järgmiseks teha, et keemisest jagu saada.
Pean ära mainima, et kui mingi 90-100 ga lendan, siis on mootori temperatuur OK ja nii kui laskun umbes 60 peale, läheb suht kiirelt keema.
Viimane proovisõit oli peale radikate pesemist (väljastpoolt) ilma stangeta ca 10km, nii umbes 50 km/h, lisaks veel töötas tühikäigul mingi 5 minti - kõik tundus Ok olevat. Arvasin, et radikate pesu aitas, nüüd lappasin stange külge, panin auto käima, mingi 10 minti ja juba oli seier kolmveerandi peal - loobusin ja suretasin välja.
Kaalun juba mootori vahetust vms. Kuul koos

Re: E39 523 läheb keema
Postitatud: 24.07.2013 22:09 48
Postitas mariovtt
Jah, võid kontrollida kas visko korras.
Re: E39 523 läheb keema
Postitatud: 25.07.2013 09:23 37
Postitas guido23
visko on täiesti tutikas! ja minu teada käib ventikas bmw mootoritel koguaeg ringi.
Re: E39 523 läheb keema
Postitatud: 25.07.2013 09:36 24
Postitas guido23
Hm, okei! vvimasel korral peale visko vahetamist, peatasin pehme ajaleherulliga selle ventika. Käega igaks-juhuks ei julgenud, kuna ei teadnud kui tugevalt ta käib.
Tean, et visko on uus (ise vahetasin), nii, oletan, et ikkagi see jama ringi ei käi nii nagu peab - kas termoanduris ei või viga olla?
Re: E39 523 läheb keema
Postitatud: 25.07.2013 14:19 31
Postitas guido23
Mina ei leidnud seal küll mingit andurit - ei ole seal mingeid juhtmeid ega midagi. Ainuke termoandur mis ma tean olla seal on radika küljes.
Sama vidin mille ära vahetasin:
http://www.upload.ee/image/1609990/DSCN1933.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja termoanduriks pean seda:
https://webspace.utexas.edu/rmedure/BMW ... wr%201.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; (eks siis see kuldne "polt" millel pistik taga ja juhtmed välja jooksevad.
Seega usun, et visko peaks olema OK. Aga mis selle visko sisse lülitab - kust ta nagu info saab? See on minu jaoks arusaamatu.
Re: E39 523 läheb keema
Postitatud: 25.07.2013 14:33 01
Postitas arnis
Keema minemise all mõtled sa seda, et temperatuuriseier läheb kaugemale kui keskele?
Kuidas kütusekulu on maanteel sõites?
Veel üks asi, katsu selgeks teha, kas veeradikas läheb tuliseks. Jäta auto seisma ja proovi
katsuda ettevaatlikult radikat nii ülevalt kui altpoolt. See peab ikka päris tuline olema kui
mootor on peaaegu üle kuumenemas.
Väga kuuma mootoriga see visko ventilaator seisval mootoril küll käega väga ringi ei aja.
Saab jõuga ainult ringi ajada, vabatahtlikult mitte ühtegi sentimeetrit.
Õhutamise juttu on palju palju räägitud, peab otsima.
Suurem tõnäosus ongi, et õhk kusagil. Kliima keera kuuma peale ja siis kalla kõrini. Paar korda
tuurita 4500rpm'i. Seda siis leige mootoriga, mitte tulise mootoriga.
Re: E39 523 läheb keema
Postitatud: 25.07.2013 14:43 20
Postitas guido23
Keemise all mõtlen seda, et läheb päris punase peale, siis punane süttib.
Küttekuluga nagu probleeme ei täheldanud.
Radikat katsusin ka - kõige pullim on see, et ülevalt (eestvaates paremalt) on tuline aga alt (eestvaates vasakult) on kergelt soe. Kui aga keeb, siis on ühtlaselt kuum ja lõdvikud on kivikõvad.
Õhutama lähengi kohe-kohe, proovin midagi teha. Selle kuuma peale keeramise ja tuuritamise kohta tnx - seda nagu varem ei täheldanud, et keegi oleks maininud. Küll aga sain aru, et nina peab ülalpool olema ja lurtsutama peab alumist lõdvikut, et siis ülevalt õhu välja pressiks (usun, et sealt õhutusaugust).
Re: E39 523 läheb keema
Postitatud: 25.07.2013 14:48 34
Postitas MargusA
Öhutamisel aja nina körgemale.Vedelikku vöid julgelt panna kuna ülejääk peaks korgi kaudu välja tulema.Kui kork ikka töökorras on.Kunagi kui endal sellised jamad olid siis süüdlaseks osutus radiaator.Ei saandki aru kas oli umbes või mis.
Re: E39 523 läheb keema
Postitatud: 25.07.2013 14:57 16
Postitas guido23
Ma proovin!
Ja maybe tõesti peaks hakkama teist radikat vaatama.....
Re: E39 523 läheb keema
Postitatud: 25.07.2013 15:43 26
Postitas arnis
Minul oli 13a jooksul sinna selline lehehunnik ja õli kogunenud, et lausa endal kole hakkas.
Nägin tunde vaeva, aga sai tutikaks.
Re: E39 523 läheb keema
Postitatud: 25.07.2013 19:19 20
Postitas guido23
Ühesõnaga!
Radikas pestud survepesuriga jne.
Nüüd täna lasin õhu ka välja, ehk siis nina püsti, vesi sisse, lurtsutasin alumist lõdvikut, veel vett ja nii niikaua kuni sai täiesti täis. Panin auto käima, lasin pöördeid, lasin tühikäigul käia, jälle pöördeid - kordasin mitu korda. Lõpuks lasin tuksuda umbes 15 minutit - keema ei läinud. Lõdvikud enam pole kivikõvad, kuid kuidagi kõvavõitu ikka.
Kuskilt lugesin, et peale ülekuumenemist pidid klapisääretihendid üles ütlema. Suure jahmatusega avastasin, et klapidklõbin on sees, nuusutasin ka heitgaase, on nagu õlihais juures, kuid ei suitse.
Tundub, et peab hakkama vahetama klapisääretihendeid ja arvatavasti ka poolkuusi.
Teadmiseks siis teistele, kui keema läheb - kindlasti klapisääretihendid, plokikaanetihend. Soovitavalt ka vepump, kui viga ei tea, sobib ka termostaadi vahetus ja üle vaadata viskosidur.
On kellelgi veel midagi selle teema kohta öelda?
NB! Pean ära mainima, et korralikku sõitu pole proovinud, tahan enne klõbinast lahti saada, äkki annan siis ka teada, mis toimub, siis saaks teema selleks korraks sulgeda.
Pean ära mainima, et enne ülekuumenemist polnud mingeid klõbinaid ega midagi.
Re: E39 523 läheb keema
Postitatud: 26.07.2013 14:53 46
Postitas arnis
Ei ole nii et kui seier veidi punase suunas liigub, kohe peab kapitaalremonti tegema,
jamajutt. Remondi vajadus voib juba vana probleem olla.
Re: E39 523 läheb keema
Postitatud: 26.07.2013 21:15 08
Postitas sigaelmar
Kui sul jahutussüsteemis on niipalju õhku sees, et keema läheb, siis peaks soojendus ka streikima. Kas sul puhub tühikäigul ka salongi kuuma? Või on nii, et alles siis läheb kuumaks kui pöördeid anda?
Ja kas mõni targem mees oskab mu sõnu kinnitada, et kas vee ringlust saab niiviisi kontrollida, et paisupaagi kork maha ja siis pööretega vaadata kas sealt ülevalt väikesest august niriseb vedelikku?