1. leht 1-st
E60 530d õlikulu
Postitatud: 20.02.2014 16:03 59
Postitas ---rr---
7 kuud tagasi panin viimati õli autosse juurde, peale seda pole õli yldse vähenenud. Tunub kuidagi kahtlane. Sõidetud selle aja peale umbes 5000-6000km.
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 20.02.2014 16:36 46
Postitas Tauri_J
Milles probleem?
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 20.02.2014 16:46 15
Postitas ---rr---
On see normaalne selle auto puhul? Kuna mul hommikuti siiski väike õli loik auto all?
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 20.02.2014 16:53 23
Postitas sigaelmar
Tahmafiltri põletamine võib õlitaset tõsta, võibolla sul puhastab ta ennast sagedasti ja sellest tekib vastalt õli juurde?
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 21.02.2014 22:56 24
Postitas prj
Tekib ikka diislit juurde karterisse, mitte õli, millest mingi hetk saale ära läheb.
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 22.02.2014 22:01 23
Postitas sigaelmar
Loomulikult, mul läks veidi valesti.
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 23.02.2014 13:56 20
Postitas Catatonic
Mul on täpselt sama probleem ja täpselt sama palju aega tagasi õli vahetatud ja sama palju sõidetud. Tegin ka diagnostika ja tulemuseks oli selline veakood nagu 4030 ehk "EGT Before Cat -Short Circuit to B+" või siis natuke pikemalt väljakirjutatult "Exhaust gas temperature sensor before catalytic converter - Open circuit or short circuit to positive".
Ei tea kas meil on autodel sama viga või kas üldse see on asja põhjus kuid vähemalt tundub, et asi võib olla kuidagi sellega seotud..
Kui enda vea lahendatud saad, siis kirjuta ka siia

Ise teen sama.
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 23.02.2014 14:02 03
Postitas Catatonic
Lisaks ütles natuke targem inimene midagi sellist, et kui DPF filter hakkab end puhastama, siis auto üritab DPFile saata natuke suurema kontsentreetitusega diislit aga miski pärast ei hakka ta end puhastama ja kütus valgub lihtsalt tagasi läbi süsteemi ja otse karterisse, sellest tulenevalt siis õlitase on suurenenud ja õli diislit täis.
Võibolla ei toimi asi selle sama sensori vea tõttu.
Lisaks tuleks teha ka varajane õlivahetus loomulikult

Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 23.02.2014 17:32 09
Postitas Ragnar
kumb sellise vea puhul siis enne juhtub. DPF läheb umbe või koguneb diislit liiga palju õli sisse?
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 23.02.2014 17:49 09
Postitas Catatonic
Ise küll väga seda ei jaga kuid enne läheb vast umbe ja pärast tekivad muud probleemid. Võin ka eksida
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 24.02.2014 13:39 52
Postitas prj
Catatonic kirjutas:Mul on täpselt sama probleem ja täpselt sama palju aega tagasi õli vahetatud ja sama palju sõidetud. Tegin ka diagnostika ja tulemuseks oli selline veakood nagu 4030 ehk "EGT Before Cat -Short Circuit to B+" või siis natuke pikemalt väljakirjutatult "Exhaust gas temperature sensor before catalytic converter - Open circuit or short circuit to positive".
Ei tea kas meil on autodel sama viga või kas üldse see on asja põhjus kuid vähemalt tundub, et asi võib olla kuidagi sellega seotud..
See andur on vaja ära vahetada, sest see on mootori normaalseks tööks vajalik. Turbo järel olev heitgaaside temperatuuri andur, mis kaitseb mootorit ja turbot ülekuumenemisest.
Catatonic kirjutas:Lisaks ütles natuke targem inimene midagi sellist, et kui DPF filter hakkab end puhastama, siis auto üritab DPFile saata natuke suurema kontsentreetitusega diislit aga miski pärast ei hakka ta end puhastama ja kütus valgub lihtsalt tagasi läbi süsteemi ja otse karterisse, sellest tulenevalt siis õlitase on suurenenud ja õli diislit täis.
Võibolla ei toimi asi selle sama sensori vea tõttu.
Lisaks tuleks teha ka varajane õlivahetus loomulikult

See jutt ei pea paika.
DPF-i puhastamiseks annab mootoriaju peale peamist pritsungit (main injection) lisa impulsi veel (post injection). See post injection mingit tööd ei tee, s.t. mootoris sellest jõudu ei tule. Umbes 30% sellest läheb õli sisse karterisse (valgub alla lihtsalt) ülejäänud sellest lendab DPF-i ning hakkab väljalaskes põlema suurel temperatuuril.
Mida sagedamini puhastab, seda rohkem diislit koguneb karterisse. Linnasõidurežiimiga autodel tuleks DPF olemasolul hoida üsna lühikest õlivahetusvälpa, sest diisel vastupidiselt õlile peseb, mitte ei määri. Kui rohkem maanteed, siis suudab DPF ise ennast mingil määral puhastada ilma post-injectionita.
Ragnar kirjutas:kumb sellise vea puhul siis enne juhtub. DPF läheb umbe või koguneb diislit liiga palju õli sisse?
Umbes samal ajal. Kui DPF-i tuli põleb juba, siis
kindlasti on vaja peale DPF-i eemaldust või asendust koheselt õli ära vahetada.
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 24.02.2014 16:58 54
Postitas Catatonic
Mul endal pole DPFi tuli kunagi põlenud, üldse pole DPFi tööst veel nagu sõites aimu olnud, ainus asi ongi see, et õli tase on kõvasti üle normi ja kui tegin diagnosti, siis tuli see error.
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 24.02.2014 17:03 43
Postitas Catatonic
Aga ega ei oska öelda kuidas tahmased sumpaotsad sellega seotud võivad olla?
Ja suured tänud praeguste informatiivsete vastuste eest!
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 24.02.2014 17:09 47
Postitas prj
Oled sa üldse kindel, et sinu autol on DPF?
Oled kindel, et keegi pole vahepeal seda eemaldanud sealt? Seejuures, kui valesti eemaldada, siis jääbki post-injection peale ja õlitase tõuseb.
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 24.02.2014 21:30 12
Postitas Catatonic
Peaks nagu olema aga nüüd on pikk nädalavahetus läbi, homme käin Estprestos läbi ja vaatan mis tarka seal räägitakse. Midagi kahtlast seal nagu võib olla kah, läbisõit on ~232 000km aga iDrive näitab veel DPF elueaks 170 000km, midagi on nagu krutitud kah vast.
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 25.02.2014 18:19 12
Postitas Catatonic
No saigi käidud, DPF täitsa peal aga EGT sensor vaja välja vahetada ikkagi, siis vaatab edasi, lisaks on mingi kamm pihustitega, tühikäigul rõhk kõigub (peaks olema 300 aga kõigub 310 ja 325 bari vahel), ilmselt sealt tuleb ka siis mingi osa diislist sinna karterisse..
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 25.02.2014 18:30 00
Postitas prj
Catatonic kirjutas:No saigi käidud, DPF täitsa peal aga EGT sensor vaja välja vahetada ikkagi, siis vaatab edasi
Veel kord, see ei mõjuta DPF-i põletamist ega kütust karteris.
lisaks on mingi kamm pihustitega, tühikäigul rõhk kõigub (peaks olema 300 aga kõigub 310 ja 325 bari vahel), ilmselt sealt tuleb ka siis mingi osa diislist sinna karterisse..
Sellest ei satu mitte kuidagi diislit karterisse...
Eks anna teada, kui korda tahad saada.
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 26.02.2014 17:51 57
Postitas Catatonic
Nagu ma aru saan, siis kusevad pihustid teevad nii mõndagi paha ja sealhulgas ummistavad asju, DPFi ummistus võib ka sellest tuleneda. EGT sensori pean ka niikuinii ära vahetama ja kui pihustid kusevad, siis ka need korda tegema, eks pärast vaatab kas on vaja siis DPF välja võtta või mitte.
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 26.02.2014 19:47 49
Postitas prj
Catatonic kirjutas:Nagu ma aru saan, siis kusevad pihustid teevad nii mõndagi paha ja sealhulgas ummistavad asju, DPFi ummistus võib ka sellest tuleneda. EGT sensori pean ka niikuinii ära vahetama ja kui pihustid kusevad, siis ka need korda tegema, eks pärast vaatab kas on vaja siis DPF välja võtta või mitte.
Nad võivad kuseda, aga kui sul sellest märkimisväärselt tõuseks õlitase, siis auto ilmselt ei läheks käima enam normaalselt…
Aga jah, DPF tihe regenereerimine võib olla sellest põhjustatud.
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 22.04.2015 22:04 20
Postitas Catatonic
Mõtlesin, et uuendaks kah oma DPFi lugu siin. Nüüdseks on asi ammu lahendatud. Kogu kamm oli hoopis selles, et eelmisel omanikul oli sisselaskekollektori juures paiknev filter umbe läinud ja vahetamise asemel lõhkus ta filtri sisu ära ja selle pärast hakkaski kogu kamm pihta. Pärast selle väljavahetamist ei tõusnud enam õli tase, ei kõikunud pöörded ja õli ka ei lekkinud enam kuskilt.
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 22.04.2015 23:47 04
Postitas arnis
Misasja eelmine omanik siis tühjaks tegi, DPF filtri või kati?
Kust muidu asenduse said?
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 23.04.2015 09:45 34
Postitas raunoh
arnis kirjutas:Misasja eelmine omanik siis tühjaks tegi, DPF filtri või kati?
Kust muidu asenduse said?
karterituulutus ehk?
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 23.04.2015 22:08 37
Postitas Catatonic
Just. Karterituulutuse klapp pandi sinna, vaatasin järgi. Algul oli mingi filter aga uuematel mudelitel pandi kõikidele klapp, nüüd ka minu omal. Jupp ise oli ~47€
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 24.04.2015 07:00 03
Postitas Ma®tin
Ühesõnaga oli sul seal ainult korpus alles enne? Nüüd panid koos vortex(plastikust selline omapärase kujuga käkerdis) elemendiga uue?
Re: E60 530d õlikulu
Postitatud: 24.04.2015 19:59 02
Postitas Catatonic
Enne oli jah ainult kest järel, ma täpselt ei tea mis kujuga see oli. Viisin remonti ja seal nad leidsid vea ja küsisid kas sobib see hind mis kordategemiseks läheb ja oligi kõik, panid uue peale.