1. leht 2-st

E39 ABS

Postitatud: 01.02.2006 13:40 53
Postitas Cul
Tere.

Probleem nimelt selles, et ilmselt ABS aju on oma töö lõpetanud. Diagnostikas käidud ja sellel hetkel kõik toimis. Öeldi, et reeglina anduri vead salvestatakse mällu ja on hiljem nähtavad, minul aga ei olnud mälus ühtegi viga.

Sümptomeid on väga raske välja tuua, kuna need ei ole miski reegli järgi. Üldiselt võib siiski ütelda, et hommikul ööläbi seisnud autot käima pannes, kõik toimib. Kui lasta autol kohapeal kauem käima, siis mingil hetkel enam ei toimi. Poolsoojalt autot käima pannes pigem reeglina ei toimi. Päris soojalt autot käivitades enamasti toimib. Kõik eelnev aga ei ole aga alati nii, kui siis päris külmalt käivitades vist mäletamist järgi on alati toiminud. Ka sõidu ajal viskab mõnikord ilma igasuguse seoseta tuled põlema, vahel siledal maanteel, vahel risti all seistes.

Ei toimi all mõtlen seda, et lööb põlema veojõu kontrolli märgi ja ABS tule. Enamasti langevad nulli ka kiiruse näidik ja hetke kütusekulu näidik. Aga vahest jäävad need tööle.

Kinnitust tahan sellele, et aju suht kallis jupp ja enne kui ostma hakkan, tahaks ikka 100% kindel olla, et viga mõnes anduris ei ole või millegis muus äkki.

Siit ka küsimus, et kas ABS aju keegi parandab kah, või on kellelgi seda müüa vähegi odavamalt kui UM hind.

Autoks siis E39 523, 1998a. Täpseid aju peal olevaid koode/numbreid praegu ei tea, aga vajadusel saan need sealt kiiresti vaadata.

Postitatud: 01.02.2006 13:45 13
Postitas AARE540
Soovitan sul v6tta yhendust kasutaja priitv8-ga, tema peaks olema piisavalt pädev sinu kysimustele vastamiseks ;) V6id ka Patriku käest pärida :)

Postitatud: 01.02.2006 19:08 47
Postitas janek1
tel.5089942 tartus.mul remontis,pidi saama parem,kui originaalis.hind3500

Postitatud: 01.02.2006 20:16 16
Postitas Ilves
Tüüpilised sündroomid, millega ka mul ABS aju saba andis. Kommentaariks öeldi, et selle aasta masinatel pidigi vahel minema (E39/'99) Ma lasin UMis uue panna aasta tagasi. Arve oli paha, kuigi 2 a on garantiid ka.

Kommenteerige, kui olete saanud endal kohaliku know-howga asja tööle.

Postitatud: 02.02.2006 17:42 32
Postitas priitv8
Kommenteerige parem, kui kaua põleva ABS-i hoiatustulega ringi sõitsite, enne kui asi saba andis?
Jutt ise lühike: kui E39-l ABS-i tuli põlema hakkab, tuleks auto niipea, kui võimalik kinni pidada, süüde välja ja ABS/DSC aju küljest pistik maha võtta. Siis ei juhtu seda, et aju ennast ise maha põletab ja saab peale ABS-i anduri vahetust muretult edasi sõita.
Selge on, et sel ajal ei tööta ei spido ega ökonomaiser, aga selle elab ehk üle.
Probleemi põhjustab tegelikult meie sool ja alumiiniumi oksüdeerumine anduri hoidikus. Tagajärjeks on lühis anduris, kaduma minevat Halli-anduri signaali püüab aju vooluga kompenseerida seni, kuni põleb läbi selleks ette nähtud tsinkvoolurada ABS aju sees.

Postitatud: 02.02.2006 18:09 57
Postitas Ilves
Mul läks absi tuli põlema, panin kohe lähima aja ja ca nädala pärast diagnoositi, et aju küpse. Teenindusse andes juba arvasin ette, et tagumine vasak andur läbi. Järgi tulles oli hea, et klient enne istuma pannakse, kui diagnoos öeldakse :) Seega ei põletanud pool aastat katkise anduriga ringi.

Postitatud: 02.02.2006 20:02 48
Postitas viirus
"läbi põlenud" on muidugi vale väljend, aga katki lähevad nad jah
Ja see pole ainult bmw mure, vaid ka audi/vw omab sama mure, kuna nende ajude tootjaks on bosch ja tehnoloogia on sama
muidugi hoiatuseks pean ette ära ütlema, et asjahuviliste iseremonditud või avatud asju lauale ei tõsta
seega soovitan ennem siiralt asja üle järgi mõtelda kas tasub kirvega kurge püüda või mitte, halvemal juhul UM'ist uus või lammarist kasutatud samasugune või halvemas korras ms originaal oli

veel informatsiooniks nii palju, et kui anduri vahetamine veakoodide listis midagi ei muuda ja anduri juhtmed andurist ajuni jõuavad, siis on tegemist selle sama aju veaga ja kui abs ajul puudub diagnostika või kogu auto diagnostika on kadunud ja peale abs aju pistiku lahti ühendamist diagnost taastub, on samuti abs aju "faulty"

numbri 5089942 omanik

Postitatud: 02.02.2006 23:25 08
Postitas priitv8
viirus kirjutas:
Nonii, tere tulemast meie foorumisse!
Minu jutu rebu pidi selles olema, et seda aju saab päästa, kui mitte ringi sõita põleva ABS signaallambiga.
Kõige lihtsam on seda teha, kui võtta ABS ajult pistik maha, sellel asub see juba hüdroploki küljes parema rattakoopa peal.

Postitatud: 03.02.2006 07:58 31
Postitas viirus
Tere priitv8 :)

Iseenesest ei juhtu ka midagi ajuga kui pistik on küljes, aga inimesele endale on ohutum kui seda küljes pole, sest mõistlik on sellisel juhul ABS välja lülitada, kui pole kindel kuna see rakendub ja kuidas see rakendub (võib tekitada liikluses ohtliku olukorra kui ollakse kindel et töötab, aga tegelikult mitte).

numbri 5089942 omanik

Postitatud: 03.02.2006 11:39 35
Postitas priitv8
viirus kirjutas:Iseenesest ei juhtu ka midagi ajuga kui pistik on küljes, ...
No mulle just tehti selgeks, et kuna andur ise kipub pigem lühistuma, kui katkestuma, ja ABS aju annab anduritele sama traati pidi ka toidet peale (Hall-i andurid), ning tema voolupiirik on liiga uimane, siis tekivad seal sellised voolud, mis lihtsalt need ühendusliistud läbi põletavad.

Postitatud: 03.02.2006 13:29 53
Postitas Cul
Kõigepealt aitäh janek1'le kes mulle numbri andis. Viisin siis ka enda oma remonti ja tundub, et minu mured on selleks korraks lahendatud. Maksis asi küll suht palju - 3500.- eeq, mis aga on siiski palju odavam kui UM'st uus aju osta. Kui ma nüüd suure hooga midagi sassi ei aja, siis kordategijaks oli just uus kasutaja viirus. Aru sain veel asjast niipalju, et see pidi suht tüüpviga olema ja et saba annavad reeglina trükplaadil olevad rajad või kontaktid, mis pistikust siis aju lähevad. Kuna aga tegemist olla miski teistmoodi tehnoloogiaga kui lihtsalt vaskrajad, siis päris põlve otsas ise seda ära ei tinutavat. (Kulda mainiti korra kui ma õieti mäletan)

Igatahes mina olen esialgu väga rahul.

Postitatud: 03.02.2006 15:21 29
Postitas priitv8
Cul kirjutas:Aru sain veel asjast niipalju, et see pidi suht tüüpviga olema ja et saba annavad reeglina trükplaadil olevad rajad või kontaktid, mis pistikust siis aju lähevad. Kuna aga tegemist olla miski teistmoodi tehnoloogiaga kui lihtsalt vaskrajad, siis päris põlve otsas ise seda ära ei tinutavat. (Kulda mainiti korra kui ma õieti mäletan)
Just need rajad jah. Põhiprobleem on selles, et see elektroonikaplokk on eposse valatud. Ja "tüüpviga" on see ka tinglikult, sest põhiprobleem on ikkagi mittekorras (loe: lühises) andur, mille põhjustab korrodeeruv tagasilla alumiinium, mille põhjustab sool.

Postitatud: 03.02.2006 20:17 04
Postitas viirus
tore kui kedagi aidata sain :)
üks bmw käis kaugemalt, aga tollel näitas ühe esimese anduri või anduri juhtme viga ja aju oli hetkel veel korras (sai proovitud teist aju ka viga jäi samaks)
seega uuematel aastakäikudel on veel sinna ettapi jõdmiseks aega, aga sama teema tekib ka uuematel, sest tehnoloogia on sama

Postitatud: 04.02.2006 16:12 33
Postitas Trionic
priitv8 kirjutas:
Cul kirjutas:Aru sain veel asjast niipalju, et see pidi suht tüüpviga olema ja et saba annavad reeglina trükplaadil olevad rajad või kontaktid, mis pistikust siis aju lähevad. Kuna aga tegemist olla miski teistmoodi tehnoloogiaga kui lihtsalt vaskrajad, siis päris põlve otsas ise seda ära ei tinutavat. (Kulda mainiti korra kui ma õieti mäletan)
Just need rajad jah. Põhiprobleem on selles, et see elektroonikaplokk on eposse valatud. Ja "tüüpviga" on see ka tinglikult, sest põhiprobleem on ikkagi mittekorras (loe: lühises) andur, mille põhjustab korrodeeruv tagasilla alumiinium, mille põhjustab sool.
ei ole eposse valatud-mingi läbipaistev želee on vibratsiooni vastu ja selles möginas asuvad ka need kullatud traadid,mis on juuksekarvast peenemad.
õnneks on mitmel mehel selliste moodulite remont käpas ja varustus selle teostamiseks olemas ;)

Postitatud: 14.02.2006 15:19 32
Postitas hanno
Kas on ka kellelgi infot, kui kiiresti see aju "läbi põleb".
Kas ka üheks päevaks peaks pistiku maha võtma või võib 1 päeva sõita, kuni teeninduses vastu võetakse?

Postitatud: 14.02.2006 19:17 46
Postitas viirus
Maha ei põle seal küll midagi, sellest olen ka juba rääkinud. Lihtsalt rooli taga ei pruugi just kõige ohutum olla (seda siis nii lahti ühendamata kui ka ühendatud pistikuga). See legend mahapõlemisest võiks juba ajalooks saada ;)

Postitatud: 14.02.2006 19:53 24
Postitas Relk
hanno kirjutas:Kas on ka kellelgi infot, kui kiiresti see aju "läbi põleb".
Kas ka üheks päevaks peaks pistiku maha võtma või võib 1 päeva sõita, kuni teeninduses vastu võetakse?
Ei põle jah midagi läbi. BMW insenerid nii rumalad ka ei ole, et kohe miskit muud ka läbi kärssab.

Postitatud: 14.02.2006 22:36 06
Postitas patrik
tore kui kedagi aidata sain
üks bmw käis kaugemalt, aga tollel näitas ühe esimese anduri või anduri juhtme viga ja aju oli hetkel veel korras (sai proovitud teist aju ka viga jäi samaks)
seega uuematel aastakäikudel on veel sinna ettapi jõdmiseks aega, aga sama teema tekib ka uuematel, sest tehnoloogia on sama

selle sain korda, pistikus vahetasin polaarsuse ära. elementaarne viga kuid tükk aega oli alguses nuputamist ja ei tabanud ära skeemi modicu pealt lugeda

Postitatud: 15.02.2006 07:35 41
Postitas viirus
Seega järeldus polnud vale, et juhtmetega on midagi valesti :)

Postitatud: 15.02.2006 08:30 52
Postitas patrik
juba mitu korda mööda näppe saanud et ei usu modicut kuna alguses tundub ebaloogiline. sellel on alati õigus

Postitatud: 11.03.2006 16:03 48
Postitas sv-en
endal tekkis sama probleem mis teil siin. hakkasin linnast sõitma kõik töötas ideaalselt, sai natuke kiirendatud ja siis hopa järsku ASC ja ABS tuled põlevad, mingi tunni aja pärast järsku maanteel kustusid ära, kõik töötas ja siis 1 minuti pärast jälle ei töötand :(

Postitatud: 11.03.2006 16:16 46
Postitas sv-en
aga kui ma selle absi juhtme lahti võtan, siis ei juhtu midagi jah?

Postitatud: 15.11.2006 10:58 27
Postitas poleaimugi
Niii! Varsti ka minu autol vist kõik "tüüpvead" ära olnud. Eile hakkasid lambist abs ja veojõu kontrolli tuli põlema. Vahel kustuvad ära ja siis vahel põlevad. :?

Kas ma sain eelneast jutust õieti aru, et võib viga olla selles et mõni abs andur annab otsad või mõni pistik ei anna ühendust???

Ja ma saan aru et abs ja asc plokist ma ikkagi ei pea pistikut välja tõmbama et vältida aju läbikärssamist.

Postitatud: 15.11.2006 11:41 31
Postitas mike1
ise sõitsin umbes 2 nädalat nii, et tuled põlesid ja midagi lahti ei ühendanud, enne kui diagnostikas käisin. esimene andur oli vigane, nüüd toimib, midagi selle ajaga maha küll ei põlenud.

Postitatud: 15.11.2006 12:40 11
Postitas UrMas.L
Tutavad on kohe peale ostu oma ABS -i andurid välja kruvinud ja nede pesed suuremaks veidi puurinud ja silikoniga andurid tagasi pannud. Autod õidavad aastaid juba ilma mureta meie soolavees.

Postitatud: 16.11.2006 08:00 55
Postitas DiaLAB
Mõistlik oleks kontrollida anduri vea puhul kohe teise ajuga, kas viga on jääv või mitte. Olen näinud autot kus kõik andurid vahetati välja (mis pole iseenesest paha), aga tegelikult oli probleem ajus.

Postitatud: 16.11.2006 08:11 25
Postitas truumu
DiaLAB kirjutas:Mõistlik oleks kontrollida anduri vea puhul kohe teise ajuga, kas viga on jääv või mitte. Olen näinud autot kus kõik andurid vahetati välja (mis pole iseenesest paha), aga tegelikult oli probleem ajus.
Teist aju pole harilikult kohe nii lambist võtta, mõistlikum vast ossiga andurit kontrollida?

Postitatud: 16.11.2006 11:44 13
Postitas DiaLAB
No mul spetsiaalselt on selleks üks täeisti terve isend :)

Re: E39 ABS

Postitatud: 02.06.2015 12:13 27
Postitas rxs
tervist. on küll igivana teema, aga küsin siin.
Nimelt sai soetatud 523i, abs ega asc tuli ei läe põlema armatuuris, isegi mitte alguses kui süüde sisse panna. asc ei toimi kunas märjal asfaldil sai kogemata külje täiesti "driftima" asc nupuga mängides ei läe samuti mingi tuli põlema. Kahtlustan ise, et süsteem on kuidagi pimedaks tehtud. küsimus oleks siis, et kust kohast otsida seda nö "pimedaks tehtud" süsteemi. abs andurid/aju/kaitse/relee vms. ette tänades.

Re: E39 ABS

Postitatud: 02.06.2015 13:24 11
Postitas Tarass
Kleeps on spidoploki tulukuste ette pandud või tulukesed välja visatud.