1. leht 1-st
E34 soojendusest leige õhk
Postitatud: 05.02.2006 12:33 28
Postitas Screech
Auto on e-34 525 ja probleemiks,et salongi ei puhu sooja õhku. Oskab keegi äkki öelda mida tasuks üle vaadata või mis võiks viga olla. Krt jube külm on söita.
Postitatud: 05.02.2006 12:35 05
Postitas Algu
temostaart äkki küpse.tempi seier on ilusti keskel kui sõidad ve.
Postitatud: 05.02.2006 12:37 49
Postitas Screech
temp. seier kogu aeg ilusti keskel,aga sooja ei tule
Postitatud: 05.02.2006 12:46 51
Postitas Algu
siis on jah kehvasti.siis äkki tross lahti sooja kraaniküljest.
Postitatud: 05.02.2006 13:59 42
Postitas draggo
Endal enam-vähem sama mure. Mootori temperatuur ilusti normis aga max keeratud kraanidega tuleb ainult supiauru.

Sooja puhub aga peaks ju tulema ikka kuuma õhku.
Postitatud: 05.02.2006 14:13 30
Postitas H_Margus
draggo kirjutas:Endal enam-vähem sama mure. Mootori temperatuur ilusti normis aga max keeratud kraanidega tuleb ainult supiauru.

Sooja puhub aga peaks ju tulema ikka kuuma õhku.
Oskad öelda mitme kraadine termostaat masinal on?
Kas jahutusvedeliku tase on normis?
Postitatud: 05.02.2006 14:52 33
Postitas Mario_Õ
endal oli sama probleem vaheta termostaat ära ja õhuta süsteem väga korralikult ära siis hakkab tööle
Postitatud: 05.02.2006 15:21 36
Postitas KappOtt
See juba aastate jooksul suht läbikäidud probleem,aga paneb siis samm-sammult juhised kirjad:
1.Pane korralik termostaat. Mingi 78-või 82-kraadine "kork" sobib vaid Lõuna-Euroopa piirkonda.Korralik tähendab ka seda,et pole mõtet panna ka mingit tundmatu tootja oma.Soovitavalt pane Wahler või Behr.
P.S. Termostaat tuleb ka õigesti paigaldada - õhutusava ülesserva.
2.Kasuta piisava külmakanguse ja värsket jahutusvedeliku. Mingi lahjendatud ja/või kolm-neli aastat vana jahutusvedelik asenda kohe kiiresti uuega.
3.Peale neid operatsiooni õhuta süsteem kindlasti korralikult ära.Süsteem saab korralikult õhutatud vaid siis ,kui mootor on nõnda soe,et suur ring on samuti avanenud(ei pea küll täiesti 100% avanenud olema).
4.Kui kõik eespool loetletud operatsioonid tulemust ei anna,siis vahetada ära veepump.Ja kindlasti panna metallist labadega pump.
Kui seejärel kah "kuuti" sooja ei tule,siis on kas soojendusradikas umbes,või kui sooja õhku tuleb vaid pöördes mootoriga,ning tühikäigul külma,siis plokikaane tihend laseb läbi.
Postitatud: 05.02.2006 16:50 19
Postitas draggo
Mitme kraadine termostaat siis sobib?
Postitatud: 05.02.2006 17:32 39
Postitas KappOtt
draggo kirjutas:Mitme kraadine termostaat siis sobib?
Sõltub mis mootoriga tegu. Alla 85-kraadist pole mõtet meie kliimas ühegi BMW mootoritüübi korral otstarbekas kasutada. Teise äärmusesse ei maksaks kah kohe minna - mõne tüübi korral on 92-kraadine liiga kange. Ennem katsu selgusele saada,millise kangusega termostaate näiteks tootja soovitab samale mootorile.Võid uurida ka kui kanget termostaati soovitatakse samale autole Rootsis-Soomes.
Postitatud: 05.02.2006 18:03 18
Postitas draggo
Tegu on M20 mootoriga.
hm
Postitatud: 05.02.2006 18:03 46
Postitas -originaal-
ma arvan et proovida võiks ka soojendusradika läbipuhumist või väljavahetamist, kui jahutussüsteemis kunagi vesi sees on olnud, siis need radikad eriti kaua kesta ei taha..
Postitatud: 05.02.2006 22:33 58
Postitas alts20
omal M50 mootoriga oli talvel 92´termostaat kuna muidu ei tulegi sellel masinal sooja salongi vaid lehmaleiget vahel ka kraanid jamavad kui tavaliselt ei taha nad sulguda mis on suvel kuumaga probleemiks. M20 ei taha eriti kuumamat termostaati kui 80´.
Muide keegi näitaks äkki oma tarkust ja ütleks kust saab seda metallist labadega veepumpa kuna ei ole neid kusagilt võtta vaid on ikkagi plastlabadega ja plastisisse on valatud metallist rõnga millega ta võllipeal kinni on.
sooja saavad paremini sisse need isndid millel on kliima peal ja nendel on ka kaitsmeploki all selline pisike nn tsirkulatsioonipump mis koguaeg vedelikku läbi salongi süsteemi ringi ajab. see on lihtsalt ka ise paigaldatav, kui kellelgi see kuskilt leida õnnestub. Romulamehed teavad selle asja hinda.
Postitatud: 05.02.2006 23:27 30
Postitas Algu
nu mul on 325i 88 aasta E30 (Draggo:Alts20 vend

)ja asi nii, et sees on 80 C termostaat ja autos hakkab palav, isegi kui väljas on -25c Pakkast.
Postitatud: 06.02.2006 08:19 12
Postitas draggo
Algu kirjutas:nu mul on 325i 88 aasta E30 (Draggo:Alts20 vend

)ja asi nii, et sees on 80 C termostaat ja autos hakkab palav, isegi kui väljas on -25c Pakkast.
Sama mootor ja mina pean lehmapissi aurudega sooja saama.

Peab siis alustama termostaadist.
Postitatud: 06.02.2006 14:26 39
Postitas Algu
Postitatud: 06.02.2006 16:50 31
Postitas Pelle
Kas te mehed sellisest asjast olete kuulnud nagu salongifilter??
Kui ei siis kindlast soovitan ära vahetada ja mõjub kindlasti.
Krt minu viga.Urisin assja ja öeldi,et vist ainult kondiga variandil pidi olema.SORRY

Postitatud: 06.02.2006 16:52 57
Postitas alr
Kas see filter on paigaldatud kõigile E34-dele või alates mingist aastast?
Postitatud: 06.02.2006 20:49 00
Postitas H_Margus
alr kirjutas:Kas see filter on paigaldatud kõigile E34-dele või alates mingist aastast?
Ei ole kõigile.
Postitatud: 06.02.2006 22:17 32
Postitas draggo
Pelle kirjutas:Kas te mehed sellisest asjast olete kuulnud nagu salongifilter??
Kui ei siis kindlast soovitan ära vahetada ja mõjub kindlasti.
Krt minu viga.Urisin assja ja öeldi,et vist ainult kondiga variandil pidi olema.SORRY

Sellist asja minu masinal ei ole.
Postitatud: 07.02.2006 10:08 24
Postitas puidukunn
Mul oli enne sama probleem,et ainult leiget puhus! Õhutasin süsteemi ja vahetasin salongifiltri ära! Nüüd puhub mütsi peast ära ja sooja tuleb ka ilusti!
Postitatud: 07.02.2006 14:17 03
Postitas AARE540
Teeme nii, et me ei hakka salongifiltritest enam rääkima, sellest on siin kirjutatud meeketult teemasid minu meelest, ei viitsi enam sellest lugeda eriti

Postitatud: 07.02.2006 15:19 45
Postitas draggo
Kuidas käib süsteemi õhutamine?
Postitatud: 07.02.2006 15:26 55
Postitas H_Margus
Ikka läbi õhutus nippli, lase moto korralikult soojaks, ning keera õhutus kork veidi lahti...
nii et aur ja mullid välja hakkavad tulema, siis jälle kinni ja lased sedasi, kuni enam nn. mulle ei tule.
Tuulutus kork on kohe radika põhi korgi kõrval.
Postitatud: 07.02.2006 15:47 46
Postitas ArgoE
e-34-jal minuteada sooja trosse polegi tal on elektrilised klapid mis reg salongi radika teperatuuri ja on palju juhtumeid esinend kus salongi radikas umbes
Postitatud: 07.02.2006 18:27 19
Postitas draggo
Margus525i kirjutas:Ikka läbi õhutus nippli, lase moto korralikult soojaks, ning keera õhutus kork veidi lahti...
nii et aur ja mullid välja hakkavad tulema, siis jälle kinni ja lased sedasi, kuni enam nn. mulle ei tule.
Tuulutus kork on kohe radika põhi korgi kõrval.
Selge. Kui ilm soojemaks läheb siis võta asja ette.

Postitatud: 08.02.2006 20:39 32
Postitas draggo
Katsetasin täna seda õhutamist. Alguses tuli ikka korralikult õhku. Hiljem enam mitte. Kahjuks peab aga tõdema, et ega paremaks saanud.
Postitatud: 09.02.2006 09:46 32
Postitas H_Margus
draggo kirjutas:Katsetasin täna seda õhutamist. Alguses tuli ikka korralikult õhku. Hiljem enam mitte. Kahjuks peab aga tõdema, et ega paremaks saanud.
Vaheta termostaat ära, soojaks see masin peab minema.
Sõbral on ka vana motoga e34, ning puhub kuuma mis kole.

Postitatud: 17.02.2006 19:50 35
Postitas IffMees
Niisiis minu isa autol sarnane probleem. e34 525tds.
Auto klaasidest laheb puhtaks ainult esiklaas ja pooleldi esimesed kuljeklaasid.Enne salongifiltri vahetamist olid koik klaasid udused.
Termostaat on korralik, auto laheb soojaks paari km-ga.
Aga salong on on ikkagi tagantpoolt kulm, ees oled nagu saunas, taga istud kasukaga.

Samas on ka veel nii, et juhipool on soojem kui korvalistuja poolne auto.
Oskab keegi aidata?
Postitatud: 18.02.2006 12:18 31
Postitas -originaal-
vabalt võib olla ka salongi radikas umbes.
mul üks radikas lõpetas koostöö mingi hetk ja kadus autost absoluutselt igasugune soojuseraas.
peale vahetamist hakkas jälle sooja tulema..