1. leht 1-st

BMW 523i E39 läheb keema

Postitatud: 21.08.2014 12:45 45
Postitas Bemmijann
Selline mure siis et palava ilmaga tühikäigul töötades läheb keema.
Avastasin ka et tosool kaob ära kuhugil.
Kui plokikaas oleks siis peaks tagant magusat lõhna tulema ?
Kontrollisin üle ja lekkeid ei ole .
Ehk on aimu kellelgi milles viga?

Tänades :

Jann

Re: BMW 523i E39 läheb keema

Postitatud: 21.08.2014 13:12 13
Postitas arnis
Olenemata lekkest võiks kontrollida, kas viskosidur töötab.
Magusat tunneb küll (kui just vesi pole kasutusel).
Radikat ennast uuri ka, sh paisupaak.
Võta põhjakaitse ära, lase kuumaks, uuri altpoolt.

Re: BMW 523i E39 läheb keema

Postitatud: 21.08.2014 13:33 33
Postitas Bemmijann
Siis järelikult plokikaas ei ole kuna tagant magusat ei tule .
Mul tuttav soovitas ära õhutada aga kuidas see täpsemalt käib , ning kuidas ma visko sidurit kontrollida saaks ?

Re: BMW 523i E39 läheb keema

Postitatud: 21.08.2014 16:09 09
Postitas jargo
Viskode kontrollimiseks intrenetis igasuguseid variante välja pakutud.
Kõige turvalisem on vast ajaleherulliga sooja mootori viskot proovida peatada.Kui jääb seisma,siis ei toimi vast kõige paremini.Samas ei saa nii kuidagi teada,mi temperatuurilt see visko tööle hakkab.
Selle viskoga on alati mingeid jamasi,mina olen enda kõikidelt masinatelt selle üldse minema visanud. Kui kliimaga masin,siis kliimavent hakkab nagunii tööle,kui radikas liiga soojaks läheb! Uuematel masinatel ei olegi enam topelt vente. Juba e46-st alates ongi vist ainult el vendi peale asi ümber ehitatud.

Kui soovid viskot alles jätta,on vist mõistlik kohe uus osta.Maksab küll natuke raha,kuid siis asi ka selles suhtes kontrolli all.

Re: BMW 523i E39 läheb keema

Postitatud: 21.08.2014 17:01 47
Postitas pilves21
tuttaval lekkis õrnalt termostaadi korpusest kus oli mõra sees ... see ka vaata yle ...

Re: BMW 523i E39 läheb keema

Postitatud: 21.08.2014 17:13 50
Postitas arnis
Visko õli olemasolu kontrolliks on mõistlikuim meetod selline:
mootor seisnud 10 minutit (soe/külm), nii kui mootor
käivitub hoida pöördeid 2000-3000 vahel. Visko peab
karjuma. Olgu see 5 sekundit või 30 sekundit.
Mingil konktreetsel momendil jääb visko vait.
Kui nii on, siis on õli sees olemas.
Bimetalli riknemine ei ole tüüpviga.

Kui mootor ehitatud viskoga, siis EL-vent arvestab, et visko töötab.
El-vent rakendub nominaalse temperatuuri ülemises otsas (104-110).
Nendel autodel, kus viskot pole, rakendub el-vent teistmoodi.

Visko kestabki 150-200 tuhat. E39 tootmiseaegseid ei soovita külge panna :D
Kõige odavamad poe viskod vahest ei taha lahti lasta, 5 minutit saab
sõita koomas masinaga, enne kui asi lahti laseb.

Re: BMW 523i E39 läheb keema

Postitatud: 21.08.2014 17:28 29
Postitas Bemmijann
Vaatasin just , hetkel keema ei lähe aga kliima venti ka taha ei lükka , ei suuda seda käegagi keerata , täiesti kinni mis kinni .

Ideid ?

Re: BMW 523i E39 läheb keema

Postitatud: 21.08.2014 18:22 08
Postitas arnis
Uuri ikka leket ka. Visko on tähtsam kui kliimavent, mis sul kinni roostetas.

Re: BMW 523i E39 läheb keema

Postitatud: 21.08.2014 18:47 43
Postitas Bemmijann
selge , vaatan üle ja annan teada ! :)

Re: BMW 523i E39 läheb keema

Postitatud: 21.08.2014 19:55 10
Postitas pilves21
mul endal disla e34 ja läks ka keema peaaegu... aga avastasin ka termostaadi korpuses mõra plus nüüd veel veepump ka lekib ... sõbra e39 2.5 125 kw oli ka et läks peaaegu keema aga siis leidis mõra sealt korpusest ... silmaga näha polnud aga surve sees siis leidis ...

Re: BMW 523i E39 läheb keema

Postitatud: 21.08.2014 19:59 15
Postitas pilves21
vanal 2.5 125 kw m20b25 motol lekkis veepumba laargi vahelt :D väga kahtlane aga lekkis ...
õhutada siis nina yles ja lase soojaks puhur teises astmes lased natu siis keerad radikalt nipli maha annad gaasi et kindlalt ei tuleks mulle vaid tosooli ainult ...

Re: BMW 523i E39 läheb keema

Postitatud: 21.08.2014 23:10 54
Postitas jargo
arnis kirjutas: El-vent rakendub nominaalse temperatuuri ülemises otsas (104-110).
Nendel autodel, kus viskot pole, rakendub el-vent teistmoodi..
E36-l rakendub esimene vendi kiirus 80 kraadi juures ja teine kiirus 88 kraadi juures!
See siis jahutusvedeliku radiaatori temperatuur.
Minu masin on sellisena toiminud juba aastaid. Sama teema oli ka e46-ga.

Mis masinal see el vent radiaatori 104 kraadi juures alles taha tuleb?

Ja vajadusel saab ju anduri ka vahetada.

Aga ega ma mingit õigust taga ajagi.tehke enda viskod korda kui soovite :D

Re: BMW 523i E39 läheb keema

Postitatud: 22.08.2014 01:01 01
Postitas arnis
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... tor_frame/" onclick="window.open(this.href);return false;

Võtsin mingi suvaka. Minu mäletamistmööda mootoritemp on 10-15 kraadi suurem radikast.

Mul seda sensorit üldse pole ja el-vent käivitub DDE palvel otse, seda siis ploki temperatuuril 104,
mis on täpselt paras, tegelikult. E36 puhul siis samuti on suht täpselt õigel ajal :)

Kui ausalt üles tunnistada, siis oma kökatsi 2L disla puhul külmal aastapoolel võtan oma töökorras
visko ka alati maha, niikuinii salongi jaoks sooja ei jätku :lol:
Käisin isegi UM-is küsimas veneetsia kardinat (nagu on vanadel TDSidel ja uutel E60-tel) aga
vot nad otsustasid, et vahepeal, aastatel 1998-2003 neid kardinaid pole lihtsalt vaja :evil:
Paneme täiega teemast mööda :D

Re: BMW 523i E39 läheb keema

Postitatud: 08.12.2014 12:11 18
Postitas Bemmijann
ikka juhtub :D