1. leht 1-st

E39 Probleem mootori käivitamisega

Postitatud: 22.08.2014 10:33 28
Postitas Priithab
Alustuseks olgu öeldud, et auto mootor on M57D30.

Eelmise nädala lõpus oli selline olukord, et sõitsin punktist A punkti B umbes 4-5 km ning suretasin mootori välja seniks, kuni inimesed oma asju peale laevad. Viis minutit hiljem auto enam käima ei läinud. Vedas vaid starterit ringi.
Vaatasin üle kindalaekas ja pagassis olevad kaitsmed, aga kõik olid terved.
Samuti sai 5 liitrit diislit peale valatud. Olin auto juures umbes paar tundi kuid selle aja jooksul tehtud käivituskatsete peale ei juhtunud mitte midagi. Paagis näitas kütust ~25 liitrit.
Kuna auto oli ilusasti hoovi peal ja kellelegi ette ei jäänud, siis jätsin selle sinna ja läksin paar päeva hiljem uuesti vaatama. Auto läks süüdet andes kohe tööle ja nagu ei oleks midagi olnudki. Sõitsin sellega linna ~30 km ja minu arvates töötas korralikult.
Nüüd olen paar korda päevas käinud käivitamas. Läheb kohe ilusasti tööle aga näiteks eile käis umbes minut pärast käivitamist auto keres mingi vaevutuntav nõks läbi, justkui oleks hetkeks vahele jätnud.
Siis tundsin ära, et olen seda ka varem paaril korral liikluses ummikus istudes tundnud, aga kuna see on nii harv, hetkeline ja õrnalt tajutav, siis olen seda pidanud tuuleiiliks mis korraks vastu autot käib või mingiks enda luuluks.

Tahaks selle mittekäivitumise põhjustele jälile saada aga nüüd kui auto käivitub, siis on vist raske tagantjärgi diagnoosida?

Re: E39 Probleem mootori käivitamisega

Postitatud: 22.08.2014 17:53 30
Postitas tartmo
Kõrgsurvepump vb?kui tööle ei lähe-vala pumba-peale külma vett.jahutab pumbapea maha ja usun et käivitub

Re: E39 Probleem mootori käivitamisega

Postitatud: 22.08.2014 17:58 24
Postitas tartmo
Kui see toimib siis pumbapea õhtul

Re: E39 Probleem mootori käivitamisega

Postitatud: 22.08.2014 18:08 07
Postitas arnis
Tegu on 530d-ga, kõrgsurvepump on haruldane probleem.
Sellist arusaamatut mittekäivitumist võib põhjustada
põhjaaluse pumba harjade väsimine (mistõttu see ei hakka
ketrama mõnel käivitusel). Antud olukorras piisab mingi
kaikaga löömist (juhi istme all õues plastiku all). Pump
ketrab peale süüte 2-peale keeramist minut, selle aja
jooksul tuleb hoolikalt kuulata, kas jääb vait. Kui pump
ei tööta, auto ei käivitu. Teine probleem on põhjendamatul
vahelejätmisel lati otsas olevas anduris, täpsemini pistikus,
vajab kõigest puhastust. Kolmas jama, vahest kõrgsurvepumba
küljes olev klapp, kui see kutu, siis ei käivitu.

Diagnostikaga tihtipeale jõuab kergemini jälile.
Kus asud muidu?

Re: E39 Probleem mootori käivitamisega

Postitatud: 22.08.2014 18:44 21
Postitas Priithab
Asun Tallinnas.

Täna koju jõudes tegin jälle käivitamise kontrolli. Läks ilma viivituseta tööle.
Ma ei tea kas ma kujutan seda omale ette aga häält kuulates mootor nagu lonkaks. Tahhomeetril pöörete kõikumist ei ole, samuti kapoti all visuaalselt tundub mootor vaid kergelt värisema. Selles läbipaistvas kütusevoolikus õhumulle näha ei ole.

Re: E39 Probleem mootori käivitamisega

Postitatud: 22.08.2014 20:13 28
Postitas Kaupo_K
Värisemine- lonkamine viitab raili rõhuanduri pistikule ja soojast peast mittekäivitumine või pikk käivitus võib olla ka kulunud pihusti(te) süü.

Re: E39 Probleem mootori käivitamisega

Postitatud: 22.08.2014 21:29 23
Postitas wtf
Ma siin talvel jagelesin ka 530D soojalt mitte-käivitamise probleemiga. Vahetati üks pihusti, et tagasivool oli liiga suur, vahetasin raili andurit, ikka sama. Lõpuks tuli välja, et nukkvõlliandur ei lasknud soojalt käima minna, peale selle vahetust oli kõik korras.
Aga mingi imelike helisid küll ei mäleta endal selle probleemiga.

Re: E39 Probleem mootori käivitamisega

Postitatud: 24.08.2014 10:44 30
Postitas Priithab
Kas sellele rõhuanduri pistikule pääseb ligi ilma midagi lahti võtmata ligi või on see kusagil all peidus?

Re: E39 Probleem mootori käivitamisega

Postitatud: 24.08.2014 11:44 46
Postitas arnis
Oleneb kui paidlik sa oled.
Tee kapott lahti ja uuri.

Re: E39 Probleem mootori käivitamisega

Postitatud: 28.08.2014 10:00 21
Postitas Priithab
Viisin auto Patriku juurde diagnostikasse.
Arvuti näitas, et mootor ei saanud ühel hetkel kütust peale.
Vahetatud sai madalsurve kütusepump.