E34 tds jahutuse probleemid
Postitatud: 21.11.2014 01:32 38
Hei!
Auto on e34 2.5 tds.
Saaga hakkas siis sellest, et sai soetatud antud auto ja ühel kenal päeval lõi plokikaane tihendi ära (ei andnud eriti kuuma ega midagi, ilmselt tuli juba poolpidusena see auto minu kätte). Plokikaas maha, uus tihend, kaas lihvimisse ja auto hiljem kokku.
Sealtmaalt hakkasid jahutusega probleemid: auto kippus üle kuumenema ja just maanteel sõites. Plokikaas uuesti maha ja survestamisse. Käis ära survestamises ja lihviti pind siledamaks (oli siis kasutatud vähe jämedamaid töövahendeid vms) aga kuna kaas korras siis ei osanud enam selle viga kahtlustada ning järgmine süüdlane oli meie silmis plokk.
Ostsin kasutatud mootori (omega tds aka bmw tds). Mootor sai peale, töötas paremini kui varem. Sain natuke aega sòita ( loe 50 kilomeetrit) küll rahulikult ja ka hoogsamalt katsetamise mõttes. Kòik toimis. Järgmisel päeval aga hakkas kummitama vana jama- üle kuumenemine.
Viisin siis auto ühe tuttava juurde kes hakkas süsteemi läbi pesema sest varemalt oli sõidetud veega ja kahtlustasime ka varem ummistust mis peaks olema juba ammu eemaldatud. Pesu tulemusena kõrvaldas ta veel ühe ummistuse ning siis oli nägu juba naerul
viga ilmselt kõrvaldatud. Sõitsin mitu päeva ringi ja kuna katsetamised veega läbi siis uuesti termostaat sisse ja tosool süsteemi.
Sain magusad kaks päeva sõita ja jälle sama jama mis varem-seier tõuseb üle keskmise joone (kordagi pole punasesse lasknud). Üritasime siis õhutada nii ja naapidi aga eile, peale òhutamist ja katsetamist (kõik oli korras) läksin peale mootori jahtumist uuesti sõitma ja ikka sama jama: seier tõuseb kiirelt, keema ei lähe enne maanteele jõudmist, sooja puhub ainult kõrgendatud pööretel.
Üritasin siis õhutada siit foorumist leitud õpetuse järgi: süüde sisse ja kuuma peale teise astmesse puhuma, korgid lahti kylma mootoriga valada ja oodata jne. Siiamaani pole veel keema läinud (maks. Kümne kilomeetrised sõidud katsetusteks) aga olen pannud tähele järgmist: sooja mootoriga on termostaadist tulev lõdvik täitsa jahe ja teine, ülemine samal ajal soe. Samuti on pool radiaatorit külm.
Ühesõnaga päris pikk jauramine on olnud ja kahjuks lõppu ei paista. Kas oskab keegi midagi soovitada? On keegi sarnaseid probleeme kogenud? Igasugune info on teretulnud ja olen tänulik kui olete viitsinud selle teema peale kasvõi pilku heita.
Auto on e34 2.5 tds.
Saaga hakkas siis sellest, et sai soetatud antud auto ja ühel kenal päeval lõi plokikaane tihendi ära (ei andnud eriti kuuma ega midagi, ilmselt tuli juba poolpidusena see auto minu kätte). Plokikaas maha, uus tihend, kaas lihvimisse ja auto hiljem kokku.
Sealtmaalt hakkasid jahutusega probleemid: auto kippus üle kuumenema ja just maanteel sõites. Plokikaas uuesti maha ja survestamisse. Käis ära survestamises ja lihviti pind siledamaks (oli siis kasutatud vähe jämedamaid töövahendeid vms) aga kuna kaas korras siis ei osanud enam selle viga kahtlustada ning järgmine süüdlane oli meie silmis plokk.
Ostsin kasutatud mootori (omega tds aka bmw tds). Mootor sai peale, töötas paremini kui varem. Sain natuke aega sòita ( loe 50 kilomeetrit) küll rahulikult ja ka hoogsamalt katsetamise mõttes. Kòik toimis. Järgmisel päeval aga hakkas kummitama vana jama- üle kuumenemine.
Viisin siis auto ühe tuttava juurde kes hakkas süsteemi läbi pesema sest varemalt oli sõidetud veega ja kahtlustasime ka varem ummistust mis peaks olema juba ammu eemaldatud. Pesu tulemusena kõrvaldas ta veel ühe ummistuse ning siis oli nägu juba naerul

Sain magusad kaks päeva sõita ja jälle sama jama mis varem-seier tõuseb üle keskmise joone (kordagi pole punasesse lasknud). Üritasime siis õhutada nii ja naapidi aga eile, peale òhutamist ja katsetamist (kõik oli korras) läksin peale mootori jahtumist uuesti sõitma ja ikka sama jama: seier tõuseb kiirelt, keema ei lähe enne maanteele jõudmist, sooja puhub ainult kõrgendatud pööretel.
Üritasin siis õhutada siit foorumist leitud õpetuse järgi: süüde sisse ja kuuma peale teise astmesse puhuma, korgid lahti kylma mootoriga valada ja oodata jne. Siiamaani pole veel keema läinud (maks. Kümne kilomeetrised sõidud katsetusteks) aga olen pannud tähele järgmist: sooja mootoriga on termostaadist tulev lõdvik täitsa jahe ja teine, ülemine samal ajal soe. Samuti on pool radiaatorit külm.
Ühesõnaga päris pikk jauramine on olnud ja kahjuks lõppu ei paista. Kas oskab keegi midagi soovitada? On keegi sarnaseid probleeme kogenud? Igasugune info on teretulnud ja olen tänulik kui olete viitsinud selle teema peale kasvõi pilku heita.