1. leht 1-st

E60 ei käivitu peale aku tühjenemist ja uue paigaldamist

Postitatud: 08.04.2015 08:28 21
Postitas mjk053
Tere,

E60 530D läks pühapäeval väga vaevaliselt käima.
Mõõtsin töötava mootoriga pinget - 14,8V
Mootor väljas, siis hakkas kohe kukkuma 10 sekundiga 12,3-lt 12,1le

Seega sai aku maha võetud ja ~12 tundi laetud. Hommikul läks auto küll käima aga ikka väga raskelt.
Hiljem õhtul enam ei läinud ja pinge 11,8

Seega tundus selge, et aku läbi. Poodi ja sain uue aku.
Täpselt sama mis endine aku: BOSCH S5 110Ah 920A

Panin aku peale ja käivitusel ei tõmmanud isegi starterit ringi. Ainult armatuuri all käib klikk iga sekundi tagant umbes.

Aku pingeks näitas 11,8 (seega müüdi mulle tühi aku). Panin ööseks ka selle aku laadima. Hommikul pinge 12,45V
Panin aku autole ja ikka ainult armatuuri all mingi klikk käib ja muud ei midagi.

Pult töötab - st alarm läheb peale ja maha

Kas nüüd on starter ka lepingu lõpetanud, või tasub viga ikka mujalt otsida?

Endal diagnostika kaabel ka olemas. Seega küsiks, kas sellega loeb midagi välja ka mittekäivitumise kohta või mitte? (hetkel jalamees ja läpakas teises linnaotsas:) )

Re: E60 ei käivitu peale aku tühjenemist ja uue paigaldamist

Postitatud: 08.04.2015 08:53 59
Postitas mjk053
Lisaks küsiks veel, et kas tühja akuga starteri vaevaliselt ringi vedamine võib starterit tappa?

Või vastupidi, et riknev starter võib aku üleöö ära tappa?

Re: E60 ei käivitu peale aku tühjenemist ja uue paigaldamist

Postitatud: 08.04.2015 09:59 02
Postitas Rain.
Seisva mooriga 12,1 või 12,3 on täiesti ok. Töötava mootoriga on isegi lubatud näit kuni 15,5. Seega ei ütleks, et kohe akus viga. Muidugi kui sa loed aku pealt välja selle tootmiskuupäeva, siis ilmselt samal ajal see ka antud autole peale pandi ja selle järgi on võimalik saada enam-vähem teada kaua antud aku on olnud kasutuses.

Teise asjana ei tohi antud autol akut otse laadida, vaid tuleb seda teha kapoti alt pluss klemmist, muidu IBS ei registreeri aku laadimist ja hakkab uut/vanat aku valesti laadima. Ning kõige lõpuks, kui ostad täiesti uue aku samade parameetritega, siis tuleb see ka auto ajus registeerida, kui teiste parameetritega, siis ringi programmeerida. Kui seda ei tee, siis pool aastat kuni aasta saad sõita ja võid jälle uue aku osta.

Mis puutub nüüd auto mitte käivitumisse, siis ei pruugi see akuga üldse seotud olla. Võibolla diagnost näitab midagi, aga siiski oleks kõige õigem auto mõne pädeva diagnostiku juurde viia, kes su probleemi ära lahendab.

Re: E60 ei käivitu peale aku tühjenemist ja uue paigaldamist

Postitatud: 08.04.2015 10:16 09
Postitas mjk053
tänud vastuse eest.

Hetkeseis see, et UUS aku mida öösel laetud sai näitab hetkel pingeks 12.05 volti(mõõdetud vahetult peale käivitamise proovimist), mida on ilmselgelt vähe uue aku kohta.

Müüja vahetab mul aku täna välja ning siis selgub, mis edasi.
Sellest lähtuvalt ma järeldaks, et kuna aku on puuduliku pingega(ja ka mahtuvusega ilmselt), siis targad auto ajud ei lubagi käivitada?

On mul õigus kui ma ütlen, et aku registreerimine ei pea toimuma enne käivitamist? St mitteregistreerimine ei tohiks segada käivitust, vaid regamine on ainult laadimisparameetrite muutmiseks, et auto teaks, mis seisus aku tal peal on?

Re: E60 ei käivitu peale aku tühjenemist ja uue paigaldamist

Postitatud: 08.04.2015 10:32 05
Postitas Rain.
Registreerida võib ka hiljem jah, aga hea oleks see peale uue aku peale panekut ära teha millalgi. Paar päeva ilma reistreerimata sõitmine ei tee veel akule midagi.

Samas mul näitab ka seistes ehk kui mootor seisab aku pingeks 12, midagi ja see pidigi normaalne olema. Siiamaani pole probleeme olnud ja juba kolmas aasta läheb sarnase akuga nagu sul.

Re: E60 ei käivitu peale aku tühjenemist ja uue paigaldamist

Postitatud: 08.04.2015 10:36 24
Postitas mjk053
12V küll, aga mul kukkus ta 12,45-lt 12 peale ikka päris ruttu.
Seega akuvahetus on igati õigustatud. St UUS aku ei ole päris ok.

Re: E60 ei käivitu peale aku tühjenemist ja uue paigaldamist

Postitatud: 08.04.2015 11:16 51
Postitas ttsys
Millega neid akusid laed? Laadimispinge on milline? Mingi impulsslaadija?
Vaata, see 12.5V ja 12.0V muutused ei räägi kogu infot. Akut kontrollitakse koormuse all. Kogu juhtumi kirjeldus viitab kõigele muule probleemile va aku. Mingit lisaimmot pole näiteks autol?
PS: Sellel aku müüjal lähvad varsti närvid läbi, kui tema juures sellise jutuga pendeldad. :)

Re: E60 ei käivitu peale aku tühjenemist ja uue paigaldamist

Postitatud: 08.04.2015 11:47 27
Postitas mjk053
laadijaks CTEK multi XS 3600. Impulsslaadija nagu tooteinfost selgub.

Lisaimmo on ilmselt peal küll, mis eelmise omaniku käes paigaldatud.

No akumüüjast veel niipalju, et sellegipoolet vahetan aku korraliku vastu, sest tänapäeval ju müüakse ikka täis akusid?

Igatahes õhtul panen uue, loodetavasti korraliku aku peale ning kui siis ka muutust ei ole, läheb auto treileri peale ja asjatundjate juurde.

PS! sellega seoses, kas oskate rakveres soovitada kedagi kes antud asja lahendamises pädev oleks?

Re: E60 ei käivitu peale aku tühjenemist ja uue paigaldamist

Postitatud: 08.04.2015 12:14 21
Postitas Ma®tin
Boschi akudega üsna palju garantiijuhtumeid, isegi jamasin ühega, seega võis olla küll praak aku.
Samas, isegi kui aku pinge on alla nõks alla 12v, läheb see auto käima.
Seega, pane oma uus aku peale ja pane starterile paar kolksu, ehk saad käima.
Samuti võid mõõta otse starterilt pinget, vb on sul hoopis voolukaabel mädanenud ja kapoti alla ei jõuagi midagi.
Registreerimised ja IBS-id ei puutu hetkel üldse asjasse, sellega tegele siis kui auto käima oled saanud.

Re: E60 ei käivitu peale aku tühjenemist ja uue paigaldamist

Postitatud: 08.04.2015 12:30 59
Postitas arnis
Tavaliste vedelakudega on selline värk, et kui poes olles
pinge on toatemperatuuril langetud 12.5-st alla, võib
öelda, et aku on ära rikutud ja tuleb utiili visata.
Samuti võib küsida märgatavat allahindlust, kui aku tootmisaastast
on 2 või enam aastat möödunud (v.a. kui hoiustamise temp alla 10C)
Erandiks on siis kliendi silmade all tehtud mahtuvuse test, sealt
tulenevalt siis otsustada, kui palju hinda tegelikult alla lasta.

AGM puhul on asi natuke parem.

Olenemata kõigest, ära lepi vana akuga ja vaata ka uue aku tootmisaeg
ja pinge ENNE KUI AUTOGA ühendad.

Re: E60 ei käivitu peale aku tühjenemist ja uue paigaldamist

Postitatud: 08.04.2015 12:34 07
Postitas ttsys
Kui sa kasutasid seda impulsslaadijat siis ööga suutis see süsteem sisuliselt ainult akut dreenida ehk tühjaks laadida ning seda õiget laadimise reziimi polnud veel alustatudki. 100Ah aku maha/peale laadimise tsükkel on ca 25h.
Pakun, et sa said poest siiski laetud aku, laadisid selle tühjaks ja viisid poodi tagasi. :)

Re: E60 ei käivitu peale aku tühjenemist ja uue paigaldamist

Postitatud: 08.04.2015 12:46 30
Postitas arnis
Hah, kaval pakkumine :) Aga õnneks see laadija ei toetagi seda funki.
http://www.ctek.com/Archive/ProductManu ... 600_EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: E60 ei käivitu peale aku tühjenemist ja uue paigaldamist

Postitatud: 08.04.2015 12:56 41
Postitas ttsys
Seega veel hullem turakas süsteem, kui mälupildis seda 3600 teadsin. See keevitas kohe 3,6A/14,7V peale. Laadikmise aeg ikkagi ca 25h, sest need faasid ei lase kiiremini laadida.

Re: E60 ei käivitu peale aku tühjenemist ja uue paigaldamist

Postitatud: 08.04.2015 12:57 14
Postitas karmo
Rakveres jaama tänaval gardi elektroonikaga samas majas on igati ok diagnostika koht.
Usun,et sealt saad abi.

Re: E60 ei käivitu peale aku tühjenemist ja uue paigaldamist

Postitatud: 08.04.2015 15:19 38
Postitas arnis
Laadimise aega ei mõõdeta nii, et võetakse aku mahtuvus ja jagatakse laadija võimsusega.
Kui aku täituvus enne laadimist oli alla 70%, siis kordan uuesti, tegu on prügi kaubaga.
70% täituvuse puhul aku ei tohi kuudki passida.

Sel laadijal on indikaator, mis ütleb, mil asi valmis saab.
Ja lõppudelõpuks pannes aku auto külge ja peale aku tutvustamist,
laeb genekas seda akut lupsti 80%ni, kasvõi 50-100A vooluga.

Aga jah, kui seal diagnosti tehakse, siis see on vast õige koht minemiseks.

Re: E60 ei käivitu peale aku tühjenemist ja uue paigaldamist

Postitatud: 08.04.2015 15:33 47
Postitas ttsys
Arnis, süvene tsipa; aku ei ole ilmselt selle probleemi südamik siin. :)
PS: Varta tegi Saksamaal tehnilise tarbijakäitumiseuuringu ja tõdemus on see, et üle poole akudest, mida kasutajad 1 aasta jooksul probleemseteks pidasid ja kaupmehele tagasi tõid olid lihtsalt laadimistsüklist välja viidud. Need akud olid täiesti töökorras. Mu nina tunneb, et siin on analoogne juhtum. ;)

Re: E60 ei käivitu peale aku tühjenemist ja uue paigaldamist

Postitatud: 08.04.2015 15:39 57
Postitas arnis
Lugedes esimest postitust:
Panin aku peale ja käivitusel ei tõmmanud isegi starterit ringi.
Aku pingeks näitas 11,8 (seega müüdi mulle tühi aku).
Ega mind rohkem ei huvitagi (ehk mis autol viga vms).

Sellepärast ma kirjutasingi:
Olenemata kõigest, ära lepi vana akuga
Kuigi jah, aku pinget mõõdetakse siis, kui klemmid ei ole ühendatud autoga.
Ja klemmide kinnitamisega tõesti väga tihti rikutakse nõudeid.

"Olid lihtsalt laadimistsüklist välja viidud" - nagu sa ütlesidki, ei süüdistatud
otseselt kasutajaid. Täpselt sedasama võiksid teha ka poed, kust neid akusid
osteti. Järgmine kord kui Maximasse lähen, võtan multimeetri kaasa :lol:

Re: E60 ei käivitu peale aku tühjenemist ja uue paigaldamist

Postitatud: 12.04.2015 16:07 47
Postitas mjk053
Niisiis, auto sõidab taas.

Põhisüüdlaseks oli kogu loos starter, mis lepingu lõpetas.(see sai harjavarre meetodiga selgeks)

Niisamuti ka "uus" aku, mis oligi tühi. See sai vahetatud korraliku vastu välja.

Peale läks ka Boschi starter (siinkohal tänud Eerole, kes kiirelt tegutses)

Nüüd läheb auto ikka väga nobedalt käima ja väljend "käivitub poolest pöördest" on täitsa asjakohane.

Tänud asjaosalistele kaasamõtlemise eest!