1. leht 1-st

oleks vaja diagnosti

Postitatud: 15.05.2015 21:24 06
Postitas zharak
Nii auto on müügis ühele sakslasele. Probleem tuli välja et auto ei taha tavareziimis üle 160 minna. Kas ta sport reziimis läheb? Et kas keegi saaks arvuti taha panna ja vaadata äkki käigukast on Avariis. Autoks on 2002a. Bmw 525d 120kw. Universaal.

Re: oleks vaja diagnosti

Postitatud: 16.05.2015 00:50 32
Postitas arnis
Muhumaal elad?

Re: oleks vaja diagnosti

Postitatud: 16.05.2015 06:21 04
Postitas zharak
Ei TLN.

Re: oleks vaja diagnosti

Postitatud: 16.05.2015 07:28 28
Postitas patrik
Esmasp saan aidata

Re: oleks vaja diagnosti

Postitatud: 16.05.2015 13:59 46
Postitas zharak
Huvitav et diagnost ei andnud ühtegi viga Aga auto tipp kiirus jätkuvalt 160 km/h. Milles võib veel viga olla.?

Re: oleks vaja diagnosti

Postitatud: 17.05.2015 08:43 30
Postitas patrik
Vale diagnostik. Viga tuleb kindlasti välja

Re: oleks vaja diagnosti

Postitatud: 17.05.2015 12:51 54
Postitas arnis
Kütte eelrõhk 3,6bar-st alla ei lähe.
Lati rõhk üle 1300bar-i väga ei roni.
Ei visanudki vigu sisse enne kui piirajasse paar sekki ei jäänud, aga juba
madalal kiirendusel oli näha turbost tulevat 2480mbar.
Mootoriruum õline, turbo vahetatud. Võimalik et 3.0d-lt või lihtsalt
tuimalt keerati varrast. Varras uimerdab ja kaotab vaakumit kohe peale väljasuretust.
Sellest tulenevalt kontrollida kogu vaakumliini lekkekindlust.

Peale piirajas olemist lõpuks registreeriti seesama rõhu jama:
5232 boost pressure control
Error frequency : 3 Logistic counter: 39
Error occured 1. times at:
Engine speed 3796.20 1/min
Coolant temperature 91.41 Grad C
Einspritzmenge 50.69 mm^3
Boost pressure 2480.00 mbar
Fehler aufgetreten bei 244750.00 km
Error occured 2. times at:
Engine speed 3771.23 1/min
Coolant temperature 95.51 Grad C
Einspritzmenge 50.69 mm^3
Boost pressure 2480.00 mbar
Fehler aufgetreten bei 244760.00 km
Error occured 3. times at:
Engine speed 3721.28 1/min
Coolant temperature 92.78 Grad C
Einspritzmenge 50.18 mm^3
Boost pressure 2480.00 mbar
Fehler aufgetreten bei 244760.00 km
Error present Sporadic error neg. deviation / Boost pressure to big
Errorcode: 14 70 27 03 7C 20 98 C2 63 9B 5F 9B 20 97 C8 63 9B 5F 9C 20 95 C4 62 9B 5F
Nüüb peab keegi käed õliseks tegema.

Ja ääremärkused teemaalgatajale: webasto küünal või aju, visko, eesmise elektrivendi plastik,
karterituulutuse filter kontrollida, tulede vardad vahetada, 4x parkimisandurit, radiaatorite
paigutus vale.

Re: oleks vaja diagnosti

Postitatud: 17.05.2015 13:49 55
Postitas PeeterA
Miks sai ise siis käsi õliseks ei teinud? :D
Ainuüksi arvutiekraani vahtimine ei aita tegelike vigade leidmisel.

Re: oleks vaja diagnosti

Postitatud: 17.05.2015 14:36 42
Postitas arnis
Mu usk elektriautodesse ei luba mul teiste masuudipresse restaureerida :lol:

Need vead, mis ma leidsin, on siis science fiction? :o

Re: oleks vaja diagnosti

Postitatud: 17.05.2015 14:49 50
Postitas Tauri_J
viga selge ju...milles probleem?

Re: oleks vaja diagnosti

Postitatud: 17.05.2015 15:12 35
Postitas teet82
Ülerõhu korral ei ole viga vaakumlekkes, pigem siis geomeetria kinni või magnetklapp vigane, vaakum-aktuaator ise takerdub jne.. Või siis tõesti geomeetria varrast krutitud või MAP paneb segast. Pole siin midagi selge veel.

Re: oleks vaja diagnosti

Postitatud: 17.05.2015 15:36 12
Postitas arnis
Pole kunagi kokku puutunud MAP anduriga, mis töötab lineaarselt, aga näitab rohkem kui tegelikult.
Vaakum lekib lisaks kõigele muule, solenoidist või mujalt, ei ole teema.
Üsna selge on asi, pole tarvis muda üles keerata. Käed saavad õliseks kundepoolsest nurgast alustades.

Re: oleks vaja diagnosti

Postitatud: 17.05.2015 16:00 51
Postitas teet82
Viga on selge siis kui täpne viga on teada, ma küll seda siit välja ei loe hetkel.

Re: oleks vaja diagnosti

Postitatud: 17.05.2015 16:45 43
Postitas arnis
Probleem - loeme esimesest postitusest: auto ei liigu üle 160.
Miks ei liigu: sellepärast et mootori juhtsüsteem nii otsustas.
See on üsna üks-ühele vastus küsimusele: "miks ei liigu".
Boonuseks on veel teadmine, et aju otsustas nii rõhu pärast.

Kui nüüd panna kokku teadmine, et turbo on vahetatud, kas on
veel arusaamatu, mis probleemi alge on?

Kui soovid, võin matemaatilise statistika alusel ka paugu ära panna:
senimaani, kuni viga pole kõrvaldatud, pole võimalik olla kindel, milles
"täpne viga" oli. Ja pauk paugule otsa: auto korda tegemine ei
garanteeri "täpse vea" teada saamist.


Ja nüüd läheme pärismaailmasse tagasi: kas me tahame auto püsivalt
liikuma saada või tuleks all-in teostada "täpse vea" leidmisele?

Loeme artikleid Schrödingeri kassist ja liblikaefektist.

Re: oleks vaja diagnosti

Postitatud: 17.05.2015 17:15 27
Postitas teet82
Kui ma ütleks kliendile, et teie autol on probleem ülerõhuga, siis samahästi ma võiksin öelda, et ma tean mis teie autol viga on, teie auto on katki. Ehk suurt nagu targemaks sellest ei saa.
Mida peaks siis järeldama sellest, et turbo on vahetatud? Et nüüd on vale turbo peal? Või on viga magnetklapis aga inimene vahetab turbosid? Diagnostik peaks selle kindlaks tegema või vähemalt mõned asjad välistama, selleks tuleb aga juba käed kergelt õliseks teha, näiteks vaakumvoolik lahti võtta prooviks turbo küljest.

Mitte halva pärast, aga vara on hõisata siin, et viga on käes :D

Re: oleks vaja diagnosti

Postitatud: 17.05.2015 18:27 13
Postitas zharak
Ohh johaidiii. Ühesõnaga kui keegi oleks käpp ja aitaks mind siis andke teada ma tuleb meelsasti teie juurde.
Ja vastus: (turbo on vahetatud) ja se kes vahetas ütles et turbo on mul pandud kiiremini toimima kui peaks. Ehk siis turbo hakkab varem tööle.

Re: oleks vaja diagnosti

Postitatud: 17.05.2015 18:35 45
Postitas teet82
zharak kirjutas:turbo on mul pandud kiiremini toimima kui peaks.
Siis on arvatavasti vaakum-aktuaatori varrast lühemaks krutitud ja selles probleem ongi. Keera pikemaks tagasi või pane uus aktuaator. Kui ABS-plokk lahti lasta kere küljest ja natuke kõrvale nihutada, siis peaks olema võimalik varrast reguleerida, ise olen kunagi teinud nii.

Edit: Kui geomeetria labad pole varda kruttimise tõttu ammu algasendis käinud, siis võib see piirkond olla ära tahmanud, turbo tuleb lahti võtta ja ära puhastada.

Re: oleks vaja diagnosti

Postitatud: 18.05.2015 08:48 44
Postitas patrik
Jätkuvalt pakun oma abi probleemi lahendamisel
Poolikuid lahendusi ei paku, käte õliseks tegemisega probleeme pole- seep on majas olemas

Re: oleks vaja diagnosti

Postitatud: 18.05.2015 13:07 30
Postitas teet82
Kui teema autor oli teadlik sellest tuuningust, siis oleks ju võinud kohe mainida seda. Võib-olla saab ta eelmiselt omanikult küsida, et mida seal täpselt tehti. Ise kahtlustan, et on seda varrast krutitud, mida muud seal ikka teha oli. Kui on nii palju lühemaks krutitud, et geomeetrial pole võimalik tagasi algasendisse minna, siis selles probleem ongi. Algasendina mõtlen seisvat mootorit või kui vaakumit pole.

Re: oleks vaja diagnosti

Postitatud: 21.05.2015 20:32 05
Postitas jany23
Mul oli 3,0D 142kw sama jama aga üle 140km/h ei läinud. Turbo oli remonditud mõni sada km tagasi. Kasutasin (kasutaja Arnis) abi diagnostikas ja selgus ,et turbo rõhk oli kõrge. Sai kruvist maha keeratud (garantiis) ja oligi korras viga kadus.