e34 mootor kuumeneb liiga palju :(

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Kasutaja avatar
car-man
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 03.04.2006 19:52 16

e34 mootor kuumeneb liiga palju :(

Postitus Postitas car-man »

Autol on selline asi, et temperatuuri näidik läheb peaaegu punase peale, selle eelviimase kriipsuni. On see normaalne?? Ostsin tosooli,mõtlesin et seda on vähe,valasin seda umbes 0.75 l juurde radikasse(sinna kust see kork maha käib) aga ikka sama lugu...korgi peale oli kirjutatud et Do not open when hot, ise kruttisin seda veidike ja sealt vahelt tuli auru, ei ole normaalne ju. Ja üldse kui palju seda vedelikku seal radiaatoris olema peab? seal ainult üks kriips on(cold; vms) ?
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Re: e34 mootor kuumeneb liiga palju :(

Postitus Postitas priitv8 »

car-man kirjutas:seal ainult üks kriips on(cold; vms) ?
Külma mootoriga peabki selle kriipsuni olema jahutusvedeliku tase.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
car-man
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 03.04.2006 19:52 16

Postitus Postitas car-man »

thanks, aga kui rohkem on, ma valasin sooja mootoriga peale ja oli üle selle kriipsu. Kui nüüd maha jahtub ja ikka üle on, kustkohast seda siis välja saab lasta, kas sõita saab kui rohkem on? ja kas see termomeeter ei peaks täpselt keskel püsima?
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Välja ta peaks ise tulema kui liiga palju on, vähemalt e28'l oli paisupaagi küljes voolik millest tosool maha juhiti (ei tea kui väga see keskkonna inimestele meeldib ainult :lol: )
Ja mootori temperatuur peaks keskel püsima jah.

Ja viga võib sul olla:
a) termostaadis
b) vee pumbas
c) ventika siduris
d) milleski muus
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1988
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Bmw mootorid ei salli kuuma ja see võib lõppeda kõverea plokikaane ning $$$-ga. Vaheta termostaat ja veepump ära, vaata kas läheb paremaks.
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

nr.1 tegevus on ikka tosooli juurde valamine ning õhutamine. korralik õhutamine.

kui see ei aita siis peab jah veepumba või termostaadi kallale minema.

Termosiduri viga on siis kui näiteks maanteel sõites on normis aga linnas fooritaga istudes läheb kuumaks.
Kasutaja avatar
car-man
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 03.04.2006 19:52 16

Postitus Postitas car-man »

ongi nii et kohapeal käies järjest temp. tõuseb, linnavahel sõites samamoodi.
Kasutaja avatar
car-man
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 03.04.2006 19:52 16

Postitus Postitas car-man »

eks siis esimene asi on õhutamine, varsti teen asja ära ja vaatan mis saab..
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Proovi seda, et pane ventilaator traadiga kinni (nii, et ta koguaeg ringi käiks) ja vaata kas ikka kuumeneb üle.
Kasutaja avatar
car-man
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 03.04.2006 19:52 16

Postitus Postitas car-man »

Aga kas keegi targem mees oskab öelda, kuskohast seda täpsemalt õhutada? :oops:
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Tom kirjutas:Proovi seda, et pane ventilaator traadiga kinni (nii, et ta koguaeg ringi käiks) ja vaata kas ikka kuumeneb üle.
Proovi jah seda alustuseks...
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
car-man
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 03.04.2006 19:52 16

Postitus Postitas car-man »

täna hommikul oli külma mootoriga vedeliku tase alla langenud ja oli allapoole normi, niiet valasin juurde nagu peab olema.Pole veel pikemat sõitu teinud aga vb oli asi selles ikkagi, et vähe tosooli sees.Eks paistab. Ja siis selline viga on ka et külma mootoriga on tuurid jube kõrged ~1500-2000 isegi, aga mingi aja pärast langeb 1000ni ja jääbki nii, ka soojalt.auto on ise sissepritsega 520,
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Külmalt ja soojat peaks pöörded umbes samad olema ja ma arvan ~800.
Kasutaja avatar
car-man
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 03.04.2006 19:52 16

Postitus Postitas car-man »

oki. aga millest siis asja parandamist alustada, kas on mõtet kuhugi stendi minna, kas see keeratakse lihtsalt paika või on seal veel midagi mida kontrollida?
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

Tom kirjutas:Proovi seda, et pane ventilaator traadiga kinni (nii, et ta koguaeg ringi käiks) ja vaata kas ikka kuumeneb üle.
ja kui sul on automaat kast siis lase kindlasti esimese käiguga lapats põhjas ja oota kui hakkab teisele üle minema.... siis lendavad labad küljest ja saad hakata vahetama; radiaator, kapott, uus bentilaator, ja veel nipet näpet.

Korra tulin kliendile vastu ja keevitasin viskosiduri kinni, et koguaeg kaasa veaks. 3 minuti pärast oli auto tagasi ja sai hakata juppe vahetama :D
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Jaanus_P kirjutas:ja kui sul on automaat kast siis lase kindlasti esimese käiguga lapats põhjas ja oota kui hakkab teisele üle minema.... siis lendavad labad küljest ja saad hakata vahetama; radiaator, kapott, uus bentilaator, ja veel nipet näpet.

Korra tulin kliendile vastu ja keevitasin viskosiduri kinni, et koguaeg kaasa veaks. 3 minuti pärast oli auto tagasi ja sai hakata juppe vahetama :D
Mul sugulane sõitis mingi paar nädalat nii oma e28 525e'ga ja polnud häda midagi.
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Postitus Postitas Danil523 »

Tom kirjutas:
Jaanus_P kirjutas:ja kui sul on automaat kast siis lase kindlasti esimese käiguga lapats põhjas ja oota kui hakkab teisele üle minema.... siis lendavad labad küljest ja saad hakata vahetama; radiaator, kapott, uus bentilaator, ja veel nipet näpet.

Korra tulin kliendile vastu ja keevitasin viskosiduri kinni, et koguaeg kaasa veaks. 3 minuti pärast oli auto tagasi ja sai hakata juppe vahetama :D
Mul sugulane sõitis mingi paar nädalat nii oma e28 525e'ga ja polnud häda midagi.

ISE SÕIDAN JUBA VEEBRUARIST SAADIK :lol: , siia maani toimib kokkukeevitatud ventikas. Otsin kasutatud kuid keegi ei paku ja uus on kallis.... :cry: ,,,
Muideks nädalas paar korda sõidan ka gaas põhjas kuskil 6000rmp peal, siia maani vist vedas.....
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

siis on tõesti hästi :D . auto millel sai vent jäigaks tehtud oli 750. ei tea kui palju sellel pöördeid tuli käiguvahetuse hetkeks, aga jah.. esimeselt teisele vahetades lõi labad ribadeks.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Kasutaja avatar
vanaisa
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 07.10.2004 06:37 02
Asukoht: K.-Nõmme

Postitus Postitas vanaisa »

Mina tean paljusid, kes sidurid ja muu pikalt saatnud ja el vurrid paigaldanud. suht odav ja töökindel. vaid tuulekoda vaja kõrvaldada. Vaja ehk mainida et ühest jääb väheks!!!!
BMW 525 tds TOURING, pikkadeks reisideks sobivaim auto
MOEBIUS
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 03.04.2006 18:24 48
Peamine sõiduk: 850Ci
Asukoht: EESTI

Postitus Postitas MOEBIUS »

Mul nüüd täna juhtus sama asi, et ummikutes seistes tõusis temperatuur ka peaaegu punase märgini, ja pärast kui sai normaalselt sõita siis nagu jälle läks normaalseks. Huvitav, et nv käisin Tartus, siis polnud midagi viga, kahtlen, et nagu siin inimesed kirjutasid..probleem just ventika siduris, kuna tühikäiguga jätsin käima ja läkski punaseni! Äkki keegi oskab öelda millal see teine väline ventikas käima läheb? Huvitav, et se ei läinudki tööle isegi kui punaseni jõudis... Oskab äkki keegi targem midagi kommenteerida?
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

See teine ventikas konditsioneeri oma ei ole või?
ravia
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 30.12.2004 23:53 38

Postitus Postitas ravia »

Asi suht lihtne, kui viskosidur kutu siis ei aita siin midagi muud kui eelnimetatud jublaka vahetus.Kokkuhoid sellelt tuleb lõpuks kallim...
UM:u2500EEK.
Ja ega see teine vent saagi muu olla kui kondi oma :lol:
'90 E34 M50B25
MOEBIUS
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 03.04.2006 18:24 48
Peamine sõiduk: 850Ci
Asukoht: EESTI

Postitus Postitas MOEBIUS »

Jah, nagu Ravia ja Tom mainisid ventikas on tõesti kondi oma, thanks! ja sellesse teemasse vähe puutub. Viskosiduri kohta infi võtan arvesse. Oleks ikka huvitav teada, kui keegi oskab seletada lollile :oops: - mida see viskosidur teeb? Ehk milles on selle roll kogu jahutussüsteemi asjanduses? Igatahes kõige mõistlikumaks lahenduseks jääb pöörduda UM poole.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Viskosiduri otsas olev ventikas on jahutussüsteemi peamine ventikas.
Viskosidur on selleks, et mootori koormust vähendada, kui tiivikut täiega ringi ajada pole vaja - tema jäikus sõltub peale puhutava õhu temperatuurist.
Milleks mehhaaniline? Selleks, et autobahnil jama ei juhtuks.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
MOEBIUS
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 03.04.2006 18:24 48
Peamine sõiduk: 850Ci
Asukoht: EESTI

Postitus Postitas MOEBIUS »

Tänud infi eest, ise olen ka jõudnud samalaadsed teemad ülesvõetud, ja sellega tekkis hirm ülekuumenemise osas :shock: nimelt tean võimalikest kahjulikest tagajärjedest, ja hakkasin mõtlema et kuna mul oli see temperatuuri seier ummikus sõites teise joone ja punase piiri joone vahel liigunud ning paar korda oli ka jõudnud punane taust süttima c.a 15-30 sekkiks. Kõik see toimus ikka alla 2000p juures. Millist tagajärgi antud juhtum võib tuua? On kellelgi kogemust? Kui ohtlik see punase tausta süttimine mõne mitte pika perioodi jooksul? Niiapalju kui raamat ütleb: kui süttib punane, tuleb lasta jahtuda. Aga kui mõned 5-10 minutid sõidad või ummikust üritad välja pääseda, siis oodata halbu uudiseid? Äkki kellelgi midagi asjaliku selle kohta öelda?
truumu

Postitus Postitas truumu »

Tavaliselt läheb ainult plokikaas kõveraks, st. omandab 8 kuju...
Aga proovi veel, ehk õnnestub ka praod sisse saada nii kaanele kui plokile endale...
Kui veel ei ole...


Romulates peaks neid mootoreid veel olema ju?


Kui raha uue viskosiduri jaoks napib, suudad ehk paar meetrit juhet kuskilt leida ja ühe relee ja ühe lüliti
Ja panna see kliima el. vent tööle, kui vajadus tekib
MOEBIUS
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 03.04.2006 18:24 48
Peamine sõiduk: 850Ci
Asukoht: EESTI

Postitus Postitas MOEBIUS »

Täna hommikul sai "ajalehe" testi tehtud, ja jäigi ventikas seisma :( niiet termosidur läheb vahetusse.
Tavaliselt läheb ainult plokikaas kõveraks, st. omandab 8 kuju...
Aga proovi veel, ehk õnnestub ka praod sisse saada nii kaanele kui plokile endale...
Kui veel ei ole...

tänan südamlike soovituste eest!
Aga äkki keegi konkreetsem oskab öelda millistel tingimustel see juhtuda võib? Millised on sümptomid? Ja kas saab ja kuidas kontrollida, kas jama on juba juhtunud või mootor on endiselt korras?
UMis öeldi, et lühiajaline kuumumine ei peaks mingit jamasid tekitada.
Kasutaja avatar
car-man
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 03.04.2006 19:52 16

Postitus Postitas car-man »

kusjuures ma ise sain probleemist lahti, tegin ühe pikema otsa ~100 km ja peale seda on jälle kõik normis, vähemalt temperatuuriga.minu puhul aitas tosooli valamine, ise alles ostsin auto niiet ma proovin ise paremini hooldada oma masinat.kuid siiski katsusin ventilaatorit, sel tundus et on liiga suur loks sees, vb laager kulunud vms.
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

MOEBIUS kirjutas:Aga äkki keegi konkreetsem oskab öelda millistel tingimustel see juhtuda võib? Millised on sümptomid? Ja kas saab ja kuidas kontrollida, kas jama on juba juhtunud või mootor on endiselt korras?
UMis öeldi, et lühiajaline kuumumine ei peaks mingit jamasid tekitada.
Enamasti juhtub see, et sul hakkab jahutusvedelik kaduma (väljendub näiteks selles, et sooja mootoriga ajab valget tossu kuiva ilmaga tagant välja).
Ja kui palju su konkreetne auto peab kuumenema, et paha paha juhtuks ei oska keegi enne öelda, kui see juba juhtunud pole aga kui seier punasesse läheb oleks nagu viimane aeg mootor seisma jätta.
Ja selle autoga ma sinu asemel enne ei sõidaks kui see termosidur on korras aga eks sa ise tead.
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5626
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

Lisaks ülaltoodud põhjustele - keema läheb ka kui radika ja/või paisupaagikork ei pea.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Vasta