Sai ka siis käidud oma autoga UM-is aktsioonis + kaabli ühenduse kontrollis. Ega nad seal peale selle, et raiskasid tunni ära ja panid tuubist tavotti poldi keerme vahele pagasnikus asuvale ühendusele mis nägi nagunii nagu tutikas välja, midagi ei teinud. Mainisid lihtsalt, et kaabel kõigeparem pole ja tasuks lähitulevikus ära vahetada. Hinnaks ütlesid koos allahindlusega 800.- (töö+kaabel {romula hinnad ainult kaablile 50-100eur}). Pidid ka meilile pakkumise saatma aga seda pole tänini tulnud...
Otsustasin ise ka siis igaks juhuks kontrollida ja vaatepilt avanes mitte kõige parem. Kontrolliks piisab, kui auto tagantpoolt vaadata sillatala peale. Minu autol jäi kohe silma juba eemalt sinakas roheline ollus
Lõppresultaat on siis selline kui midagi ette ei võta (kui hästi läheb siis põleb ka auto maha):

Enda omal sai kaabel pagasnikust lahti lastud ja põhja all üle tala sikutatud käeulatusse kuna UM-i 800.- tundus liig karm hinne. Esialgu oli ainult puhastamise plaan aga otsustasin korraks kaabli otsa painutada ja see rsk andis kohe järele, kuna oli juba niipalju läbi mädanenud. Lähedalt vaadates alles olev vask on juba värvuselt väga ära...

Kehv asi oli see, et kirjade järgi on kaabel 70 mm2 vask aga 70-nesesse jätkuhülssi asi sisse ei mahu, kuna originaal kaabel mis põhja all on lapik kaabel, koosneb kolmest suht kohevast keerutatud paarist üksteise kõrval ja on isoleeritud läbipaistva kilega üksteisest.

Korraliku keemiaga oksüdeerunud vask haljaks, korralik määre sisse, pressiga kingad külge ja paar kihti liimiga isekahanevat ja valmis
Enda omal sai kaks 50-nest kinga sinna lapiku kaabli otsa pressitud ja edasi juba 70-nese kinga ja kaabliga mindud. Peaks selle auto lõpuni kindlasti vastu pidama.
Endal võttis asi paar tundi aega ja tulevastele tegijatele soovitaks valmis varuda miski väiksem hüdropress kuna töö teostamis ruum on väga piiratud ja laiade käsipressidega seda teostada ei pruugi õnnestuda.
See kogupikkuses kaabli vahetus tundus ka kuidagi paras keemia olevat kuna näikse, et selleks vaja paagid jms trään küljest võtta, et asja korralikult teha või siis miinimum alla lasta...
BMW inseneridele tuleks muidugi puumedal anda selle eest, et nad halja vaskklemmi auto alla mädanema jätsid. Oleks nad siis sinna ühendusele termokahaneva vms peale lasknud aga lisaks panid nad selle klemmi veel plastikkarbi sisse, et hea mädaneda oleks.
