1. leht 1-st

E61 2005 ibs sensori tutvustamine

Postitatud: 12.12.2017 10:51 38
Postitas KaupoA
Kui vahetada autol ibs sensor ära, kas siis on vajalik ka uue tutvustamine?
Kui jah, kas INPAga saab selle ära teha?

Re: E61 2005 ibs sensori tutvustamine

Postitatud: 12.12.2017 16:47 44
Postitas PeeterA
Pole vaja.

Re: E61 2005 ibs sensori tutvustamine

Postitatud: 12.12.2017 17:26 10
Postitas KaupoA
PeeterA kirjutas:Pole vaja.
Selge, tänud!

Re: E61 2005 ibs sensori tutvustamine

Postitatud: 11.01.2018 20:00 57
Postitas wermecher
Kas ja kuidas testida, et kindel olla kas IBS on vigane?

Re: E61 2005 ibs sensori tutvustamine

Postitatud: 11.01.2018 20:05 52
Postitas Volum
Läbi ISTA. Lin bus check.

Re: E61 2005 ibs sensori tutvustamine

Postitatud: 11.01.2018 20:09 13
Postitas ttsys
Arvutiga jah. Katse-eksituse meetodiga saab siis testida, kui autol ilmne energiakadu ehk näiteks hommikul aku otsas, aga ka siis võib probleem mujal olla, kui IBS-is.

Re: E61 2005 ibs sensori tutvustamine

Postitatud: 11.01.2018 20:18 36
Postitas wermecher
Eelmine talv viskas auto paar korda ette veateateid aku tühjenemisest. Samuti viskas 2x ennast avariirežiimi suvalisel hetkel ja loopis seinast seina veateateid. Peale seda, kui IBS .i lahti ühendasin pole enam taolisi asju esinenud. Nüüd vaid IBS veakood mälus, kuna mul ta lahti ühendatud. Ei olegi nüüd kindel, kas see jama võis olla vigasest ibs andurist, mis auto elektrisüsteemid lolliks ajas või mitte. Igatahes tundub küll, aga on väga laastav sõita ilma ibs andurita ringi?

Re: E61 2005 ibs sensori tutvustamine

Postitatud: 11.01.2018 20:21 53
Postitas Volum
Kui AGM aku on peal, siis jah. Muidu suht savi kas see ibs on või mitte.

Re: E61 2005 ibs sensori tutvustamine

Postitatud: 11.01.2018 20:23 38
Postitas ttsys
Ega ikka ei ole savi - happeaku laseb ilma IBS-ta tühjaks kui sidruni ja siis on sulfatiseerumine eriti kiire arenema.
Sellepärast ei tulegi teateid, et võtsid lahti süsteemi, mis monitooris. Sisuliselt tegid auto lollimaks. Energiasüsteemis on ilmselt siiski mingi viga - kõige levinum see, et aku alalaetud või kriitiline osa mahtuvust kadunud.
Akutestriga energiatest teha kõigepealt ja siis edasi analüüsida.

Re: E61 2005 ibs sensori tutvustamine

Postitatud: 11.01.2018 20:29 08
Postitas Volum
ttsys kirjutas:Ega ikka ei ole savi - happeaku laseb ilma IBS-ta tühjaks kui sidruni ja siis on sulfatiseerumine eriti kiire arenema.
Ma küll ei tea, mis valemiga ta seda tegema peaks ja miks (peaksid ju teadma, et tavaaku puhul IBS kasutusel ei ole - sellepärast pole vaja akut registeerida ka peale aku vahetust), aga ma ise olen 100+ autodel ibs'i lahti ühendanud tavaakude puhul ja mitte ükski pole kurtnud tühjaks lastud sidruni üle. AGM puhul on küll.

Re: E61 2005 ibs sensori tutvustamine

Postitatud: 11.01.2018 20:38 06
Postitas ttsys
Pannakse järelturul happeakud AGM-i asemel. Kui IBS lahti ühendad siis lakkab töötamast ka energiaoptimeerimise süsteem ehk akuenergia tarbimist ei hakata piirama. Selle mõju happeakule on siiski drastiline. Happeakut ei tohi tühjaks lasta, eriti külmakraadides - siis on kiire lõppmäng. AGM-le ei ole see faktor.

Re: E61 2005 ibs sensori tutvustamine

Postitatud: 11.01.2018 20:41 00
Postitas Volum
Kui paned järelturu tavaaku AGM asemele, siis vaja ISTA/P'ga vastav kodeerimine ka teha. Peale seda muutub ibs kasutuks funktsiooniks. Loomulikult, kui teha seda kõike ilma kodeerimata siis tekivadki igasugused elektrivead.

Re: E61 2005 ibs sensori tutvustamine

Postitatud: 11.01.2018 20:49 13
Postitas teet82
Kust see info pärineb, loeks isegi seda.
Mis mõte siis üldse on nendel registreerimisfunktsioonidel diagnostikaprogrammides tavaaku puhul?
Minu meelest on igal pool üldised jutud, sõltumata aku tüübist. Et kuidas IBS tarbimist tuvastab, auto äratab, tarbijad välja lülitab jne..
Tean ise ka mõnda autot, millel on IBS lihtsalt lahti ühendatud ja enam ei jookse aku tühjaks. Millest see siis oleneb, kas vigane IBS tarbib ise voolu?

Re: E61 2005 ibs sensori tutvustamine

Postitatud: 11.01.2018 20:53 58
Postitas wermecher
Minul igatahes probleemid algasid suvalisel ajal või no talv on tavaliselt just see õige aeg elektri probleemideks. Autol akut selle aja sees pole vahetanud. Variant tõesti, et aku äkki siis lahjake ent samas pole kordagi probleemi olnud, et käima minna ei tahaks.

Re: E61 2005 ibs sensori tutvustamine

Postitatud: 11.01.2018 20:55 55
Postitas Volum
teet82 kirjutas:Kust see info pärineb, loeks isegi seda.
Mis mõte siis üldse on nendel registreerimisfunktsioonidel diagnostikaprogrammides tavaaku puhul?
Minu meelest on igal pool üldised jutud, sõltumata aku tüübist. Et kuidas IBS tarbimist tuvastab, auto äratab, tarbijad välja lülitab jne..
Tean ise ka mõnda autot, millel on IBS lihtsalt lahti ühendatud ja enam ei jookse aku tühjaks. Millest see siis oleneb, kas vigane IBS tarbib ise voolu?
Ei olegi mõtet. Saad logi pidada viimasest akuvahetusest. Ibs läheb lühisesse ja hakkab ise voolu tarbima, nii lihtne ongi. Info pärineb BMW poolt pakutavatest koolitustest, mis on netis ka vabalt saadaval. (Süsteem pärineb juba eelmise kümnendi algusest)

Re: E61 2005 ibs sensori tutvustamine

Postitatud: 11.01.2018 21:01 00
Postitas ttsys
Aku kodeering ei muuda IBS-i mikrokontrolleri eesmärgipärast tööd ega jäta seda süsteemist välja.
Happe 80Ah-640CCA akuga möllab see vend:
https://youtu.be/ta0anFAeU2Q?t=288

Re: E61 2005 ibs sensori tutvustamine

Postitatud: 11.01.2018 21:49 41
Postitas teet82
Volum kirjutas:Info pärineb BMW poolt pakutavatest koolitustest, mis on netis ka vabalt saadaval.
Erinevaid netis leiduvaid PDF-faile olen uurinud, justkui BMW enda juhendid, aga pole märganud sellist juttu seal. Kui saab, siis paluks linki selle kohta.
Tundub natuke kahtlane või poolik see asi siis, ometi ju näitab ka tavaakuga auto IBS-i veakoodi jne.. Kui BMW teadlik plaan oli mitte kasutada seda tavaaku puhul, siis oleks ju võinud selle kuidagi korrektsemalt korraldada.

Re: E61 2005 ibs sensori tutvustamine

Postitatud: 11.01.2018 22:47 31
Postitas Volum
ttsys kirjutas:Aku kodeering ei muuda IBS-i mikrokontrolleri eesmärgipärast tööd ega jäta seda süsteemist välja.
Happe 80Ah-640CCA akuga möllab see vend:
https://youtu.be/ta0anFAeU2Q?t=288
Ei muudagi tööd ega ei jäeta süsteemist välja. Ibs'i funktsioon jääb lihtsalt kasutamata.
teet82 kirjutas:
Volum kirjutas:Info pärineb BMW poolt pakutavatest koolitustest, mis on netis ka vabalt saadaval.
Erinevaid netis leiduvaid PDF-faile olen uurinud, justkui BMW enda juhendid, aga pole märganud sellist juttu seal. Kui saab, siis paluks linki selle kohta.
Tundub natuke kahtlane või poolik see asi siis, ometi ju näitab ka tavaakuga auto IBS-i veakoodi jne.. Kui BMW teadlik plaan oli mitte kasutada seda tavaaku puhul, siis oleks ju võinud selle kuidagi korrektsemalt korraldada.
Mina sain aastast 2007 selle info. Kuidas korrektsemalt korraldada? Ibs jääb külge, süsteemi jääb ka. Kui ibs ise lolliks läheb (nagunii läheb, sest esimese toodangu partiid on eriti nõrgukesed), siis vastavalt sellele jääb ka viga külge. Nii lihtne ongi. Poleks arvanud, et see uudisena tuleb. :) E60/65/90 autodel on selline süsteem. Tavaaku puhul pole mingit vahet, kas seda registeerid või mitte, võibolla jääb endale lihtsalt hea tunne, et jälg jäi külge. Ibs on oluline ainult AGM akude puhul.

Re: E61 2005 ibs sensori tutvustamine

Postitatud: 11.01.2018 23:01 48
Postitas ttsys
Suvaline link;
https://www.bimmerscan.com/bmw-intellig ... ensor-ibs/

Ma ei tea, mis infole keegi teine toetub, aga IBS teeb oma tööd igat tüüpi akuga ja aku tüüp ei muuda algoritmi on/off. IBS info on see, mis on energiajuhtimise aluseks ja pardapinge langedes visatakse mooduleid maha nii AGM, kui ka happeakuga.

Re: E61 2005 ibs sensori tutvustamine

Postitatud: 12.01.2018 07:26 59
Postitas teet82
No mina olen ka nii aru saanud siiani, vähemalt pole nagu kuskil eraldi välja toodud, et IBS on vajalik ainult AGM puhul. Selge on see, et kui auto on muidu korras, laeb ilusasti ja mingeid kahtlasi tarbijaid pole, siis ei juhtu midagi vigase IBS-i lahti ühendamisest. Aga see ju ei tähenda, et teda polegi vaja sinna.
Kui on kaks ühesugust autot ja ühesuguse tarbijaga, kas siis AGM-akuga autot püütakse öö jooksul äratada ja tarbijaid kõrvaldada, aga tavaakuga auto lastakse lihtsalt kotti joosta? Või mis mõttes seda IBS-i ei kasutata, ei saa aru hästi. Ega enne ei usu, kui pole näinud mõnda BMW ametlikku juttu selle kohta. :?