1. leht 1-st

E60 523i külmaga esimesel käivitusel tiks

Postitatud: 20.01.2019 18:12 23
Postitas ummijummi
Tere.
Tahtsin asjapulkadelt uurida, kas on normaalne, kui 523i esimesel käivitusel natuke tiksuvat häält teeb. Ise kardan, et äkki midagi õlitusega või mis. Kestab ainult mingi paar minutit. Kas on põhjust muretsemiseks?

Re: E60 523i külmaga esimesel käivitusel tiks

Postitatud: 20.01.2019 18:21 15
Postitas ummijummi
Jäi mainimata, et masin võtab õli ka rohkem, kui peaks. Kas need asjad võivad seotud olla?

Re: E60 523i külmaga esimesel käivitusel tiks

Postitatud: 21.01.2019 09:10 44
Postitas Margusja
Kui palju on "rohkem". Omasin ka sarnase mootoriga isendit ja kolm liitrit 15 000 km peale oli pigem vist normaalne minu puhul. Külmalt oli ka tiksu. Aga eks tiksul ja tiksul on ilmselt vahe. Mul kadus mõne sekundiga siiski peale käivitamist.

Re: E60 523i külmaga esimesel käivitusel tiks

Postitatud: 21.01.2019 09:39 02
Postitas Jaakk
Mina läheks esimese asjana ja vahetaks õli koos filtriga ära, see on kõige odavam viis asja parandada.
Enda autoga kogemus olemas, õlifilter ja õli sai vahetatud (kas ka vahetati?) umbes 4000km tagasi aga filter oli lausa kortsus ja õli must nagu öö.

Re: E60 523i külmaga esimesel käivitusel tiks

Postitatud: 21.01.2019 11:50 54
Postitas ummijummi
Ei ole nii mõõtnud, palju õli võtab aga pool aastat tagasi oli õlivahetus koos filtriga, ja nüüd selle ajaga on 2 korda õli tuld visanud ja mõlemal korral 1l peale valanud.

Re: E60 523i külmaga esimesel käivitusel tiks

Postitatud: 21.01.2019 13:17 10
Postitas Jaakk
Kas sumpast kärsahaisu tuleb, sellist rõvedat keemialebra? Siis on klapisääre tihendid otsas.
Alguses ilmselt peale haisu veel sinist kohe ei viska.

Re: E60 523i külmaga esimesel käivitusel tiks

Postitatud: 21.01.2019 13:44 05
Postitas ummijummi
Minuteada haisu nagu ei viska sellist

Re: E60 523i külmaga esimesel käivitusel tiks

Postitatud: 21.01.2019 15:01 25
Postitas ttsys
Päevavalguses jätta töösoe mootor 10 minutiks tühikäigule ja siis testiks vajutada järsult gaas põhja. Jälgida seda pilve, mis tagant välja löödi. Kui seal on tumedat siis vähemalt klapisääretihendid 100% uputavad.
Tiks on käivitusel külma mootoriga ka kütusesüsteemi järelprotsessil, mida teeb klapp ja nii peabki olema - eriti külmema ilmaga. Selle oskab vilunud silm/kõrv kohe eristada ehk iga tiks ei ole kett, nookurid, saaled jnejne.