1. leht 1-st

E39 530d 142kw

Postitatud: 04.09.2021 16:21 39
Postitas WenoN
Tere,

Probleem hakkas kui tegin möödasõitu autost, 120kmh oli sees, hakkas masin kakkuma.

Langetasin kiiruse koheselt ~~90 -100 peale. Panin püsika peale, ilmnes pöörete kõikumist ja õrna kakkumist. Pöörded langesid siis tõusid jälle.
Mõtlesin, et no nii pihusti kindlasti hakkas kusele või midagi.

Jätsin auto seisma tegin ühe suitsu, sõitsin koju igaksjuhuks tagasi.

Lükkasin õhtul arvuti sappa ja ilmnes viga :

000003 - STH: Ciruculating Pump - Frequency high.
001E30 - Boost pressure Control .

Kustutasin ära, vaatasin pihusteid, olid okeid ja piiride vahel, kohal käib ilusti. Tagant midagi ei suitse, ei lagise käib korralikult.
Vahepeal möödasõitudel kiirendades jõukadu on märgatavalt, tunnen, et võiks ikka rohkem liikuda. Vahepeal liigub ikka väga mehiselt, ei tea kas tehnika või mingi andur paneb pange.

Arvan, et masinal on kuskil vaakumleke, sest turbo juurest on küll natu õline ja on ühele mootoripadjale natukene õli isegi visanud, kundepoolne padi õline.

Kustutasin vea ära, käisin tegin ühe tiiru, jälle sama häda.

Keegi oskaks öelda kust viga hakata üldse otsima? Tegu 142kw 530d

Re: E39 530d 142kw

Postitatud: 04.09.2021 18:19 27
Postitas RazzKalbass
001E30 - Boost pressure Control ehk ülerõhuklapp (vaata selle juurest ka kõik vaakumid üle, e39l on seal ka olnud probleeme)

Re: E39 530d 142kw

Postitatud: 04.09.2021 18:40 54
Postitas Ma®tin
Palun selgitada rumalale, kus E39 530d-l laaderõhuga seotud ülerõhuklapp on?

Re: E39 530d 142kw

Postitatud: 04.09.2021 18:44 13
Postitas RazzKalbass
Ma®tin kirjutas: 04.09.2021 18:40 54 Palun selgitada rumalale, kus E39 530d-l laaderõhuga seotud ülerõhuklapp on?
küsi oma emalt

Re: E39 530d 142kw

Postitatud: 04.09.2021 18:47 36
Postitas WenoN
Kas võiks proovida ka eemaldada õhulugeja pistikut, äkki muutub ka sellega midagi?

Vaatan varsti vaakumid kõik üle, oli plaan kõik uued panna.

Kuulnud, et silikoonist väga kuuma ei talu, on kellelgi ideid milliseid võiks panna ja kestaksid?

Re: E39 530d 142kw

Postitatud: 04.09.2021 20:42 53
Postitas alexalex
WenoN kirjutas: 04.09.2021 18:47 36 Kas võiks proovida ka eemaldada õhulugeja pistikut, äkki muutub ka sellega midagi?

Vaatan varsti vaakumid kõik üle, oli plaan kõik uued panna.

Kuulnud, et silikoonist väga kuuma ei talu, on kellelgi ideid milliseid võiks panna ja kestaksid?
Ise panin koik uued motonetis vaakum voolikud. originaal on 3.25 sisemõõduga mida pole kuskilt saada, ostain 3.5mm ja 4mm sise läbimõõduga vollad ja toimib.

Re: E39 530d 142kw

Postitatud: 04.09.2021 20:51 11
Postitas Ma®tin
RazzKalbass kirjutas: 04.09.2021 18:44 13
Ma®tin kirjutas: 04.09.2021 18:40 54 Palun selgitada rumalale, kus E39 530d-l laaderõhuga seotud ülerõhuklapp on?
küsi oma emalt
Küsisin - arvas, et tüüp kes sellist soga ajab, peaks üldse mitte sõna võtma tehniliste asjade osas.

Re: E39 530d 142kw

Postitatud: 05.09.2021 10:22 30
Postitas botzor
alexalex kirjutas: 04.09.2021 20:42 53
WenoN kirjutas: 04.09.2021 18:47 36 Kas võiks proovida ka eemaldada õhulugeja pistikut, äkki muutub ka sellega midagi?

Vaatan varsti vaakumid kõik üle, oli plaan kõik uued panna.

Kuulnud, et silikoonist väga kuuma ei talu, on kellelgi ideid milliseid võiks panna ja kestaksid?
Ise panin koik uued motonetis vaakum voolikud. originaal on 3.25 sisemõõduga mida pole kuskilt saada, ostain 3.5mm ja 4mm sise läbimõõduga vollad ja toimib.
Autoeksperdist saab 3,2mm vaakumvoolikut.

Re: E39 530d 142kw

Postitatud: 05.09.2021 14:25 22
Postitas WenoN
Vaakumid tundusid ok, kindlasti leiab 99% mikromõrasi.

Proovin uut andurit mis on väljalaske süsteemi juures. Kui see ei aita siis tõenäoliselt peab vaakumid ikkagi üle käima.

kellelgi mõnda ideed ka miks turbo juurest lõdvik õline ka on ? Turbo muidu väga vaikne, ei vilista ega midagi. :)

Re: E39 530d 142kw

Postitatud: 05.09.2021 14:39 07
Postitas TiitR
WenoN kirjutas: 05.09.2021 14:25 22 Vaakumid tundusid ok, kindlasti leiab 99% mikromõrasi.

Proovin uut andurit mis on väljalaske süsteemi juures. Kui see ei aita siis tõenäoliselt peab vaakumid ikkagi üle käima.

kellelgi mõnda ideed ka miks turbo juurest lõdvik õline ka on ? Turbo muidu väga vaikne, ei vilista ega midagi. :)
Kui karterituul kinni on, hakkab ka turbost õli läbi suruma.

Re: E39 530d 142kw

Postitatud: 05.09.2021 15:47 37
Postitas kurikristjan
Turbo juhtimise solenoidi viga võib vabalt olla. Ma vahetasin just kinnipaakunud geomeetriaga turbo välja ja ennäe, rõhku liiga palju, voolikud aasta vanad - solenoid arvutiga liigutades ei töötanud, riiulist uus ja rahu mõisas. Õhk käis läbi, aga ju ei lülitunud.

Veakood oli mälu järgi täpselt sama.

Re: E39 530d 142kw

Postitatud: 05.09.2021 15:52 12
Postitas WenoN
kurikristjan kirjutas: 05.09.2021 15:47 37 Turbo juhtimise solenoidi viga võib vabalt olla. Ma vahetasin just kinnipaakunud geomeetriaga turbo välja ja ennäe, rõhku liiga palju, voolikud aasta vanad - solenoid arvutiga liigutades ei töötanud, riiulist uus ja rahu mõisas. Õhk käis läbi, aga ju ei lülitunud.

Veakood oli mälu järgi täpselt sama.
Mõtled täpsemalt seda sama vigurit?

Turbo tundub sellesmõttes ok, liigub vahepeal väga edevalt ikka, kahtlustasin alguses kiirendusel juba seda, et midagi ikka mäda. Pilt

Re: E39 530d 142kw

Postitatud: 06.09.2021 11:07 42
Postitas kurikristjan
Sama vigur jah. Kiirendabki normaalselt kuni ~3000 juures kinni poob, kuna solenoid ei võta aktuaatorilt vaakumit ära.
Teine variant on, et turbo geomeetria või aktuaator ise kleebivad veidi ja ei liigu seega piisavalt kiiresti, et rõhku reguleerida.

Re: E39 530d 142kw

Postitatud: 14.11.2021 19:26 54
Postitas WenoN
Hetkelise seisuga sai vana boost pressure sensor ära võetud. Sissetulev "VAC IN" vaakum voolik on üsna apras ja nagu liiga kokku kleepunud. Probleem hetkel endine, sai korralik pierburgi osa ostetud. Vahetan ka vaakum vooliku ära.

Re: E39 530d 142kw

Postitatud: 15.11.2021 12:52 57
Postitas LEDBeam
Pildilolev junn ei sobi e39-le.

Re: E39 530d 142kw

Postitatud: 01.01.2022 14:55 38
Postitas WenoN
LEDBeam kirjutas: 15.11.2021 12:52 57 Pildilolev junn ei sobi e39-le.
Kahjuks või õnneks, selline samasugune OEM pierburgi turbo ülerõhu andur oli ka seal küljes.

Põhi probleem ei olnudki anduris endas, sai vist niisama ostetud.

Probleem oli ikkagi vaakumvoolikutes endas. Vahetasin välja, masin enam tühikäigul ei turtsu, läheb paremini pöörde, jõudu tundub rohkem.
Maantee sõitu pole proovinud, kuna seisab kuivas garaazis.

kellelgi veel sarnane huvi siis olid mõlemad vaakumvoolikud ikka väga täbaras seisus, just nimelt need kaks mis tulevad sinna samma anduri.
Võtan nüüd töö ette ja vahetan ka ülejäänud välja.