2. leht 3-st

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 13.04.2022 07:40 26
Postitas Andreas E60
ttsys kirjutas: 12.04.2022 22:45 20 Kui ISTA testid läbitud ja kogu see rida asju vahetatud siis VT ongi viimane, mida 200000 juures halvaks hinnata. VT mure koht on õlitus ja seal hinnatakse selle töö juures just õlitust, õlitustoru läheb ka mingil seerial vahetusse. VT on väga õli kvaliteeditundlik ning rikkis disa ning karterituulutus koosmõju mõjuvad võllile ja nookurile nagu raspel. Nookurid kuluvad rohkem kui võll ja seetõttu väga raske võlli pinnakatte järgi hinnata ja kontrollida. Mängu tulevad veel A või B nookurid ehk seal ei ole võimalik mitte midagi kindlat välja selgitada enne, kui uus võll koos nookuritega küljes.
Kontrollida on vaja kindlasti ka veel komperssioonid silindrites. Pikk jutt lühidalt, et levinud nähtus on veel see, et kui VT kulunud siis ühes, harva kahes-kolmes silindris on surve väiksem. Üldiselt sellisel juhul ei käi mootor tühikäigul hästi ja rahmeldab.
VT remondi ootel oleku jaoks on võimalik klapivahed manuaalselt suurendada mingi 0.8mm oli vist max, kui peast mäletan. See võtab reeglina tühikäigu selle tärina maha, aga kiirendus kohalt minnes hävib ning kütuse kulu kohalt startides kasvab märgatavalt. Seetõttu see ongi BMW poolt pakutud ajutine suunis kuni varuosad saabuvad.
Manuaalselt, et suurendada seda klapivahet Peab klapikambri kaane maha võtma ja mis, kust täpsemalt? 😀

Okey oletame, et vt on õhtal mis on variandid?
1 teha korda
2 teine mootor nn m57
3 maxxecu, estecu või vastav ecu peal ja teha tavaliseks vabalthingavaks kui paha idee see oleks ja kas yltse oleks teostatav sooviks ka , et nelikvedu jääb alles

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 13.04.2022 09:20 46
Postitas LEDBeam
Programselt. Kuid valvetronicu ebaühtlane kulumine mängib rolli vaid tühikäigul ja väikesel koormusel ehk väikese klapitõusuga tööalas. Austatud Ttsys võiks toota vähem filosoofiat, inimesel, kes on probleemi ostas, pole selle lobaga mitte s..gi peale hakata. Üldiselt, ma tahaks soovitada, et otsigu spetsialist, kelle juurde see käru kärutada.

1 asja olen avastanud N42 ja N46 mootoritega (ka valvetronikud) jantides, et neil olid klappide hüdrokompensaatorid tehasest vale pikkusega nii, et kompensaator liikus lõpuni ja klappidele jäid reaalsed ning muidugi ebaühtlased pilud. Mootor suhteliselt rämedalt puterdas ilma tugedele seibe alla toppimata. Sellise asja kohta võib ölda p..s projekt ja BMW tehasel on neid kahjuks "ette näidata" päris palju.

Kuid antud veakood viitab siiski kas karterituulutuse kaudu tuleb midagi liiga palju, on õhuvoomõõtja pekkis või veel midagi. :lol: Välistada ei saa ka Vanoseid või keti - nukkvõllide valet ajastust. Või nii triviaalset asja, et on leke kõrvalasuvate silindrite vahel või väljalaske ebatihedus kuskil. . Kõike vigu ei leia keegi kunagi üles ja siis on sellise p..s projekti saatuseks tänuväärne doonori roll teistele suguvendadele.

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 13.04.2022 09:35 10
Postitas Andreas E60
Istas, inpas kust seda muuta saab huvipärast võib proovida...
Inpas kunagi yritasin teha adsptsioone peale seda tõesti ei olnud enam nii hea minekuga ja tegin istaga yle.

Pakkuge välja tln kelle juurde viia kellega otse rääkita tel.

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 13.04.2022 09:40 36
Postitas LEDBeam
Vaata teenuste alt. Ma ise ei taha järjekordse valvetroniku imega maadelda, N42-st ja 46-st on piisav doos radioaktiivsust juba manustatud.

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 13.04.2022 09:46 12
Postitas Oliver.L
Andreas E60 kirjutas: 13.04.2022 09:35 10 Pakkuge välja tln kelle juurde viia kellega otse rääkita tel.
Patrik.

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 13.04.2022 09:46 50
Postitas Andreas E60
LEDBeam kirjutas: 13.04.2022 09:40 36 Vaata teenuste alt. Ma ise ei taha järjekordse valvetroniku imega maadelda, N42-st ja 46-st on piisav doos radioaktiivsust juba manustatud.
Ei no valik oleks ka tõsta uus plokk peale kas või n52 b30, kui on teada 100 prossa et töökorras vt ja muu huinjaa...

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 13.04.2022 10:59 49
Postitas ttsys
Meelelahutus missugune. ;) Loen, et VT remont ei ole igasuguse peakuju vormile filosoofiliselt projekteeritud. :D
Ja milleks üldse surnud tehnoloogiat remontida(?!) Lörris filosoofia nagunii koos keskkonnareostusega. :)
Jälle 1 meelelahutuslik teema igatahes. ;)

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 13.04.2022 11:05 55
Postitas Andreas E60
Kui aus olla siis selle remont ja köik muu jama ei tasu end ära juba ammu aga kun lihtsalt juba hobi korras ja uudisimu on nii suur siis vaatab kaua realselt motivatsiooni jätkub... Nii et võtan kuulda köik ideed ja variandid

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 13.04.2022 12:21 41
Postitas ttsys
ISTA-ga kohaneda ja seal on kõik ideed. Variandid on vastavalt võimekusele.

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 13.04.2022 13:31 01
Postitas Silver88
Andreas E60 kirjutas: Okey oletame, et vt on õhtal mis on variandid?
1 teha korda
2 teine mootor nn m57
3 maxxecu, estecu või vastav ecu peal ja teha tavaliseks vabalthingavaks kui paha idee see oleks ja kas yltse oleks teostatav sooviks ka , et nelikvedu jääb alles
Progreaju pole vast esialgu mõtet osta. Maxxecul on lisa CANbus moodulid olemas, et auto teiste moodulitega suhelda, kuid võimalik on ka originaalajus seade muuta. Tõenäoliselt on mõtet õlitusprobleemide korral ka muutuva "oil volumega" õlipump panna 100% tööle. Ka Audil on nendega "probleeme" :)
Aga ISTAst ülevaadet siiski ei saa, palju mingi väärtus aju vastavates tabelites on seatud. Aga meil siiski OEM foorum, seega ei hakka pikemalt seletama :D Niisamuti kuvab ISTA minu jaoks liiga vähe väärtusi mis annaks veale paremini jälile saada. BMW on selleks mõni programm, millega on oluliselt parem väärtusi vaadata.

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 21.04.2022 10:24 00
Postitas Silver88
Tere,

Sai eile koos omanikuga autoga sõidus käidud ja erinevaid logisid tehtud. Mootorisoft veelkord uuesti igaks juhuks Winkfpga üle lastud uusimate datenitega. ZB nr on 7581230 Program refence code 0049PP0L921S. Lisasin selle info siia, sest tekkis kahtlus et ehk pole mootori soft selle mootori (N52B25) jaoks sobiv. Hetkel tundub et oleks justkui. Autol nagu öeldud tekib veakood 2D06 - Luftmasse HFM zu Hoch. Mis annab selgelt märku et õhukogus on mootori jaoks liiga suur. Antud veakoodi tekkides ja ka kustutamisel(viga pole aktiivne ega ka freeze frames) on uus probleem mis ilmnes logides. Segu WOT alas hüppab väääga rikkaks. Pigem sobiks selline target AFR E85 kütusega ülelaadimisega sõidukile :shock: Ehk siis kukub WOT alas isegi alla 9. See väljendub ka auto jõudluses, tõmbab hinge kinni. Kuid see ei teki alati ning ligi pooltest kordadest on segu liiga rikas. Partial throttle alas on segu pigem 14.7 poolel nagu ka aju requestib. Ka see "nõks" millest omanik rääkis on selgelt tunda ning tundub et ka sellisel hetkel läheb segu liiga rikkaks. Mis on imelik sellisel puhul on see, et aju tundub nägevat et segu läheb liiga rikkaks kuid ei tee koheselt selle jaoks midagi et oma segu paika saada. Valvetronic on WOT alas max liftis ehk siis 167kraadi mis on väga lähedane sellele mis aju requestib. Vanosed tunduvad ka kenasti töötavat, kuna logides õhumassi on mootori õhuga täitumine nagu peab. Ehk siis õhunälga mootor ei jää. Throttle ei hüppa, mis annaks märku mingisugusest interventionist. Tekkis kahtlus et ehk juhtub kütuserõhuga, kui see viga ilmneb kuid logides on see WOT alas ~600kPa kandis. Kindlasti kõiki asju logides ei vaadanud mis tuli tagant järgi meelde, kuid kas on ehk keegi targem kes tunneb nende mootorite hingeelu lähemalt ning oskab omanikku aidata? Tühikäigul töötab mootor kõikidel reziimides kenasti.
Lisan ka logi kui keegi tahab numbriliselt vaadata. Logis on ka näha kus lambda kukub 0.7x peale. Mainin ka veel selguse huvides et segu sai mõõdetud summuti otsast AEM wideband kellaga mis on oma täpsusega kõrges klassis.
https://log.tunezilla.com/chart/562265# ... KBwpAAAAA=

Tervitades,
Silver

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 21.04.2022 11:13 47
Postitas LEDBeam
Ei tunne selle mootori hingeelu, kuid üldises plaanis see viga viitab kas pihustite, õhumõõtja, mootori juhtploki veale või projekti veale. Pihustite vea all mõtlen ka valesid pihusteid, mida tuunimiskeenjused vahel harrastavad (arvavad, et kui bensiini mass on kolvil suurem, tuleb jõudu juurde). Éeldusel, et nukkvõllid on õigesti paigas.
Kui lähtuda, et tegu on projekti veaga, siis see asi peaks oskajal mehel olema lahendatav. Ise küsimus, miks selline asi tehasest välja lipsas, kuid eks on hullemaidki juhtunud.

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 21.04.2022 11:46 20
Postitas ttsys
Drosselklapp läheb maha ja VT keerab asendit. Teatud "lohakusega edastatud " potensiaal venitab impulsi (kasvõi värisev labajalg vm), kust hetkest VT mootor rakendub. Kõik. Mida rohkem VT nookurid kuluvad - seda tihedamini seda nõksu "üles leitakse" ehk peale lastakse. Õhk läheb valeks, sest hakatakse otsima mapist õiget vahemikku, et see "kallaletung" klapivahedes mapist leida, aga sellel robotil seda pole. Ainult veakoodi oskab selle peale regada.

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 21.04.2022 11:50 39
Postitas LEDBeam
Sa ei väsi ka esoteerikat ajamast. Valvetronicu ebaühtlane kulumine mõjutab vaid väikese klapitõusuga tööala. Antud hetkel on jutt, et segu pangestub ära WOT alas.

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 21.04.2022 12:01 34
Postitas Ma®tin
Telefonist suht kehv seda logi numbriliselt vaadata, aga õhumassi kogus silindri kohta tundub jube suur olema 2.5 NA mootori kohta?

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 21.04.2022 12:28 43
Postitas Silver88
Ma®tin kirjutas: 21.04.2022 12:01 34 Telefonist suht kehv seda logi numbriliselt vaadata, aga õhumassi kogus silindri kohta tundub jube suur olema 2.5 NA mootori kohta?
Täiesti õige tähelepanek Martin. Tunduks nagu õhulugeja lineratsioon ei tundu õige olevat. Arvestades ideaalseid olusid siis 2500ccm3 mootori R6 mootori mg/stroke ei tohiks olla üle 416. Ja kg/h näit ei tohiks ka nii kõrge olla. Max mis ma enda arvutustega saan oleks 7000rpm@524kg/h Kas mootori kubatuur on suurem, või on tegemist vale õhukulumõõtjaga ?

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 21.04.2022 12:46 14
Postitas ttsys
Haha. Pigem ülbe esoteerika on kontrollimata pidada klapitõusu muutust juhtsüsteemi väliseks osaks ja jahuda pihustitest ja ecu tsüstist. :D
See on nagu joosta 11km tunnis ja mardikas lendab kurku ja siis jooksjale antud aju ütleb, et ära köhi - ära pane tähele, jookse edasi, sest sa saad ju nina kaudu vabalt hingata. :D
LEDBeam kirjutas: 21.04.2022 11:50 39 Sa ei väsi ka esoteerikat ajamast. Valvetronicu ebaühtlane kulumine mõjutab vaid väikese klapitõusuga tööala. Antud hetkel on jutt, et segu pangestub ära WOT alas.

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 21.04.2022 12:59 12
Postitas LEDBeam
Lahedad argumendid. Kuid kui kaineks magad, siis äkki veendud isegi, et neil pole antud teemaga suurt seost. :lol:

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 21.04.2022 13:07 01
Postitas ttsys
Jah. Kõik on purjus, sh ka Soome schmiedmann-is. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Andreas E60 kirjutas: 12.04.2022 21:15 46 Vt mootor uus igakord kui teha adaption vt osale siis see õnnestub saaks aru, et vahest ei õnnestu või annaks vahest ka muid koode kui 2d06....

Samas ei välista midagi :)
Soomes schmidmannis bmw asjatundjad just väitsid et valvetrooniku võll kulunud ja 2500 eur aga, et sellega viga oleks läinud naad garantiid ei andnud nii, et olid suht ebakindlad seal samas kohas ka tehti smoke test ja väideti, et lekkeid pole kuigi kodus tehes avastasin mõlema disa lekke

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 21.04.2022 13:45 34
Postitas FaceOff
Jälgin, tundub huvitav. :D Tundub, et see n52 mootor on ikka päris peavalu. Omasin ka n52b25 (ls oli 200k) mootrit e60 kere peal 2 aastat (40t km, m54 mootor oli parem) ja sai ka kõik eelnevalt mainitud osad selle ajajooksul vahetatud aga mootor töötas tänu sellele ilusasti, viimane asi mis tegi auto jõetuks oli eccentric shaft sensor aga siin seda viga ei ole. Teema omanik anna meile ka kindlasti teada kui peaksid jõudma laheduseni :) edu!

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 21.04.2022 14:31 27
Postitas Ma®tin
Silver88 kirjutas: 21.04.2022 12:28 43 Kas mootori kubatuur on suurem, või on tegemist vale õhukulumõõtjaga ?
Või siis on klapiajastus nii paigast ära, et pool õhku jookseb otse läbi pea.
Üht või teistpidi, rikka segu põhjus on ilmselt liiga suur registreeritud õhumass. Tarkvara pole uurinud ja ei viitsi ka, kui eeldatavasti doseeritakse kütust peamiselt vastavalt õhuvoomõõtja andmetele. Erinevat korrektsioonid jms ei puutu hetkel ilmselt asjasse.
FaceOff kirjutas: 21.04.2022 13:45 34 Tundub, et see n52 mootor on ikka päris peavalu
Mul oli ~330k sõitnud N52B30 E90 peal, sai ainult sihtotstarbelist kasutust ja pidas end sama hästi üleval kui nt M52. Sõber ostis ära ja töötab siiani muretult.

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 21.04.2022 14:36 38
Postitas LEDBeam
1 idee tuli, et Valvetronicu vahehoobade tagastusvedrud tuleks hoolega järgi kontrollida, et katki ei oleks. Kui mälu ei peta, siis oli tuubis 1 venelaste video, kus vedru oli 1-l hooval katki ja ka mingi arusaamatu n..s toimus. Antud juhul on erilise kahtluse all 6. silinder. Kui kaas juba läheb maha, siis nukkvõllide, anduriketaste jms ajastuse kontroll juurde. Nb! rakised ja TIS-i lugemine vajalikud ja 10 x kontrollida, et ei eksiks hoorattasse abinõu pistmise auguga.

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 21.04.2022 15:03 11
Postitas WenoN
Veakood 2D06 näitab probleemi mootori juhtimismooduliga (ECM või DME) vastuolus oleva õhu massivooluanduri poolt mõõdetava õhuhulgaga. Selle põhjuseks on kas rikkis õhumassivoolu andur või vaakumileke sisselaskesüsteemis. MAF-andur tuleb funktsionaalsuse kinnitamiseks lahti ühendada ning selle element ja pistik põhjalikult puhastada. Kui veakood püsib, on tõenäoliselt tegemist vaakumilekkega ja sisselaskesüsteemi tuleks suitsukatset teha.

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 21.04.2022 15:56 12
Postitas Ma®tin
Kui teema läbi loeksid, saaksid ilmselt ise ka aru, et suhteliselt tühi postitus.

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 21.04.2022 16:01 45
Postitas patrik
WenoN kirjutas: 21.04.2022 15:03 11 Veakood 2D06 näitab probleemi mootori juhtimismooduliga (ECM või DME) vastuolus oleva õhu massivooluanduri poolt mõõdetava õhuhulgaga. Selle põhjuseks on kas rikkis õhumassivoolu andur või vaakumileke sisselaskesüsteemis. MAF-andur tuleb funktsionaalsuse kinnitamiseks lahti ühendada ning selle element ja pistik põhjalikult puhastada. Kui veakood püsib, on tõenäoliselt tegemist vaakumilekkega ja sisselaskesüsteemi tuleks suitsukatset teha.
Inimesel mõõdetakse vajalikust suurem õhukogus, mida sel neid lekkeid otsid?

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 12.05.2022 22:57 27
Postitas Andreas E60
Mootor on laiali võetud ja 5 silinder on omadega otsas nii sügavad kriimud, et kyys jääb kinni nii, et viga oli see 5 silinder köik muu vöib siiski välistada peale läheb nüüd n52 b30 ja tarkvara.

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 12.05.2022 23:25 45
Postitas ttsys
Nii. 5. silinder joontega ja kõik? Mis see "kõik muu on", mis välistatud?
Jooned silindril ei selgita ju suuremat õhukogust. Midagi peab veel olema.

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 12.05.2022 23:38 18
Postitas Andreas E60
Silveriga tehti ka softi yle kirjutamine peale seda mingi ajajooksul viskas ette ka mixture to high ..... Mis see mu saab olla kui 5 silinder? Välistatud leked, vt ja muud tondid 😄 kui yks silinder põletab valesti kytust siis läbi lambda antakse märku, et rohkem /vähem kytust sellega siis tuli 2D06 mida vöib ka tölgendada kytuse systeemi viga

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 12.05.2022 23:55 57
Postitas ttsys
Siiski, siiski - surveid enne suurt möllu ja lahti võtmist ju ometi mõõdeti?

Re: BMW 525 n52 b25 veakood 2D06

Postitatud: 13.05.2022 00:12 44
Postitas Andreas E60
Mõõtsin mitmeid kordi 5sil sain tulemusi 11 kuni 13.5 ja suure vinnamisega sai selle 13.5 teised olid 14.9 aga ja yks viga mis tegin mõõtmisel oli et vt tuleb 0 keerata mida ma siis ei teinud.... Aga sellegi poolest 5 sil on löpul et siin targemad mehed imestasid, et yltse töötas ja musta ei tulnud.