1. leht 1-st

BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitatud: 07.05.2022 14:50 49
Postitas SanderE
Tere kõigile!

F07'ga tekkis huvitav kliima anomaalia.

UV lambiga sai tuvastatud radikal mitmed lekkekohad. Mujal lekkekohti lambiga välisel vaatlusel ei esinenud. Vahetasin ära kliimaradika ning lasin kliimaspetsialistil masinaga süsteemi täita. Vaakumit hoidis ning selles osas peaks süsteem olema lekkevaba.
Mõned päevad peale täitmist on tekkinud huvitav anomaalia. Nimelt kohapeal käies töötab kliima ilusti, puhub külma nagu peab. Sõitma hakates hakkab suhteliselt kiiresti ainult soojemat õhku puhuma.

Kas on võimalik, et täitmisel sai sisse liiga vähe külmainet? Masinaga on ületäitmise versioon välistatud?

*Diagnostika viga ei näita. Aegajalt annab IHKA koodi 801222 Air conditioning compressor: Switch-off due to missing DME/DDE release (mis peaks olema normaalne, kuigi ühegi vedeliku temp ei lähe kindlasti seatud vahemikust välja)
*Jahutusventilaator töötab probleemideta
*Kliimasidur töötab ja on järgi isegi siis kui sooja puhub
*Kohapeal käies võimalik kliimat sisse/välja lülitada ja probleeme ei esine
*ISTAga vaadates refrigerant pressure kohapeal 9-11 bar, sõitma hakates kukub 4-6 bar kanti
*Evaporator temperatuur kohapeal käies 1-5 kraadi, sõitma hakates 25-29 kraadi
*Kui kliima on kohapeal külma puhunud ja sõitma hakates hakkab sooja puhuma, tekib salongi läppanud niiske lõhn

Veel ei ole jõudnud kontrollida, kas toru läheb kliimapumba ja tulemüüri juurest jäässe. Samuti ei ole jõudnud uuesti masina otsa viia külmaine taseme kontrollimiseks.

Kas kellelgi veel sellist muret olnud, või peaks alustama kuskilt mujalt vea otsimist?

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitatud: 07.05.2022 17:01 04
Postitas LEDBeam
Kas kohapeal mootori pöördeid lisades rõhk liiga kõrgeks ei lähe? Kas gaasi mass võeti BMW dokumentatsioonist/ autol olevast kleepsust või täitja enda mingist infost? Kas topiti täitmisel õli ka juurde? Mis on selle F07 täpne mudel? 530d puhul sain TIS-ist 850 gr R134a. Alates mingist ajast tuli R1234yf. See peab kleepsul olema kirjas. Samuti muutus kompressori õli mark. Midagi segi ajada ei tohi.
Õli järjest ja järjest ei tohi lisada. Õli koguse jaoks on eraldi protseduur, näiteks esimese radika vahetusel uuega on lisamise vahemiks 20- 40 ml. Kui nüüd kontrolliks tühjaks pumbata, siis mingil juhul ei tohi enam lõli lisada. Tavaliselt eksitakse ja muudkui pumbatakse õli juurde.
TIS-i viide, kui ligipääs olemas https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f07- ... 1VnYUfKMCp

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitatud: 07.05.2022 18:06 03
Postitas SanderE
Auto on 535d prefl, 2010. Kogus õige, 850 grammi R134a ja võeti kapoti all olevalt kleepsult.

Õli kohta ei oska öelda, eeldan, et kui masinaga tehakse, siis täielik süsteemi evac ja vastavalt süsteemist väljatõmmatud kogusele täidetakse spetsifikatsioonidele vastavaks. Ei ole kursis, kas süsteemi tühjakstõmbamisel tõmmatakse ka õli välja või mitte.
Kohapeal pöörde andmist ning rõhutaset pean ka kontrollima veel.
Veel ühe võimalusena võib ka kompressori sidur libiseda. Kohapeal suudab ringi ajada, aga sõidukoormuse all hakkab libisema. Homme testima.

TIS'ile ligipääsu pole.

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitatud: 07.05.2022 22:20 03
Postitas LEDBeam
Õli ei tule gaasi evakueerimisel välja. Selle pärast põhinebki selle kogus suht oletusel. Samas ei tohi oletust väga ignoreerida ja tuleb lähtuda juhisest.
Kui rõhud õiged, siis võib igaks petteks tarkvara uuenduse peale lasta ja vaadata, mis tuleb. Sel autol on veel "compressor running in protection", kuid ma pole viitsinud süveneda, milleks see. Kompressori juhtimine on 2-s järgus- sidur ja proportsionaalne pumbaosa juhtimine. Üldiselt on sidur kohe koos, kui nupul tuluke põleb. Kui sidur libiseks, siis kuumeneks ja toodaks mingit kräunuvat heli. Kohe aru saada. Ei pea sõidu ajal testima, kõik peaks kohapeal pöördeid andes olema tuvastatav. Vaata, et näppusid rihma vahele ei topi.

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitatud: 10.05.2022 21:43 36
Postitas SanderE
Paar päeva testitud, mõtlesin juba, et sain loogilise lahenduseni, aga nüüd pole enam väga kindel.

Nädalavahetusel oli jahe ilm, alla 10 kraadi. Sai veidi välja lastud, alguses külmainet ei tulnudki, vaid nagu suruõhku. Peale neljandat sutsu viskas alles külmainet välja. Sai veidi ventileeritud, proovitud ja kliima hakkas tööle. Kõik asjad tiptop ja paremat ei oskaks tahta. Sidur korras, mingit probleemi ei ole.

IHKA koodi 801222 Air conditioning compressor: Switch-off due to missing DME/DDE release põhjustab ilmselt lõpuotsal aku, mida genekas hakkab külmkäivitusel suure koormusega laadima. Sooja mootoriga/laetud akuga ei õnnestu sama asja korrata.

Nüüd siis täna, kui autot vaja, oli väljas 14 kraadi sooja. Ja kliima enam järele ei tule. Sidur on järgi, ehk see proportsionaalne pumbaosa juhtimine ei toimi. Samuti ei tule elektriline ventilaator mootoriruumis järgi (loogiline, kuna kliima ei jahuta).

Hakkab järjest rohkem tunduma, et süsteem oli üle täidetud. Sooja ilmaga gaas paisub, tekib ülerõhk (veakoodi ei ole) ja pump läheb mingisse režiimi. Või sai hoopis liiga vähe sisse?

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitatud: 10.05.2022 22:38 30
Postitas LEDBeam
Arvutit vaja, muidu jääbki oletama.

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitatud: 11.05.2022 00:17 54
Postitas unicoil
Kui ei ole kogustes kindel tuleb süsteemis kogused kontrollida ja peale täitmist saab kontrollida, millised on HP ja LP surved süsteemis. Ei saanud aru, mida pidi tähendama, et algul tuli nagu suruõhku ja pärast hakka külmainet tulema? Külmaine on gaas nagu suruõhk, mis moodi seda silma järgi eristada? Ma arvan, et hiljem hakkas lisaks gaasile ka õli või UV aine süsteemist tulema. Kui kliima süsteemis ei ole HP surve, millel on rõhuandur vahel piisavalt kõrge ei lähe ka jahutusventilaator järgi/tööle.

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitatud: 11.05.2022 09:44 21
Postitas SanderE
Ega otseselt oletagi, ISTA järgi igal võimalusel, et jälgida. Eile õhtul läks jälle normilt tööle sama temperatuuriga, täna hommikul samuti.

Läheb uus aku ja uuesti voolikute otsa. Saab ehk pildi selgemaks.

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitatud: 11.05.2022 14:23 14
Postitas LEDBeam
Miks peaks aku asjasse puutuma? Kui aku pinge on seisva mootoriga 11,5 V või üles ja starter normaalselt veab, on ta ok.
Rõhuanduri näidud? Kas tuleb veateade, et rõhk vale või mis veateated üldse tulevad? Kas kohapeal gaasi lisades läheb rõhk ca 15 bar-i kanti? Ehk mis on põhjus, mis tagajärg? Kui seda filsoofilist ahelat tagurpidi lahendate, jäätegi siblima.
Kas algse vea 801222 kohta lasite ISTA-l tööplaani teha ja mida see välja pakkus? IMHO, selle vea klass on "information", st selle taga peab olema muud.
Kuna viga võib olla BMW tarkvaralise vea klassist, siis ka auto soft on uuendatud? Milline on eksisteeriv I-Level? Kas mingid "toptuunerid" on mootori juhtplokki tuuninud?

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitatud: 16.07.2022 07:05 48
Postitas SanderE
Teema suletud.

Lõppes kompressori, aurusti ja paisuklapi vahetusega.
Põhiviga oli kompressoris.

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitatud: 16.07.2022 11:42 34
Postitas LEDBeam
Päris põnev lahendus, eriti, mis puudutab salongiradika (aurusti) vahetust. Kas selle vahetusvajadust mingil kombel põhjendati?

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitatud: 16.07.2022 12:50 38
Postitas PeeterA
Aurusti vahetus suht mega ettevõtmine :mrgreen: Kui see just ei leki, siis suht pointless vahetada. Sinna kogunenud haisubakterid saab spets. keemiaga eemaldada.
https://youtu.be/D8fQ0CuRHpk?t=1510

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitatud: 16.07.2022 13:26 12
Postitas unicoil
Pigem vahetati kondensaator ehk ees olev radiaator. Uue kompressori korral nõue, et uus kuivati ja paisuklapp. Enamus juhtudel kuivati kondensaatoriga ühes, siis pole mõtet kuivatit ainult vahetada.

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitatud: 16.07.2022 13:41 26
Postitas LEDBeam
Alles vahetati tal 1 esimene radikas (vt teema algust).

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitatud: 19.07.2022 11:49 44
Postitas SanderE
Aurusti sai tõesti lekkekahtluse tõttu vahetatud. Spetsiifiline lõhn salongis peale täitmist ning iga kord kadus ca 250g külmainet (lõpuks sai vast 4 või 5 korda täidetud/tühjaks tõmmatud). Seetõttu sai ka aurusti varutud.

4-tsoonilise kliima tõttu oli salongis veidi rohkem lammutamist ja kokkupanemist. Aurusti ja paisuklapi vahetusele kulus mul rahulikult tehes kokku umbes 14 töötundi, lisaks tunnike kompressori vahetusele. Need sai üksteisest eraldi vahetatud, ehk kõigepealt aurusti ja klapp ning siis kompressor.

Põhjus lihtne, algselt sai kompressori viga tegelikult välistatud. Peale aurusti ja paisuklapi vahetust sai süsteem täidetud ja siis selgus tõsiasi, et kompressor on tegelikult täiesti hõre ja süsteem ei toimi korralikult (LP ja HP sama rõhu juures). Läks uus kompressor külge, täidetud ja asi toimib laitmatult.

Vanal aurustil tuvastasin ülipisikese augu, UV lambiga hästi näha. Tegin ka survetesti, mis kinnitas sama. Naljakas on see, et vaakumit pidas.

Kuivati+kondensaator sai vahetatud kogu loo alguses, kuna see oli talvega lihtsalt otsa saanud. Tuvastatud taaskord UV lambiga.

Positiivse poole pealt peaks nüüd külma aastateks jaguma, lisaks sain kõva lammutamise tagajärjel ka igasugused nukatagused puhastatud.

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitatud: 07.10.2022 20:47 25
Postitas tymm
lasin kliimaspetsialistil masinaga süsteemi täita. Vaakumit hoidis ning selles osas peaks süsteem olema lekkevaba.
kui selle peale ütles "spetsialist", et leke puudub, siis võiks siia asukoha ka kirja panna, et vähemalt teised samas kohas oma aega ei raiskaks :P

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitatud: 07.10.2022 21:24 01
Postitas kloox
Kui hoiab vaakumit,siis pole suuremaid lekkeid.On mõned korrad niipidi olnud,et vaakumit üldse ei hoia,aga kui aine sisse lasta,siis välja es tule ja süsteem toimib ning nii juba mõned aastad.Ja kõik kellel masinad on pole paraku spetsialistid. :D