1. leht 1-st

e39 õhkvedrustus jäik

Postitatud: 03.11.2022 19:44 50
Postitas merno
Tere,

Kuna õhkvedrustusest teadmised puuduvad siis küsiks siit ,et millest võib olla ,et e39 õhkvedrustus on räigelt jäik. Nagu vedrustust polekski selline tunne. Peaks olema ju suhteliselt pehme?

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitatud: 03.11.2022 23:02 47
Postitas RazzKalbass
E39 on taga ainult õhkpadjad, sportvedrustuse / m paketiga ongi see auto jäik. On auto muidu taga normaal kõrgusel?

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitatud: 04.11.2022 09:32 45
Postitas eero
Patjadest see pole, kui just padjad täiesti tühjad (tagaots täiesti maas) või pingul täis (tagaots väga kõrgel) ei ole. Võib-olla on seal siis mingid väga jäigad amordid all.

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitatud: 04.11.2022 10:06 48
Postitas merno
Auto muidu täitsa normil kõrgusel.

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitatud: 04.11.2022 11:55 21
Postitas eero
Uuri amorte siis

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitatud: 04.11.2022 20:43 31
Postitas merno
Oke , tänud!

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitatud: 05.11.2022 00:23 15
Postitas RazzKalbass
Mingid sport amordid /vedrud all?

Mul nagu meenub et e39 mpak on suht mugav. Veel võid vaadata kas rehvid pole RSC / RFT runflatid.

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitatud: 05.11.2022 09:54 15
Postitas kurikristjan
Vabriku M-vedrustuse puhul tundub Touringu tagasild tõesti veidi liiga jäik ja hullem veel, kui keegi on arvutiga tagaotsa kõrgemale tõstnud (õhkpadi on seda pehmem, mida väiksem rõhk temas on).
Samas polnud ka tavavedrustusega Touring sellelt kohalt sedaaniga võrrldav. Osade asjadega peab lihtsalt leppima. Kõige pehmem variant sinna on tavakõrgusel vedrustuse õhkpadjad ja amordid ning 15-16 tolli ratas. :D

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitatud: 08.11.2022 14:27 02
Postitas m2x
Touring raputab taga rohkem tõesti kui sedaan. Eriti tühja kuudiga. Kui mingi paarsada kilo kaupa sabas on, läheb päris heaks :D
Ennast on see ka häirinud, eriti hulluks läks kui vanad amordid TRW vastu vahetasin. Kuu aega kannatasin, tellisin originaalid sachsid ja läks nagu enamvähem talutavaks. Vb on mingid ägedamad amordid, mis hoiavad hästi ja vedrutavad paremini, aga katsetada ei viitsi ja ühest infot väga kuskilt ei leia. Tegin kogu salongile pehmendusringi peale, võtsin kõik plastikud-katted-polstrid laiali ja kus käis kõva detail teise kõva detaili vastu, panin tekstiilteibi peale. Kõik kinnitused ja klambrid mis katki või väsinud, uued. Kui nendest naginatest-raginatest lahti saada, ei pane tegelikult sõidust tulevat konarlust enam nii palju tähelegi. Õhust loobuda ka ei taha, asjade ja käru vedamist tuleb omajagu ette ja maru mõnus on, kui auto kogu aeg õigel kõrgusel on.
Lõppude lõpuks on touringu õhk ikka mugavam sõita kui enamus teisi sama ajastu masinaid, niiet...

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitatud: 13.11.2022 00:43 01
Postitas merno
Nagiseb ja ragiseb jep päris korralikult. :D , nüüd juba vähe rohkem harjund ,et nii jäik aga algul oli küll väga jube. Peab uurima jep mis amordid on.

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitatud: 13.11.2022 02:45 53
Postitas Indrek523
Ei ole sportvedrustuse korral see üldse häirivalt jäik! Keegi meister puuklotse pole patjade asemele paigaldanud? Ehk siis veakirjeldus viitab siiski vedrustuse puudumisele!

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitatud: 13.11.2022 13:41 36
Postitas m2x
Ei ta tavasõidul midagi väljapaistvat hullu ei ole muidugi. Sedaani vennad räägivad et panevad lamavast 50ga üle, käib ainult amordist pst ja pst ja möödas, et keresse ei jõuagi midagi. Ise ei ole sellises autos sees olnud, touring aga igatahes nii sujuvalt üle ei käi. Samas maanteel ebatasasel teel ei saa midagi aru, stabiilne ja vaikne, isegi kruusateel ise istmel eriliselt ei rappu.

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitatud: 13.11.2022 15:25 03
Postitas Ma®tin
Indrek523 kirjutas: 13.11.2022 02:45 53 Ei ole sportvedrustuse korral see üldse häirivalt jäik! Keegi meister puuklotse pole patjade asemele paigaldanud? Ehk siis veakirjeldus viitab siiski vedrustuse puudumisele!
Tore, et korra aastas siin ikka meelt lahutamas käid

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitatud: 13.11.2022 21:03 51
Postitas m2x
Idee/küsimus, natuke vb rohkem teoreetilisse valdkonda, kuid kuna ma ise olen selline paras fabritseerija, siis minu peas tundub igati loogika...
Nimelt need lisapaagid mis sillatala kohal peidus on. Teoreetiliselt peaks nende lisapaakide suurus ka mõjutama õhkpadja jäikust? Või on see voolik mis patja paagiga ühendab niipalju peenike et salvestab lihtsalt rõhku aga üle konaruse sõites muutub rõhk ainult padjas ja paak sõiduomadusi väga ei mõjuta? seal mälu järgi on mingi 5-6mm sisediameetriga toru küll, teoreetiliselt peaks see laskma küll padja kokkupressimisel need mõned liitrid päris kiiresti läbi. Idee oli mul endal see, et kuna need paagid 39'l on jälle väljaspool kere ja kipuvad elementide käes otsa roostetama ning uued maksavad johhaidiimitueurot, siis oli omal plaan TIGida kokku uued paagid kui kunagi kauges tulevikus vajadus peaks tulema, ning paigutada need pagassipõhja sisse, amordikannude vahel põhjakatte all on parasjagu selline ruum, kuhu annaks täpse kujuga need paagid paigutada. Mõte oligi need teha suuremad mõttega, et kui on rohkem mahtu, mida kokku suruda=pehmem löök. Muidugi kui mu arutluskäik ligilähedaseltki paika peab, siis ilmselt on tehaseinsenerid seda mahtu juba arvutanud ja heaks arvanud, aga well... millegipärast on maru paljudel touringuvendadel see küsimus et võiks pehmem olla. Lihtsal mõte, et kas see arutluskäik võiks olla kind of õigel teel?

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitatud: 14.11.2022 19:14 22
Postitas Indrek523
Ma®tin kirjutas: 13.11.2022 15:25 03
Indrek523 kirjutas: 13.11.2022 02:45 53 Ei ole sportvedrustuse korral see üldse häirivalt jäik! Keegi meister puuklotse pole patjade asemele paigaldanud? Ehk siis veakirjeldus viitab siiski vedrustuse puudumisele!
Tore, et korra aastas siin ikka meelt lahutamas käid
Vastan siis veelkord, õhkvedrustusega 39 põrutab vaid siis kui padjad tühjad!

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitatud: 14.11.2022 20:40 41
Postitas toivoku
Indrek523 kirjutas: 14.11.2022 19:14 22
Ma®tin kirjutas: 13.11.2022 15:25 03
Indrek523 kirjutas: 13.11.2022 02:45 53 Ei ole sportvedrustuse korral see üldse häirivalt jäik! Keegi meister puuklotse pole patjade asemele paigaldanud? Ehk siis veakirjeldus viitab siiski vedrustuse puudumisele!
Tore, et korra aastas siin ikka meelt lahutamas käid
Vastan siis veelkord, õhkvedrustusega 39 põrutab vaid siis kui padjad tühjad!
või väga täis

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitatud: 14.11.2022 21:34 16
Postitas aronz12
Sellegi poolest on tagaots neil oluliselt jäigem kui näiteks sedaanil. Samuti ka e61 ja e60 puhul. Taga õhk jääb neil ikkagi päris jäik.

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitatud: 15.11.2022 00:35 34
Postitas merno
Muidu väga ei muutu ka kõrgus süüde sees ja väljas. Natukene.

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitatud: 15.11.2022 08:14 10
Postitas toivoku
aronz12 kirjutas: 14.11.2022 21:34 16 Sellegi poolest on tagaots neil oluliselt jäigem kui näiteks sedaanil. Samuti ka e61 ja e60 puhul. Taga õhk jääb neil ikkagi päris jäik.
kardan,et seeon subjektiivne, mina ütleks,et sedaan mpakett on kindlasti jäigem kui õhuga pillid.

Re: e39 õhkvedrustus jäik

Postitatud: 16.11.2022 10:06 42
Postitas kurikristjan
Õhku on ka nii tavalist kui M-vedrustust. Erinevate patjade ja amortidega. Tavalise võrdlus sportvedrustusega on kohatu.