Sooja ei puhu 39 525D 2004a

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
koplioss
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 24.11.2022 11:54 24
Peamine sõiduk: 525D

Sooja ei puhu 39 525D 2004a

Postitus Postitas koplioss »

Tere mure järgmine, et auto ei puhu sooja, nupud ei funka, kui soidad siis puhub sooja, aga reguleerida vaiksemaks voi et hakkaks kiiremini puhuma siis ja jeed nupud ei toota, sooja puhub soidu aeg ja kui seisan siis puhub ka aga vaga vaga õrnalt
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Re: Sooja ei puhu 39 525D 2004a

Postitus Postitas TiitR »

Loen välja, et tegelikult ikkagi puhub sooja, ainult et ei saa intensiivsust reguleerida? Seljuhul on kliimapaneel ise tuksis.
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4332
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: Sooja ei puhu 39 525D 2004a

Postitus Postitas PeeterA »

Kirjelduse järgi pigem tundub, et salongipuhur ei tööta üldse või selle kiirust ei saa muuta. Selle põhjus peitub kas puhuri kiirusregulaatoris ehk "siilis" või siis puhuris endas. Kliimapaneel pole E39-l asi, mis rikneks eriti.
tel. 51 949 859
Kasutaja avatar
m2x
Huviline
Postitusi: 626
Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
Peamine sõiduk: E39 530d Touring
Asukoht: Neli ratast õhus...

Re: Sooja ei puhu 39 525D 2004a

Postitus Postitas m2x »

Esimese asjana kindlasti siil- sõidu ajal loomuliku õhuliikumise toel surubki lihtsalt õhku salongi. Naturally aspirated salongisoojendus :mrgreen:
Kas paneelis ainult ventilaatori nupud ei "reageeri" või ükski? Ehk kas ekraanil suurused muutuvad? Kui jah, siis paneel korras ja üsna kindlasti kliimasiil.
Kliimasiil on küll disaini poolest kõige õrnem tükk selles ahelas, kuid päris 100% iseenesest ta ka läbi ei lähe, mina lasin kaks kasutatud ja ühe uue siili läbi, poeuus ventilaator lahendas probleemi. Kuigi vana vent käis vaikselt ja kinni kiilunud ka ei olnud, siis võttis ikka päris mitu amprit rohkem voolu kui oleks pidanud, see kuumutab siili (minu puhul ka siili pistikus juhtmed) üle. Ehk kui vähegi võimalik, leia keegi, kellel dc ampertangid sinna kitsukesse auku mahuvad ja lase ventilaatori voolutarve üle vaadata. Ma küll suuruseid enam ei mäleta üle mitme aasta, aga bimmerforumsis oli kontrollimise teema üleval kusagil, kui googeldada oskad. Peeter võib-olla ütleb ka, kui ilusti küsid :)
Ja soovitus- tee seda kiiresti- minul hakkas lõpuks vent tööle jääma vaikselt, kui auto lukku panin. Päris fun oli iga kord autost ära minnes siili pistik lahti kiskuda... :mrgreen: Parem kui stardiabi oodata küll...
seawolf
Huviline
Postitusi: 245
Liitunud: 21.01.2005 12:32 37
Peamine sõiduk: BMW 525d
Asukoht: Tartu

Re: Sooja ei puhu 39 525D 2004a

Postitus Postitas seawolf »

Kunagi oli sama jama oma E39 l ja sain siit näpunäiteid, et kui puhur ikkagi täisvõimsesel töötab ga regullida ei anna (teadjamad võivad täpsustada), siis SIIL läbi aga kui üldse ei vunka, siis ventilaator läbi. Vahetasin vendi ja mure oli murtud. Aeromotorsis suht mõistliku hinnaga.
Kasutaja avatar
m2x
Huviline
Postitusi: 626
Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
Peamine sõiduk: E39 530d Touring
Asukoht: Neli ratast õhus...

Re: Sooja ei puhu 39 525D 2004a

Postitus Postitas m2x »

Ei ole 100% alati nii. Siil võib küllaltki mitmekesiseid sümptomeid manada, kaasa arvatud täielik vaikus. Täisseisakuga, tõsi, on ventilaator oluliselt tõenäolisem. Samas võib ka vastupidi- ventilaator õrnalt käia, kuid tegelikult läbi olla, a la laagrid kinni v harjad otsas. Täie vungiga reguleerimatus on küll üldjuhul siili viga. Sellepärast ütlekski, et diagnoosimine ei ole ainult koodide lugemine, peaks asju kontrollida oskama. Muidu võibki parts cannonit laadima jääda.
Antud olukorras küll tõesti täitsa tasuks mõelda nii uue venti kui siili korraga vahetamisele, jupid pole kallid. Kuid kui ise ei tee, läheb kuskil töökojas armatuuri mahavõtmine kallimaks kui jupid ise. Selles suhtes jälle siili on lihtne vahetada ja kui uuesti läbi läheb, siis on selge et tuleb mõlemad teha.
Vasta