1. leht 1-st

520d 2011 F11 tagumik vastu maad ja amordid tagant kadunud

Postitatud: 09.09.2023 20:24 40
Postitas seawolf
Tundub, et hädad käivad ikka karjakaupa. Peale eelmise postituse sisestamist, võtsin lapse peale ja läksime kalale. Sõita oli vaja suht viletsat teed ja hakkasime ära tulema, käis kaks päris kõva laksu. Arvasin, et kivid vastu põhja ja esialgsel vaatlusel midagi põhja all lahti ka ei olnud ka siis auto ikka hakkas metsikult rappuma. Ehk siis oli tunda, et taga amordid ei tööta. Tagumik vastu maad ja rattad koopas, nagu oleks madaldusvedrud, Kas sellel mudelil on õhkpadjad? Olemas siis sport, normal ja comfort nupp salongis. Võis taga midagi puruks lüüa? Rehv ise vastu ei käi aga üle 60 eriti ei ei sõida, merehaigus tuleb peale. Siit koorub veel üks küsimus. Kas tohib ükdse sõita. Vaja auto linna saada (100km), et remonti viia. Või tuleks ainult treilerit kasutada?

Re: 520d 2011 F11 tagumik vastu maad ja amordid tagant kadunud

Postitatud: 10.09.2023 09:40 26
Postitas PeeterA
Ei soovita sõita kui õhkpadjad tühjad. Muidu saad varsti neid kalleid EDC amorte kah vahetada.

Re: 520d 2011 F11 tagumik vastu maad ja amordid tagant kadunud

Postitatud: 10.09.2023 12:37 22
Postitas seawolf
Sinutoru on ikka suureks abiks. Praegu selgus, et oli kompressori kaitsme läbi löönud. Selle 40 se kaitsme taga ajamine puhkepäeval, oli ikka kino kuubis. Küsimus. Kas peaks ikkagi käima kontrollis, et äkki on kusagil leke ja pump peksab koguaeg ning tänu sellele kõrvetab kaitsme läbi?

Re: 520d 2011 F11 tagumik vastu maad ja amordid tagant kadunud

Postitatud: 10.09.2023 13:14 18
Postitas PeeterA
See 40A kaitse lahkus kõva laksuga? :mrgreen: Ilmselt need laksud käisid tagasillas siis kui patjadest oli õhk ennem välja jooksnud ja amortide läbilöögipuksid käisid vastu tuge.

Re: 520d 2011 F11 tagumik vastu maad ja amordid tagant kadunud

Postitatud: 10.09.2023 13:35 55
Postitas LEDBeam
Kas peaks ikkagi käima kontrollis, et äkki on kusagil leke ja pump peksab koguaeg ning tänu sellele kõrvetab kaitsme läbi?
Isegi, kui kaitse läbi põles, poleks tohitunud piix maha vajuda. Tavaliselt "lendab" kaitse, kui kompressori mootor on kokku jooksnud.
Kui padi lõhki, siis ei tõsta ju tagasi. Kuna käis 2 pauku, siis tõenäoliselt on lõhki 2 patja. Kas jutustad oletuste najalt või tõesti said vaid kaitsme vahetusega korda?

Kogu veakirjelduse najalt mina julgen väita, et hapud on korraga kolm asja: kompressor ja mõlemad padjad. Kompressori vahetusel tuleb kindlasti panna ka uus tema lülitusrelee. Loodan, et sõna "uus" tähendust ikka tead. Releega on seal 2 probleemi: 1. kontakt põleb ära ja ei anna ühendust, 2. kontakt kõrbeb kokku ja ei lülita kompressorit välja. Ahela voolutarve on seal 30 A kandis, lisaks mootori käivitumisel impulsina võib vool minna üle 100 A, relee on tehase poolt suht piiri peal ja ei kesta. Õige oleks sinna pista mingi 80, 100 või 150 A relee, aga siis tuleb relee pesa ringi teha. Tööstuses AC3 tarbija puhul dimensioneeritakse kontaktorid vähemalt 3 korda suuremad. Miks see teadmine autoehitajale pole jõudnud, on veidi arusaamatu. Ju siis "käib kah" stiil.

Re: 520d 2011 F11 tagumik vastu maad ja amordid tagant kadunud

Postitatud: 10.09.2023 18:04 05
Postitas seawolf
Praegu asi jonksus. Pärast kaitsme vahetust tõstis auto üles ja 1h seisis, ning ei vajunud alla. Sai Idast Tartusse sõidetud ja ei mingeid probleeme (sülitasin praegu kolm korda üle õla :D ). Eks ma nüüd Tartus olen harjunud jalgsi käima ja auto seisa niisama paar päeva. Eks siis näis, mis saab. Ja tõesti, tean mida tähendab "uus". Juba ammu käin lammerist kaarega mööda. Tuleb kokkuvõttes kallim. Ja mul on tunne, et tõesti praegu sai asja kaitsmevahetusega jonksu. Eks näis paari päeva pärast.

Re: 520d 2011 F11 tagumik vastu maad ja amordid tagant kadunud

Postitatud: 10.09.2023 20:16 58
Postitas LEDBeam
Relee vaheta kindlasti välja https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=61_3774

Asub mitte nii nagu sellel naljavendade pilldil, vaid paremal taga püsti (kaitsmeploki kõrval).

Re: 520d 2011 F11 tagumik vastu maad ja amordid tagant kadunud

Postitatud: 11.09.2023 16:34 07
Postitas patrik
Kaitsme läbipõlemine võib tâhendada ka juhtmete läbihõõrumist ülesriputatud kompressori juures juhtmete kinnituskohas
Ära jumala eest mine sinna ja kontrolli sest üle õla sülitamine parandab läbihõõrutud isolatsiooni