1. leht 1-st
E61 DPF probleem
Postitatud: 12.09.2024 15:02 39
Postitas Rasss
Tere
Vahetasin augusti keskpaigas ära õhufiltri ning peale seda tulid igasugused maf andurite veakoodid ja ka 480A ehk dpf veakood. Võtsin siis lahti ja panin uuesti ilusti selle õhufiltri tagasi, peale seda kustutasin veakoodid ära ning õhu veakoodid tagasi ei tulnud, kuid tuli tagasi dpf 480A veakood. Mõtlesin siis, et äkki kaob ise ära kalibreerides vms, aga nüüd nädal tagasi tuli idrive ekraanile DPF viga ning nüüd vaatan, et on tulnud veakoodid 480A, 481A, 4D00 ning P14A7.
Kas viga on ikkagi õhufiltris ning nüüdseks siis dpf täis jooksnud? Kas on mõttekas kohe alt ära lõigata või saaks veel autot sundima seda puhastama?
Ise ma ei ole siiani välja mõistatanud, et miks see 480A üleüldse alguses jäi ning milles see viga siis võiks olla. Enne õhufiltri vahetust seda polnud.
Autoks E61 530xd
Re: E61 DPF probleem
Postitatud: 12.09.2024 15:25 53
Postitas Kert11
ma isiklikult ei lõikaks DPF välja, sest pärast seda hakkab sumpast hoopis teise lõhnaga heitmeid välja tulema ja see võib hakata ennast ka häirima (mõni on nimetanud lausa "ala hooldatud peldikuteks" neid E6x masinaid, kust DPF on eemaldatud)
aga DPF toimimise eelduseks on, et auto on muus osas korras (poleks mingeid muid vigu mis segavad DPF põletamist nagu näiteks elektriline gaasiklapp jne), ma paneks patriku juurde aja kirja ja las ta vaatab üle, teeb selgeks kas on muidu vigu või mitte ja siis arvuti sappa ja sundpõletama
Ehk esimene eelistus vast peaks olema DPF päästmine
Re: E61 DPF probleem
Postitatud: 12.09.2024 16:32 32
Postitas RazzKalbass
Mine sõida autoga ja võta diagnostika arvuti kaasa. Koguaeg kustuta veakoodi ja lase autol DPF regen ära teha. Ma ise kõik nii tehtud saanud. Varu aega ja kannatust ja koguaeg delete veakoodi.
Kui veakood mälus on ei viida dpf põletust lõpuni. Kiirus hoia 90-100 ja pigem 4-5 käik
Võikid tegelt ka varjatud menüüst mootori temperatuuri üle vaadata.
Re: E61 DPF probleem
Postitatud: 12.09.2024 17:16 30
Postitas LEDBeam
Anna veakoodile TÄPNE tekstiline sisu sappa (kas INPA või ISTA-ga).
Kas nüüdseks on kõik lollused likvideeritud?
Re: E61 DPF probleem
Postitatud: 13.09.2024 01:14 40
Postitas Rasss
RazzKalbass kirjutas: ↑12.09.2024 16:32 32
Mine sõida autoga ja võta diagnostika arvuti kaasa. Koguaeg kustuta veakoodi ja lase autol DPF regen ära teha. Ma ise kõik nii tehtud saanud. Varu aega ja kannatust ja koguaeg delete veakoodi.
Kui veakood mälus on ei viida dpf põletust lõpuni. Kiirus hoia 90-100 ja pigem 4-5 käik
Võikid tegelt ka varjatud menüüst mootori temperatuuri üle vaadata.
Mul on kahjuks ainult OBD lugeja telefonile olemas, kui koodid kustutada siis kõik teised küll kaovad, aga 480A on püsiv ning kui peale kustutamist kohe uus scan peale teha on see kood alles. Ma kuskilt vaatasin, et see paaks kahe-kolme sekundiga olema kustutaud aga ma küll nii kiiresti ei jõua
Re: E61 DPF probleem
Postitatud: 13.09.2024 11:00 49
Postitas RazzKalbass
Sebi normaalne diagnostika vahend ja saad korda.
Kas sul pole siis voimalust panna delete codes koguaeg sõidu ajal?
Ise kasutanud Launchi. Kas mootori temp on korras autol??
Re: E61 DPF probleem
Postitatud: 14.09.2024 02:24 20
Postitas Rasss
RazzKalbass kirjutas: ↑13.09.2024 11:00 49
Sebi normaalne diagnostika vahend ja saad korda.
Kas sul pole siis voimalust panna delete codes koguaeg sõidu ajal?
Ise kasutanud Launchi. Kas mootori temp on korras autol??
Põhimõtteliselt saan peale igat scanni küll kohe ära kustutada, aga eks see võtab aega oma 20 sekundit või kuskil nii.. ma ise kardan, et sellise aja vahemikuga ei hakka dpf end küll põletama. Vaatan selle Launchi ka korra üle.
Täna hommikul kontrollin ka mootori temperatuuri üle.
Re: E61 DPF probleem
Postitatud: 14.09.2024 19:13 41
Postitas Rasss
Hetkel sain dpf sundpõletuse enda obd’ga tehtud, 50km sõitmise peale pole dpf veakood tagasi tulnud. Mootori temp püsis 100km/h sõitmise juures 88-92 kraadi.
Re: E61 DPF probleem
Postitatud: 14.09.2024 20:05 25
Postitas RazzKalbass
Väga hea

pole tänuvaatt
Re: E61 DPF probleem
Postitatud: 17.09.2024 08:29 21
Postitas patrik
Pakun, et Eeks see ōhufilter sai laiskusest sinna poolülestōstetud kaane vahele surutud ja tulemuseks osaliselt kortsus suue ōhukulumōōtja juures, mis omakorda muutis ōhuvoolu kiirust.
Mis omakorda muutis mōōtmise parameetreid
Re: E61 DPF probleem
Postitatud: 24.10.2024 20:20 46
Postitas Rasss
Toon teema tagasi üles
DPF error jälle ees ja koodid 480A ja 481A.
Tegin täna õhtul pika sõidu u 50km ja tahtsin hakata sundpõletust tegema nagu eelnevalt, aga siis panin tähele, et mootori temp ei läinud kordagi üle 60 kraadi. DPF pidi vist alles toimima hakkama 70-75c juures?
Nüüd teine küsimus on see, et tõenäoliselt termostaat siis, aga pole ju kindel, et kas egr termostaat või pea termostaat? Mõlemat pole ka ju mõtet hakata vahetama
Re: E61 DPF probleem
Postitatud: 24.10.2024 20:28 17
Postitas Tauri_V
Lihtsam on alustada EGR termostaadist. Muidugi kõige lihtsam on testida ka igaks juhuks esmalt käigukasti termostaati, et selle viga ei oleks.
Re: E61 DPF probleem
Postitatud: 24.10.2024 20:32 38
Postitas Rasss
Tauri_V kirjutas: ↑24.10.2024 20:28 17
Lihtsam on alustada EGR termostaadist. Muidugi kõige lihtsam on testida ka igaks juhuks esmalt käigukasti termostaati, et selle viga ei oleks.
Kuidas käigukasti termostaati testitakse?
Re: E61 DPF probleem
Postitatud: 24.10.2024 20:35 47
Postitas Oliver.L
Rasss kirjutas: ↑24.10.2024 20:20 46
Mõlemat pole ka ju mõtet hakata vahetama
"Inimene kaotab aastatega kõik: nooruse, ilu, tervise, auahnushood. Ja ainult rumalus ei jäta kunagi inimesi maha." Ludovico Ariosto.
Re: E61 DPF probleem
Postitatud: 24.10.2024 20:49 35
Postitas LEDBeam
Testimiseks vastavale voolikule lukustatav klamber peale. Kui millestki midagi aru ei saa, siis pigem mitte teha- võib midagi üle kuumutada.
Re: E61 DPF probleem
Postitatud: 24.10.2024 20:51 16
Postitas Rasss
Oliver.L kirjutas: ↑24.10.2024 20:35 47
Rasss kirjutas: ↑24.10.2024 20:20 46
Mõlemat pole ka ju mõtet hakata vahetama
"Inimene kaotab aastatega kõik: nooruse, ilu, tervise, auahnushood. Ja ainult rumalus ei jäta kunagi inimesi maha." Ludovico Ariosto.
Mis sa mulle öelda üritad või mis selle mõte oli?
Re: E61 DPF probleem
Postitatud: 25.10.2024 13:37 33
Postitas kurikristjan
Oliver.L kirjutas: ↑24.10.2024 20:35 47
Rasss kirjutas: ↑24.10.2024 20:20 46
Mõlemat pole ka ju mõtet hakata vahetama
"Inimene kaotab aastatega kõik: nooruse, ilu, tervise, auahnushood. Ja ainult rumalus ei jäta kunagi inimesi maha." Ludovico Ariosto.
Ma saan aru, et see on pilge kõigi termostaadide mitte vahetamise ideele. Miks peaks töökorras termostaati vahetama, ma ei mõista, ilmselt saab selle tsitaadi ka teistpidi tagasi pöörata. EGR termostaat neil autodel on peaaegu nagu kuluosa ja rikke korral mootori temperatuur ühtlasel maanteesõidul 70-75 kraadi juurde jääb. Lihtne vahetada ja testida, seega kindlasti asi, millest alustada - pole mõtet kõike kokku ostma hakata, kui viga on üsna tõenäoliselt vaid ühes.
Minu igapäevaautol on hetkel peale varuosapoe mootoritermostaate taas 2003a originaal peal, sest see töötab...