e34 esimeste amortide vahetus

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Kasutaja avatar
Rainer_U
Huviline
Postitusi: 299
Liitunud: 21.06.2004 12:39 07
Asukoht: Tallinn

e34 esimeste amortide vahetus

Postitus Postitas Rainer_U »

Uued amordid juba olemas.
Enne siukest tööd teinud ei ole.
Kas kannatab ise ära vahetada?
Auto alla minna ei saa.
Peavad mingid spetsriistad ka selleks olema?
Vaja maha võtta kõik pidurisupportid, vedrud jnejne?
e30i 316Touring => e36 318i => e34 525 TdsA => e39 528i => e46 328iA => e46 328 Ci => e46 320d => e36 318 Tds Touring
Provokaator
Huviline
Postitusi: 187
Liitunud: 30.12.2006 16:08 00
Peamine sõiduk: ZX14R

Postitus Postitas Provokaator »

Spets riistaks amordi vahetusel võiks nimetada vaid vedru tõmmitsat. Maha pole minumeelest kruvida vaja midagi. Niipalju keera asju lahti, et vedruosa tiivaalt välja ulatub.
Kui enne mutrivõtmeid käes oled hoidnud vahetad selle vedru 30 mintsaga ära.
fisher
Huviline
Postitusi: 81
Liitunud: 07.06.2006 14:40 59

Postitus Postitas fisher »

Piisab jah tõmmitsast millega vedru kokku tõmmata ja paarist võtmest, et lahti keerata püstaku poldid alt.. ülevalt tugilaagri mutrid lahti ja siis miskine suurem mutter amordi otsas. Endal oli selline kurb kogemus, et alumised poldid olid nii kinni, et ei saanudki lahti.. Lahenduseks oli püstaku eemaldamine koos õõtshoobadega(vist oli nii, päris täpselt ei mäleta). Aga on võimalik koduste vahenditega see töö sooritada küll.
Kasutaja avatar
Rainer_U
Huviline
Postitusi: 299
Liitunud: 21.06.2004 12:39 07
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rainer_U »

aga mingeid tõmmitsaid mul küll ei ole, kuidas sisi verdu saaks kokku tõmmata?
e30i 316Touring => e36 318i => e34 525 TdsA => e39 528i => e46 328iA => e46 328 Ci => e46 320d => e36 318 Tds Touring
MuiduMees
Huviline
Postitusi: 1444
Liitunud: 13.01.2006 19:11 29
Asukoht: tartu-jõgeva

Postitus Postitas MuiduMees »

schummmi kirjutas:aga mingeid tõmmitsaid mul küll ei ole, kuidas sisi verdu saaks kokku tõmmata?
kui tõmmitsaid pole ja osta ei raatsi sis minu soovitus on et mine teenindusse ;)
pole mõtet omal elu raskeks teha!!
Kasutaja avatar
Rainer_U
Huviline
Postitusi: 299
Liitunud: 21.06.2004 12:39 07
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rainer_U »

siis tuleb osta järelikult, kust osta, palju maksavad?
e30i 316Touring => e36 318i => e34 525 TdsA => e39 528i => e46 328iA => e46 328 Ci => e46 320d => e36 318 Tds Touring
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Vajalikud tööriistad saad Lasnamäe Tööriistamarketist.
Vedrutõmmitsad 2tk 100-500.-
zarniiritõmmits 1 tk 100.-
13-19 padruneid ja lehtvõtmeid
suur haamer
kruustangid
amordi kättesaamiseks püstakust suured toruvõtmed, või spets abivahend
midagit võib veel vaja minna
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
erx888
Huviline
Postitusi: 31
Liitunud: 17.01.2007 20:16 14
Asukoht: tartu

Postitus Postitas erx888 »

Olen kuulnud tarkadelt meestelt,et tõmmitsat saab asendada koormarihmaga :D .Kahjuks pole ise sihukest tööd teinud nii, et äkki keegi spetsim mees oskab öelda kas nii on võimalik :cool:
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

erx888 kirjutas:Olen kuulnud tarkadelt meestelt,et tõmmitsat saab asendada koormarihmaga :D .Kahjuks pole ise sihukest tööd teinud nii, et äkki keegi spetsim mees oskab öelda kas nii on võimalik :cool:
on küll võimalik, auto ratas võetakse ära ja püstaku alla pannakse telliskivid näiteks, siis lastakse auto alla ja tõmmatakse koormarihmad ümber vedru, pingutatakse ja auto ülesse, rihmad peavad tugevad olema :P

zarniire saab ka haamriga lahti, mina ei ole viitsinud peksta
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Rainer_U
Huviline
Postitusi: 299
Liitunud: 21.06.2004 12:39 07
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rainer_U »

või siis keegi ei lanea mingi väike raha eest tõmmitsaid? tihti ma ikka neid amorte vahetan
e30i 316Touring => e36 318i => e34 525 TdsA => e39 528i => e46 328iA => e46 328 Ci => e46 320d => e36 318 Tds Touring
MuiduMees
Huviline
Postitusi: 1444
Liitunud: 13.01.2006 19:11 29
Asukoht: tartu-jõgeva

Postitus Postitas MuiduMees »

ma võiks laenata aga suht kaugel oled !! :)
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Nende alumiste poltidega võib ränka vaeva näha. Ise keerasin ühe 1/2" saba pooleks kuigi sai kahte erinevat rooste spry'd hulgi peale lastud.
Aga sharniire eemaldada ilma tõmmitsata on teinekord veel hullem. :)
Provokaator
Huviline
Postitusi: 187
Liitunud: 30.12.2006 16:08 00
Peamine sõiduk: ZX14R

Postitus Postitas Provokaator »

Kui ikka midagi asjast ei tea, siis mida ikka koonerdada tegelikult. 300 eeq-ga vagetatakse odavamas kohas need amordid sinu autol ja ei mingit leiutamist.
Siisiki on vast õigem raha anda autoremondimeestele kes autokasutajate rahaga meile paremat teenust aina osutada saavad. Ela ise ja lase teistel ka elada ;)
Kasutaja avatar
Rainer_U
Huviline
Postitusi: 299
Liitunud: 21.06.2004 12:39 07
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rainer_U »

eks ta vist õigem ole jah, ilmad ka nii külmad, et ei kannata väga nokitseda asja kallal.
andke siis mõni hea hinnaga koha number kus ära lasta vahetada.

:)
e30i 316Touring => e36 318i => e34 525 TdsA => e39 528i => e46 328iA => e46 328 Ci => e46 320d => e36 318 Tds Touring
Kasutaja avatar
Meelis
Huviline
Postitusi: 2698
Liitunud: 05.08.2004 00:27 18
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Meelis »

erx888 kirjutas:Olen kuulnud tarkadelt meestelt,et tõmmitsat saab asendada koormarihmaga :D .Kahjuks pole ise sihukest tööd teinud nii, et äkki keegi spetsim mees oskab öelda kas nii on võimalik :cool:

Ise kunagi üritanud kruustangide vahel traadiga kokku tõmmata uusi vedrusid, aega läks, aga külge said. Peab vaatama et vastu vahtimist ei saa :D

Olen ka näinud varianti kus vedru traktori haakeraua abil kokku suruti :D
erx888
Huviline
Postitusi: 31
Liitunud: 17.01.2007 20:16 14
Asukoht: tartu

Postitus Postitas erx888 »

Ise kunagi üritanud kruustangide vahel traadiga kokku tõmmata uusi vedrusid, aega läks, aga külge said. Peab vaatama et vastu vahtimist ei saa

Olen ka näinud varianti kus vedru traktori haakeraua abil kokku suruti
Inimesi fantaasia on suur ja lai. Natuke nokitsemist ja kõik saab korda aetud :cool: :cool:
Provokaator
Huviline
Postitusi: 187
Liitunud: 30.12.2006 16:08 00
Peamine sõiduk: ZX14R

Postitus Postitas Provokaator »

Viimati (mõni aasta tagasi) lasin 300 eeqga vedrud vahetada monroe`d müüvas ja alla panevas firmas Tähetorni hotellist Pärnu suunas mäest üles ja mäeotsast paremale, mäest alla ja seal juba viida üleval (peaks olema) kus see kaarhall asub.
Siin linnas on neid kohti muidugi palju ja eesti muudes asulates Samuti, aga hinnad on täisest seinast seina.
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

aga miks te kõik püstiku alt ära kruvite amordi vahetuseks?
Kasutaja avatar
Tarmo_H
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 03.03.2006 11:28 51
Asukoht: Põlvamaa

Postitus Postitas Tarmo_H »

olen ise ka traktori haakeraua all vedrusid kokku surunud, tookord sai küll tagumisi vedrusid surutud, aga hulga lihtsam on ikka tõmmitsad muretseda.
E34 525i 141 kW
Kasutaja avatar
Reimers
Huviline
Postitusi: 6160
Liitunud: 16.01.2007 23:16 36
Peamine sõiduk: CUPRA ST400
Asukoht: Rae

Postitus Postitas Reimers »

kas pealtpoolt ei saa siis ära vahetada et on vaja püstaks maha võtta ! Oma audil vahetasin pealtpoolt ära surusin amordi kokku kätega kussjuures ja panin kaane uuesti peale :)
Kasutaja avatar
Martin_S
Huviline
Postitusi: 1421
Liitunud: 17.11.2004 14:15 06
Asukoht: Kakumäe

Postitus Postitas Martin_S »

kui amort alt kinnitusest + ülemised kinnitused 3 mutrit lahti lasta siis peaks saama amordi püstaku niisamagi kätte!!

vaata et sa siis kohe keskmist lahti ei keera :P
Kasutaja avatar
Rainer_U
Huviline
Postitusi: 299
Liitunud: 21.06.2004 12:39 07
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rainer_U »

kuna aega oli ja soe garaaz ning tööriistad ka võtta, sisi võtsin asja ise ette.
esimese vasaku amordi vahetasin ära 2,5 tunniga, rahulikult nokitsesin, puhastasin kõik jne.
esimese parempoolse amordi vahetasin ära tunni ajaga.
suhteliselt lihte asi, tüütu oli ainult vedrude kokkukeeramine :)
e30i 316Touring => e36 318i => e34 525 TdsA => e39 528i => e46 328iA => e46 328 Ci => e46 320d => e36 318 Tds Touring
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8456
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

Valdek kirjutas:aga miks te kõik püstiku alt ära kruvite amordi vahetuseks?
Aga kuidas siis?
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Tarmo kirjutas:
Valdek kirjutas:aga miks te kõik püstiku alt ära kruvite amordi vahetuseks?
Aga kuidas siis?
Lased ülevalt lahti ja võtad otsa rattakoopast välja. Vähemalt E32 ja E34 saab küll nii hakkama.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Entusjast
Huviline
Postitusi: 284
Liitunud: 07.07.2003 01:33 44
Asukoht: Keila

Postitus Postitas Entusjast »

enda omal tegin ka just nii, et tõmbasin ülemise osa koopast välja. Siit küsimus suurele ringile, et kuidas tagumisi vahetada
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

priitv8 kirjutas:
Tarmo kirjutas:
Valdek kirjutas:aga miks te kõik püstiku alt ära kruvite amordi vahetuseks?
Aga kuidas siis?
Lased ülevalt lahti ja võtad otsa rattakoopast välja. Vähemalt E32 ja E34 saab küll nii hakkama.
ei
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8456
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

Valdek kirjutas:
priitv8 kirjutas:
Tarmo kirjutas: Aga kuidas siis?
Lased ülevalt lahti ja võtad otsa rattakoopast välja. Vähemalt E32 ja E34 saab küll nii hakkama.
ei
Paistab et Valdekul on omad saladused, mida ta siin avaldama ei hakka.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Seda minagi mõtlesin.. Aga tundub, et siin ikka kõik, kes amorte vahetavad, peavad jätkama samamoodi amordi vahetamist koos püstiku mahavõtmisega :)
Kasutaja avatar
Rainer_U
Huviline
Postitusi: 299
Liitunud: 21.06.2004 12:39 07
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rainer_U »

Valdek, Valdek, avalda nüüd oma suur saladus !!! :)
e30i 316Touring => e36 318i => e34 525 TdsA => e39 528i => e46 328iA => e46 328 Ci => e46 320d => e36 318 Tds Touring
hansu
Huviline
Postitusi: 1384
Liitunud: 02.10.2005 23:06 07
Peamine sõiduk: BMW F11 535D ´13

Postitus Postitas hansu »

priitv8 kirjutas:
Tarmo kirjutas:
Valdek kirjutas:aga miks te kõik püstiku alt ära kruvite amordi vahetuseks?
Aga kuidas siis?
Lased ülevalt lahti ja võtad otsa rattakoopast välja. Vähemalt E32 ja E34 saab küll nii hakkama.
Mul küll ei õnnstunud seda ülemist otsa nii välja tõmmata, ei paindu nii alla, et mahuks välja. Mõlemad rattad olid maast lahti. Või tuleb alt ikka mõni hoob ka lahti lasta? Või peab mõlemad amordid ülevalt lahti laskma?
Vasta