1. leht 2-st

e34 roolivõim

Postitatud: 31.03.2007 12:13 03
Postitas capri_e34
e34 520, 92a.

kus see roolivõimuõli anum on? kus seda kontrollida saab ja juurde valada ja mis õli läheb, atf?

Postitatud: 31.03.2007 12:21 09
Postitas Marko S
Pilt

veidikene õlivardast allapoole,selline ümmargune :D

Postitatud: 31.03.2007 12:27 06
Postitas priitv8
Kõigil ei pruugi nii suur see anum olla, ainult roolivõimendi puhul on see paak u 1/3 sellest. Aga sama koha peal jah.
Vajaliku õli mark (ATF või CHF) on korgi peale kirjutatud.

Postitatud: 31.03.2007 23:56 25
Postitas capri_e34
tänud :cool:

Postitatud: 01.04.2007 01:09 59
Postitas Ragnar
muide seda CHF on mõttekas kohe UM minna otsima, sest täna vahetasin endal roolivõimu õli ja 2 tavalisest õli poest ei saanud aga um'st pisteti kohe 1l kanister pihku.

Postitatud: 01.04.2007 08:41 08
Postitas capri_e34
Mina leidsin anuma kus oli korgi peal CHF kirjutatud, täitsa eest vasakul, õhufiltrit ja radika kõrval, tundus nagu õige asi olevat välimuse poolest on nagu pildid, palju sinna sisse läheb, et ta nii suur on?

Palju see CHF UM-is maksis ja ise vahetasid? roolivõimust voolik lihtsalt lahti vana välja ja uus pealt sisse ja rooli keerama.?

Postitatud: 01.04.2007 09:06 22
Postitas Marko S
Ma ei hakka uut teemat tegema selleks,aga mul roolivõim undab :roll:
Kontrollisin - õlitase tolles potsikus on umbes poolepeale.Kas tähendab,et mul hakkab võim otsa saama ? :cry:

Postitatud: 01.04.2007 11:06 20
Postitas Ragnar
capri_e34 kirjutas:Palju see CHF UM-is maksis ja ise vahetasid? roolivõimust voolik lihtsalt lahti vana välja ja uus pealt sisse ja rooli keerama.?
Kuidas M50'ga e34 peal on ma ei tea täpselt aga e36 peal ma keerasin jah
lihtsalt ühe vooliku (mille kinnitus koht oli kõige alumine) lahti.
Tegelikult peaks olema mingi spets väljalaskmis koht. M60 näiteks on pumba all selline (8mm sise kuuskandiga) punn, mida saab välja keerata.

Kallad sisse ja keerad ettevaatlikult ühelt poolt teisele poole paar korda
kuni enam koledat häält ei tee :D

CHF11S maksab um'is 228eek/1l ja sellest jätkub, kui sa just kogu süsteemi mingi nipiga tühjaks ei ime.

Postitatud: 01.04.2007 11:17 50
Postitas joffe
capri_e34 kirjutas:Mina leidsin anuma kus oli korgi peal CHF kirjutatud, täitsa eest vasakul, õhufiltrit ja radika kõrval, tundus nagu õige asi olevat välimuse poolest on nagu pildid, palju sinna sisse läheb, et ta nii suur on?
Mahu järgi pole enam meeles, aga kui endal oli vaja juurde panna, siis otsisin ja leidsin sellise info- õli tase peab ulatuma ca 5mm pealepoole seda sõela, mis seal potsikus kõige peal on. Kui on selline potsik, siis jagub sellest õlist ka tagumistele nivooamortidele, mis vähese õlikoguse juures oma ülesannet ei täida.

Postitatud: 02.04.2007 21:55 49
Postitas capri_e34
kindel et peab üle selle sõela olema? ma mingi pool liitrit panin sisse ja veel ei tulnud.

Postitatud: 02.04.2007 22:07 40
Postitas joffe
capri_e34 kirjutas:kindel et peab üle selle sõela olema? ma mingi pool liitrit panin sisse ja veel ei tulnud.
Mul hakkas kompu midagi mulisema amortide kohta vms., kui auto kord sõidul rahvast täis oli. Oli ka diagnostikaks aeg kinni pandud, nii et küsisin seal, et mis võiks olla. Teadjamees lausus, et mul nivooamordid ja paistab, et õli vähevõitu. Otsisin pool Tartut läbi, lõpuks kodusest Valgast sain ja panin juurde 400 ml. Aga paistab, et sul üldse hea, et veel roolivõim töötas. Pane aga, see taseme värk on kindel! ;) Seal veel selline asi, et pead panema sama värvi õli, mis sees on. Muide läheb sinna ka automaatkasti õli. Mul on punane ja panin juurde ADDINOL´i ATF DIID.

Postitatud: 02.04.2007 22:38 37
Postitas Ingmar
Ragnar kirjutas:muide seda CHF on mõttekas kohe UM minna otsima, sest täna vahetasin endal roolivõimu õli ja 2 tavalisest õli poest ei saanud aga um'st pisteti kohe 1l kanister pihku.
Sama siin, ka ma tegin samasuguse otsingu läbi.
Ühel mu tuttaval on ka nivooamordid taga, suur õlikopsik ees, aga ikkagi CHF läheb sisse.
Kas neid nivooamortidega ühes roolivõimu süsteeme tehti siis kahesuguseid?
Kindlasti minnakse ka odavamat teed ja vahetatakse CHF ATF-i vastu.
Oli see ATF kleepekas ka õlikopsiku peal?
User Manuali järgi läheb E34-a sisse ainult CHF (ka mingi LHM).

Postitatud: 02.04.2007 22:46 09
Postitas joffe
inxx kirjutas: Kas neid nivooamortidega ühes roolivõimu süsteeme tehti siis kahesuguseid?

Oli see ATF kleepekas ka õlikopsiku peal?
Pole mahtigi saanud vaadata, mis kleepsuga tegu- mulle öeldi, et peaasi on värv ja mina uskusin. ;) Ja asi ju töötab mingite anomaaliateta. :) Missugused on need kahesugused? :?

Postitatud: 02.04.2007 22:49 32
Postitas Ingmar
CHF on roheline, ATF punane.
Kahesuguseid selles mõttes, et kui süsteem tarbib originaalis teist õli, siis peaks olema selleks ka põhjus, st süsteem peaks olema teistsugune.

Postitatud: 02.04.2007 22:55 52
Postitas joffe
inxx kirjutas:CHF on roheline, ATF punane.
Kahesuguseid selles mõttes, et kui süsteem tarbib originaalis teist õli, siis peaks olema selleks ka põhjus, st süsteem peaks olema teistsugune.
No minu õli oli küll punane- sestap sai ka punast lisatud. Mis puutub originaali, siis on lähemal ajal kavas UM- ist välja osta nn. auto tehasepoolse varustatuse "list", tea, kas seal ka kirjas, mis mahlad ta tehases sisse sai? ;)

Postitatud: 03.04.2007 00:18 47
Postitas siim_s
joffe kirjutas:
inxx kirjutas:CHF on roheline, ATF punane.
Kahesuguseid selles mõttes, et kui süsteem tarbib originaalis teist õli, siis peaks olema selleks ka põhjus, st süsteem peaks olema teistsugune.
No minu õli oli küll punane- sestap sai ka punast lisatud. Mis puutub originaali, siis on lähemal ajal kavas UM- ist välja osta nn. auto tehasepoolse varustatuse "list", tea, kas seal ka kirjas, mis mahlad ta tehases sisse sai? ;)
Miks seda osta vaja on? :?
Otsi oma auto VIN kood üles ja kasuta huvi pärast järgnevaid linke:

http://www.e34.de/vin/index.php
http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

jne

Postitatud: 03.04.2007 08:21 26
Postitas joffe
siim_s kirjutas:
Miks seda osta vaja on? :?
Otsi oma auto VIN kood üles ja kasuta huvi pärast järgnevaid linke:

http://www.e34.de/vin/index.php
http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

jne
Sel lihtsal põhjusel, et teada saada, mis konditsioonis auto tehaseväravatest välja veeres.
Need lingid ei andnud midagi uut! :?

Postitatud: 03.04.2007 09:04 52
Postitas Ragnar
inxx kirjutas:Oli see ATF kleepekas ka õlikopsiku peal?
User Manuali järgi läheb E34-a sisse ainult CHF (ka mingi LHM).
Mitte kleepekas vaid korgi peal on pressitud kiri ATF only.
535 mul oli selline näiteks.
Praeguse masina korgi peal on CHF 11.S
User manualist kuskil oli vist kirjas küll mis õlid on võimalikud aga
samas on ka kindel nõue, et juhinduda anuma peal oleva markeeringu järgi.


Mis nendese õli pottidesse puutub siis realoem järgi peaistab, et
väike ATF oma on ainult tavalistel aga võib ka suur olla.
Suur CHF oma on nivooamortidega ja ASC'ga masinatel, neil väikest kindlasti ei ole.

Postitatud: 03.04.2007 12:12 20
Postitas Ingmar
Ka väiksesse kopsikusse läheb originaalis CHF, mitte (nagu ma aru sain) ainult ATF.
Kuidas veojõukontroll on seotud roolivõimu ja/või nivooamortidega?
Minu teada on suur roolivõimu kopsik siis, kui taga on nivooamordid, vastasel juhul alati väike.

Postitatud: 03.04.2007 12:18 51
Postitas priitv8
inxx kirjutas:Minu teada on suur roolivõimu kopsik siis, kui taga on nivooamordid, vastasel juhul alati väike.
Või kui on ASC+T.
Neil juhtudel on roolivõimu pumbaks tandempump ja mõlemad pooled pumpavad sama CHF-i. Üks roolikarpi, teine nivooamortide rõhuakudesse või ASC+T hüdroseadme rõhuakusse.

Postitatud: 03.04.2007 13:40 38
Postitas Ragnar
ilmselt nii, sest nivooamorte mul pole aga ASC on ja on ka suur anum.

Sama keegi võiks kinnitada kuhu maani see õlitase peab jääma ikkagi.
Väiksel potil oli õlivarras korgi küljes ja seal kriipsud peal.
Suurel potil aga pole ühtegi viidet ega märki taseme jaoks.
Praegu valasin nii et anuma sees olev mingi alumiinium kobakas oleks
üleni õli sees. Sõelani on veel mitu cm tühja ruumi. :?

Postitatud: 03.04.2007 14:37 00
Postitas priitv8
Tase peaks olema sõela alaservani.

Postitatud: 03.04.2007 14:44 58
Postitas joffe
priitv8 kirjutas:Tase peaks olema sõela alaservani.
Kust sa seda võtad? Minu väite kinnitus peitub auto ekspluatatsioonijuhendis! ;)

Postitatud: 03.04.2007 15:00 58
Postitas priitv8
joffe kirjutas:
priitv8 kirjutas:Tase peaks olema sõela alaservani.
Kust sa seda võtad? Minu väite kinnitus peitub auto ekspluatatsioonijuhendis! ;)
OK, see 5mm on antud koguse juures rohkem selle tähendusega, et silmaga näha oleks.

Postitatud: 03.04.2007 15:52 52
Postitas joffe
priitv8 kirjutas:OK, see 5mm on antud koguse juures rohkem selle tähendusega, et silmaga näha oleks.
Seda ütled sina, tegelikult ei saa ajada sellist rida a la õli pange niipalju, et näha oleks. :|

Postitatud: 03.04.2007 17:07 50
Postitas priitv8
joffe kirjutas:
priitv8 kirjutas:OK, see 5mm on antud koguse juures rohkem selle tähendusega, et silmaga näha oleks.
Seda ütled sina, tegelikult ei saa ajada sellist rida a la õli pange niipalju, et näha oleks. :|
Palju Sa arvad, mitu milliliitrit need 5mm selle suure õlipoti mahu juures teevad? Ja mille järgi Sa hindad, kas panid 3, 4 või 5mm üle sõela põhja? Igal juhul peab raamatu järgi õli olema vähemalt sõelani, sest mingit mõõtevarrast seal ei ole.
PS olen isegi mõelnud, et võiks panna E32 õlitaseme anduri sinna.

Postitatud: 03.04.2007 17:21 45
Postitas Ragnar
Kussjuures sõela kõrgus pole ju fikseeritud.
Minu masinal on igatahes nii ,et seal all on verdu ja pealt muttrit keerates
on sõela oma 10mm kindlasti võimalik allapoole suruda kui ta vedru vabas oleks oleks. :roll:

Minujaoks on asi selge igatahes. Kallan kõik mis kanistrisse üle jäi juurde.

Postitatud: 03.04.2007 17:25 41
Postitas joffe
priitv8 kirjutas:Palju Sa arvad, mitu milliliitrit need 5mm selle suure õlipoti mahu juures teevad? Ja mille järgi Sa hindad, kas panid 3, 4 või 5mm üle sõela põhja? Igal juhul peab raamatu järgi õli olema vähemalt sõelani, sest mingit mõõtevarrast seal ei ole.
PS olen isegi mõelnud, et võiks panna E32 õlitaseme anduri sinna.
Pole minu asi arvestada, mitu ml see teeb. Kui sinu raamat ütleb, et kuni sõelani, pead rõõmu tundma, sest tuled odavamalt välja. Minu raamat näitab, et 5mm üle sõela ja üritan seda järgida kasutades mõõtmiseks käepäraseid vahendeid. Asi pole väärt pikemat diskuteerimist. :)

Postitatud: 03.04.2007 17:33 39
Postitas priitv8

Postitatud: 03.04.2007 19:03 34
Postitas joffe
Noh, ja on ju seal kirjas, et nivooamortide korral bla-bla-bla peab õlitase olema ca 5 mm üle sõela. :roll: