1. leht 1-st

E34 konditsioneeri kompressori vahetus

Postitatud: 05.04.2007 12:53 04
Postitas 525touring
EDIT:
Uus probleem!

On vaja kompressor ära vahetada, kuna vana on katki.
Ei ole seda tööd varem teinud ning küsin üle, sest ei teahaks et midagi nö kahe-silma-vahele jääb.

Põhimõtteliselt keeran kompressorisse minevad voolikud lahti, keeran kompressori kinnitustest lahti ja saan selle kätte?

"Uue" kompressori keeran sama valemiga külge tagasi?

Kas pean veel midagi olulist silmas pidama kompressori vahetamisel?
Kuskilt on mingi segane vaakumi jutt kõrvu jäänud?
Freoon tuleb nagunii uus panna/täita ju.
Äkki jagaksite juhtnööre.

525i Touring '92
Suured tänud!

Postitatud: 05.04.2007 13:28 31
Postitas priitv8
Elektrivent lisab genekale koormust?

Postitatud: 05.04.2007 22:55 47
Postitas Ingmar
Aga on see pöörete langemine siis normaalne nähtus?
Ei tahaks uskuda.
Mul langevad pöörded nii kondi kui ka siseõhu nupu vajutamisega.
EDIT: Ikka lisab pöördeid, mitte ei langeta.
Läks veidike sassi. :D

Postitatud: 06.04.2007 00:52 19
Postitas priitv8
inxx kirjutas:...kui ka siseõhu nupu vajutamisega.
Sest siis lülitub ka kont taha. Samas mul ikka lisab (tuntavalt) pöördeid kui kliima kompressor rakendub.

vahetus

Postitatud: 16.05.2007 13:40 18
Postitas 525touring
Küsimus siis esimeses postis :)

Postitatud: 16.05.2007 19:54 37
Postitas onkyo
Kompressor käis vist kahe poldiga kinni, kindlasti lase poldid ennam lahti võttmist rooste lahtistiga üle kuna mul läks üks polt katki jama kui palju. Sissetulevad kliima torud küljes ära, rihm ka maha võtta. Oleks hea ka kliima torude tihendid uued panna mis kompressorisse tulevad. Muud erilist küll ei olnud ainult tuleb torustik ennem 134A külmaine sisse lastmist mingi spets õliga läbi last.

kompressor

Postitatud: 16.05.2007 20:07 24
Postitas 525touring
siis peaks kõik sujuma.
Tänud!

Tihendid mingid spetsiaalsed ja UM'st?

Postitatud: 16.05.2007 20:22 36
Postitas onkyo
ei ole just spetsiaalsed BMW le vaid on mõeldud konditsioneerile, sellised rohelised ja diameetrilt ümarad.

Postitatud: 16.05.2007 22:23 01
Postitas Kuuno_R
Kui tegu on uue kompressoriga siis selles peaks olema õige kogus õli juba sees.

Postitatud: 16.05.2007 23:23 38
Postitas onkyo
uus kompressor paistis esialgsel vaatlusel küll kuiv aga sisse paraku ei näinud. Samas on vaja õlitada kogu kondi torustik nii ,et sellest ei pääse ikkagi!

Postitatud: 17.05.2007 17:24 19
Postitas 525touring
kompressor on kasutuses olnud ja sees paistis olevat selline rohekas määre, paks.

Oletame et ei õlita torustikku, mis siis juhtub?
Teeb kompressorile haiget? :?

EDIT:
onkyo kirjutas:Samas on vaja õlitada kogu kondi torustik nii ,et sellest ei pääse ikkagi!
VTA tehnikast küsisin just..
Õli kõib siiski ainult kompressori sisse ja see siis omakorda ajab seda koos külmainega ringi??

Räägi lähemalt äkki kuidas seda torustikku siis veel vaja õlitada? :shock:

Postitatud: 18.05.2007 09:38 44
Postitas onkyo
rohelise määrde puhul võib tegemist olla värvainega mis lastakse samuti süsteemi ,et edaspidi kontrollida lekkeid ( UV lambiga )
Õli lastakse jah sellepärast sisse ,et külmaine seal paremini voolaks kui ma õigesti mäletan siis mida soojem on ilm seda kehvemini ta voolab.
Õli lasti minu auto süsteemi ennem külmaine sisse laskmist ja seda samast kohast kust külmainegi sisse läks. Pandi kaks voolikut sinna taha ja siis kompressor lasi seal mingi 10 minni õli ringi.

Postitatud: 18.05.2007 11:37 33
Postitas Andrez
Õli on seal ikka kompressori määrimise eesmärgil, külmaaine liigub mööda torusid nagu vesi või gaas (sõltuvalt siis sellest, kas ta on kõrge või madala surve pool) ja temal pole õlist sooja ega külma. Roheline mögin on jah marker aine mida kasutatakse lekete leidmiseks. Autodatas on täpselt kirjas, mitu ml õli peab lisama iga komponendi vahetusega, näiteks toru vahetusega lisatakse 10ml, radiaatori vahetusega 20-30ml jne.

Postitatud: 18.05.2007 16:46 21
Postitas Kuuno_R
Ja kompressori vahetusel 180...200 ml õli.
Peab olema PAG õli R 134 a puhul.

Postitatud: 22.05.2007 13:30 45
Postitas 525touring
Kuuno_R kirjutas:Ja kompressori vahetusel 180...200 ml õli.
Peab olema PAG õli R 134 a puhul.
Selge. PAG õli, kuid kust kohast tuleb see õli lisada kompressorisse, kas sealt samast peal olevast august, kust freooni voolikud sisse lähevad? :roll:

Postitatud: 22.05.2007 22:32 24
Postitas Kuuno_R

Selge. PAG õli, kuid kust kohast tuleb see õli lisada kompressorisse, kas sealt samast peal olevast august, kust freooni voolikud sisse lähevad?
Täpselt nii.

Postitatud: 08.08.2007 21:12 11
Postitas DemiGod
tekkis kysimus, et tahaks teada mis asi mu autol siis on :D kas kliima v6i kont ??? auto 89a 530i. jutuj2rgi olen aru saanud et kont,aga probla on selles et kylma ei tule.olen ka teadlik et kuskil pidi midagi t2itma aga kus ja mida seda ei tia.pidi freoon olema.kus sihukseid asju ka t2idetakse ja palju maxab ?? suht segane jutt :D aga loodan et saite aru

t2nud ette