1. leht 1-st

E39 2002 td läheb keema

Postitatud: 20.06.2007 19:54 16
Postitas anders
Umbes nädal jupsib ja peksab ette kirja Check Coolant Level, olen peale seda kontrollinud jahutusvee taset peale jahtumist ja see tundus enamjaolt normis olevat.Esimest korda aga kui nii tegi oli ülisoe ilm ja peale kontrolli valasin antifriisi juurde.Paagis puudub aga huvitaval kombel igasugune nivoo taseme märk, nii ei teagi kui palju sinna valada.Valasin ca 70% paagi mahtuvusest.Täna aga läksin pizzat ostma ja sel ajal tekkis auto alla loik ja terve paak kees välja.Lasin autol seista ja valasin juurde.Sain sõita linnas umbes 1,5 tundi ja ummikus hakkas jälle keema ja nüüd juba nii rängalt, et lälitasin kondi välja ja puhurid soojapeal põhja.Taas liiklusvoolu sattudes ei olnud autol enam jõudu, kuigi temperatuurinäidik oli taas läinud (poole) normaalse peale.Pikemalt järele mõeldes meenus , et on ennemgi ummikutes läinud temperatuuri näidik umbes kolmveerandini skaalal.Mis arvate kas nüüd siis plokikaan kõver või mingi lihtsam asi, sõitma enam igaljuhul ei julge minna?Tegemist on siis 2002a E39 Touring diiselautoga, mis toodud 2 kuud tagasi saksast.

Re: E39 2002 td läheb keema

Postitatud: 20.06.2007 20:06 53
Postitas Veljo_V
anders kirjutas:Umbes nädal jupsib ja peksab ette kirja Check Coolant Level, olen peale seda kontrollinud jahutusvee taset peale jahtumist ja see tundus enamjaolt normis olevat.Esimest korda aga kui nii tegi oli ülisoe ilm ja peale kontrolli valasin antifriisi juurde.Paagis puudub aga huvitaval kombel igasugune nivoo taseme märk, nii ei teagi kui palju sinna valada.Valasin ca 70% paagi mahtuvusest.Täna aga läksin pizzat ostma ja sel ajal tekkis auto alla loik ja terve paak kees välja.Lasin autol seista ja valasin juurde.Sain sõita linnas umbes 1,5 tundi ja ummikus hakkas jälle keema ja nüüd juba nii rängalt, et lälitasin kondi välja ja puhurid soojapeal põhja.Taas liiklusvoolu sattudes ei olnud autol enam jõudu, kuigi temperatuurinäidik oli taas läinud (poole) normaalse peale.Pikemalt järele mõeldes meenus , et on ennemgi ummikutes läinud temperatuuri näidik umbes kolmveerandini skaalal.Mis arvate kas nüüd siis plokikaan kõver või mingi lihtsam asi, sõitma enam igaljuhul ei julge minna?Tegemist on siis 2002a E39 Touring diiselautoga, mis toodud 2 kuud tagasi saksast.
Sul hakkas mootor juba kinni pooma, aga ilmselt vabajooksu sidur nahkas!

Postitatud: 20.06.2007 20:38 44
Postitas aise
pakuks kah, et termosidur nahkas. endal läks huvitaval kombel sedasi katki, et ei lahutanud enam st. käis mootoriga 1:1´le, enamus juhtudel läheb ikka vastupidi. jahutusvedeliku õige taseme saad ainult külma mootoriga! soojalt paisub päris kõvasti ja näitab rohkem, kui juurde paned siis punast, see on pikema eaga ja alumiiniumile parem vist ka.

Postitatud: 20.06.2007 20:43 29
Postitas anders
Tänan mehed.Ausalt ei ole kuulnudgi sellisest asjast nagu termosidur?Millega on tegu ja mis selline vidin ka maksta võib?

Postitatud: 20.06.2007 20:46 43
Postitas anders
Aga kuidas teada palju lisada jahutusvedelikku?Mingit nivood pole näha kusagil.Ja kui on kliimaga auto kas siis panna ikka antifriizi?

Postitatud: 20.06.2007 20:50 59
Postitas aise
anders kirjutas:Tänan mehed.Ausalt ei ole kuulnudgi sellisest asjast nagu termosidur?Millega on tegu ja mis selline vidin ka maksta võib?
radiaatori taga olev ventikas on selle termosiduri küljes ja vastavalt radiaatori temperatuurile tõstab või langetab ventika kiirust (mehhaaniline). UM hind on ligi 3k aga nö B osa (tootja sama mis originaalil) peaks saama 1,5k eest kuskil (sachs näiteks)
anders kirjutas:Aga kuidas teada palju lisada jahutusvedelikku?Mingit nivood pole näha kusagil.Ja kui on kliimaga auto kas siis panna ikka antifriizi?
poes müüakse valimis kontsentraati (ei tea kas läks õieti) -36C. vett ei soovita.

Postitatud: 20.06.2007 21:21 57
Postitas Silwer
Termosidur = detail nr. 2: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

Jahutusvedelikku võid ka täis valada - üleliigne jookseb ise välja.

Postitatud: 21.06.2007 22:44 38
Postitas Viljar
Üldiselt on praktika näidanud, et väga tihti on radikad koledasti umbes ja kliima ning suure radika vahel lausa varesepesa, seega oleks mõistlik radikad autost eemaldada ja survekaga korralikult puhtaks pesta.
Teinekord teeb selline toiming imesi.