1. leht 1-st

E34, linnas temp punane

Postitatud: 11.08.2007 16:46 17
Postitas capri_e34
Eile õhtul, tipptunni ajal, linnas sõites, või siis vahepeal rohkem seistes, oli temp andur pikalt punases, kui ummikust sai minema siis langes norm peale, ja korra punasega seisma jäädes enam ei läinud punasesse ka.

Et kas see on tavaline, et läheb punasesse ummikus istudes, ventikas töötas igatahes, sammas mille järgi seda jahutusvedeliku taset mõõta, on seal kusagil mingi mõõdupuu? muidu jah suht palav ilm oli, õhu temp näitas 39 kraadi, kui seisin, pärast muidugi kukkus 26 peale.

Postitatud: 11.08.2007 17:59 14
Postitas teet3
Normaalne, ei ole ta kindlasti kohe. BMW peab suutma temp. hoida nii kuumas kui külmas.
Sellest korras ventikast sa võiksidki vea otsimist alustada, äkki on viskosidur läbi ja kulgeb lihtsalt võlli otsas aga ei puhu. Kontrollida sai nii, et külmast peast käib vabalt, aga kuumalt ei käi. Vaata üle ja kui korras, eks pöördu uuesti.
Edaspidi ei soovita sul temperatuuri punasele lasta, võib kalliks maksma minna.

Postitatud: 11.08.2007 18:51 27
Postitas capri_e34
no ventikas käis kuumalt ka ja käib ka külmalt. Aga kust ma näen palju radikas jahutusvedeliku on? vot seal radika kõrval, kust sisse saab valada on ainult põhjas natuke näha seda, et äkki selle tase madal ja sellest läks nii kuumaks?

Postitatud: 11.08.2007 19:12 11
Postitas darklight
capri_e34 kirjutas:no ventikas käis kuumalt ka ja käib ka külmalt. Aga kust ma näen palju radikas jahutusvedeliku on? vot seal radika kõrval, kust sisse saab valada on ainult põhjas natuke näha seda, et äkki selle tase madal ja sellest läks nii kuumaks?
mul oli ka temperatuuriga probleeme, silmaga ei saand midagi sellest ventika kiirusest aru, käis küll koguaeg. Pärast siiski selgus et ta vajab parandust, nüüd teine asi kohe. Ja sa võid ju iga kell natuke tosooli peale valada kui arvad et vähe sees

Postitatud: 11.08.2007 19:26 59
Postitas capri_e34
palju sul parandus maksma läks ja mis täpsemalt oli?

ma tegin just väikse ringi ja siis jätsin auto käima kui koju tagasi jõudsin ja vaatasin et temp hakkas kohe üle normi tõusma, praegult vaatan panen väikse solksu vett sinna juurde radikasse et kui sellest äkki abi, sest ma täpselt ei tea mis seal hetkel sees on ei riski kohe tosooli valada, talvel ostsin auto ja ise pole jahutusvedeliku vahetanud. On mingid erilised soovitused ka muidu BMW-dele selle jahutusvedeliku suhtes?

Postitatud: 11.08.2007 19:30 37
Postitas darklight
capri_e34 kirjutas:palju sul parandus maksma läks ja mis täpsemalt oli?

ma tegin just väikse ringi ja siis jätsin auto käima kui koju tagasi jõudsin ja vaatasin et temp hakkas kohe üle normi tõusma, praegult vaatan panen väikse solksu vett sinna juurde radikasse et kui sellest äkki abi, sest ma täpselt ei tea mis seal hetkel sees on ei riski kohe tosooli valada, talvel ostsin auto ja ise pole jahutusvedeliku vahetanud. On mingid erilised soovitused ka muidu BMW-dele selle jahutusvedeliku suhtes?
termosiduri parandus oli 300.-, mul suutis ta saba anda koos termostaadiga, mis maksis mingi 200.- vms krooni b-osana.

Postitatud: 11.08.2007 19:36 27
Postitas teet3
mis mootoriga üldse tegu on? Minu vana 525tds kuumutas nii kõvasti, et pidin lõpuks plokikaane vahetama. Kaas+töö ligi 13K niiet katse-eksitus meetod ja tosooli pealt kokku hoidmine ei ole kõige mõistlikum.

Re: E34, linnas temp punane

Postitatud: 11.08.2007 19:47 38
Postitas mel76
capri_e34 kirjutas:Eile õhtul, tipptunni ajal, linnas sõites, või siis vahepeal rohkem seistes, oli temp andur pikalt punases, kui ummikust sai minema siis langes norm peale, ja korra punasega seisma jäädes enam ei läinud punasesse ka.

Et kas see on tavaline, et läheb punasesse ummikus istudes, ventikas töötas igatahes, sammas mille järgi seda jahutusvedeliku taset mõõta, on seal kusagil mingi mõõdupuu? muidu jah suht palav ilm oli, õhu temp näitas 39 kraadi, kui seisin, pärast muidugi kukkus 26 peale.
Mul oli õhk sees ja sama jama !!!!!!Peale õhutust oli asi korras!

Postitatud: 11.08.2007 19:53 10
Postitas capri_e34
no mul ei tohiks õhk olla sees, kuna ennem polnud probleemi ja nüüd üht äkki, ma loodan et asi siis kas väheses jahutusvedelikus või siis ventikas, mulle see nuputamine ei meeldi kui kohe viga ei leia


Aga mitu liitrit jahutusvedeliku läheb? ja mida soovitate?

mootor oli 2.0 see m50 või midagi 92 aasta

Postitatud: 11.08.2007 21:17 25
Postitas nemps
radika paisupaagil on ju kriips ja kiri peal, oli vist kaltstand ehk külma mootoriga peaks tase seal kriipsu juures olema. Samas väiksed tasemeerinevused ei tohiks tempi mõjujtada. Jahutusvededlikku läheb 10 komadega liitrit ja antifriisi

Postitatud: 11.08.2007 22:06 49
Postitas capri_e34
Ma plaanin nüüd esmaspäeval siis tippautosse minna ja panna aja kinni, õnneks hakkas just puhkus muidu oleks väga kööga olnud. Aga äkki keegi seletaks kuidas see vent seal töötab täpsemalt, mis asi ta ringi paneb käima, sest minumeelest käib ta pidevalt ühe kiirusega aga kas ta peaks siis hakkama mingi temp.-i juures kiiremini käima?

ja jahutusvedeliku vahedamiseks tõmban lihtsalt sealt alt vooliku lahti?, sellest piisab?

Postitatud: 11.08.2007 22:56 04
Postitas CrazyBull
Jahutusvedelikuu piab olema piaaegu poole anumeani, mis on radika kõrval. Seal on ka joon kylje pial, kiri juures "KALT" st saksa keeles kylmalt, et siis, kui mootor on jahtunud, siss soovitav on jahutusvedeliku nivoo sealmaal.

Postitatud: 12.08.2007 09:13 00
Postitas nemps
pane otsingusse termosidur ja loe, jahutusvedeliku vahetuseks peaks mootoriblokis mingi punn olema , täpsemalt ei viitsi praegu otsida , siin samuti otsing abiks.

Postitatud: 12.08.2007 10:12 09
Postitas capri_e34
ok, otsin ja loen.

aga kuidas termosidur on inglis keeles :oops:

Postitatud: 13.08.2007 13:19 28
Postitas Hornet
Fan clutch

Postitatud: 13.08.2007 14:33 54
Postitas TarmoV12
kuuma mootoriga peavad gaasi andes ventilaatori pöörded oluliselt tõusma, kaasneb iseloomulik ventilaatori vuhin. kui seda ei teki, on termosidur pekkis..

Postitatud: 23.08.2007 22:52 04
Postitas Juhtmejupp
Lisaksin omalt poolt , et reeglina on viga ka ummistunud radiaatoris , seda nii seestpoolt kui väljast. Viskosidur tühikäigul ei olegi eriti võimeline jahutama. Selleks ongi seda tüüpi autodel suuremamahulisemad radiaatorid võrreldes elektriventilaatoriga masinatest.

Postitatud: 24.08.2007 07:46 53
Postitas toivoku
oeh, 100% sul visko kutu.

Postitatud: 29.08.2007 11:08 29
Postitas X-driver
mul 525-l oli veepump mineku äärel ja lõpuks kooles ää. muidugi seda saad kontrollida nii et, kui mootori temp normis või veits üle, siis katsu radikat keskelt äärte poole, kui keskelt külm ja äärtest veits leigem võibki veepump olla. kui üldse külm siis vist termostaat.