1. leht 1-st

e34 525tds automaat gaasipedaalil tühi koht

Postitatud: 25.01.2008 14:20 32
Postitas kaupz
525tdsa t e34 105kw automaat

kohapeal gaasi ühtlaselt vajutades tõusevad pöörded 700-1200
siis langeb tagasi u 900peale (ikka ühtlaselt edasi vajutades)
ja siis mingi hetk hakkab jälle ühtlaselt tõusma.

vahepeal on tühi koht.

pärast tühja kohta ei hüppa pöörde sammuga kõrgemale,
vaid tõus jätkub sealt kus pooleli jäi(kuhu tagasi langes).

eelmine omanik on korra samal põhjusel juba vahetanud gaasipedaali andurit, kuid pani kasutatud jupi.
vana anduri lammutamisel selgus et enamus 6-7cm pikkusest jupist on suur vedru (jala vastutoeks) ja ainult otsast 2,5cm paksune osa on andur.
see on aga plast korpuse sees ja liimi/epot täis valatud.

võll mis läheb hoovast, läbi vedru, mille otsa kinnitub andur, on ümargune,
ei mingit soont/kanti, ei saagi aru, kas koonusega peab haakuma?

kui nii siis tundub et koonus libiseb läbi.

samuti on kiirendamisel jama, kohati on pedaalil "tühi auk"

Postitatud: 25.01.2008 16:13 22
Postitas Cert85
Pedaali asendiandurit annab tegelikult mõõta.

Postitatud: 25.01.2008 22:32 54
Postitas kaupz
bosch number 0 205 001 006
bmw kood 13.62 - 2 244 132(internetist leidsin)

homme peaks UM hinna ka küsima,
ja enne oleks hea ikka kuskil romulas proovida saada. kas ikka on süüdlane.

eelmine omanik ütleb et "rike" tekkis järsku, mitte ei "kulunud sisse"

vana andurit uurisin veel.
elektri osa käib võlli otsa üli kõvasti ja vedru korpuse küljest ning võlli otsast maha sikutades (kruvikeerajat vahele ajades eri külgedest) murdus ilmselt poteka südamik lahti.
kollase ja halli (kontaktid 8 ja 5 vahel) suutsin takistuse tuvastada.
kuid lahti murdunud südamikuga ei liigu see üldse mitte ühtlaselt.

suurusjärk on 1000-1300oomi

kuna andur ise on liimi/laki sisse valatud, siis seal tinutada/vahetada midagi ei saa.
jääb vaid üle proovida kas teisega töötab ja siis ära osta.

Postitatud: 02.02.2008 15:28 39
Postitas kaupz
kruvisin katte maha, et näha kus "potekas" ja pistik on, et romulas proovida saaks.

võtsin pedaali hoova küljest ära 6mm mutriga koonuse pealt,
ja panin vana küljest ainult lühikese hoova külge, et käega proovida liigutada. kas käib ühtlaselt või on tunda mingi jõnks.

panin mootori tööle ja kõik toimis nii nagu peab.
järeldasin et ju oli hoob lihtsalt nõrgalt kinni koonusel.
jala vastu toe vedru jälle omakorda suhteliselt tugev.
ilmselt siis vajus keskelt tagasi mingi hetk.

panin pedaali uuesti külge ja pingutasin piisavalt.
ja siis sõitma. töötab.
liigub ühtlaselt ja automaat jõuab ka 5. käigu sisse panna
pöörded 1500p/m u 95km/h (enne venitas neljandaga ja u 2200p/m)

600.- jäi romulasse investeerimata :)