1. leht 1-st

lähituled põlesid läbi, ülelaadimine 18,5V 4500rpm e34 tdsa

Postitatud: 03.02.2008 12:59 01
Postitas kaupz
92a 525tdsa põlesid eile pooltulede pirnid korraga läbi.
kõik muud pirnid jäid terveks ja pooltulede sulavkaitsmed ka.
kuigi samal hetkel põlesid ka täistuled. ka need jäid terveks.

mõõtsin töötava mootoriga akult volte.
tühikäik kuni 3900rpm on pinge 13,9V

kuskil 4200-4500 viskab aga 18 ja natuke peale volte.

generaator on lastud remontida paarkümmend tuh.km tagasi Melasis 2006okt

kas pingeregulaator on genekaga ühes koos?
mida suuremad pöörded, seda rohkem volte generaator välja annab?
et siis seal 4500rmp saab pingeregulaatoril "jõud otsa" ning ei stabiliseeri enam?

Postitatud: 03.02.2008 13:06 37
Postitas AARE540
Pingeregukaator ehk tablett on ühes tükis harjadega ;)

Postitatud: 03.02.2008 13:14 36
Postitas kaupz
kas selle jupi saab kätte ilma genekat päris maha võtmata?

kuskil mujal ei saa ju rike olla?

siit ei leiagi generaatorit:
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... 7396&hg=61

Postitatud: 03.02.2008 13:21 11
Postitas AARE540
Noh, ma omal võtsin geneka päris maha, altpoolt sain kenasti ligi, pole keerulist midagi :)
Genekas sul SIIN ;)

EDIT: V8 küll omal...

Postitatud: 03.02.2008 13:25 33
Postitas Maiks
Tds´il saab pingeregulaatori kätte ilma genekat maha võtmatta. Umbes 10 minuti töö.
Kui sul Valeo genekas, siis on tablett otsakaane taga peidu.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=22

Postitatud: 04.02.2008 18:54 45
Postitas kaupz
hakkasin mina siis kruvima.
kate 3x 8mm võtmega mutriga
siis geneka jäme väljund ots 1x 13mm võtmega
teine peenem ots 1x 8mm võtmega jälle.

regulaator ise veel 2x 8mm võtmega mutriga.
vaatasin Maiks postitatud pilti ja lootsin et tuleb välja. aga ei.

otsisin veel pilte ja nägin et harjade taga on "peidus" veel üks kontakt.
http://www.transpo.de/cgi-win/product.exe?M511

piilusin ja kobasin ja leidsingi 7mm võtmega poldi.
ja ära ta tuligi.

tootekood Valeo 2541404

homme saan Melasist hinda küsida.

Postitatud: 04.02.2008 19:51 08
Postitas Maiks
Selle peidus kruvi leidmine võttis endalgi alguses aega, aga see kuramuse valeo tablett maksab 500 krooni ringi.

Postitatud: 04.02.2008 19:58 55
Postitas AARE540
Mul omal on vist ka Valeo genekas (ei mäleta täpselt, aga vist oli) ja samamoodi lasin Melasis tableti koos harjadega ära vahetada (kuna omal võtta ei olnud, ei hakanud ise pusima). Vahetus koos testimise ja juppidega läks ca 500EEK keerus :)

Postitatud: 04.02.2008 22:36 42
Postitas kaupz
kas vahetamise põhjuseks oli sarnane probleem?

naabrimees(autoremontija) ütles et hea et see 18V diisli pumba pea elektroonikat ära ei kärsatanud.
vbl seal veel omakorda pinge regulaator vahel?

Postitatud: 05.02.2008 09:32 47
Postitas kaupz
eile küsisin hinda internetist leitud bmw koodi järgi leitud valeo koodiga 2541321 ja hinda öeldi 235,-

jupi sain lõpuks kätte, siis nägin koodi 2541404 ja hinda öeldi jälle 235,-
kohapeal laos üks olemas.

nii et ei hakka seekord kasutatud vidinaga jamama(2006oktoobris said laagrid ka vahetatud)

Postitatud: 05.02.2008 11:36 02
Postitas AARE540
kaupz kirjutas:kas vahetamise põhjuseks oli sarnane probleem?
Mul oli vahetamise põhjuseks kõikuv pinge- tuled vilkusid ees kogu aeg, lõpuks juba väljakannatamatult :?

Postitatud: 05.02.2008 21:10 58
Postitas kaupz
sain jupi kätte melasist, ma ei tea miks ma nii "kohuke" olin et lootsin saada Valeo kirjadega originaal varuosa.(UM varuosaotsing pakkus hinnaks muidugi 1100,-)
sain aga mingi nõu-neim Cargo jublaka. loota võib et ikka töötab.

Postitatud: 06.02.2008 20:54 51
Postitas kaupz
kruvisin uue Cargo nimelise pingeregulaatori külge.
nüüd näitab töötava mootoriga 17,6v (enne oli 13,9)
ja 18-.. voldi peale viskab varem 3500-.. pöörde peal :|

kas dioodsild on seal samas tableti sees koos harjade ja regulaatoriga?

kuidas täpsemalt töötsükkel välja nägema peaks?
mis ots see peenike on mis läheb genekast välja koos jämeda + juhtmega?

Postitatud: 06.02.2008 23:38 49
Postitas rt23
Ma oleks sulle teise geneka 500ga andnud :D
Aga see sinu dioodsild on geneka küljes, tagaotsa plastkatte all kui me nüüd sama asja mõtleme :)
Minu mõõtmine on näidanud et geneka laadimis vool on kuskil sinna 13,8 ja 14,1 vahele.

Postitatud: 07.02.2008 08:24 42
Postitas kaupz
väidetavalt on ikkagi dioodsild ja pingeregulaator eri asjad.
see mida vahetasin olla ikkagi pingeregulaator (seal otsas eraldi)

dioodsild (mis teeb geneka vahelduvpingest alalispinge) pidi aga geneka sees olema.

Postitatud: 07.02.2008 11:56 30
Postitas kaupz
Melasi remondimehelt sain lühikese vastuse, selle jutu peale et uus pingeregulaator ka jupsib:

"kontrollpinge on puudu"
"kas see sama peenike ots mis tuleb geneka küljest"
"jah see sama"
"kus see signaal tuleb"
"igal autol on erinev"
kõne lõpp.

Postitatud: 07.02.2008 12:30 22
Postitas AARE540
A sa viska terve genekas Melasisse, las teevad korda ;)

Postitatud: 07.02.2008 12:49 11
Postitas kaupz
AARE530 kirjutas:A sa viska terve genekas Melasisse, las teevad korda ;)
aga kui ongi korras?
lihtsalt auto poolt see "kontrollpinge" puudu!

::::::::::::::::::::::::::::::::
järgmine ja vähe mõistlikum seletus antud olukorrale.
generaatori rootoril (keskmisel pöörleval võllil koos mähisega) on ette nähtud teatud takistus.
kui aga teatud pööretega nihkub/liigub miskit paigast ära ja takistus muutub. siis võibki jama olla majas.

melasi remondimees aga ei kostnud midagi tarka mu küsimuse peale et kas mähises võib viga olla.

Postitatud: 07.02.2008 14:44 46
Postitas Andrez
kaupz kirjutas:Melasi remondimehelt sain lühikese vastuse, selle jutu peale et uus pingeregulaator ka jupsib:

"kontrollpinge on puudu"
"kas see sama peenike ots mis tuleb geneka küljest"
"jah see sama"
"kus see signaal tuleb"
"igal autol on erinev"
kõne lõpp.
Hmm alles lahkasin enda Valeo genekat ja sellel on ainult kaks otsa B+ ja D+. B+ on siis ots otse akule ja D+ jookseb põhimõtteliselt armatuuri signaaltulele (tegelikult küll läbi ühe relee aga põhimõttelist vahet ei ole) Seega see tagasiside (kontrollpinge) saadakse generaatori enda seest. Kui just bensiini ja diiselmootori generaatorid erinevad ei ole.

Postitatud: 07.02.2008 14:47 42
Postitas kaupz
nii ta on
siin pildil ka näha
http://www.transpo.de/cgi-win/product.exe?M511

aga see peenike ots ei lähe otse juhtmega välja, samuti ka mitte + ots
vaid omakorda läbi geneka,
kas või mis seal vahel veel on, ei tea.

väidetavalt see peenike juhe ikkagi ergutusvool, milleta genekas üldse tööle ei hakka.
armatuuri signaallamp peaks kuskilt mujalt tulema, vist..

Postitatud: 07.02.2008 21:46 54
Postitas Maiks
Ergutusvool ei mõjuta sul laadimispinge kõikumist. Kui ergutus on, siis laeb ja kui puudub, siis ei lae.
Omades kunagi fordi, siis sellel toimis laadimise ergutus küll läbi kontroll lambi. Kui pirn oli läbi, siis ei toimunud ka laadimist.

http://www.carsoft.ru/avtorepair/bmw_e34/1230.0/00.png

Postitatud: 07.02.2008 22:03 47
Postitas kaupz
rääkisin ka töökaaslasega, kelle audil oli sama teema.
laadimist ei olnud, vahetas pingeregulaatori, siis geneka siis ....
ja lõpuks selgus et geneka ergutus läbi kontorlllambi mis oli läbi!
on ikka toredad mõtted olnud kunagi nendel sakslastel.

Postitatud: 07.02.2008 23:07 32
Postitas Andrez
kaupz kirjutas: laadimist ei olnud, vahetas pingeregulaatori, siis geneka siis ....
ja lõpuks selgus et geneka ergutus läbi kontorlllambi mis oli läbi!
No aga sinul laeb ju üle. Asja iva peab ikka generaatori sees peituma.

Postitatud: 08.02.2008 07:40 43
Postitas kaupz
Andrez kirjutas:No aga sinul laeb ju üle. Asja iva peab ikka generaatori sees peituma.
jah, õige, lihtsalt rääkisin mida kuulsin eile, vastuseks Maiks jutule. nädalavahetusel ehk keeran järgmise geneka külge, siis on näha mis toimub.

Postitatud: 10.02.2008 21:29 42
Postitas kaupz
saaga lõppes hetkel sellega, et ostsin "eldoradolt" teise geneka ja sellega kõik korras.

kui aega saan siis sportlikust huvist proovin vana geneka vahetatud harjadega pingeregulaatorit nüüd teisega ka.