1. leht 1-st

E60 530d probleem (klõbin mootoris)

Postitatud: 16.05.2008 08:40 42
Postitas rax1106
Hommikul tööle sõites, mõnisada meetrit peale sõidu algust tundsin, et mootorist kadus jõud ja tekkis mingi kahtlane klõbin (nagu õmblusmasin, gaasi vajutades kiireneb ja lahti lastes aeglustub, salongist tundub nagu mingi plastmassne asi käiks kuhugi vastu). Ennem tänast ei olnud mingit märki, et miski oleks minema ja ükski ohutuli ka põlema ei läinud.

Hetkel on auto juba esinduses, kuid ei tea kuna üle vaadatakse. Kuna uudishimu ja teadmatus on suur, siis tahaks teada umbes mis võib põhjuseks olla ja mis mind ees ootab.

Tänud vastuste eest :)

Postitatud: 16.05.2008 11:44 01
Postitas ArgoV
Turbo?

Postitatud: 16.05.2008 12:06 41
Postitas rax1106
Kas turboga saab selline "klõbin" kaasneda?

Postitatud: 16.05.2008 12:52 55
Postitas J1anno
Turbo veaga kaasneb ilmselt ka õli jõudmine sisselaskesse, mis avaldub paksu musta suitsuna. Turbo veaga on jõudu ka vähem ja mootor ei tööta nii nagu peab.

Postitatud: 16.05.2008 13:07 54
Postitas rax1106
Mingit suitsu ma ei tähendanud ja kuna heli oli kahtlane, siis vajutada enam väga ei julgenud. Tundus, et alguses korraks kadus jõud kui pärast nagu ikka oli,aga see ainult oletus, kuna väga ei proovinud.

Kui turboga teema, siis olen aru saanud, et UM'is üleliia kallis. Kas alternatiivseid turbo hankimis kohti E60'le ka on?

Postitatud: 16.05.2008 13:26 39
Postitas leits
Kui siuke auto juba pepu alla,siis ei tohiks ju probleemi ka remontida seda olla.Üldjuhul turbosid on kahte varianti, vähemalt vanematel. Tutikas, ja taastatud turbo. Igal juhul soovitaks tutika panna.

Postitatud: 16.05.2008 13:41 46
Postitas rax1106
ega ei plaaninudki remontida vaid ikka uue panna.

aga raha tuleb osata ka lugeda ja üle maksta ei tasu kunagi ;) no aga see on juba ebaoluline jutt ja ei haaku üldse teemasse :)

Postitatud: 16.05.2008 15:55 34
Postitas rax1106
nonii, halb halb, UMst öeldi, et kollektorist lendas miskit silindrisse ja vigastused saaks teada siis kui plokikaas lahti võtta, prognoositav paranduse hind 35k, nice...

ma kuskilt kuulsin, et see asi tahab vahetamist u. 300k km pealt? minul 150k ees...

Postitatud: 16.05.2008 16:34 51
Postitas TiitR

Postitatud: 16.05.2008 18:21 56
Postitas Roland325
Eks ta vist sama asi on jah.

Postitatud: 16.05.2008 23:35 24
Postitas chulo
Mnjaa...

Üks asi mis närvi ajab on see, et kui see BMW-l tüüpviga on, miks siis seda kampaania korras korda ei tehta?! Lisaks sellele ei ole "kõvad inzenjöörid"" seda viga ka suutnud kõrvaldada. Näiteks Nissan PickUp D22 teatud mudelitel on kampaania korras mootoreid ka peale 100 ja isegi 150tkm vahetatud, sest neil kippusid kepsud läbi ploki tulema.

Postitatud: 17.05.2008 00:07 41
Postitas priitv8
Iseenesest selle võlli konstruktsiooni on tänaseks muudetud.
Kui lähed UM-st uut sisselaskekollet ostma, siis näed.

Postitatud: 17.05.2008 05:55 59
Postitas Trionic
Seda jama suudavad ka teised insenerid leiutada,tootjad toota. Võllid purunevad ja lendavad koos klappidega läbi põlemiskambrite ka näiteks GM toodangul :evil:

Postitatud: 17.05.2008 09:21 06
Postitas chulo
Diislijoodikuga 100% nõus!

Kas GM gruppi autotootjad on midagi ses suhtes ka ette võtnud? Tullakse klientidele nende mures vastu?

Kui seda konstruktsiooni tõesti muudetud on, siis jääb mulle ausaamatuks, miks nad tänapäevani murduvad ja miks kõiki konstrukttsiooniveaga autosid pole esindusse tagasi kutsutud ja kampaania korras korda tehtud. Tegemist on siiski kriitilise veaga ja üldjuhul on autoootjate mentaliteet selline, et need parandatakse bes platna või siis mingi sümboolse summa eest.

Postitatud: 18.05.2008 05:50 59
Postitas Trionic
tsitaat:Kas GM gruppi autotootjad on midagi ses suhtes ka ette võtnud? Tullakse klientidele nende mures vastu?
Ei ole ja garantiiajal seda tavaliselt ei juhtu.Järelturu masinad reeglina tootjafirmat ei huvita.

Postitatud: 02.06.2008 13:49 30
Postitas rax1106
Nüüdseks siis auto jälle korras.

Vahetusse läks sisselaskekollektor, 4 klappi, silinder, tihendid jms. Plokikaas oli saanud samuti kannatada, kuid pääsesin lihvimisega. Uus plokikaas UM'st oleks 40k. Samuti lasin ära vahetada ka väljalaske kollektori, mis oli mõranenud.

Ühesõnaga üsna kallis lugu, soovitan teistel uuemate diiselautomaat BMW'de omanike lihtsalt see investeering teha ja uuemat tüüpi sisselaske kollektor peale panna.

Postitatud: 02.06.2008 14:27 43
Postitas Indrek_M
rax1106 kirjutas:Ühesõnaga üsna kallis lugu, soovitan teistel uuemate diiselautomaat BMW'de omanike lihtsalt see investeering teha ja uuemat tüüpi sisselaske kollektor peale panna.
Mille järgi selle uuema tüübi ära tunneb?

Postitatud: 02.06.2008 14:55 28
Postitas aise
päris karm, palju maksma kokku läks 70-100k? mootor kisti maha ja pulkadeks nagu ma aru saan.

Postitatud: 03.06.2008 08:02 25
Postitas rax1106
sry, kolb jah :)

päris nii palju ei läinud: 42k koos käibega, aga on võimalik ka kallimalt

Postitatud: 03.06.2008 13:21 51
Postitas chulo
Soovituse lihtsam var oleks pöördklapid välja koukida ja augud kinni panna või kasutatud käsikastiga auto kollektor paigaldada. Kollektori klappide töökindlusele ei maksaks suurt lootust panna, sest ETK andmetel tuli nö parandatud kollektor mai 2002 (varuosakood 7789329), kuid kaebusi mootori "lendamisele" on olnud kuulda ka uuemate isendite puhul, kus peaks olema uue koodiga koost.
Vot ei tea kui hea variant see klappide välja koukimine on... Samas ega neist seal vist erilist kasu ka ei ole. Eks see ole iga mehe enda otsustada. Enda autol sai ka paar kuud tagasi kolle maha tõmmatud, et asja kontrollida ja klapid olid jumala jäigalt omal kohal. Samas kahtlen selles, kas see nö uus kolle eriti töökindlam on, kui selliseid õnnetusi ka veel e60 peal juhtub. Aga, diislijoodik, sa vist ise parandasid neid laagriliimiga mingil meetodil ju?

Siis tekkis veel küsimus, et kas antud teemas juttu oleval liikuril vahetati turbo ka ära? Mulle jääb arusaamatuks, kuidas saab sellise suurusega klapp, või selle tükid liikuda läbi turbo labade ja need terveks jätta?!