1. leht 1-st

E34 ventilaatori siduri valik.

Postitatud: 02.06.2008 10:54 58
Postitas joffe
Tuleb vist viskosidur ära vahetada. Sai UM- ist asja uuritud- neil on mõlemat tüüpi, mida RealOEM välja toob.Kataloogis F&S toode 195,30$ (UM-is 2451.-EEK- i) ja BEHR- i toode 84,26$ (UM-is 3000.-EEK-i), mis teeb $-kursiks vastavalt 12,55 ja 35,60 :roll: . Ise nad seda hinnavärki lahti seletada ei osanud, samuti seda mitte, kumb mulle üldse sobib (pidid erinevad olema). VIN ka ei aitavat! Homme läheks kohale, et passitada, aga küsiks sellist asja, et kas seda sidurit üldse tasub näiteks kuskilt lammarist otsima minna, või oleks see põrsa kotis ostmine. Aitäh!

Postitatud: 02.06.2008 11:01 50
Postitas Heiki_L
Lammarist võib saada korraliku asja kuid kes seda teab kaua töötab... vb nädal või rohkem kui kuu... Ei oska öelda kas sellele detailile lammarist garantii antakse või ei.

Sobivuse saad teada siis kui vana ära võtad ja vaatad mis tootja on.

Postitatud: 02.06.2008 11:10 55
Postitas joffe
Kisub tõesti UM-i poole! Sobivust oskab ehk seal koha peal mõni meister määratleda. ;) Eks näeb!

Postitatud: 02.06.2008 11:49 53
Postitas dan666
ise ostsin kusagilt lambi autokaupadest. nood teadsid täpselt millist vaja läheb. hind ka odavam(ei mäleta täpselt palju oli) nagu B varuosal ikka aga siiamaani töötab.

Postitatud: 02.06.2008 12:11 23
Postitas TarmoV12
küsi Janeki käest.. Febi toodangul on hinnaklass ca 1,5k .

Postitatud: 02.06.2008 12:51 12
Postitas darklight
ladu24.ee-st saad BEHRi termosiduri hea hinnaga ;)

Postitatud: 02.06.2008 12:54 38
Postitas joffe
darklight kirjutas:ladu24.ee-st saad BEHRi termosiduri hea hinnaga ;)
Aga kas sobib, mul praegu peal SACHS´i oma.

Postitatud: 02.06.2008 12:56 58
Postitas darklight
joffe kirjutas:
darklight kirjutas:ladu24.ee-st saad BEHRi termosiduri hea hinnaga ;)
Aga kas sobib, mul praegu peal SACHS´i oma.
ma just vaatasin üle ja M50le ainult Sachi oma pakutigi :oops: erinevused termosiduritel peaks olema selles, et kas ventilaator kinnitub 3 või 4 kruviga sinna külge

http://ladu24.ee/index.php?p=11&tyyp=HA ... 1&x=293686

Postitatud: 02.06.2008 13:25 25
Postitas prelude20
mu m50 behri oma ja bmw kirjade asjadega. alles eile vaatasin ja viisn toast garaasi. 1706619 ja 65.103.00.000 sellised nr ka peal. vent kinnitub 4 kruviga

Postitatud: 02.06.2008 13:31 30
Postitas joffe
Asi siis nii kaugel, et siduri saab Tartu Autoeksperdist (1400.-) ja praegu lähen lammarisse tiivikut vaatama- enda omal ühel labal pikkupidi pool puudu. Keegi võiks lähemalt mainida, kuidas sidur tiivikust eraldub. Seal mingid plastkõrvad, mida kakkuda ei julgenud.

Postitatud: 02.06.2008 14:37 55
Postitas eero
Uus F&S analoog 1000kr ja BEHRi vastav nats üle 1100kr.
Tiivik käib ikka poltidega visko küljest lahti ju :shock:
BEHR ja F&S on mõlemad nelja poldiga.

EDIT: ülaltoodud hinnad on konkreetselt antud autole sobivale viskole.
M60 oma on paarsada kallim.

Postitatud: 02.06.2008 18:33 40
Postitas BMW POWER
mul oli selle viscoga eelmine aasta selline teema et poes küsiti mitme boldiga tiivik on vist kui mälu ei peta siis oli 4 boldiga mootor on M30 öeldi ja sobib Febi oma mingi 1500eeku panin külge ja se febi visco undas täige siis hakkasin uurima ja tuli välja et müüdi mulle M60 visco sidur siis ostsin sachi oma vin koodi järgi ja kõik toimib ilusti nii et ainult boltide kinnituse vahe pole oluline vaid ka sees mingi töötemperatuur vastavalt mootorile loodan et oli abi sellest jutust :D

Postitatud: 02.06.2008 18:36 42
Postitas joffe
Noh, mul pole tegelikult raske poe juures vana maha võtta ja kohe võrrelda/vahetada, uus tiivik nagunii kaasas! :)

Postitatud: 02.06.2008 20:01 03
Postitas zaruljom
panin endale eelmine aasta ka miski b-jupi, valmistajat kahjuks ei tea (saksast ostsin 600.-), aga nüüd kevadel soojade ilmadega on asi õhtal jälle (undab nagu vana sierra). Siit küsimus, et palju garantiid antakse? ei ole viitsimist eriti igal kevadel uut viskot peale panna. kaalun siin varianti, UM'ist asi ära osta ja paigaldada.

Lisaks onveel see imelik, et kui käivitad, siis esimesed 500m sõita asi on väga tihe ja undab ja seda paigaldamisest peale.Nüüd muidugi on ta tuksis ja mootori soojenedes hakkab lõpuks ikka undama (kui foori taga näiteks seisad jms.)

Postitatud: 03.06.2008 12:13 13
Postitas BMW POWER
BMW POWER kirjutas:mul oli selle viscoga eelmine aasta selline teema et poes küsiti mitme boldiga tiivik on vist kui mälu ei peta siis oli 4 boldiga mootor on M30 öeldi ja sobib Febi oma mingi 1500eeku panin külge ja se febi visco undas täige siis hakkasin uurima ja tuli välja et müüdi mulle M60 visco sidur siis ostsin sachi oma vin koodi järgi ja kõik toimib ilusti nii et ainult boltide kinnituse vahe pole oluline vaid ka sees mingi töötemperatuur vastavalt mootorile loodan et oli abi sellest jutust :D
siit saad oma küsimusele vastuse kui läbi loed :D

Postitatud: 03.06.2008 15:16 33
Postitas joffe
No nii, sai kohe poe juures sidur ära vahetatud, aga oodatud tulemust see küll ei andnud. Kas neid sidureid testitakse ka kusagil? See ajalehe test, millest ühes teemas juttu tehti, andis ühesuguse tulemuse nii vana kui uue siduriga. Tuleb vist välja, et 1400 krooni metsa visatud! :(

Uurisin vana sidurit ja uue siduri karpi- markeeringud on vastavalt 2100 012 101; 2100 012 131. Mängib see mingit rolli?

Postitatud: 03.06.2008 19:00 56
Postitas darklight
joffe kirjutas:No nii, sai kohe poe juures sidur ära vahetatud, aga oodatud tulemust see küll ei andnud. Kas neid sidureid testitakse ka kusagil? See ajalehe test, millest ühes teemas juttu tehti, andis ühesuguse tulemuse nii vana kui uue siduriga. Tuleb vist välja, et 1400 krooni metsa visatud! :(

Uurisin vana sidurit ja uue siduri karpi- markeeringud on vastavalt 2100 012 101; 2100 012 131. Mängib see mingit rolli?
no aga jäta sooja mootoriga auto mõneks minutiks kohapeal käima ja siis anna natuke aega veel rohkem gaasi kah... siis peaks töötava termosiduri korral ventilaatori päris suure kiiruse ja müra saatel järgi võtma.

Postitatud: 03.06.2008 19:03 22
Postitas joffe
Nüüd küll enne ei saa, kui ülehomme, aga proovin järgi! :)

Postitatud: 05.06.2008 08:59 48
Postitas E36 318 ti
darklight kirjutas:
joffe kirjutas:No nii, sai kohe poe juures sidur ära vahetatud, aga oodatud tulemust see küll ei andnud. Kas neid sidureid testitakse ka kusagil? See ajalehe test, millest ühes teemas juttu tehti, andis ühesuguse tulemuse nii vana kui uue siduriga. Tuleb vist välja, et 1400 krooni metsa visatud! :(

Uurisin vana sidurit ja uue siduri karpi- markeeringud on vastavalt 2100 012 101; 2100 012 131. Mängib see mingit rolli?
no aga jäta sooja mootoriga auto mõneks minutiks kohapeal käima ja siis anna natuke aega veel rohkem gaasi kah... siis peaks töötava termosiduri korral ventilaatori päris suure kiiruse ja müra saatel järgi võtma.
kas siis on sidur korras, kui temp punase peale hakkab jõudma, ja tõmbab ventika ringi?

Postitatud: 05.06.2008 20:40 19
Postitas darklight
E36 318 ti kirjutas:
kas siis on sidur korras, kui temp punase peale hakkab jõudma, ja tõmbab ventika ringi?
juba keskkohalt peaks tööle hakkama ja sealt eriti kaugemale ei peaks see näidik normaaloludes kunagi jõudmagi kui kõik korras.

Postitatud: 05.06.2008 21:49 16
Postitas joffe
Üldse ma arvan, et [ E36 318 ti] tahtis nalja teha. See oli sinu poolt paha, vot nii!

Postitatud: 05.06.2008 22:11 05
Postitas zaruljom
et siis see on normaalne kui vent on alguses tihe ja vuhiseb? mul see B-osa tegi samamoodi. kas ei ole mitte nii, et korras vent ei tohiks üldse mühiseda? vähemasti mul endal eelmine suvi ei olnud küll mingit vuhinat (v.a. see, et alguses oli tihe) ja temp seier keskel koguaeg. seisa või 30 kraadise kuumaga paigal tükk aega, ikka ei mühise, kui kohalt ära võtad. aga nüüd hakkas pihta, nii kui üle 20kraadi sooja väljas ja sooja mootoriga sõidad mõne kilomeetri siis kohe mühin taga. s.t. kas keegi oskab öelda, kuidas peaks korralik vent töötama? ma ise arvan, et see ikka ei ole päris nii, et on premium klassi auto ja sõidad nagu vana sierraga.

Postitatud: 05.06.2008 22:15 17
Postitas Mirko
Mul on küll E39 3.0d aga sai ka eelmisel sügisel termosidur ära vahetatud originaali vastu aga ikkagi on praeguste soojade ilmadega pärast pikemat ummikus passimist gaasi vajutades kosta vuhinat. Sai kontrollitud ka kliimaventi, selle 2 kiirust töötavad ilusti.

Postitatud: 05.06.2008 22:20 46
Postitas markx
Need termosidurid on üldse üks paras õnnetus. Mina viskasin enda oma 524td pealt minema ja panin elektrilise ventilaatori (lammarist 150eek). Töötab vaikselt ja jahutab väga hästi.

Postitatud: 06.06.2008 06:25 28
Postitas joffe
markx kirjutas:Need termosidurid on üldse üks paras õnnetus. Mina viskasin enda oma 524td pealt minema ja panin elektrilise ventilaatori (lammarist 150eek). Töötab vaikselt ja jahutab väga hästi.
Pajata pikemalt...

Postitatud: 06.06.2008 07:17 46
Postitas Danil523
Mina tean omast kogemusest üht asja--- Kui termosidur undab siis on väga hea... kui asi käib ringi niisama siis OK.... Kui aga asi loksub (paremale vasakule) - siis aga OSTAN teise.... Termosidur ei ole mõeldud et jahutada radiaatorit mis keeb(seier punases alas)- ta lihtsalt käib vaikselt ringi ja aitab tsilkuleerida jahutussüsteemi.- vahest käib ringi kiiremini või aeglasemalt.
Kui seier ei püsi keskel ei ole viga termosiduis- otsige viga teises kohas (tosooli kogus, termostaat, jamav veepump, õhk, praoga plokikaane tihend)

Postitatud: 06.06.2008 07:24 25
Postitas joffe
Seletaks ehk lahti, kuidas ta "tsilkuleerida" aitab!? :?

Postitatud: 06.06.2008 07:31 18
Postitas Danil523
joffe kirjutas:Seletaks ehk lahti, kuidas ta "tsilkuleerida" aitab!? :?
selles mõttes et ei tekki radikas kuuma tosooli kogumit. Ilma termosidurita saab ka vabalt liikuda kuid tosool radikas jääb igas osas kuumana. Järgi proovitud. KEEMA AGA EI LÄHE- ilm termosidurita siis (normaalselt vaikselt sõits)

Postitatud: 06.06.2008 11:56 51
Postitas Hans
Täpsustan natuke Danili. Auto liikumisel tekkiv õhuvool jääb paljudel juhtudel väheseks, et hoida mootoris normaalset temperatuuri. Selle korvamiseks kasutatakse ventilaatorit. Ventilaatori ülesandeks on tekitada õhuvool, jahutamaks radiaatori jahutuselemendi torudes voolavat jahutusvedelikku. Ventilaator töötab vastavalt vajadusele, see on siis, kui mootori temperatuur on liiga kõrge (Niisama kaasaringlemine pole veel töötamine). Venitlaatorit rakendadakse kas mehaanilise siduriga, hüdrauliliselt, magnetsiduri abil või elektrimootori abil.

Kui temperatuur kipub kõrgeks minema linnasõidul ummikutes ja foori taga, koha peal, siis ventilaator ei täida oma ülesannet. Aga kui maanteel temperatuur tõuseb üle normi siis viga tasuks otsida juba termostaadist, veepumbast jne.

Üks oluline asi veel jahutussüsteemi osas - vedeliku tase ja kontrollida kindlasti paisupaagi korgi tihendeid ning korrasolekut.