1. leht 1-st

Re: Probleem jahutusvedelikuga

Postitatud: 13.10.2009 10:58 35
Postitas Marky
Prismades müüakse praegu soodsalt Glysantin G48-t, mis on BMW poolt aktsepteeritud ning mida on ka selles foorumis mainitud selles teemas http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=39&t=67149 Mulle jäi poes uurides meelde, et vahetusvälp Glysantin G48-l on 4 aastat, mis peaks olema kooskõlas uute nõuetega. Muidu näeb ka minu auto käsiraamat ette 2-aastase vahetusvälba. Need, kes teemat jagavad oskavad kindlasti täpsemalt öelda.

Re: Probleem jahutusvedelikuga

Postitatud: 13.10.2009 13:27 46
Postitas eero
Tähendab -
Ei punane ega sinine ega roheline ei kahjusta mootorit ükskõik mis materjalist viimane tehtud on.

Maakeeli on asi nii:

Jahutusvedelik (samamoodi nagu nt mootoriõlidki) on mingi baasaine, mis täidab seda otstarvet, mis vedelikule antud on - jahutusvedeliku puhul siis sooja mootorist välja kandma ja samal ajal olema külmumiskindel - ja millele on lisatud erinevaid lisandeid omaduste parandamiseks ja halbade omaduste neutraliseerimiseks.

Kuna jahutusvedeliku külmumiskindel baasaine ise on agressiivne kummi, plasti, metallide jne suhtes, siis peavad jahutsvedelikus lisaained eelkõige neutraliseerima baasaine seda omadust, et vedelik oleks ohutu.

Sinine ja roheline on nö. tavalised jahutusvedelikud ja nende vahe on ainult värvaines (vbla lisandid annavad selle värvuse, krt seda teab). Kuid kuna baas on sama, siis sisuliselt on tegu ikkagi ühe ja sama asjaga. Neid võib kokku solgerdada mis vahekorras tahes ja midagi ei juhtu.
Punane on pikaaeline jahutusvedelik ning punase ja sinise/rohelise vahel on juba oluline vahe, sest nende baasaine on täiesti erinev. Punast ei tohi testega kokku panna. Kauaks vähemalt mitte.

Edasi-
Need lisaained, millest ülalpool juttu oli vananevad ja kaotavad oma mõju. Järgi jääb siis materjalide suhtes agressiivne vedelik. See on suurelt see, miks plokikaaned ära ussitavad, lõdvikud ja plastdetailid purunevad jne. Sest jahutusvedelikku ei vahetata õigeaegselt ja agressiivne vedelik saab rahus materjale rikkuda.

Millal on vaja jahutsvedelikku vahetada?
Sinist/rohelist iga 2 aasta tagant
Punast iga 5 aasta tagant.


Ja siis on veel külmakindel jahutusvedelik nimega Tosool, mida ärge oma autodesse ajage. Sellel pmlt korrosioonivastane toime puudub.

Re: Probleem jahutusvedelikuga

Postitatud: 13.10.2009 14:13 10
Postitas Mrk
Mis selle Glysantin G48 soodsaks hinnaks Prismades olla võiks?

Re: Probleem jahutusvedelikuga

Postitatud: 14.10.2009 09:38 55
Postitas eero
Mida te ajate seda jahutusvedeliku teemat nii kõvaks, et nüüd vaat et maeitea kust mis marketi letti tühjaks tormate ostma :lol:
See Glysantin48 on pmlt tavaline punane jahutusvedelik, ainult et toodetud BASFi keemiatehase poolt. Muidugi võib seda ka sisse kallata, aga kui nende pakkumine on see, mis Prisma kodukal, siis jah...
Ma müüks selle "pakkumis"hinnaga hea meelega :lol: Tõsiküll mitte sama tootja oma.

Re: Probleem jahutusvedelikuga

Postitatud: 14.10.2009 10:47 08
Postitas Mrk
Eile käisin Prismast läbi, kuna armatuuris viskas jahutusvedeliku lambikese põlema.
Eelpoolmainitud Glysantin48 hind oli valmissegule 79 EEK / 1.5L ja kontsentraadile 99 EEK / 1.5L

Kuna kõrval oli ka Polari segu (roheline) hinnaga 25.90 L, siis ei näinud põhjust Glysantini soetada :P

Re: Probleem jahutusvedelikuga

Postitatud: 14.10.2009 12:37 24
Postitas Marky
eero kirjutas:Mida te ajate seda jahutusvedeliku teemat nii kõvaks, et nüüd vaat et maeitea kust mis marketi letti tühjaks tormate ostma :lol:
See Glysantin48 on pmlt tavaline punane jahutusvedelik, ainult et toodetud BASFi keemiatehase poolt. Muidugi võib seda ka sisse kallata, aga kui nende pakkumine on see, mis Prisma kodukal, siis jah...
Ma müüks selle "pakkumis"hinnaga hea meelega :lol: Tõsiküll mitte sama tootja oma.
Keegi ei aja midagi kõvaks. Mu silmad lugesid poes etiketilt välja, et Glysantin G48 on sinakasroheline jahutusvedelik (sinu väide, et see on punane, on väär) ning selle vahetusvälp on 4 aastat, mitte sinu poolt väidetud 2 aastat. Ühes teemas kirjutab ju kasutaja diislijoodik, et uue standardiga jahutusvedelikud on 4-aastase vahetusvälbaga. Värv ei ole järelikult asjassepuutuv. Väide, et rohelisel ja sinisel jahutusvedelikul on vahetusvälp 2 aastat on seega väär. Võiks enne taustinformatsiooni uurida ja loogiliselt arutleda, et sellest oleks kellelegi kasu ka.

Ise eelistaksin osta BMW poolt aktsepteeritud Glysantini, näiteks 4,5 l kontsentraadist piisab mu autole täiesti. 300.- krooni kvaliteedi eest ja 4 aasta peale jagatuna ei ole praktiliselt midagi. Auto on minu arvates väärt seda investeeringut.

Re: Probleem jahutusvedelikuga

Postitatud: 14.10.2009 13:15 11
Postitas eero
Minu jutt oli täis loll jutt muidugi.

Minu pärast võid panna oma autosse milliseid välismaavedelikke tahad. Ei kahjusta nad su autot ükski kui õigel ajal ära vahetad.
Üldiselt on värvi järgi välbad igatahes nii ja pole vaja vaidlema hakata. Väikseid kirju tasub muidugi alati lugeda, vahel on nagu näha siis keegi teinud kõvema segu kokku kui üldine mass. Tubli on.



Aga nt. võtsin praegu oma riiulilt esimese suvalise punase vedelikuga kannu, milles oleva vedeliku liitri hind on u poole odavam kui see palju furoori tekitanu siin ja sinna on kirjutatud, et täidab mh. selle G48 nõuded. Ja et välp on 5 aastat.

Re: Probleem jahutusvedelikuga

Postitatud: 14.10.2009 13:51 36
Postitas Marky
Jutt käis konkreetsest asjast, selles ei saagi olla mõistlikku vaidlust. Ma ei vaidle selle üle, kuidas on asjaolud üldiselt olnud, vaid eranditest ja sellest, et ka standardid muutuvad ajas.