1. leht 1-st

e34ja käiguhoovastik....

Postitatud: 17.11.2004 19:27 44
Postitas pritsung
küsimus siss, et kuidas vahetada e34jal käiguhoovastiku puks, et ta ei käiks nn. töllamölla, mida tuleks lahti kiskuda jne. hea oleks teada ka kui palju uus puks maksab.....???? :roll:
ette tänades

Postitatud: 17.11.2004 21:44 06
Postitas Viljar
Karta on, et osad pead UM-ist ostma kui just ei lase treida kuskil.
Muidugi millisest puksist jutt käib ? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05
Äkki oskad siit öelda osa numbri ?

Postitatud: 17.11.2004 22:56 46
Postitas priitv8
Igatahes see nr. 7, kapronpuks, maksis UM-is oma 100 krooni.
Vahetamine käib ka lihtsalt: http://www.e34.de/tips_tricks/schaltweg ... g_orig.htm
Teda vaja 90 kraadi keerata, nagu pildil näidatud. Uuele tasub mingit määret ka sisse panna.

Postitatud: 17.11.2004 23:00 52
Postitas meph
Vaevalt ta seda õelda oskab kui ta ei tea, mida äragi tuleb keerata, et hoovastikku kätte saada. Üldiselt ma ei teagi, kui normaalselt hoovastikule ligi pääseb, kui kardaan ja väljalase küljes on. Meie paigaldasime seda siis kui antud jupid ei olnud veel külge pandud. Aga vist peaks ligi pääsema küll. Veidi akrobaatikat vist ainult vaja : )

Postitatud: 17.11.2004 23:09 22
Postitas priitv8
Mina omal vahetasin selle puksi, ja kõikidele vajalikele asjadele pääses ligi nii alt kui pealt. Ka selle rõhthoova (11) oleks kätte saanud.
Selle suure kronsaga (1) on keerulisem. Aga minu arusaam on see, et kuluvad just need silmad: kangi allotsas ja nr. 14. Viimane on eraldi vahetatav nagu näha.

Postitatud: 18.11.2004 01:13 24
Postitas pritsung
eks siss homme auto kallale, vaatab mis seal rohkem kulunud on ja vahetamist vajavad...annan teada, aga tänud sellegi poolest

Postitatud: 18.11.2004 12:03 52
Postitas priitv8
See jäi mainimata, et see suur kapronpuks tuleb ülesse välja ainult koos kangiga, s.t. et alumine ots tuleb enne lahti lasta!

Postitatud: 18.11.2004 22:41 10
Postitas Ranet
Tervist! Priitv8, millise numbriga need silmad seal märgitud on? Kas need nr. 12-ga tähistatud pudinad? Üks küsimus tekkis veel, kas nr. 4 võib kulumisel põhjustada nr. 1 hoova külgsuunalise liikumise (mitte küll palju aga siiski). Nagu ma aru saan, peaks nr. 1 olema suht jäigalt kinnitatud.

Postitatud: 19.11.2004 10:04 02
Postitas priitv8
Ei, nr (12) on õhukesed plastseibid mis takistavad hoova (11) ristinihet.
Silmad on need ümmargused puksid, mis käivad varda 11 otstes. Üks on jäigalt käigukangi (6) allotsas, teine (14) käigukasti võlli otsas.
Raam 1 on kahest otsast laagerdatud (2) ja (4) kusjuures paistab sedamoodi, et tagaotsa puks tuleb koos kinnitusega tükkis vahetada.
Kui ikka on näha, et ka raam (1) külgsuunas loksub, siis vaja ilmselt tema tagumise otsa kinnitus (4) jah uueks panna. Auto alt peaks olema lihtne proovida, kui palju ta seal liigub.

Postitatud: 20.11.2004 13:50 10
Postitas Raiki
tambet on mees kes sellest teab kuidas vahetada isegi nii et maha pole vaja võtta
minu autol ka sama tee ees

Postitatud: 22.11.2004 20:45 59
Postitas Joel_H
Ehk oskab keegi minu autole ka "online diagnoosi" panna, et milline neist jubinatest läbi hakkab minema - nimelt linnavahel pole nagu häda midagi, aga trassil peale pikemat 5 käiguga sõitu muutub samuti käigukang "töllamölla"ks :D "nõks" 5 käigu lülituseks kaob nagu täitsa ära, samas tagurpidi käigu puhul ilusti olemas :roll:

Postitatud: 23.11.2004 09:15 27
Postitas Raiki
tambet tuli minu juurde huvitava ideega mida nüüd katsetama hakkame...
nimelt on plaan panna pukside asemele nõellaagrid :)

Postitatud: 23.11.2004 09:40 26
Postitas patrik
Pilt

Postitatud: 23.11.2004 20:24 20
Postitas Tambet_A
Raiki kirjutas:tambet tuli minu juurde huvitava ideega mida nüüd katsetama hakkame...
nimelt on plaan panna pukside asemele nõellaagrid :)
See pole algselt minu idee :oops:

Postitatud: 07.12.2004 15:25 57
Postitas Joel_H
Upitaks siis seda teemat ja ühtlasi uuriks, kas keegi teooriast kaugemale ka on jõudnud :D

Kes, mida ja milliste sümptomite puhul on vahetanud ja millest abi saanud ??

Postitatud: 18.09.2005 19:06 39
Postitas Aare
Ma just lõpetasin sellise töö.

Üldiselt liiguvad ringi linnalegendid, kuidas need puksid on UM letis olemas ja maksavad kopikaid. EI OLE NII. Reeglina tellitavad.

E28 520i kõik osad UM-st, et saada kang uueväärselt liikuma maksavad kokku ligi 1500 krooni. Näiteks kangi otsas olevat puksi eraldi ei müüda, osta terve kang (nii 700 kr). samuti on käiguvõlli otsas olev nn rist ka kompletsena jne.

Tegin ära, midagi hullu ei ole. Täislaks aga on selline

-käigukang koos puksiga (eraldi ei müüda)
-nn rist
-käigukangi munaka puks
-kulissi otsa kummipuks kasti ja kulissi vahele
-käiguvõlli simmerling (sealt tavalisel jookseb õli välja).

Aga nende paari plastjupiga, mis eraldi müüakse, seda uueväärseks ei tee.