e39, 523i mootori probleem

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
rgz
Huviline
Postitusi: 50
Liitunud: 20.05.2006 09:54 31
Asukoht: Tallinn

e39, 523i mootori probleem

Postitus Postitas rgz »

Tere,

Kõigepealt vabandused, et ei osanud täpset probleemi pealkirjas kirjeldada (kirjutangi ju siia, et see probleem kindlaks teha :))

Autoks e39 523, manuaal, bensiin.

Sümptomid aga sellised:

Täna kell 6:45: Panin auto käima ning auto ei tundunud tema ise. Mootorist tuli tuntav vibratsioon ning armatuuris põles (all vasakul) üks suur lamp - seda lampi on raske kirjeldada..ta asub aku märgi all ning on justkui Keerava Toru kujuga?

Sõitsin paarsada meetrit.. mootoris jõudu polnud ja pöörded ei läind üles.. korra süüde välja, uuesti sisse.. lamp kustus ja auto käitus normaalselt taas (sõitsin 3km)

Kell 7:45: Mootor tööle, kõik lambid kustunud..auto töötab kohapeal ca 30 sek ning siis suri välja.. uuesti käivatades ei tahtnud tööle minna.. põles jälle seesama Toru lamp ning lisaks ka Aku tuli jne (ühesõnaga kogu vasakpoolne kompott armatuuris). Peale pikemat käivitamist sain pöörded korra üles ja alustasin kiiresti koju sõitu. Tagavaate peeglist paistis kohutav vaatepilt - terve tee oli halli paksu suitsu täis. Veidi aja pärast hakkas suitsu aina vähem tulema. Koju jõudes ning kui auto pargitud, märkasin, et sumbutist on tulnud ka musta vedelikku ning seda üsna ohtrasti (valge lume peal väga tugevalt see näha).

Kas keegi mootoriguru paneks diagnoosi, et mis täna õieti juhtus ja mida ma edasi tegema peaksin (või kindlasti ei tohiks teha).

Tänan ette.
R.
Viimati muutis rgz, 08.12.2010 09:35 35, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
jõmmu4
Huviline
Postitusi: 614
Liitunud: 25.08.2008 20:51 49

Re: e39 99a mootori probleem

Postitus Postitas jõmmu4 »

See on mootori kujutisega lambike.Tark raamat soovitab koheselt teenindusse pöörduda.
______________________________
Vahest harva halva teega sõidaks maagi BMW-ga
Kasutaja avatar
Toomas_K
Klubiliige
Postitusi: 980
Liitunud: 17.10.2007 13:04 32
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Re: e39 99a mootori probleem

Postitus Postitas Toomas_K »

Halb on see, et sa selliselt taga koju sõitsid :(
525I-->323I-->540I-->528I-->530d-->530d
rgz
Huviline
Postitusi: 50
Liitunud: 20.05.2006 09:54 31
Asukoht: Tallinn

Re: e39 99a mootori probleem

Postitus Postitas rgz »

teema lukku. diagnost näitas täpselt 0 viga. täpsemal uurimisel kapoti all tuli välja ,et süütepoolide otsad vajavad vahetamist + karter ka jama täis. seega mitu sümptomit siis korraga.
Viimati muutis rgz, 22.02.2010 09:19 03, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
dantee
Huviline
Postitusi: 386
Liitunud: 11.02.2005 10:41 09
Asukoht: Valga

Re: e39 99a mootori probleem

Postitus Postitas dantee »

Liiga kiirelt lukustad teemat, ilma et viga teada oleks saanud?! Tegin siin samuti teema, samuti diagnost vigasid 0 tükki aga auto ei sõida. Tegu sul ilmselt sama, et sõidad lühikesi otsi, mis tõttu sumpar vett täis, mis tagasilla all ära külmab. Pauk enam läbi ei tule ja hakkab umbse käimise tulemusel bensiini mootorisse uputama. See must vedelik, mis sull sumparist tuli, on kondents koos tahmaga ja seda on seal liitrites. Kui sõidad mootori korralikult soojaks, hakkab sumparist hirmsat auru välja ajama, mis on märk kondentsist. Need süütepooli lutid ei tekita küll mingit probleemi, võid kindel olla. :lol:
Kasutaja avatar
Alari.
Huviline
Postitusi: 3007
Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
Telefon: 5181397
Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
Kontakt:

Re: e39 99a mootori probleem

Postitus Postitas Alari. »

dantee kirjutas:Liiga kiirelt lukustad teemat, ilma et viga teada oleks saanud?! Tegin siin samuti teema, samuti diagnost vigasid 0 tükki aga auto ei sõida. Tegu sul ilmselt sama, et sõidad lühikesi otsi, mis tõttu sumpar vett täis, mis tagasilla all ära külmab. Pauk enam läbi ei tule ja hakkab umbse käimise tulemusel bensiini mootorisse uputama. See must vedelik, mis sull sumparist tuli, on kondents koos tahmaga ja seda on seal liitrites. Kui sõidad mootori korralikult soojaks, hakkab sumparist hirmsat auru välja ajama, mis on märk kondentsist. Need süütepooli lutid ei tekita küll mingit probleemi, võid kindel olla. :lol:
minul oli sama jama,et masin ei käivitund!Samuti näitas diagnostika 0 viga!Sumpas vett ei old ja jääs ka ei old!Mingi ime nipiga läks käima nii,et õhulugeja pistik tagant ära ja õli kork lahti ja käiama!
Teema algatajale nii palju,et kunagi oli endal sama jama läbi eland,alati kui diagnostikas käisin siis sel hetkel töötas väntvõlli asendiandur ilusti,aga tegelikuses vahest hakkas trikke tegema!
Kasutaja avatar
dantee
Huviline
Postitusi: 386
Liitunud: 11.02.2005 10:41 09
Asukoht: Valga

Re: e39 99a mootori probleem

Postitus Postitas dantee »

freddy21 kirjutas:
dantee kirjutas:Liiga kiirelt lukustad teemat, ilma et viga teada oleks saanud?! Tegin siin samuti teema, samuti diagnost vigasid 0 tükki aga auto ei sõida. Tegu sul ilmselt sama, et sõidad lühikesi otsi, mis tõttu sumpar vett täis, mis tagasilla all ära külmab. Pauk enam läbi ei tule ja hakkab umbse käimise tulemusel bensiini mootorisse uputama. See must vedelik, mis sull sumparist tuli, on kondents koos tahmaga ja seda on seal liitrites. Kui sõidad mootori korralikult soojaks, hakkab sumparist hirmsat auru välja ajama, mis on märk kondentsist. Need süütepooli lutid ei tekita küll mingit probleemi, võid kindel olla. :lol:
minul oli sama jama,et masin ei käivitund!Samuti näitas diagnostika 0 viga!Sumpas vett ei old ja jääs ka ei old!Mingi ime nipiga läks käima nii,et õhulugeja pistik tagant ära ja õli kork lahti ja käiama!
Teema algatajale nii palju,et kunagi oli endal sama jama läbi eland,alati kui diagnostikas käisin siis sel hetkel töötas väntvõlli asendiandur ilusti,aga tegelikuses vahest hakkas trikke tegema!
Vot jah anomaalseid juhtumeid esineb nende tehnikatega. Aastaid tagasi juhtus minul olnud Audi quattroga (kuna puudus mootori alune kate) selline lugu, et külmus karteri tuulutus ja surve karteris, peksis õli välja koos vardaga. Läksin diagnosti ja kõik OK! Nii kaua, kui diagnosti tehti, sulas soojas ruumis ka tuulutus üles ja minu mäletamise järgi need diagnostivennad jäidgi üksteisele lolli näoga otsa vaatama, kui mina ilma veata sealt välja sõitsin, kuid 600.- tuli minul neile ikka maksta! Nii et jah, kui suur moto ja lühikesed otsad, saab ikka igasuguseid mõnusid tunda. ;)
beses1
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 08.07.2008 21:26 52

Re: e39 99a mootori probleem

Postitus Postitas beses1 »

Arvan samuti, et kui mootoril mingi kala, siis peab diagnostika veokoodi näitama. Kui juba miski asi jukerdab, siis hakkab kogu süsteem lonkama. Endal oli sama jama, et mootori töö oli kuidagi häiritud, korra jäi lambist seisma keset linna. Käivitus kohe, aga sõitmiseks tuli gaasiga meelitada, et jälle välja ei sureks. Lõpptulemuseks vahetati vända andur. Ja nüüd kõik ok.
rgz
Huviline
Postitusi: 50
Liitunud: 20.05.2006 09:54 31
Asukoht: Tallinn

Re: e39 99a mootori probleem

Postitus Postitas rgz »

võimalik, et sain siis lihtsalt valesti aru. sest diagnosti järgi nägi remondimees 5,6 silindri töös puudujääke (viide siis süütepoolide otsadele). kui aga küsisin, kas diagnost vigu ka näitas, ütles " ei ". tõenäoliselt siis pidas "teisi vigu" peale kõne all oleva silmas? :)

sõidud on mul aga tõepoolest lühikesed. sel nädalal lasen auto kindlasti kuskil korda teha. eks annan ka täpsemalt teada, kas leiti ka muid vigu (vesi sumbutis?!) peale süütepoolide otste ning karteri ummistusele.
Kasutaja avatar
dantee
Huviline
Postitusi: 386
Liitunud: 11.02.2005 10:41 09
Asukoht: Valga

Re: e39 99a mootori probleem

Postitus Postitas dantee »

rgz kirjutas:võimalik, et sain siis lihtsalt valesti aru. sest diagnosti järgi nägi remondimees 5,6 silindri töös puudujääke (viide siis süütepoolide otsadele). kui aga küsisin, kas diagnost vigu ka näitas, ütles " ei ". tõenäoliselt siis pidas "teisi vigu" peale kõne all oleva silmas? :)

sõidud on mul aga tõepoolest lühikesed. sel nädalal lasen auto kindlasti kuskil korda teha. eks annan ka täpsemalt teada, kas leiti ka muid vigu (vesi sumbutis?!) peale süütepoolide otste ning karteri ummistusele.
Kas neid süütepoolilutte näitas diagnostik reaalselt kah või rääkis seda ilma süütepooli maha kruvimata? Teema nimelt selline, et analoogset viga võib ta rääkida nende luttide kohta ka siis, kui klapikambrikaane küünalde tihendid on läbi ja lasevad õli küünalde auku, mis 6śe ridamootori viimase kahe silindriga tavaliselt juhtub. Nimelt on need kaks kõige halvemini jahutatavad ja kuumusest surevad oo-tihendid mis küünla tunnelis ploki ja klapikambrikaane vahel on.
Vasta