725tds etteandepump ja õhk kütusesüsteemis
725tds etteandepump ja õhk kütusesüsteemis
Nimelt ostsin Tartust platsilt 725tds-i, sõitsin Tallinna poole ja natuke maad peale Mäo risti jäi masin seisma. Arvasin, et küstus otsas, sai 10l peale valatud. Seisma jäämise hetkel näitas seier veidi üle 20l, peale kütte juurde panemist jäi seier 30l peale. Imesin ise kütuse üles ja panime auto käima. Sain sõita midagi 60km-ga ja 9km enne Jüri kooles auto uuesti. Kuna aku oli nõrk, siis masinat enam uuesti käima ei saanudki.
Vedasin masina Jürisse töö juurde ja täna hakkasin asja lahkama. Seda ma olin juba varem aru saanud, et kütus tegelikult otsa ei saanud. Platsil olles käivitus auto suhteliselt hästi, kuid peale filtrit olevas kütusetorus jooksid mullid, juba siis vaatasin, et asi on veidi kahtlane. Arvasin algul, et paagis on sõel ummistunud, kuid sellega ei olnud mingit probleemi. Veidi peale Tartust tulekut tegi masin sellist trikki, et kui püsika välja lülitasin, kadus jõud ja kiirus hakkas langema, päris seisma ei jäänud kui mootor jälle ärkas. Nii juhtus paar korda. Sellel hetkel tuli ette ka kiri Fuel injection system. Esimene küsimus olekski see, et mida see kiri täpselt tähendab?
Täna töö juurs lõppes asi sellega, et sain selgeks, et paagisisene etteandepump ei tööta. Samas valasin 40l kütet peale, seier jäi veidi 60l-st kõrgemale. Sellise kütuse kogusega ju etteandepump mootori tööd ei tohiks häirida või eksin? Kui masin täkuga käima panna, siis käib ainult pööretel ja läbipaistvast kütuse torust on näha, et hirmsasti tuleb õhku peale, isegi rohkem kui kütust. Milles võib asi olla?
Samas kui mootor jälle seisma jääb, siis on näha, et kütusetorusse jõudnud kütus ja vaht liiguvad filtri poole tagasi. Ühesõnaga süsteemi tekib nagu vaakum. Seda ma ei tea, kas filtrisse pealetuleval voolikul on kuskil ka klapp, kuid paaki tagasi miskit puhuda ei jõua. Samamoodi imeda on raske. Kütust tuleb mingil määral küll, aga kuidagi harjumatult raskelt.
Jutt sai nüüd pikk, kuid ehk on kellelgi kogemust ja oskab aidata
Vedasin masina Jürisse töö juurde ja täna hakkasin asja lahkama. Seda ma olin juba varem aru saanud, et kütus tegelikult otsa ei saanud. Platsil olles käivitus auto suhteliselt hästi, kuid peale filtrit olevas kütusetorus jooksid mullid, juba siis vaatasin, et asi on veidi kahtlane. Arvasin algul, et paagis on sõel ummistunud, kuid sellega ei olnud mingit probleemi. Veidi peale Tartust tulekut tegi masin sellist trikki, et kui püsika välja lülitasin, kadus jõud ja kiirus hakkas langema, päris seisma ei jäänud kui mootor jälle ärkas. Nii juhtus paar korda. Sellel hetkel tuli ette ka kiri Fuel injection system. Esimene küsimus olekski see, et mida see kiri täpselt tähendab?
Täna töö juurs lõppes asi sellega, et sain selgeks, et paagisisene etteandepump ei tööta. Samas valasin 40l kütet peale, seier jäi veidi 60l-st kõrgemale. Sellise kütuse kogusega ju etteandepump mootori tööd ei tohiks häirida või eksin? Kui masin täkuga käima panna, siis käib ainult pööretel ja läbipaistvast kütuse torust on näha, et hirmsasti tuleb õhku peale, isegi rohkem kui kütust. Milles võib asi olla?
Samas kui mootor jälle seisma jääb, siis on näha, et kütusetorusse jõudnud kütus ja vaht liiguvad filtri poole tagasi. Ühesõnaga süsteemi tekib nagu vaakum. Seda ma ei tea, kas filtrisse pealetuleval voolikul on kuskil ka klapp, kuid paaki tagasi miskit puhuda ei jõua. Samamoodi imeda on raske. Kütust tuleb mingil määral küll, aga kuidagi harjumatult raskelt.
Jutt sai nüüd pikk, kuid ehk on kellelgi kogemust ja oskab aidata
Re: 725tds etteandepump ja õhk kütusesüsteemis
Diisel BMW-dega on mul kogemusi olnud küll, aga ei tahtnud uskuda, et ilma etteandepumbata 60l kütusega käima ei jää. Sellegi poolest lahendas pumba vahetus kõik eelnevad mured. Masin käib ja käivitub nüüdsest täiesti ilusti
Re: 725tds etteandepump ja õhk kütusesüsteemis
Tuleb välja, et probleem ei ole siiani täielikku lahendust saanud. Eile tahtis masin 30l kütusega paagis jälle ära surra. Nagu varasemalgi korral, lõi ka seekord ette kirja Fuel injection system. Arvasin, et pump jälle ei tööta, kuna filtri ja pumba vahelises läbipaistvas torus jooksevad jälle mullid. Samas kuulasin pumpa ja pump töötab. Samas kui pumbal juhe lahti tõmmata, siis põhimõtteliselt täis paagiga jääb ikka auto seisma. Kui kapoti alt enne filtrit kütusevooliku lahti keerasin ja süüte sisse keerasin, hakkas voolikust kütet ainult nirisema. Kui voolikule sõrme ette panin, ei tundnud absoluutselt survet. Samast voolikust imedes, paagist kütust imeda ei jõua.
On kellelgi aimu, kuskohas võib probleem olla?
On kellelgi aimu, kuskohas võib probleem olla?
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4399
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: 725tds etteandepump ja õhk kütusesüsteemis
Paagis kütusepumba ees on sõel. Kui see umbes on, siis ei ole tulegi korralikult kütet peale.
tel. 51 949 859
Re: 725tds etteandepump ja õhk kütusesüsteemis
Pump on juba vahetatud ja seega paagist väljas käinud. Sõel oli täielikult puhas. Küsiks siis nii, et kus on paagi küljes see toru ots, kust pump küstust välja pumpab? Kas see sama, mis on luugi küljes. Võibolla peaks nii katsetama, et kohe paagi juurest toru lahti võtma ja siis süüte sisse keerama. Kui siis tuleb kütust korralikult ja survega, peaks probleem olema auto põhjaaluses kütusetorustikus.
Re: 725tds etteandepump ja õhk kütusesüsteemis
Pealmise kaane küljes on tagasivool. Ette surub ta paagi pumba alt. Seal selle plastik korpuse kus pump asub on O rõngaga toruots mis peab yhenduma paagi põhjas oleva väikse toruga. Ega ta seal ees mingi survega ei tulegi. Suht niriseb. Miskine 0,3 atti peaks survet tegema. Kui sõrme ette paned siis kohe hetkega ta sealt midagi ei surugi.
Bmw e46 330d 150+kw
Bmw e30 328turbo 142+ kw
Bmw e46 330i turbo :)
Bmw e30 328turbo 142+ kw
Bmw e46 330i turbo :)
Re: 725tds etteandepump ja õhk kütusesüsteemis
Rääkides survest, siis leidsin andmed, kus oli kirjas, et see pump peab 0,6 bari andma. Sama mootoriga autoga on mul siiani kogemusi E34-ga. Sellel oli küll nii, et kui eest toru lahti võtsid ja kanistrisse panid, siis tuli ikka päris hea hooga ja liiter jooksis isegi suhteliselt kiirelt täis.WRL kirjutas:Pealmise kaane küljes on tagasivool. Ette surub ta paagi pumba alt. Seal selle plastik korpuse kus pump asub on O rõngaga toruots mis peab yhenduma paagi põhjas oleva väikse toruga. Ega ta seal ees mingi survega ei tulegi. Suht niriseb. Miskine 0,3 atti peaks survet tegema. Kui sõrme ette paned siis kohe hetkega ta sealt midagi ei surugi.
Ütlesid, kus kohas on paagi sees see toru, kuhu pump kütuse surub, aga kas sa seda ei tea, kus on see toru ots väljaspool paaki?
Ja endiselt tundub imelik ka see, et eest ei ole võimalik kütust üles imeda