E32 730i kütusepumba probleem

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
Robert_M
Huviline
Postitusi: 28
Liitunud: 13.07.2008 23:43 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

E32 730i kütusepumba probleem

Postitus Postitas Robert_M »

Tere,

Mure järgmine:
730i m30 automaat (1990 märts). Senimaani käivitus ilusti, kuni ca kuu aega tagasi algasid kerged tõrked käivitamisel. Auto ei käivitunud kohe, vaid starterit pidi kohati mitu korda rakendama. Mõnikord aitas kui vajutada gaasi. Nüüd esmaspäeval enam ei käivitunud.
Proovisin eetriga ja korraks turtsatas, seega tundub, et sädeme taha asi ei jää.
Küll pole aga enam kuulda bensiinipumba surinat. Ühendasin lahti bensiini pealevoolu vooliku mootori küljest (roolikarbi lähedal, pealevool ja tagasivool on sisselaskekollektori all voolikutega ühendatud kere all kulgeva torustiku ja mootori küljes oleva "rail"-iga), ja sealt ei tulnud midagi. Proovisin igaks juhuks mõlemat voolikut (et oleks kindel, et pealevool sai lahti võetud). Lülitasin süüte sisse ja ei midagi.
Kontrollisin kaitsmekarbist, kaitse nr 23 - kraftstoffpumpe, see on terve. Võtsin lahti ka pagasiruumis bensiinipumba ja kütusemõõdiku pistiku ning tundus, et vool tuleb peale (testriga).
Seejärel võtsin bensiinipaagist mõõdiku ja pumba välja. Laua peal kontrollides pump töötas ja viskas väikese lurtsu kütust töölauale (vedas et näkku ei lennanud).
Ühendasin pumba juhtmete tagant lahti ja märkisin, millisesse pistiku otsa läheb + ja millisesse -, siis tagasi auto juurde, süüde sisse ja mõõdan ning päris hästi aru ei saa. Kui mõõta märgitud otsasid, siis pole sisselülitatud süüte puhul nendest kahest otsast voolu, kui aga jätta testri üks ots emba-kumba märgitud (pumba toide pluss ja miinus juhtmed) ning teine valida samast pistikust muu, siis saab voolu sisse. Ehk teisisõnu eraldi juhtme kaudu pluss või miinus juskui tuleks ja kui koos mõõta siis just need kaks otsa mis pumpa lähevad koos ei toimi. Ma ei ole elektris väga tugev, kuid eeldasin, et kui pumbale voolu peale ei tule, siis on ahelas kas plussis või miinuses katkestus ja ma ei tohiks ju siis ka teiste otstega mingit näitu saada.
Kas mõõdan kuidagi valesti või on viga hoopis kuskil mujal?

Kas on kuskil mingit skeemi, mille järgi seda kontrollida?
BMW 318i e46 2003/09
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5634
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: E32 730i kütusepumba probleem

Postitus Postitas eero »

Rohelise/lilla (+) ja pruuni (-) vahel võiks lambi põlema panna. Lihtsalt süüde sees ei ole tolku. Mõõtmise ajal tuleks starterit anda. Või siis süüte sisse keermisel peab korraks lambi põlema panema.

Kui ei põle, siis vaheta kaitse 23 ikkagi ära. Ma kunagi kaevasin omal terve mingi auto tagurpidi enne kui tuli välja, et ikkagi oli katsmel silmale nähtamatu katkestus. Kui see ka ei aita, siis vaatab edasi.

Aga kui põleb, siis on pumpa vaja.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
Robert_M
Huviline
Postitusi: 28
Liitunud: 13.07.2008 23:43 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E32 730i kütusepumba probleem

Postitus Postitas Robert_M »

Täna testisin elektriühendust. Selleks võtsin kütusepumba kütusetaseme anduri küljest ja ühendasin mõõdiku koos korpuse ning pistikuga elektrijuhtmestiku külge. Elektripumba plussi ja miinusjuhtme otsa kinnitasin kontrolllambi, mis ulatus tagaaknale. Istusin juhi kohale ja jälgisin tahavaatepeeglist lampi. Lamp süttis siis kui süütevõti keerata 3. Asendisse ehk starter rakendus. Hetke pärast lamp kustus ja süttis korraks uuesti kui süütevõti keerata 2. asendise (süüde sees).
Võiks eeldada, et elektri probleemi pole kuid minule jääb arusaamatuks, miks on vool vaid korraks ja kuidas sellisel juhul toimuks tühja kütusetorustiku täitmine?
BMW 318i e46 2003/09
Kasutaja avatar
Robert_M
Huviline
Postitusi: 28
Liitunud: 13.07.2008 23:43 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E32 730i kütusepumba probleem

Postitus Postitas Robert_M »

Kontrollisin ka kütusepumpa veelkord. Kui pumbale ühendada vool taha siis pump töötab, ja paistab, et korralikult. Millist rõhku pump toodab nii küll öelda ei saa, kuid hetkel oskaks pigem kahtlustada mingit rõhuandurit, mis ei anna teada, et kütusetorustik tühi on.

Kas antud autol on mingi selline andur? Kus see andur asub ja kas on ka kuskil mingi relee, mida kontrollida?
BMW 318i e46 2003/09
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5634
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: E32 730i kütusepumba probleem

Postitus Postitas eero »

No vool peab pumbal peal olema kogu aeg kui võti starteriasendis. St sellest et ta starteriasendis on ei olene vaid sellest, et mootor ringi käib. Kas mootor ringi käib saab asi aimu väntvõlli andurist. Praegu pakuks, et see sul kintsus kui pump otse voolu peale andes töötab.

Tule ma annan sulle prooviks uue anduri - mul see juhtumisi riiulis. Vaata kas läheb ägedamaks kui see ringi pandud.

Sellist andurit, mis torustikus kütuse olemasolu kontrollib ei ole küll.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
Robert_M
Huviline
Postitusi: 28
Liitunud: 13.07.2008 23:43 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E32 730i kütusepumba probleem

Postitus Postitas Robert_M »

Vahetasin anduri ja panin pumba paaki. Auto käivitus ja töötas paar minutit, siis suri välja ja pärast paari lühikest käivitust lõpetas üldse reageerimise. Ühendasin toitevooliku lahti ja seal on kütus näha, kuid käivitamisel sealt pritsima ei hakka. Võimalik, et pump on ikkagi ka läbi, võtan homme selle veel korra maha ja proovin töölaual akuga.
Mõtlesin, et peaks vast korra ka vana anduri tagasi panema. Võibolla polegi anduris probleem.
BMW 318i e46 2003/09
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5634
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: E32 730i kütusepumba probleem

Postitus Postitas eero »

Ei usu.
Kas andur kuidagi halvasti/kaugele väntvõlli rattast ei jäänud vms.

Nojah no võib olla, et pumbal harjad kulunud ja teda sisse välja solgutades need paremmaks nihkuvad. Aga see lambiga test näitas ju selgelt, et asi on pumba toites mitte pumbas.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
Robert_M
Huviline
Postitusi: 28
Liitunud: 13.07.2008 23:43 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E32 730i kütusepumba probleem

Postitus Postitas Robert_M »

Ok, vaatan selle homme kõigepealt üle, kas andur on hästi kinnitatud.
BMW 318i e46 2003/09
Kasutaja avatar
Robert_M
Huviline
Postitusi: 28
Liitunud: 13.07.2008 23:43 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E32 730i kütusepumba probleem

Postitus Postitas Robert_M »

Auto taas töökorras. Seekord osutus vigaseks kütusepump. Samas eksitas mind asjaolu, et pump mitte ei lakanud töötamast pidevalt, vaid aeg ajalt toimis ja siis kiilus kinni. Huvitaval kombel vahepealne anduri vea sümptom enam ei kordunud ja andur toimib, võimalik et anduri puhastamine aitas. See siis näitab, et alati ei pruugi viga ühes asjas peituda ja probleemi faktoreid võib olla mitmeid.

Suured tänud siinjuures Eerole. Olen AutoInt varuosa teenusega väga rahul ja julgen teistelegi soovitada. Selline teenindus, suhtlemine ja probleemi lahendamisele kaasa mõtlemine on eeskujuks igale teenindusettevõttele. Uus pump püsikliendile läks maksma 99€, tegemist Vemo tootega, mis nägi originaaliga (või siis sellega mis minu 23 aastat vanas auto kütusepaagis oli) väga sarnane, pumbal olid küljes vajalikud kinnitused ja surveklapp ning õiged otsikud.

Tänan ka Siim Ost'i Carway'st, kahjuks osutus sealne pump mingiks uuema versiooni omaks (20€ kasutatud), kuid probleemi suhtuti mõistvalt ja sain enda jaoks kasutu varuosa tagasi anda.

Saatsin päringu ka varuosakeskusele, vastuseks pakuti kasutatud pumpa 20€ ja 40€ eest. Huvitaval kombel pakuti uut pumpa 40€ (tellimisega), 136€ ning uus Bosch'i pump pidavat lausa 190€ maksma.

Olen jätkuvalt üllatunud, kuivõrd hästi ja kvaliteetsest materjalidest kunagi saksa lipulaeve ehitati. Kui eelmisel aastal õnnestus vaevata lahti keerata tagumise ratta juures piduritorustik, pärast eriõliga leotamist ja lukustatava pidurivõtme kasutamist, siis seekord piisas veid eriõlist ja traatharjaga puhastamisest ning lootusetult roostepesas paistvad mutrid avanesid padrunvõtmega vaevata, samuti tuild lahti voolikuklambrid ja voolikud. Sarnane pilt nõukogude toodangul tähendab enamasti kõige võimaliku purunemist, ropendamist ja enamuse pisidetailide vahetamist.
BMW 318i e46 2003/09
Vasta